Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Toon eerste reactie

288 reacties

Reputatie 2
Hallo,

Had dezelfde problemen met de S3, vastlopen, bevriezen, spontaan uit-aan, melding "com.google..." etc.
Heb diverse zaken geprobeerd, resetten, apps verwijderen etc. etc. 
Uiteindelijk zat het probleem bij mij in de browser, Boat Mini, die heb ik verwijderd en opniew geinstalleerd.
Dit in combinatie met  "ontwikkelaarsopties - achtergrondprocessen - hoogstens 2 processen".
Deze combinatie werkt bij mijn telefoon (nu 3 dagen).

Hoop dat het anderen ook kan helpen.
Gr. Hans
Reputatie 5
@00Milfhunter00 Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je Samsung Galaxy S3 telkens uitvalt! Ik zie dat je een oude simkaart bezit welke voor problemen kan zorgen. Ik stuur je een nieuwe toe. Laat je even weten of dit probleem met de nieuwe simkaart is opgelost?

@Q400 & @henkie62 wat vervelend dat jullie problemen met de S3 ervaren. Heb jullie het toestel al ter reparatie aangeboden?
Hoi,
heb sinds gisteren steeds problemen met mijn s3 hij loopt steeds vast en bij het terug zetten geen verandering! Maar begrijp dat dit op het moment een veel voorkomende melding is maar wil wel graag weten wat ik nu kan doen, want word hier helemaal gek van..
Nou, nieuwe simkaart ontvangen en geplaatst.

Het vreemde is, dat het haast lijkt alsof het probleem langzaam minder wordt, het spontaan rebooten of vastlopen lijkt minder te worden (dit was overigens al voor de nieuwe simkaart!!!)

Maar goed, ik zal jullie op de hoogte houden over de situatie en proberen updates te plaatsen.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen hier hun S3 al gechecked hebben op de aanwezigheid van de zogenaamde 'insanity' chip? (zie mijn vorige post)

Aiii!!! Terwijl ik dit typ is ie vastgelopen! MET de nieuwe simkaart... daar gaat jullie theorie 😞
Grappig tot mijn verbazing heb ik het zelfde probleem. Ik zocht naar factory reset op google en kwam op dit forumpje terecht. Ik ben vooral verbaasd over het aantal mensen dat het zelfde probleem heeft.

Is het verstandig om mijn telefoon ter reparatie aan te bieden?
Heb het een poosje aangekeken, maar er is weinig veranderd. Periodes met veel herstarts en vastlopers en dan weer een dag niets, maar gemiddeld toch zeker 1 tot 2 keer per dag.

Ik denk dat ik em maar ter reparatie ga aanbieden en er op hamer dat ze het moederbord met chip vervangen.

Of T-mobile moet nog iets weten? (factory reset is zinloos gebleken trouwens)

Hij is trouwens NIET geroot. Dit even ter info! 😉
Lijk wel het T-mobile testlid, maar goed, misschien dat anderen er ook wat aan hebben. ;-)

Vandaag was een slechte dag. Telefoon bleef maar vastlopen tot het onbruikbare aan toe. Heb uiteindelijk de micro sd kaart verwijderd. Leek even goed te gaan, maar helaas begon toch weer vast te lopen.

Uiteindelijk toch nog een keer een factory reset gedaan en wonder boven wonder doet ie het nog steeds. Wat vastlopers gehad tijdens het terugzetten, maar ik herinner me dat ik dat de eerste keer ook had.

Misschien iets voor anderen om te proberen.
Hou jullie op de hoogte 🙂
Het zelfde probleem hier. Minimaal 2x per dag moet ik de batterij uit mijn telefoon halen omdat deze niet meer opstart.
Ik zit pas sinds december bij jullie en heb een gloed nieuwe telefoon gekocht...

Heb mijn telefoon terug gezet naar fabriek instellingen en alle apps er af gegooid dit hielp niet. Ook had ik ergens gelezen dat je de update van samsung push moest verwijderen, maar daardoor werd het vastlopen en het zomaar opnieuw opstarten alleen maar erger..

Zijn er al vorderingen om dit probleem te verhelpen? Word er langzaam wel een beetje gestoord van..
Reputatie 4
@ 00Hunter00

Bedankt voor je waardevolle reacties! 🙂 Werkt het toestel inmiddels naar behoren?

