Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!



Toon eerste reactie

288 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De nieuwe firmware is 4.1.2
Nieuwe firmware geinstalleerd en hopen dat probleem verholpen is.


Kun je vermelden welke firmware versie je hebt geinstalleerd?:)
Nieuwe firmware geinstalleerd en hopen dat probleem verholpen is.
Goed nieuws! De XXEMU8 software is nu ook door Samsung's QA proces heen en staat vanaf aanstaande maandag live op de FOTA servers! :D

We horen het heel graag als jullie een software update kunnen uitvoeren voor de branded Galaxy S3.


Bedankt voor de info.
Kun je wellicht aangeven welke versie van Android dit nu betreft?
3 weken geen problemen gehad maar sinds gisteren loopt S3 weer dagelijk paar keer vast. Apart dat het een 3/4 jaar goed gaat en dan 3 weken problemen dan 3 weken geen problemen en nu weer problemen. Vermoeiend allemaal dat er zolang op een oplossing gewacht moet worden.
Ik ben in staat mijn S3 tegen de muur te gooien!  Ik moet zo ongeveer 3x per dag batterij eruit halen en nu ineens begint ie zelf de apps bij te werken.  Ik hoop dat de nieuwe update verbetering geeft. Ik moet toch gewoon bij instellingen toestel info, de software laten updaten?  
4.1.2 is mijn laatste update. 

Ik hoop dat het gaat helpen.  
Hallo MartenZ 

Ik heb ook samsung galaxy S3 als ik goed heb begrijpen krijgen we maandag officieel 4.3 ? Want ik weet niet wat je precies bedoeld met branded ik ben ook klant van jullie hoort mij toestel ook er bij ?
Reputatie 6
Goed nieuws! De XXEMU8 software is nu ook door Samsung's QA proces heen en staat vanaf aanstaande maandag live op de FOTA servers! :D

We horen het heel graag als jullie een software update kunnen uitvoeren voor de branded Galaxy S3.
Beste leden, 

neem is een kijkje hierop!

https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/oplossing-samsung-s3-loopt-vast-reset-zichzelf-219775/

gr.
Reputatie 6
Hallo allen,

De uitrol van de XXEMUA software (meest recente branded versie voor de Galaxy S3) is tegengehouden doordat Samsung een FOTA probleem tijdens hun QA controle heeft gevonden. Men is bij Samsung nu aan het kijken naar de mogelijkheden om XXEMU8 alsnog uit te brengen voor de Galaxy S3.

De hoop is begin / in de loop van volgende week (week 47) deze software te kunnen uitrollen.

Het belangrijkste is dat we jullie zo snel mogelijk van een betrouwbare software update voorzien, om het vastlopen te verhelpen. We kunnen niet wachten op Android 4.3, wat zoals jullie melden ook nog lang niet zeker van een spoedige uitrol is.

Groeten,
Marten
Reputatie 6
Sinds een paar dagen blijft mijn S3 ook op willekeurige momenten hangen. Soms herstart hij uit het niets en soms 'unfreezed' hij uit zichzelf. Zonder het hele topic door te hoeven lezen; wat is er mis? 

Na een aantal maanden lopen Galaxy S3's op willekeurige momenten en zeer regelmatig vast, omdat er een bug in de software zit. Dit lijkt alleen bij de branded software te gebeuren. Samsung en T-Mobile willen hier graag een (4.1.2) software update voor uitbrengen.. wat helaas niet bepaald vlekkeloos gaat. Zie m'n volgende post
4.3 is voorlopig "on hold" gezet ivm grote problemen met de update.
http://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-s-iii-android-43-geeft-grote-problemen-update-uitgesteld/
Lijkt er dus op dat de (verbeterde) 4.1.2 en ook de 4.2 gewoon worden overgeslagen.
Ik kan me niet voorstellen dat na al het wachten op de firmware die problemen moet oplossen voor gebruikers er voor (ongeveer 4?) nog even een tussenversie gereased wordt. 
Samsung is bezig met de uitrol van de Galaxy S3 Android 4.3 update in Nederland. Dat bevestigen verschillende AndroidPlanet-lezers via ons tipformulier. De Galaxy S3 is het voormalige vlaggenschip van Samsung uit mei 2012, dat op dit moment op Android 4.1 (Jelly Bean) draait.
De Galaxy S3 Android 4.3 update, die bijna 1GB groot is, wordt over-the-air naar toestellen verzonden waardoor Galaxy S3-bezitters automatisch een melding op hun toestel krijgen als zij de update kunnen downloaden. Het blijft echter onduidelijk of Samsung de update opnieuw gefaseerd uitrolt.

Galaxy S3-bezitters die een branded toestel hebben, moeten langer wachten op de update. Deze moet eerst door hun telecomprovider worden goedgekeurd.

Dus we moeten wachten nu tot dat jullie nog apps en zo instaleren ??
Sinds een paar dagen blijft mijn S3 ook op willekeurige momenten hangen. Soms herstart hij uit het niets en soms 'unfreezed' hij uit zichzelf. Zonder het hele topic door te hoeven lezen; wat is er mis? 
Reputatie 6
Ik heb dit ook gehad.... snapte er ook geen bal van, maar gelukkig freeze vrij @djv
Ik wacht dan ook met smart op de 4.3 update als die ooit nog door tmobile wordt gereleased (de verbeterde 4.1.2 fw is nog steeds niet uit  en voor mij een van de velele redenen om tmobile te verlaten na zovele jaren klant te zijn geweest, service verlening is echt dramatisch en je wordt gewoon aan het lijntje gehouden, met alle respect naar de moderators toe)


Dat het op jullie zenuwen werkt is te begrijpen. We willen jullie ook zeker niet aan het lijntje houden, wat ons betreft had de update er al lang en breed moeten zijn. Helaas gaan er in het software proces bij Samsung enkele dingen fout. Zo is er afgelopen vrijdag bij Samsung een fout gevonden in het FOTA proces, waardoor de update stil is komen te liggen..

