Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Toon eerste reactie

288 reacties

Ik heb de update binnen. Die google play heeft zich eerder nooit uit zichzelf geupdate. Ik wil van dat ding af, maar weet niet hoe.... Als ik hem wel update gaat hij uit zichzelf aanzetten.

Ik ben benieuwd op het vastslaan nu verleden tijd is. Ik heb nog wel dat de batterij heel slecht oplaad. Duurt heel lang. Heel vervelend!! Wat is daar aan te doen?
In ieder geval wel bedankt voor de snelle reactie MartenZ! Vind dit forum wel een uitkomst!
Reputatie 2
Ik heb de update binnen. Die google play heeft zich eerder nooit uit zichzelf geupdate. Ik wil van dat ding af, maar weet niet hoe.... Als ik hem wel update gaat hij uit zichzelf aanzetten.

Ik ben benieuwd op het vastslaan nu verleden tijd is. Ik heb nog wel dat de batterij heel slecht oplaad. Duurt heel lang. Heel vervelend!! Wat is daar aan te doen?

Hmm vervelend ja.. aangezien je telefoon bij veel gebruik hard leeg kan lopen.

Hoe lang doet hij over het opladen? Heb je al verschillende laders geprobeerd?

Blaas ook even de aansluiting schoon. Dit klinkt eerder als een hardware dan een software probleem.

Google update ca. 1 a 2x per jaar zijn apps en services, als er een grote nieuwe Androidversie uitkomt. Nu Android 4.4 uit is, gaan ze alle Google apps updaten op de achtergrond. Vind je het zo vervelend?

Via instellingen - toepassingen (of applicatiebeheer) - alle apps kan je de Google apps uitschakelen, worden ze ook niet meer geupdate. Google Play is je app store.. die zou ik lekker er in houden :)

Graag gedaan! Ik heb zelf helaas niet veel tijd, maar er zijn altijd mensen die je kunnen helpen op het forum.
Ik heb inmiddels een nieuwe oplader besteld. Eventueel kan ik nog nieuwe batterij bestellen.  Hij moet nog een jaartje meegaan ivm abonnement.  
Even kijken of het opladen beter gaat dan duik ik die Google apps eens in.  Wordt vervolgd.  Hij slaat iig niet meer vast.  Dat is al een opluchting.  
Reputatie 2
Ik heb inmiddels een nieuwe oplader besteld. Eventueel kan ik nog nieuwe batterij bestellen.  Hij moet nog een jaartje meegaan ivm abonnement.  
Even kijken of het opladen beter gaat dan duik ik die Google apps eens in.  Wordt vervolgd.  Hij slaat iig niet meer vast.  Dat is al een opluchting.  

Goed om te horen :)
Kijk ook even naar de microUSBpoort van de Galaxy S3, naast schoonblazen zou je er ook een beetje contactspray op kunnen spuiten. Wel op eigen risico.

Succes met de Google apps!
Ik heb een T-Mobile branded telefoon, en heb vanochtend de updated versie van 2.1.2. Ontvangen. Hoop dat hij niet meer vast loopt

Nu nog 4.3 hihi
Bedoelde 4.1.2 niet 2.1.2
Beste T-Mobile

Ook ik heb/had problemen met een vastlopende S3 en heb het toestel ter reparatie aangeboden en 2 weken terug weer retour ontvangen.
Echter naar aanleiding van de laatste OTA update kan het toestel zich niet meer op het netwerk aanmelden en gebruik ik wederom mijn oude vertrouwde HTC.

Help!
Reputatie 5
@inconel Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je geen contact meer kunt maken met het mobiele netwerk na de OTA update. Kun je testen of je S3 wel werkt in combinatie met een andere simkaart? Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabriek instellingen?
@tom. Het is gelukt via update download. Nu 3 dagen zonder uitval....ben benieuwd. Ik heb er vertrouwen in.
@ djV

Bedankt voor je terugkoppeling! Wij zijn erg blij om te horen dat de update het probleem van je toestel heeft opgelost. Houd ons maar even op de hoogte of dit ook zo blijft! 😉
Ondanks dat er een zee van klachten is binnengekomen bij Samsung over de Galaxy s3 wil ook graag ook even mijn verhaal doen.
Ik heb mijn toestel gekocht in mei dit jaar, alles ging prima. in september begon hij lastig te doen, hij hing niet vast, maar zodra ik op het lock-knopje drukte kreeg ik meteen het schermpje van uitzetten, restart, internet aan/uit-zetten etc in beeld. Ookal wilde ik dit totaal niet, ik wilde mijn telefoon gewoon weer op lockscreen zetten. 

