Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Toon eerste reactie

288 reacties

Reputatie 6
Sorry Hurmyie. ik begrijp volledig dat het probleem vervelend is. Met ShadowLea's instructies kan je zelf inderdaad aan de slag voor een oplossing op korte termijn. Garantie vervalt niet :)

We hebben vanuit Nederland en ook onze internationale organisatie ons best gedaan, maar moeten toch wachten op de 4.3 update die we gaan testen in week 36. Dat betekent concreet dat hij bij goedkeuring tussen week 38 en 40 beschikbaar is voor gebruikers. We doen ons best hem zo snel mogelijk te testen en goedkeuren, mits we geen gekke dingen vinden.

Voortgang te volgen in dit topic.
Ook (eindelijk) maar de unbranded firmware geflashed (met dank aan ShadowLea).
En al 3 dagen!!! geen vastloper en/of spontane reboot gehad.
Het kan dus wel T-mobile!
Reputatie 7
Badge +9
@tico13 Fijn om te horen dat het heeft geholpen 🙂
Reputatie 5
Ook ik heb veel vastlopers met de S3. 
Eigenlijk zou ik graag de nieuwe firmware flashen, maar ik vind het toch eng, omdat ik de telefoon echt nodig heb vanwege mijn gezondheid. Ik moet dus kunnen bellen. Ik heb gekeken naar de uitleg van ShadowLea. Die is duidelijk, en daarom durf ik het wel aan.. Maar ik weet niet waar ik het beste Odin kan downloaden. Als dat dan gelukt is wil ik het toch gaan proberen. 
Reputatie 2
Forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2189539

Alle odin versies en linkjes naar hoe deze te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +9
@immarian De link naar Odin en de Samsung Drivers staan in de tutorial net boven het kopje "Flashing Firmware with Odin". 🙂 (bij mij kwam de link met een Certificaat uitzondering, dat is omdat Firefox de website niet herkent. Niets aan de hand, gewoon accepteren.)

Of je haalt hem van de link van henkah79 af. (Zelfde forum, ander topic)

Zolang je zorgt dat je batterij boven de 85% is en Kies uit staat, kan er niets fout gaan als je zorgvuldig de tutorial volgt. 😉
ik heb een S 3 , hij liep ook constant vast ik kon er niks meer mee dus besloot ik hem te resetten naar de normale instellingen vanuit de fabriek,
er werd duidelijk aangegeven dat fotos en bestanden werden behouden en nu ben ik dus mijn vakantie fotos kwijt..
iemand een idee hoe ik die terug kan halen ??
Hij gaf aan dat je je bestanden zou behouden?
Als je een toestel reset naar fabrieksinstellingen ben je zo'n beetje alles kwijt wat erop staat, omdat de telefoon vanuit de fabriek 'leeg' geleverd wordt. Zonder persoonlijke data dus.

Voor zover ik weet is er geen manier om dit nu nog terug te halen. Daar had van tevoren een back-up van gemaakt moeten worden.
(Misschien weet jij wel iets @ShadowLea?)
ja voordat die ging resetten gaf die aan dat ik alles van media fotos, videos , muziek etc zou behouden , alles staat er ook daadwerkelijk nog op behalve de map van mijn vakantie fotos..berichten etc zijn ook weg maar dat is niet erg
Ehh, staat de rest van de media, foto's, etc. toevallig op een SD-kaart? Dan is het niet zo heel vreemd dat dit blijft staan namelijk.
Reputatie 7
Badge +9
@Daantje17

Een fabrieksreset bewaard de bestanden op MicroSD, maar niet de interne bestanden. Fabrieksresets helpen trouwens niet tegen de vastlopers.

Probeer je telefoon eens aan te sluiten op de pc en deze erover te draaien: http://www.piriform.com/recuva
(Is een data recovery programma van de makers can CCleaner)
Reputatie 5
@immarian De link naar Odin en de Samsung Drivers staan in de tutorial net boven het kopje "Flashing Firmware with Odin". 🙂 (bij mij kwam de link met een Certificaat uitzondering, dat is omdat Firefox de website niet herkent. Niets aan de hand, gewoon accepteren.)

