Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!



Toon eerste reactie

288 reacties

Helleuuu...please een reactie op mijn probleem...😕 Ik kan geen klantenservice bellen (omdat ik doof ben) en wacht hier op een reactie om verder op weg geholpen te worden...Mvg Sandra. 

@WillemE  of @Tom of @ShadowLea ? 
Ik heb sinds vorig jaar februari een Samsung S3. Werkte altijd prima ! Tot afgelopen woensdag, toen liep de batterij leeg...maar kon hem even niet opladen omdat ik niet thuis was, stond op 7%. Toen ik hem in de oplader deed bij thuiskomst raakte hij ineens van slag. Liep vast. Kreeg hem niet meer aan terwijl het blauwe lampje van binnenkomend bericht wel knipperde. Batterij eruit gedaan, erin, toen deed ie het wel weer. Een tijdje later toen ik een binnenkomend whats app gesprek wilde beantwoorden liep hij weer vast. Wéér batterij eruit, erin.  Daarna bleek dat mijn batterij ineens héél erg snel leegliep ! Ik verbruikte voorheen maar 60 tot 70 % per dag, soms meer, deed hem iedere avond in de oplader. Daarnaast werden sommige apps heel erg traag. Bij het versturen van een mailtje bijvoorbeeld zag het het schermpje niet in 1x wegflitsen, maar bleef het hangen, alles in slowmotion. Zodra het weer traag werd, startte ik hem opnieuw op. Nu blijkt ook dat ik mijn facebookmeldingen niet meer binnenkrijg, pas als ik de app aanzet en op facebook zit floepen ineens de rode rondjes met meldingen op. 
Gisteren bij T-Mobile winkel in Beverwijk geweest, kreeg te maken met een jonge knul die niet echt wist waar hij over praatte...volgens hem was het mijn batterij, maar ik kon hem ook op laten sturen en was ik hem 2 weken kwijt. (heel lastig als je doof bent en dan 2 weken van de buitenwereld afgesloten bent, juist in een tijd dat mijn kleinzoon geboren moet worden) Dan lees ik hier overal op het forum dat opsturen geen nut heeft en het een kwestie is van fabrieksinstellingen of een update ? En dat het iets is wat jijzelf ook kan doen. Wat is er hier aan de hand  met mijn Samsung S3 ? Ook heb ik te maken gehad met spontane opstartingen terwijl het op tafel lag. (mijn zoon die een S4 heeft hoorde ik er ook over vertellen) 
Hééééééééééélllllll graag jullie hulp en advies ! Als ik moet resetten of naar fabrieksinstellingen moet zetten, hoe doe ik dat dan ? Ben ik dan ook al mijn foto's en gedownloade apps kwijt ??? 
Reputatie 4
@ dennisvis

Fijn dat de update goed bevalt! :D

@ Kelvinator

Heb je de fabrieksinstellingen al een keer hersteld nadat je de update hebt uitgevoerd? Dit lost namelijk vaak de problemen op die mogelijk zijn ontstaan. Ik hoor graag van je of dit bij jou ook het geval is! 🙂
ook ik heb nu 4.3 op mn branded tmobile s3 draaien, maar merk duidelijk dat de batterijduur verkort is. Ook na het uitschakelen van de google locatie services...
ik had 4.1.2 liep die steets vast en snel leeg was na halfen dag leeg hep er nu 4.3 op staan alen prow bleemen zijn weg doet het nu weer goed ook de acu doet het nu 2 dagen met vole acu
Reputatie 7
Badge +9
@kel81

Na een grote systeem update moet je eigenlijk een volledige systeemreset doen als je problemen ondervind.

Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

(Je bedoeld trouwens denk ik 4.1.2, de S3 heeft nooit 4.2 gehad)
Ap:19300xxugmk6
cp:19300xxugmk6
csc:19300phngmk1
Goeiemorgen,
Ook mijn S3 valt om de 5 minuten uit.
Ik heb zelfs de 4.3 er op staan. Dit is aan de gang sinds de update naar 4.2.1
Ik word hier knettergek van. Het grootste gedeelte van de dag is mijn telefoon onbruikbaar, maar kosten voor abonnement lopen gewoon door.
Dit was eens een samsung maar nooit weer een samsung. Mijn abonnement loopt nog meer dan een jaar door.
en wat ik hier lees heeft een reparatie ook helemaal geen zin.
Maar wij als consument van deze producten zitten met de gebakken peren.
mvg
kelly
Reputatie 7
Badge +9
Kun je even proberen de cache te legen?

Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition.
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Samsung Galaxy S3 I9300.Als ik met iemand bel dan klink ik heel ver weg of heel zachtjes.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Heb het probleem sinds enkele weken,sinds de update van jelly bean 4.1.2
Daarvoor geen problemen gehad met de telefoon
Ik heb al een nieuwe simkaart gekregen daar ligt het niet aan.

Ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.

Alvast bedankt.

Martijn Rugebregt
Reputatie 5
@karretje75 Welkom! Wat vervelend dat je dit probleem sinds de update ervaart. Moet je ook opnieuw de pincode invoeren? Je kunt proberen of het schoonvegen van je simkaart werkt. Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabriek instellingen? Laat het even weten. 🙂
Hoi ik heb een Samsung galaxy s2 plus een tijdje terug kreeg ik een update van Samsung en t-mobile en heb dat geaccepteerd. Sindsdien heb ik constant last van dat het netwerk weg is en dat ik me opnieuw moet aanmelden bij het netwerk. Hoe lis ik dit probleem op?????
Reputatie 4
@ job347es

Vervelend dat dit niet heeft geholpen! Indien een factory reset geen effect heeft, dan adviseer ik je om een beroep te doen om de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie te starten. Laat maar even weten hoe de reparatie is verlopen!
Beste WillemE,
Het toestel heb  ik naar zijn fabrieksinstellingen gereset maar dit heeft niet geholpen. Na zo'n 10 minuten valt hij uit en probeert zichzelf weer op te starten, wat niet hem lukt. Na 3x zichzelf proberen op te starten  stopt hij ermee. Opstarten lukt wel als hij aan de lader hangt.
Batterij was 100% geladen en ik had er geen sd card in.
Het dus heeft helaas niet geholpen. 

Heb je andere sugesties?
Reputatie 4
@ djV

Erg fijn om te horen dat het probleem is opgelost door de update! 😉

@ mikerdm

Op het moment dat we hier informatie over hebben zullen we dit meteen kenbaar maken in het Samsung Software-update topic. Houd dat topic dus even in de gaten.
Reputatie 4
@ job347es

Welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat je toestel deze kuren heeft! Dit topic gaat specifiek over de Samsung Galaxy S3, daarbij was het uitvallen een bekend probleem. Bij de Galaxy S3 mini is dit niet het geval, jouw probleem heeft dus geen betrekking op de informatie uit dit topic.

Heb je al geprobeerd om de fabrieksinstellingen te resetten? Zorg dan wel dat je een back-up maakt van je gegevens. Via onze Toestelhulp pagina zie je hoe je dit kunt doen. Ik hoor graag van je!
De 4.3 van andere providers (S3 - non 4G) lijkt te lopen:
http://androidworld.nl/nieuws/android-43-update-voor-samsung-galaxy-siii-van-start/
:D 
Beste,
De een zegt dat het een sim probleem is, de ander een software en nu zou het aan de hardware liggen?
Drie dingen zijn mij duidelijk;
- van zo'n onbetrouwbaar apparaat kun je niet op aan
- het duurt erg lang voordat er een oplossing komt
- ik ga weer terug naar een Apple, Samsung wordt het voor mij niet meer.
Hallo,
Mijn Galaxy S3 Mini valt ook steeds uit. Alle apps, behalve whatsapp, zijn verwijdert en hij is up to date.

- AP= I8190XXAMG4
- CP= I8190XXAMG4
- csc= I81900XXAMH1

- Sim nr= 8931162112

Is er al een oplossing bekent want hier valt niet mee ts bellen!
Tom schreef:

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/ashc_x-324210/" 4.3 voor de S3 testen wij deze week. Dit software probleem is echter in onze vorige update al opgelost. Het lijkt dan dat dit een hardware probleem betreft. Zou je hier eens kunnen melden welke versies worden genoemd wanneer je naar *#1234# 'belt'?




