Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Toon eerste reactie

288 reacties

ik heb Tmobile_NL een twitter bericht gestuurd met de vraag wanneer de firmware gaan updaten. Ben benieuwd of ze sneller via Twitter of dit forum reageren :)

ja hoor, T-mobile reageert sneller via Twitter (met een time-lag van 4 uur). :D

Ik heb aangegeven dat een firmware update het probleem kan verhelpen (verwezen naar dit forum). Na een paar tweets over welke Android en firmeware versie ik heb en of ik al een reset heb uitgevoerd, is het nu al een poosje stil... :( 
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb van de "updatecrew" ook al meer als een week niets meer gehoord. Zijn vast op vakantie.
Reputatie 6
Ik heb van de "updatecrew" ook al meer als een week niets meer gehoord. Zijn vast op vakantie.

De updatecrew is bij een andere provider he ;)

Wij doen wel iets meer en hebben het erg druk gehad met testen (denk aan een onlang aangekondigde Wifi pilot). Er is zeker ook het een en ander uitgezocht voor de mensen hier op het forum. Ik zal vandaag en morgen belangrijke updates plaatsen. Mijn vakantie begint over 2 weken, dan wordt het 2 weken stiller ja.

Het probleem van de S3 vastlopers was al bekend hoor maar Samsung blijft er bij dat de sudden death fixes in onze software moeten zitten. De software updates die zij voor de Nederlandse open markt versie hebben uitgerold bevatten kleine aanpassen zoals een regiolock, is mij verteld.

Daarom hebben T-Mobile- en Samsung International er geen tijd aan gespendeerd. Ik ben nog druk bezig met dit onderwerp.

Groeten,
Marten
Reputatie 6
ja hoor, T-mobile reageert sneller via Twitter (met een time-lag van 4 uur). :D

Ik heb aangegeven dat een firmware update het probleem kan verhelpen (verwezen naar dit forum). Na een paar tweets over welke Android en firmeware versie ik heb en of ik al een reset heb uitgevoerd, is het nu al een poosje stil... :( 

Hi Martijn & anderen,

Excuses voor de late reactie. Mijn collega en ik doen al het software werk met zijn 2en en door zijn vakantie is het erg druk geweest. Op Twitter krijg je antwoord van mijn collega's van Webcare, die niet zo specifiek met software updates bezig zijn als wij. Het antwoord is wel snel maar met een beetje geduld is dit dus de beste weg ;)

Wat ShadowLea zegt kan je doen, het is niet verboden om open markt software op je Samsung te zetten. Apps als HRS Hotels en Groupon kan je nu al handmatig van onze software verwijderen. Daar maken wij ons ook hard voor bij de leveranciers. Alle voorgeinstalleerde apps moeten verwijderbaar zijn op de recente telefoons (sinds een jaar). Lukt het nu nog niet bij de S3 dan pushen we daarop in een volgende software update.

De S3 vastloopzaak loopt. Het probleem is helder.. wachten op een nieuwe update in oktober is niet ideaal. Ik kan wel vertellen dat de volgende update gelijk naar Android 4.3 zal zijn, vandaar de late(re) datum. We zouden eerst al een update op de test krijgen maar dat is uitgesteld. Samen met Samsung NL en onze internationale collega's zijn we aan het kijken wat we kunnen doen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,
Marten
Reputatie 7
Badge +9
@MartenZ Was dat niet de Smartphone Crew? Vodafone, toch? Die zagen er al helemaal uit alsof ze het verschil tussen Apple en Samsung niet eens wisten... Een van die mederwerkers dacht dat je een Android moest Jailbreaken. ;D

Voor zover wij weten (op XDA) zaten er wat coderingsfoutjes in de sudden death fixes t/m XXEMA2, en die zijn er in XXEMB2 uit gehaald. (de gerepareerde clusters konden niet goed naar geschreven worden.) Aangezien de updates wel als Unbranded uit zijn in Nederland, weet Samsung NL dus wel dat er nieuwe updates zijn, alleen hebben ze die dus niet aan jullie doorgegeven. Beetje vreemd. (van samsung uit.)