@ Scarlett

Welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat je deze problemen ervaart! Staat de laatst beschikbare software op jouw toestel? Mocht dit het geval zijn en de problemen zijn er nog steeds, dan raad ik je aan om een beroep te doen op de 24 maanden fabrieksgarantie. Via deze link kan je een reparatieprocedure in gang zetten en daar vind je tevens alle benodigde informatie! 🙂
Had al een tijdje dat mijn S3 af en toe langzaam uit zijn 'slaap modus' kwam, maar de afgelopen weken waren een absolute hel. De telefoon start start zichzelf op, loopt tijdens het opstarten vast, of na 5 miniuten, of doet het even een half uur en nokt er dan mee.

Ik was erg tevreden over de telefoon, maar nu dus niet echt meer. Ben nauwelijks meer bereikbaar.
Ik heb even verder gegoogled en er is een app te vinden die checkt of je telefoon de 'insane chip' heeft. Zoek in de play-store naar emmc check.

@ T-mobile (en anderen met verstand van zaken 😉 ), het schijnt een mismatch te zijn tussen de betreffende chip en android. Wordt dit door jullie via een software-update opgelost, of moet ik mijn telefoon laten repareren en een nieuwe chip (+ moederboard) erin laten zetten?
Reputatie 7
Badge +9
Ik begin zo ondertussen op een papegaai te lijken hier. Leest er dan niemand verder dan hun neus lang is?

EMMC check is origineel bedoeld voor de brickbug op de Galaxy R, S2, Note, Nexus en 4G touch. Hij dient voor de S3 en en Note 2 ALLEEN gebruikt te worden om te KIJKEN naar welke versie EMMC (Entertainment MultiMedia Card) je hebt. Klik een verkeerde optie aan en je zit met een bricked device.

De VTU00M 0XF1 is desbetreffende chip. Het enige probleem met deze chip is de Sudden Death bug. En die is in de update 7 Kernel van Samsung uit al gefixed. Elke stock S3 met 4.1.2 heeft de update 7 fix. (als je niet weet wat stock is, heb je stock. Dit is de officiele firmware.)

DEZE FIX IS DE OORZAAK VAN DE FREEZES EN REBOOTS. Samsung heeft ondertussen al meerdere updates uitgegeven die de freezes en reboots oplossen, maar deze zijn alleen uitgegeven op unbranded devices. Deze fixes zijn klein (paar 100 kb) en voor de meeste providers dus niet de moeite waard om weer hun hele pruts bloatware in te poten.

Hence waarom alleen Branded devices problemen ervaren.

De potentiele fix kun je hier vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133401

Is niet zo moeilijk:
Meer dan 8GB van je interne geheugen leeg maken. (makkelijkste is direct na een fabrieksreset)
App downloaden. 
App minimaal 2 keer laten draaien. (na elke keer de dummy file weggooien (delete, dus.) Je telefoon bevriest tijdens dit process, gewoon laten gaan; afblijven dus!
Zodra je de app kunt laten draaien voor twee keer een complete cyclus (2x8GB dus) zonder freezes, dan is het probleem als het goed is verholpen.
Hopelijk wordt dit voorlopig het laatste berichtje . :-)

Na de factory reset en het verwijderen van de micro sd-kaart doet hij het (tot nu toe) weer normaal.

Wel kreeg ik van de week een afgrijselijke vastloper, waarbij de telefoon in een loop terecht kwam van herstarts. Van het s3 splashscreen naar het t-mobile splashscreen en terug keer op keer.

Moest em uiteindelijk in de safe modus opstarten en een factory reset uitvoeren.

Tot nu toe doet ie het weer goed, maar ik weet niet wat de aanleiding was... :-(

Ik moet wel bekennen dat ik een beetje teleurgesteld begin te raken in mijn s3tje... 😞 de s2 van mijn vriendin loopt nog steeds als een zonnetje!!! En is nu ruim twee jaar oud!!!

Volgende toestel misschien toch maar een Sony of HTC... ook minder plastic 😕
Reputatie 7
Badge +9
Huh, bootloops gebeuren meestal niet zomaar..  Misschien een app die auto-update waarbij iets fout ging?

