Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Toon eerste reactie

288 reacties

Beste T mobile

Na een paar maanden plezier van mijn s3 is het nu het helemaal over.
het begon met dat hij spontaan uit viel en ging resetten maar inmiddels is dit niet meer het grootste probleem.
Hij wil nu ook niet meer opladen. als ik de oplader aansluit kraag ik een melding dock of usb aangeloten direct gevolgd door de melding dat de verbinding weer verbroken is.
Het gevolg is nu dat hij helemaal niet meer oplaad.

Ik verschillende dingen geprobeerd om hem weer op te laden.
  • verschillende laders geprobeerd ( deze werken wel bij andere telefoons)
  • via de computer
  • andere batterij
  • een soft reset
  • een hard reset
geen van deze dingen heeft geholpen.
De enige optie die ik kan bedenken is dat ik hem maar weer opstuur voor reparatie.
Ik heb nu iets van 8 maanden een contract bij tmobile. van deze periode ik weken heb moeten spenderen met een leen toestoel en als ik mijn toestel terug kreeg er nog steeds problemen waren.

Ik heb nu erg de neiging om mijn telefoon vliegles te gaan geven. heb een telefoon maar ik ben al geruime tijd niet bereikbaar.
En ik ben die leentoestellen nu echt wel zat. het zijn oude modellen en vaak kunnen ze nog maar net een app draaien maar hoe is een tweede.
het geen erg vervelend is aangezien ik juist had gekozen voor de s3 omdat ik dan onderweg nog kon werken/ leren.

met vriendelijke groet laurens
Reputatie 7
Badge +9
@l.bank Kun je proberen voorzichtig met een naaldje of tandenstoker de USB poort van de telefoon schoon te maken? Vergeet vooral niet onder de USB pin.
Beste ShadowLea

ik heb dit heel voorzichtig geprobeerd. het heeft helaas niet geholpen.
ik vraag me ook af of het een hardware of software probleem is.

want ik krijg verschillende meldingen. zoals dock connected en dan weer disconnected maar ook usb connected en disconnected en heel soms dan pakt hij de laadstand voor een paar seconde.

groetjes laurens
na het nog een paar keer geprobeert te hebben met verschillende opladers kwam de eerste klacht weer ter voorschijn.
het uitvallen van de telefoon maar dit keer in herstart proces kwam het android logo tervoorschijn. of te wel de software crash.
Voorlopig nog geen aanmeldingen ontvangen om de telefoon hier te laten flashen. We zullen anders de software update voor de S3 gewoon testen en bij geen gekke bevindingen goedkeuren. In week 36 krijgen we als het goed is een officiële software update voor de S3 te testen, wederom 4.1.2.

Mocht het nog mogelijk zijn dan ben ik wil ik me aanmelden om mijn telefoon te laten flashen.
met vriendelijke groet
Laurens
Helaas heb ik ook sinds een paar weken dit probleem. Het is rete irritant en maakt mijn telefoon zowat onbruikbaar. 
Spontane reboots, het freezen wat dagelijks meerdere keren gebeurt, het freezen na het vlak daarvoor een reset (zowel soft als hard) te hebben gegeven. 
Zelfs via de boot scherm van android (clear cache partition) de telefoon opnieuw opstarten verhelpt niet het probleem.
Wat kan ik nog doen om dit te verhelpen? Zo nee, wat gaan jullie doen om dit te verhelpen (n.a.v. de reacties die ik in dit topic heb gelezen)
Aan een 'sorry voor het ongemak' of 'doorverwijzen naar Samsung' heb ik NIKS om vervolgens het nog niet eens te hebben over wat ik de komende 1,5 jaar nog aan abbo moet betalen terwijl ik met een 'verpauperde' telefoon zit opgescheept?!?! Backuppen en de telefoon restoren is trouwens ook geen optie, want dat heb ik dus al gedaan, maar veroorzaakt vervolgens dezelfde problemen.
4.2.2. is al een heel poosje voor de android devices uit, wanneer kunnen we hier een update van verwachten??

