Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!



Toon eerste reactie

288 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@wimpy1234

Het toestel is op 2 manieren te resetten.

Een light-Reset:
- Instellingen --> Persoonlijk --> Backup & Herstel --> Fabrieksherstel.

Een Full-Reset:
Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Maak wel een backup van al je data, ook je contacten en SMSjes.
Reputatie 2
Ook ik ondervindt mega problemen.
toestel lijkt wel een eigen leven te hebben.
stopt midden in app of alleen bellen al staan er ineen 6 apps open.
Ik baal hier vreselijk van en dit alles na die vervelende update die maar bleef zeuren...
Is het toestel te resetten weet iemand dat?
Reputatie 4
@ RobinnHoodie

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wordt je toestel helemaal niet meer herkend wanneer je hem aan de PC koppelt? Anders zou je de fabrieksinstellingen kunnen resetten via Samsung Kies.

Mocht dit niet werken, dan lijkt het te gaan om een hardware-defect. Ik adviseer je dan om een beroep te doen op de 24 maanden garantie en een reparatie te starten.
zoals vele andere al hebben gemeld zijn er problemen met de samsung s3. mijn telefoon heeft sinds kortdat hij uit het niets uitvalt en dan opnieuw opstrat alleen komthij niet verder dan het zwarte schermpje waar de naam van mijn telefoon op staat. ook opladen of aan mijn pc aansluiten werkt niet. ik heb er meedere keren mijn batterij er uit gehaald maar zodra ik mijn batterij er in doe begint mn telefoon al met opstarten en blijft op het zelfde scherm hangen. enig icee wat ik zou moeten doen?
Reputatie 4
@ Jappievd

Vervelend dat een nieuwe batterij geen effect heeft! Ik adviseer je om een beroep te doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie te starten. Via onze website vind je alle informatie over de reparatieprocedure!

@ Danny35

Vertoont het 'kale' toestel (dus nadat je de fabrieksinstellingen hebt hersteld, zonder back-up terug te zetten) deze problemen ook? Heb je de mogelijkheid om een andere batterij te proberen in je toestel? Ik hoor het graag van je!
Sinds enkel dagen loopt de telefoon vast bij ongeveer 35%. Begint het beeld te knipperen en heeft zwarte lijnen in scherm. Alleen de batarij verwijderen is een optie. Daarna is ne batarij gewoon leeg.

*heb al harde reset gedaan.
*heb samsung gebeld ja moest maar reset doen.
*heb t-mobil gebeld eveneens moet maar reset doen.

Kan je melde dat dat niet helpt.

Ik draai al de laaste firmware.

Groetjes Danny
Sinds enkel dagen loopt de telefoon vast bij ongeveer 35%. Begint het beeld te knipperen en heeft zwarte lijnen in scherm. Alleen de batarij verwijderen is een optie. Daarna is ne batarij gewoon leeg.

*heb al harde reset gedaan.
*heb samsung gebeld ja moest maar reset doen.
*heb t-mobil gebeld eveneens moet maar reset doen.

Kan je melde dat dat niet helpt.

Probeer eens een andere batterij.



Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie!

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar mocht helaas niet baten.
Reputatie 7
Badge +9
Probeer eens een andere batterij.
Beste,

Ik heb een probleem met mij Samsung Galaxy S3 GT-I9300.
Hij valt uit en start zich zelf opnieuw op.  Dit doet hij gemiddeld 15x op een dag.

Dit doet hij sinds de update naar 4.3.

Ik heb al een harde reset gedaan en de cache gewist via de knoppencombinate (aanknop+volume-up+home).

Iemand nog andere sugesties?
Reputatie 7
Badge +9
Je bedoeld een S3 mini.

Zo rond april/mei.
Goedemiddag,

Ik heb een samsung s3 gti8190 echter heb ik nog steeds 4.1.2.
Wanneer kan ik mijn update verwachten?
Ahhh, dank je wel voor je uitleg ! Ben veel wijzer geworden ! :) 
Reputatie 7
Badge +9
Je kan de app updates uitzetten in Google Play Store > instellingen > Auto Update Apps op 'nooit' zetten.