Het is niet de schuld van de S3. Maar van T-mobile die 3 updates achter loopt.

De freezes komen voor tot en met XXEMA2, en zijn verholpen in XXEMB2. Tmobile NL S3 zit nog steeds op XXEMA2. Unbranded NL zit al op XXEME2. (A=januari, B=februari, etc.)

Zie meer: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-software-update-vragentopic-stel-vragen-de-expert-203345/index7.html#post1069089
Sinds enkele weken ervaar ik ook meerdere freezes per dag waarbij op onvoorspelbare momenten mijn Galaxy S3 van augustus 2012 bevriest. Na een minuut of 10 herstart de telefoon uit zichzelf of ik moet de aanknop een paar seconden indrukken voor een herstart.
Vorige week was ik het zat en heb ik de fabrieksinstellingen hersteld, maar het probleem kwam al snel terug. :(

Ik lees dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar of er een oplossing op dit forum wordt geboden weet ik niet helemaal zeker. 
1. Ik begrijp dat het probleem te maken heeft met een bugfix voor de firmware die (nog) niet door T-mobile branded toestellen is doorgevoerd. Klopt dat? Waarom gebeurt dat niet alsnog?
2. Als ik mijn Galaxy S3 ter reparatie aanbiedt, wordt het probleem dan structureel verholpen (graag ervaringen)? Ik ga binnenkort naar het buitenland. Kan ik dan een vervangend toestel krijgen?

Android versie 4.1.2
Buildnummer JZO54K.I9300XXEMA2
Reputatie 7
Badge +9
@Martijn77

1. Klopt. In het Update topic staat meer info, waaronder dat Tmobile voor mijn ter kennisgeving van dit niet eens bewust was van zowel het probleem als de nieuwe firmware en de fixes hiervan. De fix is een fix voor de Sudden Death bug die bepaalde moederborden treft. Deze is gefixed in November '12, maar tot en met de XXEMA2 (januari '13) firmware veroorzaakt dit extreme freezes en reboots. In XXEMB2 en hoger is ook dit gefixed. Tmobile's laatste firmware is XXEMA2. Zelf zit ik op XXEMC2, en die draait zonder problemen.

Ik ben al een tijdje aan het zeuren om de nieuwere firmware erdoor te drukken, maar tot dusver sindsdien geen reactie, en het lijkt erop dat Tmobile afwacht tot 4.2/4.3 in Oktober. Onacceptabel, als je het mij vraagt.

2. Nee. T-mobile heeft geen nieuwere firmware, en reparatie gaat niets oplossen. Het is softwarematig. En je bent met een reparatie een aantal weken je toestel kwijt, en tenzij het in je contract staat krijg je geen vervangend toestel.

Er zijn 2 oplossingen, allebei niet officiele (Als de provider niet wil, doen we het zelf maar he ;)):

- het geheugen 2x volschrijven met behulp van een app ontwikkeld door een XDA developer: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-galaxy-s3-loopt-vast-reset-zichzelf-196381/index2.html#post1068336

- Unbranded Firmware erop flashen. Dan ben je van Tmobile branded af, en krijg je voortaan gewoon de officiele updates van Samsung zelf (en dus ook 4.3 een maandje of twee eerder, want geheid dat die teruggaat naar samsung met onzinnige 'problemen'.).: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-software-update-vragentopic-stel-vragen-de-expert-203345/index7.html#post1071239

Beiden niet echt een klik-en-klaar oplossing, maar allebei ook niet extreem moeilijk. Meest effectieve is de tweede (Ik heb deze niet in NL stapsgewijs uitgezet omdat alle stappen screenshots hebben in de originele topic.), minst enge is de eerste.
@ShadowLea

Dank je wel voor je heldere reactie.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat T-Mobile hier zelf over te zeggen heeft voordat ik besluit om een unbranded firmware op mijn toestel te zetten (waar ik later misschien weer gedoe over krijg met T-mobile als er iets mis is) (oproep aan T-mobile moderator).
Reputatie 7
Badge +9
Als er wat mis is met je toestel kun je altijd de Tmobile firmware er weer op flashen (ook die staat op Sammobile).