PS. ik heb m'n telefoon sinds oktober 2012 en sinds 4.1.2 beschikbaar was er gelijk opgezet. Ik vind het vreemd dat pas na een tijd dit probleem veroorzaakt wordt. Het lijkt haast op een hardware failure/te hete componenten syndroom ?
Als ik dit hier lees dan ga ik nog spijt krijgen dat ik de S3 gekocht heb.
Ik heb hem nu 10 mnd en hij was inderdaad al een paar keer uitgevallen en terug opgestart.
Echter een dikke week geleden was hij uit gevallen en als ik hem terug opstarte kwam hij niet verder dan het opstartscherm van samsung galaxy S3.
Heb hem een week geleden ter reparatie aangeboden maar wacht nog steeds op een resultaat.
Inmiddels freezed of valt m'n telefoon zowat elk half uur uit en is ie zelfs tijdens het backuppen gefreezed. Het lijkt met de minuut/dag erger te worden.
De batterij heb ik al onlangs vervangen, de vrije ruimte op m'n s3 is nog rond de 7 gb en verder zit er een 32 gb lexar class10 sd card in. (die overigens zo goed als leeg is omdat apps in 4.1.2 nog niet op een sd card geinstalleerd kan worden)
Ik krijg steeds meer spijt dat ik apple voor samsung heb ingewisseld...
Tmobile, what to do? aangezien backuppen ook niet meer lukt (waardoor ik die augustus 2013 4.1.2 unbranded firmware versie er op wilde zetten)
Reputatie 7
Badge +9
@garfield 82 Als je een beetje rondleest op de desbetreffende topics weet je nu alvast dat die reparatie niets gaat uithalen. (Tenzij ze besluiten er de unbranded rom op te zetten.) Het probleem zit hem in de huidige Tmobile firmware (van Januari).

@Kelvinator In principe blijft je data gewoon bewaard als je er unbranded overheen flashed. Je kan het ook laten doen op het Tmobile hoofdkantoor, dan ga je naar een test versie van de nieuwe Branded 4.1.2. Daarvoor moet je even op de vorige pagina kijken.

De volledige verklaring over het freezes probleem staat meermaals op het forum: In de firmware tussen November 2012 en Januari 2013 zit een fout door de fix voor het Sudden Death Syndrome. In de firmware van Februari 2013 is dit gefixed, Tmobile zit op Januari 2013.
Mijn Samsung heeft vorige week update gekrijgen en nu is alles weer opgelost ik heb die update via kies gekrijgen nou loop alles weer snel en beter gelukkig :))
Reputatie 2
Mocht het nog mogelijk zijn dan ben ik wil ik me aanmelden om mijn telefoon te laten flashen.
met vriendelijke groet
Laurens

Hi Laurens,

Excuses voor de late reactie.. heb het erg druk op dit moment.

Leuk dat je je wilt aanmelden! Ik heb je een berichtje gestuurd en zal morgen ook proberen te bellen.

Inmiddels hebben wij de software zelf getest en goedgekeurd dus ook dat loopt! 🙂 We zijn bezig om zo snel mogelijk de TNL (branded) software update beschikbaar te krijgen, maar ik kan er nog geen concrete tijd aan hangen.

Het lijkt me goed als we je telefoon voorzien van deze (test) software, dan moet hij niet meer vastlopen ;)

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Inmiddels freezed of valt m'n telefoon zowat elk half uur uit en is ie zelfs tijdens het backuppen gefreezed. Het lijkt met de minuut/dag erger te worden.
De batterij heb ik al onlangs vervangen, de vrije ruimte op m'n s3 is nog rond de 7 gb en verder zit er een 32 gb lexar class10 sd card in. (die overigens zo goed als leeg is omdat apps in 4.1.2 nog niet op een sd card geinstalleerd kan worden)
Ik krijg steeds meer spijt dat ik apple voor samsung heb ingewisseld...
Tmobile, what to do? aangezien backuppen ook niet meer lukt (waardoor ik die augustus 2013 4.1.2 unbranded firmware versie er op wilde zetten)

Hi Kelvinator,

Bij het flashen van unbranded variant (in ieder geval via Odin) kan de data vaak verdwijnen, dit is dan ook op eigen risico.