Dan moet je de apps handmatig updaten door in Google Play te gaan naar het menu rechtsbovenin (die drie horizontale streeptjes links naast het logo) > mijn apps > app aan klikken > update.

Update meldingen van Android kun je niet altijd voorkomen, maar je kan wel 'automatisch zoeken' uitzetten onder systeeminstellingen > over toestel > software update > automatisch controleren op updates, en die uitvinken.

Ik heb ook een hekel aan automatische updates... 😉
Oja, dat zou wel eens kunnen ! Bij het opstarten smorgens krijg ik melding dat er enkele apps geupdate moeten worden, maar ook dat er zomaar een paar apps geupdate zijn. Zonder mijn toestemming. Kan je hier iets tegen doen ? Ik kreeg al melding vanmorgen over een android of samsung update, maar ik durfde dat niet meer...dacht eerst dat het daaraan lag, dus weggeklikt. 
Reputatie 7
Badge +9
Super! 🙂

Het kan van alles zijn geweest, bijvoorbeeld dat Google een app heeft geupdate (Play Store of Maps bijv.), of er net een blokje data verkeerd is weggeschreven. Ik vermoed het eerste, want die updates worden doorgedrukt zonder tussenkomst van de gebruiker (je krijg geen melding of dergelijks) en soms worden dan de app instellingen gereset.
Sinds ik de handelingen verricht heb, is Ome Sam van (vanmorgen) 100% naar 65% (nu/vanavond) gegaan...hij verbruikt nu héél weinig. Ik heb de Synchronisatie wel weer aangezet, want miste mijn mailtjes ineens...zie ik op mijn laptop dat ze daar wel binnenkwamen. Hihi...wist niet dat ik hiermee niets meer binnenhaalde. Maar dat verbruik is niet zo erg. De Locatie diensten van google uitzetten scheelde wel een hoop. 
Ben weer superblij, hij loopt als een zonnetje ! 
Begrijp alleen niet waar het fout gegaan is, waarom hij zo van slag raakte en steeds vastliep. Nadat de batterij bijna leeg was, deed ik hem in de oplader, kreeg een whats app die ik wilde beantwoorden en ....fout, 3 dagen problemen ! Als ik dit wist, kon ik daar de volgende keer op letten, zodat het niet weer gebeurt..

Groetjes, Sandra :o
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan. Laat vooral weten of het geholpen heeft! 🙂
Helemaal duidelijk ShadowLea, hartstikke bedankt ! Ook het synchroniseren stond aan. heb ik uit gezet. Ik ga dit ook doorgeven aan mijn zoons die ook in het bezit van een samsung zijn. Alle beetjes helpen. 

Groetjes, Sandra. 
Reputatie 7
Badge +9
De s staat voor seconden.

Locatie Diensten wil zeggen dat Google voor z'n apps (maps, gmail, etc) constant je gps en netwerk mag gebruiken om je locatie te bepalen en te weergeven in de apps. Dat vreet stroom, want dat gebeurt elke 5 minuten.

Ik vermoed dat dat de grootste schuldige is.

Exhange services geeft nu aan meeste verbruik, dat is de non-gmail email dienst. (hotmail/outlook, etc). Staat synchroniseren aan? (notificatiebalk (die bovenin) naar beneden slepen, de knoppenbalk voor wifi en geluid doorschuiven, tot je synchroniseren/sync tegen komt.)

Deep sleep wil zeggen dat de telefoon op Standby gaat als je scherm uit is.
Hoi ShadowLea, 

Ik heb de Locatie Diensten in Google instellingen uit gedaan. die stond inderdaad aan. (geen idee wat dit precies was)

De Wakelock Detector heb ik gedownload, jouw stappen opgevolgd, na een uurtje deed ik hem open en kreeg ik een lijstje met: 

Awake 3%
Exchange-service 15 s
Facebook 1 s
Samsung Push 1 s
Facebook Messenger 0,5 s
Eye In Sky 0,3 s



Deep sleep kan ik niet vinden, overal op geklikt, maar staat er niet bij ?  (misschien omdat ik de reset al gedaan had ? Ik doe hem iedere avond uit en start hem smorgens weer op)

Ik druk ook regelmatig op de menuknop om alle gebruikte/geopende apps weer uit te zetten. 