Regiolock? Nee, die zit er niet op. Maar een van die kleine aanpassingen is nou net die vitale fix voor de freezes 😉
Reputatie 6
@MartenZ Was dat niet de Smartphone Crew? Vodafone, toch? Die zagen er al helemaal uit alsof ze het verschil tussen Apple en Samsung niet eens wisten... Een van die mederwerkers dacht dat je een Android moest Jailbreaken. ;D

Voor zover wij weten (op XDA) zaten er wat coderingsfoutjes in de sudden death fixes t/m XXEMA2, en die zijn er in XXEMB2 uit gehaald. (de gerepareerde clusters konden niet goed naar geschreven worden.) Aangezien de updates wel als Unbranded uit zijn in Nederland, weet Samsung NL dus wel dat er nieuwe updates zijn, alleen hebben ze die dus niet aan jullie doorgegeven. Beetje vreemd. (van samsung uit.)

Regiolock? Nee, die zit er niet op. Maar een van die kleine aanpassingen is nou net die vitale fix voor de freezes ;)

Haha uh lol.. Dat klinkt niet heel best. Punt is wel dat ik mezelf niet kan dupliceren en zij (idd zo heten ze!) met veel meer zijn, dus sneller vragen beantwoorden ;)

Samsung NL is over de updates open naar ons. Wij krijgen bijna wekelijks een overzichte met alle versies voor T-Mobile en XEN. Daar staan updates van april en juni op, die twee missen we. Hier de versies:

GT-I9300
PHN
18-4-2013 16:39
I9300XXEMC2
I9300CEELL1
I9300PHNELL2
Android 4.1.2 (JB)

GT-I9300
PHN
7-6-2013 16:03
I9300XXEME2
9300CEELL1
I9300PHNEME2
Android 4.1.2 (JB)

De laatste zou iets van een regiolock bevatten (voor Europa ten opzichte van andere continenten geloof ik), maar het kan goed dat de update van april meer fixes bevat. Bedankt in ieder geval voor je concrete info, altijd handig 🙂 Mocht je foutmeldingen of bepaalde programmacode hebben waarin de fout zit, geef het gerust door. Kan ik altijd weer gebruiken in ons issue systeem.. Baat het niet dan schaadt het niet.

To be continued.
Reputatie 2
sorry maar ik vind het wel een beetje raar dat gedoe met die updates bij de providers eigenlijk.
veel problemen zijn hierdoor vaak geschiedenis maar omdat er geen branded versie is dan hebben de klanten maar gewoon pech.
ik vind dit erg laks en ook niet kunnen.
misschien een idee in de toekomst om dan de unbranded versie beschikbaar te maken he.
er zijn namelijk erg veel mensen die de kennis niet hebben om deze er zelf op te zetten.
zij zijn dus eigenlijk de pisang.
dat lijkt me niet echt een klantvriendelijke aktie.
natuurlijk wil je als bedrijf zijnde bepaalde dingen afschermen/beveiligen maar met een open source software als android is dat toch eigenlijk een beetje dubbelop en achterhaald.
je kunt toch beter de software voor klanten met problemen vrijgeven dmv keuze bij het updaten via kies bijvoorbeeld.
lijkt mij beter om iemand met boot loop problemen te helpen op die manier dan te wachten tot de telefoon overleden is.
dit scheeldt niet alleen de klant een berg frustratie maar ook zal het t-mobile een berg retourzendingen schelen.
Reputatie 7
Badge +9
@MartenZ Alles wat ik weet komt hier uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133401 Misschien heb je er wat aan. :)

Zelf draai ik op XXEMC2, en die is heerlijk stabiel 🙂
Reputatie 6
@MartenZ Alles wat ik weet komt hier uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133401 Misschien heb je er wat aan. :)

Zelf draai ik op XXEMC2, en die is heerlijk stabiel :)