Hoi,
enig idee wanneer de release van deze firmware verwacht wordt?
(oftewel krijgen we een extra kerstcadeau :o )
@willem @tom Nu 3 weken verder en geen problemen meer gehad. Laatste up-date is stabiel gebleken. (Ps: Heb toestel nooit gereset naar fabrieksinstellingen).
Succes en de groeten.
Reputatie 5
@ashc_X 4.3 voor de S3 testen wij deze week. Dit software probleem is echter in onze vorige update al opgelost. Het lijkt dan dat dit een hardware probleem betreft. Zou je hier eens kunnen melden welke versies worden genoemd wanneer je naar *#1234# 'belt'?

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/ashc_x-324210/"

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat een toestel dat steeds uitvalt voor veel frustratie zorgt. Als ik je goed begrijp heb je de laatst beschikbare update op je toestel staan. Gaat je S3 nu helemaal niet meer aan? Wordt het toestel nog wel herkend wanneer je hem aan een computer koppelt? Je zou dan namelijk een reset van de fabrieksinstellingen kunnen uitvoeren, om te bekijken of dit het probleem oplost.

Mocht je toestel hier niet op reageren, dan kan je via ons een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie in gang zetten. Via onze website vind je alle relevante informatie over deze https://"www.t-mobile.nl/reparatie". Laat maar even weten of het is gelukt! :)




Hoi Willem,

Ik ben zondag in Tilburg even naar de T-shop gegaan en ook deze jongen zei tegen me dat een software update eerder via Samsung Kies uitkwam dan via het toestel zelf. Ik heb een tijdje geleden ook al alles terug gezet op fabrieksinstellingen. Ik heb de S3 toen ik het vorige bericht op het forum heb gezet de hele nacht uitgelaten, en heb ook de accu eruit gelaten, want ik dacht dat die oververhit was ( je weet het niet, het kan van alles zijn natuurlijk). De ochtend erna heb ik 'm weer opnieuw aangezet, toen bleef hij nog steeds op het begin scherm staan, maar hij ging wel aan gelukkig. 

Vervolgens ben ik , zoals al eerder vermeld, naar de T-shop gegaan en werd ik vriendelijk geholpen. ik heb de tip om Samsung Kies te downloaden opgevolgd en heb de nieuwste firmware gedownload. Het is nog steeds dat ie soms om niks uitvalt, maar hij gaat dan gelukkig wel weer gewoon aan. 

Ik kan hem wel op laten sturen door T-mobile naar Samsung zelf, maar naar mijn gevoel heeft dat geen zin omdat ik zelf ook de fabrieksinstellingen al heb teruggezet een paar weken terug, en het probleem blijft zich , soms in ergere vormen en soms weer minder erg, voorhouden. En uit ervaring blijkt dat ze alleen maar een resetje doen, wat nog steeds geen verandering maakt aan de software update die voor de S4 al uit is en voor de S3- gebruikers onder ons niet. 

Als het echt niet langer kan stuur ik hem toch maar op, maar wat als het probleem zich nog steeds blijft aanhouden als ie terug is van de fabriek? Weet jij misschien wel wanneer de 4.3 Android uitkomt? want dat zou wel fijn zijn als het allemaal wat bekender was voor iedereen onder ons met een S3, aangezien we , mede dankzij deze topic, met meer zijn die hetzelfde probleem hebben..

In ieder geval, bedankt voor het lezen en het reageren!
Reputatie 4
@ ashc_X

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat een toestel dat steeds uitvalt voor veel frustratie zorgt. Als ik je goed begrijp heb je de laatst beschikbare update op je toestel staan. Gaat je S3 nu helemaal niet meer aan? Wordt het toestel nog wel herkend wanneer je hem aan een computer koppelt? Je zou dan namelijk een reset van de fabrieksinstellingen kunnen uitvoeren, om te bekijken of dit het probleem oplost.

Mocht je toestel hier niet op reageren, dan kan je via ons een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie in gang zetten. Via onze website vind je alle relevante informatie over deze reparatieprocedure. Laat maar even weten of het is gelukt! 🙂
@inconel

Heb je naast de factory reset ook geprobeerd de cache te legen? Soms heeft dat dan wel effect.

Reageer