Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!



Toon eerste reactie

288 reacties

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/inconel-323689/" Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je geen contact meer kunt maken met het mobiele netwerk na de OTA update. Kun je testen of je S3 wel werkt in combinatie met een andere simkaart? Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabriek instellingen?



Tom

Het heeft even geduurd, maar ik heb een andere simkaart kunnen testen. Helaas wordt het probleem hiermee niet verholpen. De factory reset vervolgens ook geprobeerd, maar helaas geen succes. Tot slot de firmware via KIES opnieuw laten installeren en ook deze actie heeft het probleem niet opgelost. Is er een manier om een voorgaande firmware versie te installeren?

Bedankt!
Ondanks dat er een zee van klachten is binnengekomen bij Samsung over de Galaxy s3 wil ook graag ook even mijn verhaal doen.
Ik heb mijn toestel gekocht in mei dit jaar, alles ging prima. in september begon hij lastig te doen, hij hing niet vast, maar zodra ik op het lock-knopje drukte kreeg ik meteen het schermpje van uitzetten, restart, internet aan/uit-zetten etc in beeld. Ookal wilde ik dit totaal niet, ik wilde mijn telefoon gewoon weer op lockscreen zetten. 

Ik heb vorige maand mijn telefoon opnieuw op fabrieksinstellingen gezet, ja ook ik heb android 4.1.2 en volgens andere forums zou die nieuwe update dus in november komen. Wachten,wachten,wachten en we hebben hem nog steeds niet. Ik ben 2 weken geleden naar de t-shop in Heerlen geweest en heb het verhaal uitgelegd, de mevrouw die mij heeft geholpen heeft een of andere functie uitgezet, maar dat was puur voor mijn accubereik. Het hielp wel, hij was minder snel leeg dan normaal. Maar mijn probleem met het uitvallen en het probleem hierboven is nog steeds niet opgelost. Zojuist heb ik namelijk weer exact hetzelfde probleem gehad met uitvallen, ondanks dat ik een totaal andere oplader heb gepakt i.p.v. de originele samsung oplader want die trok mijn telefoon alleen maar leeg i.p.v. dat hij het toestel opladde. 

Tot zojuist ging alles prima met m'n telefoon, hij viel maar 1x in de week uit en dan was het prima na het restarten. Nu ging hij zelfs niet meer aan en bleef het toestel bij het logo van Samsung Galaxy S3 hangen en kwam niet verder dan dit. 

Heeft het nut om naar de T-shop in Tilburg te gaan(want ik woon oorspronkelijk in Tilburg) met de vraag of ik een nieuw toestel mag hebben i.p.v. dit bagger toestel, of kan ik 'm beter kosteloos op laten sturen naar Samsung zelf. Ondanks dat dit de telefoon van het jaar was, is het een en al ellende, Net zoals iemand al eerder heeft aangegeven mag ook mijn telefoon blij zijn dat die nog geen vliegcursus heeft gehad...

Het is een hoop info voor jullie, maar ik wil gewoon dat het geregeld is, ik ben namelijk afhankelijk (helaas zo triest is het) van mijn telefoon omdat ik op kamers woon en moet via mijn toestel bereikbaar blijven voor familie, opdrachtgevers en stage...

Alvast bedankt!
Reputatie 4
@ djV

Bedankt voor je terugkoppeling! Wij zijn erg blij om te horen dat de update het probleem van je toestel heeft opgelost. Houd ons maar even op de hoogte of dit ook zo blijft! 😉
@tom. Het is gelukt via update download. Nu 3 dagen zonder uitval....ben benieuwd. Ik heb er vertrouwen in.
Reputatie 5
@inconel Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je geen contact meer kunt maken met het mobiele netwerk na de OTA update. Kun je testen of je S3 wel werkt in combinatie met een andere simkaart? Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabriek instellingen?
Beste T-Mobile

Ook ik heb/had problemen met een vastlopende S3 en heb het toestel ter reparatie aangeboden en 2 weken terug weer retour ontvangen.
Echter naar aanleiding van de laatste OTA update kan het toestel zich niet meer op het netwerk aanmelden en gebruik ik wederom mijn oude vertrouwde HTC.