Er zijn twee opties zoals Lea aangeeft: kom even langs bij ons op kantoor als testgebruiker (liefst wonend in omgeving Den Haag) of wacht even af. We zijn druk bezig een software update voor de T-Mobile branded variant beschikbaar te stellen.

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Mijn Samsung heeft vorige week update gekrijgen en nu is alles weer opgelost ik heb die update via kies gekrijgen nou loop alles weer snel en beter gelukkig :))

Goed om te horen, veel plezier er nog mee!
Reputatie 2
Als ik dit hier lees dan ga ik nog spijt krijgen dat ik de S3 gekocht heb.
Ik heb hem nu 10 mnd en hij was inderdaad al een paar keer uitgevallen en terug opgestart.
Echter een dikke week geleden was hij uit gevallen en als ik hem terug opstarte kwam hij niet verder dan het opstartscherm van samsung galaxy S3.
Heb hem een week geleden ter reparatie aangeboden maar wacht nog steeds op een resultaat.

Laat even weten hoe het gaat Garfield.. na je reparatie is de nieuwe software hopelijk snel beschikbaar
Hoi,

Ik heb ook een S3 die steeds vaker hangt. ALles al geprobeerd: Cache clearen, factory resets, niks helpt. Moet steeds de batterij eruit halen. Mijn vriend wilde er de originele firmware overheen zetten van januari, maar die blijkt dus de oorzaak van het Sudden Death Syndrome!
Hij is erg bedreven met het flashen van telefoons en zou héél graag met Odin de test firmware erop willen zetten om van mijn gezeur af te zijn :p
(Den haag is echt te ver weg voor ons 😞 )
Dus als daar mogelijkheden voor zijn ??! Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +9
@AnniekS3 Dan zet hij toch gewoon tijdelijk unbranded NL erop? Binnenkort rond oktober/november komt Samsung met 4.3, en dan kun je gewoon tegen die tijd de officiele 4.3 Tmobile ROM eroverheen zetten als die uit is, mocht je naar Tmobile branded terug willen.

Zolang je XXEMB2 (februari 2013) of hoger flashed, ben je van de freezes af.
@AnniekS3 Dan zet hij toch gewoon tijdelijk unbranded NL erop? Binnenkort rond oktober/november komt Samsung met 4.3, en dan kun je gewoon tegen die tijd de officiele 4.3 Tmobile ROM eroverheen zetten als die uit is, mocht je naar Tmobile branded terug willen.

Zolang je XXEMB2 (februari 2013) of hoger flashed, ben je van de freezes af.

Dat is misschien wel beter, ik denk dat we die er gewoon op laten staan. Het T-Mobile opstartlogo en 'web'nwalk'  kan ik best wel missen 😛
Hi MartenZ & others,

I am lucky (?) enough to own one of the T-Mobile NL Galaxy S3s that freeze/reset all the time with the latest firmware. I sent it for repair, received it back in the same state. Today it froze during a phonecall, and weirdly enough the call continued, I just couldn't hang up or do anything else until I restarted the device.

Do I have to travel to Den Haag to get this fixed? No chance to have it done in Amsterdam or have the "test software" uploaded somewhere? It's a bit... 20th century ;)

Thanks in advance for a response.
Reputatie 6
Badge +16
@BlacksmithRay

Welcome to the T-Mobile Community!

Have you already tried resetting your phone? You can make a back-up, after making this back-up you can reset your phone to factory settings. Which softwareversion do you have on your Samsung?
Reputatie 7
Badge +9
@BlacksmithRay

The reason for the software being local is because of it being the 21st century. Everybody thinks they're Julian Assange these days.

Factory resets are not going to make much of a difference, I'm afraid.