Ik heb vorige maand mijn telefoon opnieuw op fabrieksinstellingen gezet, ja ook ik heb android 4.1.2 en volgens andere forums zou die nieuwe update dus in november komen. Wachten,wachten,wachten en we hebben hem nog steeds niet. Ik ben 2 weken geleden naar de t-shop in Heerlen geweest en heb het verhaal uitgelegd, de mevrouw die mij heeft geholpen heeft een of andere functie uitgezet, maar dat was puur voor mijn accubereik. Het hielp wel, hij was minder snel leeg dan normaal. Maar mijn probleem met het uitvallen en het probleem hierboven is nog steeds niet opgelost. Zojuist heb ik namelijk weer exact hetzelfde probleem gehad met uitvallen, ondanks dat ik een totaal andere oplader heb gepakt i.p.v. de originele samsung oplader want die trok mijn telefoon alleen maar leeg i.p.v. dat hij het toestel opladde. 

Tot zojuist ging alles prima met m'n telefoon, hij viel maar 1x in de week uit en dan was het prima na het restarten. Nu ging hij zelfs niet meer aan en bleef het toestel bij het logo van Samsung Galaxy S3 hangen en kwam niet verder dan dit. 

Heeft het nut om naar de T-shop in Tilburg te gaan(want ik woon oorspronkelijk in Tilburg) met de vraag of ik een nieuw toestel mag hebben i.p.v. dit bagger toestel, of kan ik 'm beter kosteloos op laten sturen naar Samsung zelf. Ondanks dat dit de telefoon van het jaar was, is het een en al ellende, Net zoals iemand al eerder heeft aangegeven mag ook mijn telefoon blij zijn dat die nog geen vliegcursus heeft gehad...

Het is een hoop info voor jullie, maar ik wil gewoon dat het geregeld is, ik ben namelijk afhankelijk (helaas zo triest is het) van mijn telefoon omdat ik op kamers woon en moet via mijn toestel bereikbaar blijven voor familie, opdrachtgevers en stage...

Alvast bedankt!
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/inconel-323689/" Welkom op het T-Mobile forum!

Wat vervelend dat je geen contact meer kunt maken met het mobiele netwerk na de OTA update. Kun je testen of je S3 wel werkt in combinatie met een andere simkaart? Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabriek instellingen?

Tom

Het heeft even geduurd, maar ik heb een andere simkaart kunnen testen. Helaas wordt het probleem hiermee niet verholpen. De factory reset vervolgens ook geprobeerd, maar helaas geen succes. Tot slot de firmware via KIES opnieuw laten installeren en ook deze actie heeft het probleem niet opgelost. Is er een manier om een voorgaande firmware versie te installeren?

Bedankt!
@inconel

Heb je naast de factory reset ook geprobeerd de cache te legen? Soms heeft dat dan wel effect.
@ ashc_X

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik kan me voorstellen dat een toestel dat steeds uitvalt voor veel frustratie zorgt. Als ik je goed begrijp heb je de laatst beschikbare update op je toestel staan. Gaat je S3 nu helemaal niet meer aan? Wordt het toestel nog wel herkend wanneer je hem aan een computer koppelt? Je zou dan namelijk een reset van de fabrieksinstellingen kunnen uitvoeren, om te bekijken of dit het probleem oplost.

Mocht je toestel hier niet op reageren, dan kan je via ons een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie in gang zetten. Via onze website vind je alle relevante informatie over deze reparatieprocedure. Laat maar even weten of het is gelukt! 🙂
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/ashc_x-324210/"

Ik kan me voorstellen dat een toestel dat steeds uitvalt voor veel frustratie zorgt. Als ik je goed begrijp heb je de laatst beschikbare update op je toestel staan. Gaat je S3 nu helemaal niet meer aan? Wordt het toestel nog wel herkend wanneer je hem aan een computer koppelt? Je zou dan namelijk een reset van de fabrieksinstellingen kunnen uitvoeren, om te bekijken of dit het probleem oplost.

Mocht je toestel hier niet op reageren, dan kan je via ons een beroep doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie in gang zetten. Via onze website vind je alle relevante informatie over deze https://"www.t-mobile.nl/reparatie". Laat maar even weten of het is gelukt! :)

Hoi Willem,

Ik ben zondag in Tilburg even naar de T-shop gegaan en ook deze jongen zei tegen me dat een software update eerder via Samsung Kies uitkwam dan via het toestel zelf. Ik heb een tijdje geleden ook al alles terug gezet op fabrieksinstellingen. Ik heb de S3 toen ik het vorige bericht op het forum heb gezet de hele nacht uitgelaten, en heb ook de accu eruit gelaten, want ik dacht dat die oververhit was ( je weet het niet, het kan van alles zijn natuurlijk). De ochtend erna heb ik 'm weer opnieuw aangezet, toen bleef hij nog steeds op het begin scherm staan, maar hij ging wel aan gelukkig. 