We zitten hier bovenop. To be continued, excuses voor het ongemak.
Is er al iets meer bekend over wanneer de nieuwe update uit komt? dit was al vervelend maar begint nu wel echt op de zenuwen te werken. 
Ik heb dit ook gehad.... snapte er ook geen bal van, maar gelukkig freeze vrij @djv
Ik wacht dan ook met smart op de 4.3 update als die ooit nog door tmobile wordt gereleased (de verbeterde 4.1.2 fw is nog steeds niet uit  en voor mij een van de velele redenen om tmobile te verlaten na zovele jaren klant te zijn geweest, service verlening is echt dramatisch en je wordt gewoon aan het lijntje gehouden, met alle respect naar de moderators toe)
BIJZINDER: 6 weken geleden ontstond bij mij problemen met vastlopen.(20× per dag) Dit heeft ca. 2-3 weken geduurd. Ik heb niet zoals advies van vele mijn S3 terug naar fabrieksinstellingen gebracht. Ik heb het euvel geaccepteerd met de wetenschap dat er snel een up-date komt. Nu na 4 weken wachten op de update is het volgende aan de hand. Nog steeds geen update, maar;
De problemen die ik een paar weken heb gehad zijn nu al 2 weken niet meer aan de hand, zonder dat ik iets heb veranderd aan mijn S3 of apps heb verwijderd. Dit kan geen toeval zijn. Ligt het dan toch niet aan de update ????? Wat is er aan de hand??
Reputatie 6
jamer dat het allemaal zoooooo lang moet duren, ik betaal namelijk wel 100% terwijl mijn telefoon niet voor 100% werkt.

daarnaast mag ik hopen dat jullie het NIET via KIES gaan uitbrengen, want dat programma werkt ook niet goed.
Telefoons detecteerd hij niet, en als het werkt loopt de backup konstand vast.

Als ik t-mobile was zou ik me dood schamen voor zoon slechte leverancier!


Samsung brengt de software naar de update servers he ;)
Maar wees gerust.. hij zal zowel via FOTA (de telefoon) als Kies uitgevoerd kunnen worden.

Schamen is een groot woord, Samsung en T-Mobile hebben een actieve samenwerking. Maar dit verdient niet bepaald de schoonheidsprijs, weten alle partijen ook.
Reputatie 6
Hallo allen,

Ook hier wil ik graag de excuses aanbieden voor het uitblijven van de Galaxy S3 software update voor de T-Mobile branded variant.

We zijn van de zomer t/m de herfst erg druk bezig geweest om zo snel mogelijk een software update te regelen, die de door jullie gemelde problemen oplost. Samsung en T-Mobile International hebben hier ook veel over gediscussieerd.

Uiteindelijk kregen we in september software om te testen. En in oktober. En vorige week. Elke keer keurden wij de softwareversie goed, maar bleek er achteraf in Samsungs kwaliteitscontrole iets te zijn gevonden. Of men wilde wachten op een nieuwe softwareversie met nog meer bugfixes. Wij werden hier helaas niet over geinformeerd door Samsung.

Zowel de Nederlandse Samsung collega's als wij gingen er vanuit dat de software update er zou komen zoals afgesproken. Bedankt voor jullie aanhoudende berichten hierover.. we hebben het intern weer zoveel mogelijk geëscaleerd. Dit proces moet echt worden verbeterd in de toekomst, al hebben de Galaxy S3 gebruikers daar nu niks aan.

Gelukkig lijkt de oplossing eindelijk daar.. Laat, maar waar. Een week geleden is software XXEMUA goedgekeurd, nadat wij eerder al waren afgeweken van de gehele T-Mobile groep door XXEMU8 goed te keuren. Voor ons waren er genoeg redenen om eerdere software updates goed te keuren, zoals de vastloopproblemen oplossen.

Ik zit er via zowel Samsung Nederland als T-Mobile International achteraan, om zeker te zijn dat deze software update wel de servers bereikt. Hoor het graag als jullie nog vragen hebben, of de software update kunnen uitvoeren. Bedankt voor het geduld.

Groeten,
Marten


PS, in week 47 gaan we Android 4.3 voor de Galaxy S3 testen. Die update zal een stuk soepeler verlopen, mag ook wel 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ierland heeft zojuist 4.3 voor de S3 gekregen!

http://www.sammobile.com/2013/11/04/android-4-3-jelly-bean-update-now-rolling-out-for-samsung-galaxy-s-iii-gt-i9300/

De Unbranded volgorde begint bij Samsung altijd met UK en Duitsland, en Nederland zo'n beetje als 12e/13e, (Of 124e, in het geval van de GT2 10.1.) dus hou gewoon die site in de gaten als je een Unbranded toestel hebt.

Voor de T-Mobile toestellen weet ik het niet, daar kunnen MartenZ of WillemE misschien meer over vertellen.
Is er wellicht informatie over welke versie dan ook? Het oude vlaggeschip kan best de update gebruiken 🙂
Is er iets meer bekend over de update naar 4.3 toe?
Reputatie 4
@ allen

Bedankt voor jullie reacties. Wij zijn navraag aan het doen bij Samsung, deze update zou namelijk al beschikbaar moeten zijn. Ik vind het dan ook bijzonder vervelend dat dit momenteel nog niet het geval is! Zodra we meer weten laten we dat meteen weten. Mijn excuses voor het ongemak!

Reageer