You really are going to have to make the journey to The Hague, or excersize a bit of patience and wait for either the fix to come out halfway through the next few months or for 4.3. Which should make an appearance somewhere around November.
Voorlopig nog geen aanmeldingen ontvangen om de telefoon hier te laten flashen. We zullen anders de software update voor de S3 gewoon testen en bij geen gekke bevindingen goedkeuren. In week 36 krijgen we als het goed is een officiële software update voor de S3 te testen, wederom 4.1.2.

Hoi MartenZ
Mijn s3 liep ook vast en paar keer per dag.Nu heb ik data van de telefoon gehaald (dus niet van de card).
en een hele dag heeft hij niet vast gelopen.alleen deed wifi het niet.heb een back-up gemaakt en de fabriek instelleing terug gezet.Nu doet wifi het en nog niet vast gelopen ..
Sinds kort is mijn Galaxy aan het vervelen. Hij loopt meerdere keren per dag vast waarbij alleen een reset werkt en soms zelfs alleen als ik de accu eruit haal. De telefoon loopt vast bij het unlocken, willekeurige apps of soms gaat het scherm niet eens aan (de led knipperd dan nog wel bij ontvangen bericht).
Ook komt het regelmatig voor dat de telefoon ergens op tafel ligt en hij uit zichzelf opnieuw opstart.

Ik heb inmiddels al 2 maal de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen. Na de 2e keer alleen maar whatsapp geinstalleerd als app, voor de rest niks. Maar de telefoon blijft de kuren vertonen. Enig idee wat hieraan te doen is?

Mod-edit Marten: loopt je Galaxy S3 met T-Mobile software nog vast? Meld je hier! We werken aan een oplossing :)
Mijn s3 liep ook vast en paar keer per dag.Nu heb ik data van de telefoon gehaald (dus niet van de card).
en een hele dag heeft hij niet vast gelopen.alleen deed wifi het niet.heb een back-up gemaakt en de fabriek instelleing terug gezet.Nu doet wifi het en nog niet vast gelopen ..
Mijn toestel doet hetzelfde. Zomaar opnieuw opstarten. Vannacht helemaal uitgegaan. Zomaar valt mijn wifi verbinding thuis weg en moet ik de beveiligingscode steeds invullen. Dit gebeurt altijd wanneer ik weggeweest ben, maar soms ook als ik gewoon thuis ben.

Dit probleem is een aantal weken geleden begonnen met af en toe opnieuw opstarten. Het werd steeds vaker en nu gebeurt het een paar keer per dag.

Graag advies.
Gr.
Jacqueline
Reputatie 2
Hallo allemaal,

Bij deze een update over het vastloopprobleem / freeze issue: op dit moment zoeken we geen "field tester" meer, omdat we druk met Samsung en onze internationale organisatie in gesprek zijn over de oplossing.

Wat de lokale organisaties betreft is het duidelijk, zsm een software update uitbrengen. De tijdelijke testsoftware is getest en goed bevonden. Er komt echter meer (politiek) bij kijken.. Samsung International wil liever wachten op een regulier geplande software update bijvoorbeeld (ca. wk 42).

We willen jullie vragen nog even geduld te betrachten. Ik zou iedereen met vastloopproblemen graag willen ontvangen op ons hoofdkantoor en voorzien van software, maar daar heb ik helaas de mogelijkheden (en tijd) niet voor. Omdat het om onofficiële / testsoftware gaat mag ik deze niet verspreiden.

Het advies is om eerst een fabrieksreset uit te voeren en het nog even vol te houden tot de software update er is. Een reparatie heeft geen zin.

Neem van mij aan dat we er bovenop zitten samen met After Sales collega's uit Duitsland. Het probleem is niet uniek 🙂 To be continued..

Groeten,
Marten
Ik wil even melden dat op de 1 of andere manier ik geen last meer heb van de 'freezes' waar ik me 2 weken geleden over beklaagde...
En wat het ook was, ik heb niks veranderd danwel geupdated....wat het probleem was, i dunno...misschien de warme omgevings temperaturen? al hoewel ik afgelopen weekend in lissabon (Ca 30 gr) er ook geen lasty van had...
Tis gewoon erg vreemd...maar ben blij dat ie het weer 'normaal' doet.

Reageer