Of je haalt hem van de link van henkah79 af. (Zelfde forum, ander topic)

Zolang je zorgt dat je batterij boven de 85% is en Kies uit staat, kan er niets fout gaan als je zorgvuldig de tutorial volgt. ;)

Ik heb de telefoon geflasht en het is gelukt. Er staat nu I9300XXEME2 op.  Telefoon is ook sneller. Heb wel een vraag. Vanaf punt 9 van het tutotial snap ik niks Ik weet niet hoe ik in die settings -Developer Options kom. Is dit stuk echt nodig of kan ik de tel nu gewoon gebruiken? Voel me wel een beetje dom. Sorry. 

be
Reputatie 7
Badge +9
je kan stoppen zodra je het hoofdstuk flashing firmware with odin hebt gehad, dus als de telefoon opstart met de nieuwe firmware ben je klaar 🙂 (de rest zijn methodes om je systeem te kraken.)
Reputatie 5
Super. Dank je wel. Ik ben helemaal blij. 
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan 🙂 Veel plezier ermee! 😉
Reputatie 6
Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar Samsung biedt ons nu een oplossing voor dit probleem! We hebben wel jullie hulp nodig ;)

Gisteren heb ik van Samsung een testbuild software binnen gekregen voor de T-Mobile branded variant (Android 4.1.2), die het spontane vastlopen moet verhelpen. Dit omdat het toch iets te lang duurt voordat de 4.3 update voor de S3 uitkomt, als je toestel elke dag vastloopt.

Deze software moet getest worden! Maarr.. het vastloopprobleem kunnen wij hier op kantoor niet reproduceren. Daar komt jullie hulp bij kijken. We moeten de software eerst even testen voordat hij goedgekeurd en beschikbaar gesteld kan worden.

Omdat er wel eens Samsung software lekt, mag de testbuild niet worden doorgestuurd. Alleen bij ons op kantoor mogen we de telefoons flashen, waarna het testen kan beginnen. Daar staat wel wat tegenover..

Wie heeft er een Galaxy S3 met de meest recente T-Mobile software (I9300XXEMA2 / I9300TNLMA2), die regelmatig spontaan vastloopt?

Dan ben je van harte welkom op het T-Mobile kantoor in Den Haag! Wat gaat er gebeuren:

- Je meld je hier en we maken een bezoekafspraak.
- Neemt de vastlopende Galaxy S3 mee, waar van tevoren een backup van is gemaakt.
- Ik zal je ontvangen en een uniek kijkje in de T-Mobile testkeuken geven (ca. 30 min).
- Ondertussen flashen we de Galaxy S3 met de testbuild. Alle gegevens worden gewist, vandaar de backup.
- Eventuele backup herstellen / terugzetten en weer naar huis reizen.
- Na een weekje field testen kijken we of de telefoon nog vastloopt. Gebeurt dit niet, keuren we de software goed :)

Reizen is op eigen gelegenheid maar de reiskosten worden vergoed via de Webcare collega's. Het lijkt mij handig als tussen de 2 en 4 mensen langskomen, maar dit hangt even af van het aantal aanmeldingen en nog belangrijker, de beschikbaarheid.

Zodra de software getest en goedgekeurd is, zal deze binnen 2 weken (waarschijnlijk sneller) via de Samsung servers beschikbaar zijn voor iedereen. Dan zijn de vastloopproblemen als het goed is weer helemaal verdwenen :D

Wie kan er op korte termijn naar Den Haag komen om ons te helpen bij deze test?
Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Groeten,
Marten
Hallo onderstande bericht heb ik gisteren naar jullie facebook site gepost.ik ga over 2 weken naar vakantie dus dan wil ik mij mobiel ook bij me hebben natuurlijk deze probleem heb ik zo vaak gehad eigelijk maar vorigejaar hadden ze mijn moederboard vervangen omdat veder niks meer doet en sinds 2 weken heb ik weer zelfde probleem en deze heb ik onderstande bericht uitgelegd.

Maar mijn software is I9300CEEMG2

Beste T-mobile

De laaste 2 weken loopt mijn Samsung Galaxy S3 vast. Het enige wat ik nog kan doen is gewoon de batterij er uit halen en er weer er in doen, dan doet hij het weer.Maar dit kan ik blijven herhalen omdat het steeds gebeurt.Ik heb zoveel dingen gelezen via T-Mobile forum, het heeft te maken met de software van T-Mobile. Jullie lopen sowieso 3 update-versies achter en daardoor heb ik onder andere te maken met steeds vastlopen. Mijn vraag is hoe gaan jullie dit oplossen, het is echt mateloos irritant want ik kan zo niks maar betaal wel lekker de volle pond ....

T-Mobile Plein Goedemorgen Semih, zodra er een nieuwe update via T-Mobile verkrijgbaar is komt deze automatisch in Kies te staan. Ik weet van mijn collega's die het probleem onderzoeken waarom de Samsung S3 vastloopt dat er testers nodig zijn. Je kunt dit probleem aangeven op onze community zodat je een moderator dit kan oppakken.
Reputatie 6
Hi semih,

Vervelend om te horen dat je Galaxy S3 elke dag vastloopt.. Bedankt voor het melden hier! 🙂
Ik heb even gekeken in ons software versie overzicht maar kom voor de Galaxy S3 geen CEEMG2 tegen. Dit lijkt een soort open markt/unbranded software te zijn. Voor support daarop wil ik je graag naar Samsung of de plek van aankoop verwijzen.

