Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Toon eerste reactie

288 reacties

Reputatie 2
Hi Kelvinator,

Bedankt voor de melding. Vreemd verhaal, maar goed dat het probleem voor jou in ieder geval voorbij is.

Groeten Marten
Reputatie 2
Nieuwe update:
Er zit beweging in de zaak! In week 40 of 41 krijgen we een officiële software test ronde voor Android 4.1.2. Plan is deze software update zsm goed te keuren en dan uit te rollen naar Samsung servers, zodat de vastloopproblemen voorbij moeten zijn :)

Ik zal het laten weten wanneer deze software getest en goedgekeurd is. Nog even geduld.

Groeten,
Marten
Ik heb het nu sinds 2 weken dat hij vast loopt en dat ik hem opnieuw moet starten. En 1 keer is hij van zelf uit gegaan en opnieuw gestart.

Het gebeurd elke keer als ik op internet ben op youtube. En 1 keer tijdens het opstarten van een game.

Ik heb hem 2 dagen geleden gereset, maar dat helpt niet. Vandaag liep hij 4 keer vast.
Ik heb Android versie 4. 1. 2.

@Marten Is die 4. 1. 2 versie waar jij het over hebt een nieuwe verbeterde versie dan die van mij?
Vandaag doe hij helemaal raar, hij ging eers van zelf uit en dan weer aan. Daarna viel hij weer van zelf uit, maar deze keer ging hij niet van zelf aan. Moest eerst de batterij er uit halen en terug zetten.

En tot nu toe is hij al 5 keer vastgelopen.
Zelf toen ik een filmpje aan het kijken was op youtube.
Filmpje bleef gewoon door gaan maar kon er niet uit, ook niet toen het filmpje was afgelopen.

AP: 19300XXEMA2
CP: 19300BOLK3
CSC: 19300TNLMA2
Reputatie 7
Badge +9
@m.m De verklaring voor het probleem staat meermaals in deze topic. 🙂 De firmware na degene die jij hebt heeft deze problemen niet meer, maar die is niet uit voor branded toestellen.
@ShadowLea sorry ik had niet alles gelezen.

Dus Marten heeft het over dat binnenkort jullie(T-mobile) het gaan testen voor de branded telefoons? Of begrijp ik dat verkeerd?

Zag ook dat Samsung bekend heeft gemaakt dat in oktober Android 4.3 Jelly Bean voor Samsung Galaxy S3 & S4 uitgerold word.
Zorgt die update dan dat mijn problemen weg gaan? Of heeft die update niks te maken met mijn probleem?
Reputatie 7
Badge +9
4.3 bevat ook de fix voor het probleem. Alle updates van XXEMB2 en hoger bevatten de oplossingen voor de vastlopers en resets. 🙂
Hoop dat 4. 3. Update snel goed gekeurd word door t-mobile. Want met de 4. 1. 2. Update duurde het ook erg lang totdat hij goedgekeurd was door T, ik denk 2 a 3 maanden.

Moet nu ook een wekker kopen omdat hij vanochtend weer helemaal uit was gevallen, en de wekker van mijn telefoon ging natuurlijk niet af.

Nog een vraagje, als ik klik op controleren of er nieuwe updates zijn. Dan krijg ik het bericht dat de firmware niet bijgewerkt kan worden door een netwerk-serverprobleem.
Dit zag ik eergisteren niet toen ik er op klikte.

Heeft dit dus temaken omdat ik een branded telefoon heb?

En er staat dat ik het later weer moet proberen of via pc kies.
het probleem bij de samsung galaxys3 is dus nog steeds niet opgelost want bij mij doet hij het zelfde als de eerder genoemde klachten.
ik vind dit heel irritant want als ik gebeld wordt blijft scherm zwart en kan ik niet eens opnemen. 
het zelfde als bij andere apps die lopen ook constant vast. 
ik ben wel verzekerd maar weet niet of ik dit met me verzekering moet oplossen of dat het bij t-mobile moet gelegd wordt?
ik heb gisteren gekeken en ik heb geen eens 4.3 maar die vorige andriod versie en ik heb deze problemen begin het erg iritant te vinden en resetten werkt ook niet want probleem blijft
Ik hoop dat er snel beweging n komt.
Mijn toestel vast zeker 30 keer per dag uit of start opnieuw op.
Heel fijn allemaal ik heb al alles gereset en de fabrieksinstellingen terug gezet.
En nog steeds knudde.
Ik ben hier echt niet blij mee aangezien het hier om een zakelijk abonnement gaat en dit mij dus gewoon opdrachten kost.
Klanten die bellen en ik kan niet opnemen.
Ik ben de helft van de tijd niet te bereiken.
Dus tmobile even doorwerken graag dan kan ik dat ook doen!!!!
Reputatie 7
Badge +9
@Essy29 Misschien moet je iets meer lezen dan alleen het laatste berichtje, want er is meermaals duidelijk vermeld dat 4.3 pas begin november uit komt.

Zoals MartenZ al zegt een paar posts boven jou:

Nieuwe update:
Er zit beweging in de zaak! In week 40 of 41 krijgen we een officiële software test ronde voor Android 4.1.2. Plan is deze software update zsm goed te keuren en dan uit te rollen naar Samsung servers, zodat de vastloopproblemen voorbij moeten zijn

Ik zal het laten weten wanneer deze software getest en goedgekeurd is. Nog even geduld.