Help!
Bedoelde 4.1.2 niet 2.1.2
Ik heb een T-Mobile branded telefoon, en heb vanochtend de updated versie van 2.1.2. Ontvangen. Hoop dat hij niet meer vast loopt

Nu nog 4.3 hihi
Reputatie 6
Miss Purple schreef:

Ik heb inmiddels een nieuwe oplader besteld. Eventueel kan ik nog nieuwe batterij bestellen.  Hij moet nog een jaartje meegaan ivm abonnement.  
Even kijken of het opladen beter gaat dan duik ik die Google apps eens in.  Wordt vervolgd.  Hij slaat iig niet meer vast.  Dat is al een opluchting.  



Goed om te horen :)
Kijk ook even naar de microUSBpoort van de Galaxy S3, naast schoonblazen zou je er ook een beetje contactspray op kunnen spuiten. Wel op eigen risico.

Succes met de Google apps!
Ik heb inmiddels een nieuwe oplader besteld. Eventueel kan ik nog nieuwe batterij bestellen.  Hij moet nog een jaartje meegaan ivm abonnement.  
Even kijken of het opladen beter gaat dan duik ik die Google apps eens in.  Wordt vervolgd.  Hij slaat iig niet meer vast.  Dat is al een opluchting.  
Reputatie 6
Miss Purple schreef:

Ik heb de update binnen. Die google play heeft zich eerder nooit uit zichzelf geupdate. Ik wil van dat ding af, maar weet niet hoe.... Als ik hem wel update gaat hij uit zichzelf aanzetten.

Ik ben benieuwd op het vastslaan nu verleden tijd is. Ik heb nog wel dat de batterij heel slecht oplaad. Duurt heel lang. Heel vervelend!! Wat is daar aan te doen?



Hmm vervelend ja.. aangezien je telefoon bij veel gebruik hard leeg kan lopen.

Hoe lang doet hij over het opladen? Heb je al verschillende laders geprobeerd?

Blaas ook even de aansluiting schoon. Dit klinkt eerder als een hardware dan een software probleem.

Google update ca. 1 a 2x per jaar zijn apps en services, als er een grote nieuwe Androidversie uitkomt. Nu Android 4.4 uit is, gaan ze alle Google apps updaten op de achtergrond. Vind je het zo vervelend?

Via instellingen - toepassingen (of applicatiebeheer) - alle apps kan je de Google apps uitschakelen, worden ze ook niet meer geupdate. Google Play is je app store.. die zou ik lekker er in houden :)

Graag gedaan! Ik heb zelf helaas niet veel tijd, maar er zijn altijd mensen die je kunnen helpen op het forum.
In ieder geval wel bedankt voor de snelle reactie MartenZ! Vind dit forum wel een uitkomst!
Ik heb de update binnen. Die google play heeft zich eerder nooit uit zichzelf geupdate. Ik wil van dat ding af, maar weet niet hoe.... Als ik hem wel update gaat hij uit zichzelf aanzetten.

Ik ben benieuwd op het vastslaan nu verleden tijd is. Ik heb nog wel dat de batterij heel slecht oplaad. Duurt heel lang. Heel vervelend!! Wat is daar aan te doen?
Reputatie 6
Miss Purple schreef:

Ja hier ook dezelfde melding.  Ik hoop snel dat het beschikbaar is. Hij slaat niet meer vast,  maar gaat spontaan apps bijwerken zoals de Google play music. Die moet ik dan weer handmatig verwijderen.  Want die app kun je niet permanent verwijderen en zet zichzelf aan.  



Google Play Music zal blijven updaten, omdat Google zelf de niet verwijderbare app op de achtergrond heeft geupdate. Dit hebben alle Android gebruikers.

Voor wie de Galaxy S3 update niet kan binnen halen: probeer het op een later tijdstip of volgende dag weer even. Er zijn heel veel Galaxy S3 gebruikers, dus de software servers van Samsung kunnen niet iedereen tegelijk van een update voorzien.

Mocht de branded software update volgende week nog niet uit te voeren zijn, dan horen we het graag!
Kijk wel even of je echt een T-Mobile branded telefoon hebt, of gewoon de open markt.