(wat betekent dat ? de s?)

Groetjes, Sandra. 
Reputatie 7
Badge +9
De Home toets is die grote vierkante toets onderop op de voorkant van je telefoon ;)

Wat betreft de batterij.

Staat Locatie Diensten uit in de Google Instellingen? (die staat in je applijst, dus niet de systeem instellingen).

Kun je Wakelock Detector eens installeren? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uzumapps.wakelockdetector

Zo werkt het:
Wakelock Detector starten
Telefoon opladen (hoeft maar een paar seconden, dan resetten de statistieken) en weer van het stroom af halen.
Uurtje de telefoon met rust laten
Kijken welke apps het meeste de telefoon wakker maken.
Hier neerzetten zodat wij je verder kunnen helpen. Kun je dan ook neerzetten welke twee percentages er in de app worden aangegeven voor Awake en Deep Sleep? (staan in die kleine balk boven de appnamen.)
Dank jullie wel voor de (verlate) reacties. Ik ben inmiddels al zelf verder gaan zoeken en gestuit op hard reset. Wat dat inhoudt snap ik nog niet, want de Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde) kon ik niet vinden, geen idee welke knop de home toets is ..na wat gezoek kwam ik al via de instellingen bij de reset naar fabrieksinstellingen. Dus ik heb Kies gedownload, een backup gemaakt, de meeste foto's opgeslagen op laptop. De samsung gereset via instellingen, back up teruggezet (zonder foto's) en nu draait ie 1 dag goed zonder vastlopers. Batterij gaat minder snel leeg, maar is nog niet wat het eerst was...geen idee of dit de juiste oplossing was.

Maar Jacob en ShadowLea, ik zal jullie oplossingen in gedachten houden. Mocht het weer gebeuren zal ik écht goed zoeken naar de Home toets...😕

In ieder geval alsnog bedankt !!! 

Mvg, 

Sandra. 
Reputatie 7
Badge +9
@CrazyAlikeSun

Sorry, zit midden in de tentamenweken. Beetje druk. :eek:

Heb je al geprobeert het toestel te updaten? Instellingen --> Over Toestel --> Software Update --> Controleer op Update. (Wel je internet aan zetten, het beste kun je WiFi gebruiken want de bestanden zijn vrij groot (200MB of meer) Doe dit vóór je het toestel reset.

Een backup maken van je foto's doe je door de telefoon aan een computer aan te sluiten, en in Verkenner(windows) of Finder (mac) de foto's handmatig te kopieren naar de harde schijf van de computer.
SMSjes kun je een backup van maken dmv SMS Backup & Resore (Google Play Store)
Contacten doe je door te gaan naar Contacten --> Opties --> Importeren/Exporteren
Apps kun je backup van maken dmv Samsung KIES of Helium.
Reputatie 1
@ CrazyAlikeSun

Dank voor je bericht. Vervelend om te lezen dat jij ook soortgelijke problemen met je S3 ervaart, zeg. Zoals onze Klant Expert ShadowLea al aangaf (en jij ook al suggereerde in je post) helpt het zeer waarschijnlijk om je toestel geheel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Voordat je dit gaat doen moet je het toestel allereerst aan je PC of laptop koppelen en laten verbinden met KIES om een back-up te maken zodat om er zeker van te zijn je opgeslagen bestanden niet kwijt te raken. Volg deze stappen om een back-up te maken. Vervolgens kun je de reset uitvoeren. Hierboven wordt uitgelegd hoe je dat doet:

ShadowLea schreef:


Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.



Wil je het laten weten of het gelukt is en of dit tot verbeteringen heeft geleid? Ik ben benieuwd!

Reageer