Hehe daar was ik al bang voor. Heb helaas niet de tijd om veel fora door te lezen, ik doe al m'n uiterste best voor forum.t-mobile.nl 😉 Nog belangrijke cliffs?
Als je EMC2 goed is moet XXEME2 dat helemaal zijn.
Reputatie 6
sorry maar ik vind het wel een beetje raar dat gedoe met die updates bij de providers eigenlijk.
veel problemen zijn hierdoor vaak geschiedenis maar omdat er geen branded versie is dan hebben de klanten maar gewoon pech.
ik vind dit erg laks en ook niet kunnen.
misschien een idee in de toekomst om dan de unbranded versie beschikbaar te maken he.
er zijn namelijk erg veel mensen die de kennis niet hebben om deze er zelf op te zetten.
zij zijn dus eigenlijk de pisang.
dat lijkt me niet echt een klantvriendelijke aktie.
natuurlijk wil je als bedrijf zijnde bepaalde dingen afschermen/beveiligen maar met een open source software als android is dat toch eigenlijk een beetje dubbelop en achterhaald.
je kunt toch beter de software voor klanten met problemen vrijgeven dmv keuze bij het updaten via kies bijvoorbeeld.
lijkt mij beter om iemand met boot loop problemen te helpen op die manier dan te wachten tot de telefoon overleden is.
dit scheeldt niet alleen de klant een berg frustratie maar ook zal het t-mobile een berg retourzendingen schelen.

Hi Henkah,

Begrijpelijk verhaal. Je hebt ook gelijk, de klantervaring staat altijd bovenaan 🙂 Daarom wordt de feedback hier zeker gewaardeerd!

Van tevoren maak je inkoop en ontwikkelafspraken bij het uitbrengen van een telefoon. De branded en unbranded versie van een telefoon zijn twee andere producten/varianten. Het is geen kwestie van afschermen of beveiligen, want men kan dus zelf andere software er op zetten. Het heeft alleen geen zin om product A te voeren als je vervolgens software van product B aanbiedt, dan kan je er net zo goed geen moeite in stoppen.

Samsung en T-Mobile hebben de afspraak dat software updates en fixes voor beide varianten uit moeten komen, tenzij er geen relevante veranderingen zijn in een update. Bij vastloopproblemen is het lastig om gelijk te concluderen dat het aan de software ligt, het kan bijvoorbeeld door een app of hardware fout worden veroorzaakt.
Zeker als er bij het reparatiecentrum of andere T-Mobile landen geen afwijkende signalen binnen komen. Dat het probleem opgelost moet worden is duidelijk, we gaan ons best doen voor een software fix.

Groeten,
Marten
ook de mijne loopt continu vast, met dezelfde resultaten als ieder ander.

overigens is het probleem niet alleen in Nederland, en is het een welbekend voorkomend probleem over de hele wereld.
doe gewoon je huiswerk en kijk op google, iedereen heeft er last van, en iedereen wordt stapelgek.

Branded of unbranded, T-mobile is de leverancier en degene met wie ik een contract heb afgesloten van mijn telefoon, daardoor ook verantwoordelijk als deze defecten vertoont. Opsturen heeft geen zin, de problemen blijven bestaan, aangezien er dezelfde versie op gezet wordt. Factory reset of via kies updaten werkt ook niet.

Het is dat kleine ene bestandje wat simpelweg voor problemen zorgt, en wat geüpdate moet worden.

Als t-mobile, of welke provider dan ook, had je samsung en android al lang een draai om de oren moeten geven. Die update had er al lang moeten zijn! Is maar een klein bestandje, gewoon updaten dus!

Hoe langer t-mobie, vodafone, kpn, etc. wacht hoe grpter de kosten gaan worden. Steeds meer telefoons gaan defecten vertonen, en aangezien het probleem bekend is, MOETEN ook de telefoons die buiten de garantie vallen VERGOED worden.

Het zal dus ook niet lang duren voordat iemand de consumentenbond inlicht en dan kan alles opeens binnen een paar dagen.

Nog langer wachten met die update gaat alleen maar meer geld kosten.
Reputatie 7
Badge +9
Don't worry, alle info staat in de eerste post. Belangrijkste (de rest gaat over het process van dummyfile en over freeze vrije customs.):

The phone freezes when writing data to an affected eMMC block.

An eMMC block is affected, when it's internal block pararameters (as f.e. write count for that block) are in such a state, that these parameters trigger a corrupted block without SD-fix (4.1.1) or trigger a freeze with SD-fix (4.1.2).

When a phone is hitting an affected block with a writiing operation is completely unpredictable.

So these freezes can occur on almost each situation on the smartphone when it writes data.

The SD-Fix causes freezes when writing eMMC blocks in a specific eMMC block parameter state. There parameters are for example the block write counter. Just some few blocks are affected, but when they get written, the SD-Fix freezes the eMMC. Now it seems to have a positive ("healing") effect to wait for the eMMC to unfreeze itself, which happens after 5-25 minutes. For all day use this is not very practicable.