Kan je *#1234# invoeren op je telefoon?
Ben heel benieuwd wat de drie softwareversies die je te zien krijgt zijn.

Groeten,
Marten

PS, Ik heb even je reacties samengevoegd en overzichtelijker gemaakt 😉
Reputatie 7
Badge +9
I9300CEEMG2 is de modem voor I9300XXEMG6... 😕

Model: GT-I9300
Country: Netherlands
Version: Android 4.1.2
Changelist: 1328525
Build date: Fri, 26 Jul 2013 04:18:50 +0000
Product Code: PHN
PDA: I9300XXEMG6
CSC: I9300PHNEMG2
MODEM: I9300CEEMG2

Dat is de nieuwste Unbranded NL versie. Die hoort niet vast te lopen.

T-Mobile NL zit op i9300XXEMA2.
Reputatie 6
I9300CEEMG2 is de modem voor I9300XXEMG6... 😕

Model: GT-I9300
Country: Netherlands
Version: Android 4.1.2
Changelist: 1328525
Build date: Fri, 26 Jul 2013 04:18:50 +0000
Product Code: PHN
PDA: I9300XXEMG6
CSC: I9300PHNEMG2
MODEM: I9300CEEMG2

Dat is de nieuwste Unbranded NL versie. Die hoort niet vast te lopen.

T-Mobile NL zit op i9300XXEMA2.

Hmm het wordt tijd dat Samsung ons een ge-update software overzicht stuurt.. deze is van week 30. Daar stond CEELL1 nog als laatste modem file op 😉 Dacht al dat het unbranded was, bedankt voor de aanvulling.

@Semih: zoals ShadowLea aangeeft, je telefoon zou niet vast mogen lopen. Heb je al een fabrieksreset geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +9
@MartenZ Ik kijk meestal hier: http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I9300&pcode=PHN#firmware

Ik geloof dat je moet registreren om de volledige code info te bekijken, maargoed, tijdelijk is het iig een redelijke oplossing. 😉
Hi MartenZ 

ik heb gekeken wat de software versie is 

AP:I9300XXEMG6
CP:I9300CEEMG2
CSC:I9300PHNEMG2

Dit zijn de codes ??

Hi semih,

Vervelend om te horen dat je Galaxy S3 elke dag vastloopt.. Bedankt voor het melden hier! :)
Ik heb even gekeken in ons software versie overzicht maar kom voor de Galaxy S3 geen CEEMG2 tegen. Dit lijkt een soort open markt/unbranded software te zijn. Voor support daarop wil ik je graag naar Samsung of de plek van aankoop verwijzen.

Kan je *#1234# invoeren op je telefoon?
Ben heel benieuwd wat de drie softwareversies die je te zien krijgt zijn.

Groeten,
Marten

PS, Ik heb even je reacties samengevoegd en overzichtelijker gemaakt ;)
Reputatie 6
@MartenZ Ik kijk meestal hier: http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I9300&pcode=PHN#firmware

Ik geloof dat je moet registreren om de volledige code info te bekijken, maargoed, tijdelijk is het iig een redelijke oplossing. ;)

I know, zonder inloggen kan je in ieder geval de PDA zien geloof ik. Zolang ons software update overzicht up-to-date is, werkt dat toch het beste 🙂
Reputatie 6
Hi MartenZ 

ik heb gekeken wat de software versie is 

AP:I9300XXEMG6
CP:I9300CEEMG2
CSC:I9300PHNEMG2

Dit zijn de codes ??

Hi semih,

Bedankt voor de info. Je hebt geen T-Mobile software, dus eventueel uitblijven van updates is hier niet van toepassing :)

ShadowLea heeft het ook al aangegeven, je telefoon zou software matig niet mogen vastlopen. Wil je een fabrieksreset uitvoeren? Maak wel eerst even een backup van je contactgevens en andere persoonlijke data. Apps geen backup van maken, want misschien heb je juist een slecht werkende app draaien.

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Voorlopig nog geen aanmeldingen ontvangen om de telefoon hier te laten flashen. We zullen anders de software update voor de S3 gewoon testen en bij geen gekke bevindingen goedkeuren. In week 36 krijgen we als het goed is een officiële software update voor de S3 te testen, wederom 4.1.2.

Reageer