De eerste optie laat in elk geval je firmware met rust, die schrijft gewoon een 8GB bestand om je geheugen weer bruikbaar te maken. Die kun je veilig proberen zonder garantie consequenties. 😉
ik heb Tmobile_NL een twitter bericht gestuurd met de vraag wanneer de firmware gaan updaten. Ben benieuwd of ze sneller via Twitter of dit forum reageren :)
Beste lezers, 

Ik sluit me even aan bij deze topic, ik zit met hetzelfde probleem. De fix die gebruik maakt van de Dummy File Generator heeft niet gewerkt, een daarop volgende factory settings reset ook niet. Ik las dat het een softwarematig probleem is, maar als het te maken heeft met de (insane) chip, dan lijkt het mij een hardwarematig probleem, toch? 
ShadowLea, ik zal je tip over het flashen van een unbranded rom gaan uitvoeren. Hopelijk ben ik dan ook eindelijk van die Hotels/TopAPPS/TopGAMES/Groupon rotzooi af. Hartelijk dank dat je de tijd neemt om met oplossingen te komen (kan ik van moderators/T-Mobile niet zeggen). 
Reputatie 7
Badge +9
@pcvogel Veel succes, laat vooral weten of het gelukt is :)

Je krijgt er wel wat van die apps voor terug, maar onder "instellingen --> applicatiebeheer --> alles" kun je ze een voor een gewoon weer verwijderen 😉
onder "instellingen --> applicatiebeheer --> alles" kun je ze een voor een gewoon weer verwijderen ;)

Dat is me bekend, maar ik blijf het een hinderlijk proces vinden om al die ongevraagde applicaties handmatig uit te schakelen/te verwijderen. Er komen er naar mijn idee ook steeds meer bij. 
Netherlands - PHN moet ik hebben hè? 
Helpt dit ook als het SDS eenmaal is voorgekomen? (Oftewel, is het een fix of helpt het voorkomen? In het geval van voorkomen ben ik al de pineut :(). 
Dank!
Reputatie 7
Badge +9
Haha, ja, het is wel even wat werk na elke update. Je krijgt er ook in de unbranded firmware wel een paar (ook groupon dacht ik.) Daar betalen die appmakers voor aan samsung. Irritant, maar niets aan te doen, alleen de Google Play edities hebben dit niet (S4 Google, Nexus). :(

Yep, Netherlands - PHN.

Als je met SDS het Sudden Death Syndrome bedoeld, dan is je telefoon helemaal dood (gaat niet meer aan), dan gaat een nieuwe software niet meer helpen ;)

Het is een échte oplossing voor de vastlopers. Ook als je de vastlopers al hebt, het is een fix ervoor.

Als je met SDS het Sudden Death Syndrome bedoeld, dan is je telefoon helemaal dood (gaat niet meer aan), dan gaat een nieuwe software niet meer helpen ;)

Goh, dan heb ik toch even verkeerd lopen zoeken. Ik dacht dat de "insane chip", eMMC check en Dummy File Generator allemaal met (inderdaad) het Sudden Death Syndrome te maken hadden. Dat blijkt dus niet zo, dan ben ik blij dat er nog wat mee aan te vangen valt. De vele opmerkingen over dat opsturen zinloos is gaven me niet veel hoop. Als ik klaar ben met werken direct maar proberen te flashen, nogmaals dank en ik zal laten weten hoe het gegaan is. 
Reputatie 7
Badge +9
Je was wel op de goede weg, hoor. ;)

Het SDS was het originele probleem. Door de insane chip ging de telefoon zomaar ineens op zwart en was compleet dood. De chip kon je checken door eMMC Check te draaien. (Alle EU versies hebben deze chip.)
In de updave van November 2012 is het SDS gefixed.
Hiermee begonnen de vastloop problemen, omdat er geschreven werdt naar clusters die door de fix onbruikbaar waren.
De DFG schreen een volledig bestand naar deze clusters, waardoor ze weer bruikbaar worden. Soms moet er wel 64GB geschreven worden.
In Februari 2013, XXEMB2 en hoger, heeft Samsung een fix voor de vastlopers zitten.

Wat je dacht klopt dus wel, sommige details waren alleen net iets anders. 🙂

Reageer