Groeten,
Marten

Het is nu week 39.
Reputatie 2
@ShadowLea sorry ik had niet alles gelezen.

Dus Marten heeft het over dat binnenkort jullie(T-mobile) het gaan testen voor de branded telefoons? Of begrijp ik dat verkeerd?

Zag ook dat Samsung bekend heeft gemaakt dat in oktober Android 4.3 Jelly Bean voor Samsung Galaxy S3 & S4 uitgerold word.
Zorgt die update dan dat mijn problemen weg gaan? Of heeft die update niks te maken met mijn probleem?

We gaan in week 41 een branded software update testen, omdat daar zich de problemen in voordoen. Deze software update is nog Android 4.1.2. Na goedkeuring zal hij versneld worden uitgerold naar de Samsung update servers. Het probleem staat binnen zowel de internationale T-Mobile als Samsung organisatie hoog op de kaart!

Voor de Android 4.3 uitrol zullen we Samsung z'n open markt traject volgen. Heb er nog geen concrete info over
Reputatie 5
@Allen goed nieuws! Ik heb zojuist de software update getest en goedgekeurd! Zodra onze internationale collega's de software ook hebben goedgekeurd, ik verwacht dat dit volgende week zal zijn, zal het goedkeuringsdocument worden uitgeschreven. Wij doen ons best om in samenwerking met Samsung de software dan versneld uit te brengen!
Fijn dat er aan dit probleem gewerkt wordt want mijn telefoon is twee dagen geleden beginnen vast te lopen. Vandaag al 15x vast gelopen. Deze telefoon nu een jaar zonder problemen in bezit. Maar dit is absurt. Wat mij ook is opgevallen is dat een paar weken geleden het toestel zelf naar 3G springt ondanks dat deze op wifi stond. Dit heeft me 800mb gekost in maand september en geen 3g internet onderweg
@ djV

Bedankt voor je reactie, de software-update zal snel beschikbaar zijn! Ik kan me goed voorstellen dat het erg rot is om een toestel te gebruiken dat zo vaak vastloopt..

Met betrekking tot het overschakelen van WiFi naar 3G; een smartphone zal altijd proberen connectie te maken met de sterkst mogelijke verbinding. Dat is iets wat alle smartphones automatisch doen. Op het moment dat de WiFi verbinding dus zwak is, zal het toestel verbinding maken met het mobiele netwerk. Je kan dit eventueel voorkomen door de mobiele data uit te schakelen op momenten dat je alleen gebruik wilt maken van WiFi. Is dit zo wat duidelijk voor je? 🙂
Raar mijn wifi heeft een goed bereik en doet her verder erg goed. Maar toch pakt tie niet automatisch mijn wifi maar mijn 3G.
Nu een week verder en nog steeds problemen dat mijn mobile zomaar vast
Loopt. Ik wacht met smart op de oplossing. Hoe wordt de oplossing verspreid onder de getroffenen ? Via Tmobile of via samsung Kies ?
Reputatie 5
@Allen het goedkeuringsdocument is inmiddels geschreven. De update is binnen twee weken beschikbaar! 🙂
Hallo, ik heb ook een probleem met mijn s3, soms als ik mijn telefoon ontgrendel en hem daarna weer wil pakken om bijvoorbeeld iets te doen en op bijvoorbeeld de menu knop druk geeft die een zwart scherm aan. De witte toetsen die ligt geven naast de menu knop branden wel en LED Brand ook, vervolgens moet ik mijn batterij eruit halen en meestal dar die het dan wel weer doet, maar steeds het zelfde probleem krijg.. soms als ik mijn batterij eruit heb gehaald en er weer in doe wil mijn mobiel helemaal niet meer opstarten dan moet ik een uur wachten ofzo..

Iemand een oplossing?

Siebe
Reputatie 6
@SiebeNH

Welkom hier bij ons op het Forum!

Heb je het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen en gecontroleerd of je dit probleem nog ervaart? Je kunt in onze toestelhulp vinden hoe je het toestel terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen.
@chris076

Ja dit heb ik een aantal dagen terug al gedaan, het probleem blijft zich aanhouden
[

ik heb probleem met mijn s3 . Sinds gisteren , blijft mijn telefoon hangen. Hij knippert en geeft de hele tijd  de tekst  " TouchWiz-start is gestopt " met daaronder "ok ".  Andere toetsen werken niet meer op mijn scherm , dus naar fabrieksinstellingen kom ik ook niet meer .

Weet iemand mij verder te helpen ??
Reputatie 7
Badge +9
@heelerggroen

Touchwiz is de Interface van alle Samsung Android toestellen. Dus als je touchwiz crashed, kun je inderdaad nergerns meer bij komen.

Gelukkig kun je ook resetten via het recovery menu:

Probeer eerst de cache eens te legen:

Telefoon uit.
Volume Down + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Als dat niet helpt, moet je inderdaad resetten:

Telefoon uit.
Volume Down + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.
Kan iemand mij nog even helpen zit dit niet voor niets op het forum, bedankt
Reputatie 7
Badge +9
Kan iemand mij nog even helpen zit dit niet voor niets op het forum, bedankt

Je zal moeten wachten op de nieuwe firmware. Dit is een probleem met de huidige versie van de Tmobile Firmware.

Reageer