Ja, XXEME2 is ook stabiel. 🙂 Alles XXEMB2 en hoger is freeze-vrij (of iig SDS-fix-freeze vrij. Slechte apps die mensen zelf gebruiken of volle RAM door teveel tegelijk kan Samsung niets tegen doen.)
Reputatie 6
Thanks ShadowLea, het issue is aangemaakt.

@Hurmyie.: bedankt voor het melden in dit topic. Je punt is duidelijk hoor, we moeten er wat mee doen. Daarom wordt dit nu goed aangekaart via zowel de Samsung als T-Mobile internationaal organisatie :)

Ik hou jullie op de hoogte
Ik zou nog even laten weten of het allemaal gelukt is met de tips van ShadowLea. Unbranded erop gezet volgens jouw instructies, hartstikke makkelijk en instant-fix! Ik vind het vreemd dat klanten hier zelf achteraan moeten, ik zou niet weten wat voor foutjes in de update groot genoeg zijn om deze niet door te voeren, er wegen weinig buggs op tegen een compleet onbruikbare telefoon. Ik vind het overigens wel een pluspunt waard dat MartenZ hier even komt laten weten hoe het er voor staat (namens T-Mobile, toch?). Eerlijkheid duurt het langst! 
Sinds 3 weken heb ik hetzelfde probleem... beeld ´freezed´, de telefoon start uit zichzelf op, of slaat helemaal dood.Ook in veilige modus geen verbetering. malware,virus en andere checks brachten niets op.Hoe is het mogelijk dat ik hier vanaf kom, krijg ik bericht van een oplossing, valt dit onder de garantie?ik heb de telefoon net een jaar...
Reputatie 2
 Het heeft alleen geen zin om product A te voeren als je vervolgens software van product B aanbiedt, dan kan je er net zo goed geen moeite in stoppen.

Samsung en T-Mobile hebben de afspraak dat software updates en fixes voor beide varianten uit moeten komen, tenzij er geen relevante veranderingen zijn in een update. Bij vastloopproblemen is het lastig om gelijk te concluderen dat het aan de software ligt, het kan bijvoorbeeld door een app of hardware fout worden veroorzaakt.

ik vind wel dat een gerenomeerd bedrijf als T-Mobile zich in moet zetten om de updates dan op tijd door te voeren.
nu loopt product A behoorlijk achter op product B en de updates zijn er niet voor niks toch.
die zijn er om de buggs/kinderziektes uit eerdere versies te halen en het product te verbeteren.
T-mobile zou hier dus niet te lang moeten wachten met uitbrengen van de nieuwere versie.
want anders zit straks toch iedereen met product B en heeft al dat werk nog geen zin gehad.:p
ik begrijp dat hier veel tijd en geld in gaat zitten omdat de nieuwere versie ook alweer voor de deur staat maar intussen betalen er heel veel mensen geld voor een abbo terwijl het toestel niet goed functioneerd omdat er geen update beschikbaar is.
het is soms idd lastig te concluderen waar het probleem vandaan komt ,maar als het wereldwijd bekend is dat een bepaalde versie problemen geeft kan het toch niet zo zijn dat de update zo lang op zich laat wachten.
ook is hert niet voor iedereen weggelegd om de software zonder kies te veranderen.
zij lopen toch een risico (verkeerde update,versie,foutje in het flashen)waardoor de garantie kan vervallen.
voor de mensen die niet kunnen wachten heeft ShadowLea een goed alternatief in een eerdere post waarop al een positieve feedback is.(probleem verholpen)
ik ben wel blij om te zien dat er wat mee gaat gebeuren.:)
Reputatie 7
Badge +9
@pcvogel Mooi dat het gelukt is :D

@pter13 Je hebt 3 opties. Een valt onder de garantie vanuit Tmobile en de rest zul je zelf moeten doen. De Garantie Oplossing is wachten op een update. De rest staat in ditzelfde topic op de vorige pagina: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-galaxy-s3-loopt-vast-reset-zichzelf-196381/index3.html#post1071515
Tot voorkort was ik erg tevreden met mijn samsung s3.
Maar sinds een paar dagen valt deze spontaan uit en probeert dan opnieuw op te starten maar dat lukt niet.
Moet dan de batterij verwijderen en opnieuw er in doen.
Het geen erg vervelend is aangezien het iets van 20 keer op een dag gebeurt.