Vervolgens ben ik , zoals al eerder vermeld, naar de T-shop gegaan en werd ik vriendelijk geholpen. ik heb de tip om Samsung Kies te downloaden opgevolgd en heb de nieuwste firmware gedownload. Het is nog steeds dat ie soms om niks uitvalt, maar hij gaat dan gelukkig wel weer gewoon aan. 

Ik kan hem wel op laten sturen door T-mobile naar Samsung zelf, maar naar mijn gevoel heeft dat geen zin omdat ik zelf ook de fabrieksinstellingen al heb teruggezet een paar weken terug, en het probleem blijft zich , soms in ergere vormen en soms weer minder erg, voorhouden. En uit ervaring blijkt dat ze alleen maar een resetje doen, wat nog steeds geen verandering maakt aan de software update die voor de S4 al uit is en voor de S3- gebruikers onder ons niet. 

Als het echt niet langer kan stuur ik hem toch maar op, maar wat als het probleem zich nog steeds blijft aanhouden als ie terug is van de fabriek? Weet jij misschien wel wanneer de 4.3 Android uitkomt? want dat zou wel fijn zijn als het allemaal wat bekender was voor iedereen onder ons met een S3, aangezien we , mede dankzij deze topic, met meer zijn die hetzelfde probleem hebben..

In ieder geval, bedankt voor het lezen en het reageren!
Reputatie 5
@ashc_X 4.3 voor de S3 testen wij deze week. Dit software probleem is echter in onze vorige update al opgelost. Het lijkt dan dat dit een hardware probleem betreft. Zou je hier eens kunnen melden welke versies worden genoemd wanneer je naar *#1234# 'belt'?
@willem @tom Nu 3 weken verder en geen problemen meer gehad. Laatste up-date is stabiel gebleken. (Ps: Heb toestel nooit gereset naar fabrieksinstellingen).
Succes en de groeten.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/ashc_x-324210/" 4.3 voor de S3 testen wij deze week. Dit software probleem is echter in onze vorige update al opgelost. Het lijkt dan dat dit een hardware probleem betreft. Zou je hier eens kunnen melden welke versies worden genoemd wanneer je naar *#1234# 'belt'?

Hoi,
enig idee wanneer de release van deze firmware verwacht wordt?
(oftewel krijgen we een extra kerstcadeau :o )
Hallo,
Mijn Galaxy S3 Mini valt ook steeds uit. Alle apps, behalve whatsapp, zijn verwijdert en hij is up to date.

- AP= I8190XXAMG4
- CP= I8190XXAMG4
- csc= I81900XXAMH1

- Sim nr= 8931162112

Is er al een oplossing bekent want hier valt niet mee ts bellen!
Beste,
De een zegt dat het een sim probleem is, de ander een software en nu zou het aan de hardware liggen?
Drie dingen zijn mij duidelijk;
- van zo'n onbetrouwbaar apparaat kun je niet op aan
- het duurt erg lang voordat er een oplossing komt
- ik ga weer terug naar een Apple, Samsung wordt het voor mij niet meer.
De 4.3 van andere providers (S3 - non 4G) lijkt te lopen:
http://androidworld.nl/nieuws/android-43-update-voor-samsung-galaxy-siii-van-start/
:D 
@ job347es

Vervelend dat je toestel deze kuren heeft! Dit topic gaat specifiek over de Samsung Galaxy S3, daarbij was het uitvallen een bekend probleem. Bij de Galaxy S3 mini is dit niet het geval, jouw probleem heeft dus geen betrekking op de informatie uit dit topic.

Heb je al geprobeerd om de fabrieksinstellingen te resetten? Zorg dan wel dat je een back-up maakt van je gegevens. Via onze Toestelhulp pagina zie je hoe je dit kunt doen. Ik hoor graag van je!
@ djV

Erg fijn om te horen dat het probleem is opgelost door de update! 😉

@ mikerdm

Op het moment dat we hier informatie over hebben zullen we dit meteen kenbaar maken in het Samsung Software-update topic. Houd dat topic dus even in de gaten.
Beste WillemE,
Het toestel heb  ik naar zijn fabrieksinstellingen gereset maar dit heeft niet geholpen. Na zo'n 10 minuten valt hij uit en probeert zichzelf weer op te starten, wat niet hem lukt. Na 3x zichzelf proberen op te starten  stopt hij ermee. Opstarten lukt wel als hij aan de lader hangt.
Batterij was 100% geladen en ik had er geen sd card in.
Het dus heeft helaas niet geholpen. 

Heb je andere sugesties?

Reageer