De software update is Android 4.1.2, die is uitgebracht om het vastlopen te verhelpen 🙂
Reputatie 5
@djV hmm vervelend, lukt het wel wanneer je de update op het toestel zelf uitvoert en dus niet via Kies?

@Miss Purple ik vermoed dat die apps vast in de update zitten. Je kunt deze na het updaten dan weer verwijderen. Dit is helaas niet te omzeilen.
Ja hier ook dezelfde melding.  Ik hoop snel dat het beschikbaar is. Hij slaat niet meer vast,  maar gaat spontaan apps bijwerken zoals de Google play music. Die moet ik dan weer handmatig verwijderen.  Want die app kun je niet permanent verwijderen en zet zichzelf aan.  
@martenZ
Net geprobeert te upgraden naar laatste update firmware maar niet gelukt via kies. Gaf aan dat er een fout in de te downloaden bestanden zit. 4x herhaald maar niet gelukt. Wat nu ?.
Reputatie 6
De software update wordt gefaseerd uitgerold, waarschijnlijk om de serverdruk goed te verdelen. Er zijn nu eenmaal veel Galaxy S3's verkocht. Ik wacht jullie updates rustig af 🙂
Ik krijg diezelfde melding ook. 
Ik krijg precies dezelfde melding. zowel met wifi als zonder (3g/h+)
MartenZ schreef:



De software versie XXEMU8.

Deze update moet het spontaan vastlopen en resetten verhelpen. We horen graag van jullie of dit geval is.



Had je het graag willen vertellen! Echter ik krijg telkens de melding "Toegang tot software-updateservice beschikbaar voor gebruikers in volgorde van verzoek. Probeer het later"

Dus,.. Ik wacht nog geduldig af 🙂
Reputatie 6
semih schreef:

Hallo MartenZ 

Dankjewel voor je reactie ja idd we hadden eerder gesproken. Nou weer wat geleerd he 🙂 nou maar hopen dat we snel 4.3 krijgen heel veel succes werkze :))



Hi Semih,

Dankjewel, graag gedaan! Ik hoop het ook.. hier kan je meer over het uitstel lezen.
http://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-s-iii-android-43-geeft-grote-problemen-update-uitgesteld/

Groeten,
Marten
Hallo MartenZ 

Dankjewel voor je reactie ja idd we hadden eerder gesproken. Nou weer wat geleerd he 🙂 nou maar hopen dat we snel 4.3 krijgen heel veel succes werkze :))

MartenZ schreef:

Hallo allen,

Vanaf vandaag is er een software update beschikbaar voor de branded variant van de Galaxy S3 (i9300)! De software versie XXEMU8.

Deze update moet het spontaan vastlopen en resetten verhelpen. We horen graag van jullie of dit geval is.

De software kan worden binnen gehaald via de telefoon. Zet wel even wifi aan en maak voor de zekerheid een backup van je gegevens.

Je toestel na de update terugzetten naar fabrieksinstellingen kan geen kwaad. Let op: dit wist wel het geheugen.

Veel updateplezier!

Groeten,
Marten

Reputatie 6
Hallo allen,

Vanaf vandaag is er een software update beschikbaar voor de branded variant van de Galaxy S3 (i9300)! De software versie XXEMU8.

Deze update moet het spontaan vastlopen en resetten verhelpen. We horen graag van jullie of dit geval is.

De software kan worden binnen gehaald via de telefoon. Zet wel even wifi aan en maak voor de zekerheid een backup van je gegevens.

Je toestel na de update terugzetten naar fabrieksinstellingen kan geen kwaad. Let op: dit wist wel het geheugen.

Veel updateplezier!

Groeten,
Marten
Reputatie 6
semih schreef:

Hallo MartenZ 

Ik heb ook samsung galaxy S3 als ik goed heb begrijpen krijgen we maandag officieel 4.3 ? Want ik weet niet wat je precies bedoeld met branded ik ben ook klant van jullie hoort mij toestel ook er bij ?



Hi Semih,

Volgens mij hadden wij eerder in dit topic al gesproken :)
Je hebt zelf een unbranded toestel. Dat wil zeggen geen T-Mobile logo's of software. Ik heb het hier over de branded / T-Mobile software. Dit is ook nog geen Android 4.3.. die release is uitgesteld.

Groeten,
Marten

Reageer