Mijn software is altijd up to date geweest en de laatste keer dat ik een app heb gedownload is al een maand of 2 geleden.
uit frustratie heb ik hem terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dit mocht helaas niet baten.

iemand een idee wat ik nog kan doen?
Reputatie 6
Sinds 3 weken heb ik hetzelfde probleem... beeld ´freezed´, de telefoon start uit zichzelf op, of slaat helemaal dood.Ook in veilige modus geen verbetering. malware,virus en andere checks brachten niets op.Hoe is het mogelijk dat ik hier vanaf kom, krijg ik bericht van een oplossing, valt dit onder de garantie?ik heb de telefoon net een jaar...

Hi pter13,

Je hebt 2 jaar garantie dus dat komt goed. Maar het lijkt een softwareprobleem te zijn dus dan heeft reparatie geen zin.

Ik zou even bericht afwachten in dit topic, ik hou de mensen hier op de hoogte. Van wat ik begreep van Samsung krijgen we in week 33 a 34 een software update op de test.. hopelijk kunnen we die goedkeuren en snel laten uitrollen :)

Topic is nu sticky om dit probleem niet onder te laten sneeuwen in de vele forumposts

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Ik zou nog even laten weten of het allemaal gelukt is met de tips van ShadowLea. Unbranded erop gezet volgens jouw instructies, hartstikke makkelijk en instant-fix! Ik vind het vreemd dat klanten hier zelf achteraan moeten, ik zou niet weten wat voor foutjes in de update groot genoeg zijn om deze niet door te voeren, er wegen weinig buggs op tegen een compleet onbruikbare telefoon. Ik vind het overigens wel een pluspunt waard dat MartenZ hier even komt laten weten hoe het er voor staat (namens T-Mobile, toch?). Eerlijkheid duurt het langst! 

Bedankt pcvogel en Henkah79, ik ben inderdaad van T-Mobile. Er bestaat bijna geen grotere frustratie dan een constant vastlopende telefoon, weet ik uit ervaring 😉
Reputatie 2
kijk even in het samsung topic gedeelte.
er zijn erg veel klachten met betrekking tot de software versie van nu.
t-mobile is op de hoogte en werkt aan een oplossing.
ik denk dat het de moeite is om even te gaan kijken en eventueel je probleem daar voor te leggen.
Reputatie 6
Update: de Android 4.3 testsoftware voor de Galaxy S3 is uitgesteld naar week 36.

We zijn aan het kijken of we vanuit Samsung toch een 4.1.2 update kunnen krijgen, maar de R&D prioriteiten liggen nu ergens anders. Lastig, to be continued.
@ l.bank

Welkom op het T-Mobile Forum!

Dit is helaas een bekend probleem, ik heb je topic daarom verplaatst. Voor meer informatie, zie de reacties van MartenZ.
Uitgesteld tot week 36.

TOP.

Gebruik het als wekker, kom te laat want telefoon is uitgevallen.
Gebruik het als navigatie, moet 2x stoppen om telefoon opnieuw op te starten.

Ding begint nu letterlijk elke dag 50x uit te vallen. zelfs bij ontgrendelen loopt ie vast.

net voor 2e keer factory reset gedaan, en letterlijk na 5 minuten loopt ie al vast.

Echt top! (sarcasme straalt er van af....)
Reputatie 7
Badge +9
@Hurmyie. Dan flash je zelf toch de nieuwste Unbranded versie erop? Ontzettend makkelijk om te doen; hier is een tutorial met screenshots: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1671969

(Stap 1 is iets anders, je haalt de firmware namelijk van Sammobile.) (Maak voor de zekerheid een backup, meestal blijft je data staan, maar het kan ook wel eens dat je data gewist wordt.)

Hier is de firmware: http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I9300&pcode=PHN#firmware

Als je deze erop zet, behoud je je garantie (want je flascounter blijft op 0 staan) en krijg je voortaan ook gewoon de officiele unbranded updates van Samsung.
Wil je terug naar de Tmobile firmware? Dan flash je Tmobile Branded er overheen op dezelfde manier. ( http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I9300&pcode=TNL#firmware )

Reageer