Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!


Sinds kort is mijn Galaxy aan het vervelen. Hij loopt meerdere keren per dag vast waarbij alleen een reset werkt en soms zelfs alleen als ik de accu eruit haal. De telefoon loopt vast bij het unlocken, willekeurige apps of soms gaat het scherm niet eens aan (de led knipperd dan nog wel bij ontvangen bericht).
Ook komt het regelmatig voor dat de telefoon ergens op tafel ligt en hij uit zichzelf opnieuw opstart.

Ik heb inmiddels al 2 maal de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen. Na de 2e keer alleen maar whatsapp geinstalleerd als app, voor de rest niks. Maar de telefoon blijft de kuren vertonen. Enig idee wat hieraan te doen is?


Mod-edit Marten: loopt je Galaxy S3 met T-Mobile software nog vast? Update je software naar deze versie

288 reacties

Hallo

mijn Samsung galaxy s3 geeft de volgende kuur
hij blijft steeds hangen bij het opstarten wat kan dit zijn? Kan iemand mij hier mee helpen?
Alvast bedankt

gr Marco
Reputatie 6
@sanderrr83

Heel fijn dat het uiteindelijk gelukt is met KIES. Helaas is het niet het meest ideale programma en zijn er soms wat probleempjes mee. Gelukkig is het door een simpele handeling verholpen!
Reputatie 1
*UPDATE* Het is uiteindelijk toch gelukt! Had een 'battery pull' gedaan en daarna kon ik gewoon updaten via Kies.
Zie nu dat ik de nieuwe Kernelversie heb van 16 januari 2014 🙂
Reputatie 1
Ik heb ook een probleem....

Ik heb een unbranded S3 en heb op dit moment Android 4.3.

Via software update op mijn toestel is er een update vandaag zie ik, maar als ik die update via OTA uitvoer dan gaat dat niet goed en als de telefoon zich dan opnieuw opgestart heeft, dan staat er dat de update mislukt is en dat ik het via Kies moet proberen.

Nu wil ik de update via Kies doen en dan loopt Kies vast en wordt het programma automatisch afgesloten.

Wat moet ik nu doen om die update toch te krijgen en ben ik de enige met dit probleem?

Thanks alvast!
Reputatie 6
@mab

Wat je omschrijft lijkt op een batterij die defect is of bijna het loodje legt 😞 Ken je iemand in jouw omgeving die hetzelfde toestel heeft? Dan kun je even de batterij in jouw toestel testen en kijken of de problemen met strepen etc. voorbij zijn. Dan kun je overwegen een nieuwe batterij aan te schaffen.
Reputatie 6
@Mammaloe

Fijn dat het toestel na de update het gewoon goed doet ! Zo hoort het 🙂
Reputatie 2
Hij doet t nu alleen nog als er stroom op zit. Anders strepen en uitval. Net een crash gehad vanwege dit vele uitvallen. ...jammer. Ik hoor en lees ineens veel mensen klagen over nieuwe batterij en crash uitval Samsung Galaxy S 3. Bij Iphone hoor ik niemand hierover. 300 x opladen is super weinig. Gezien alle apps die je tegenwoordig gebruikt. Je sluit meestal abonnement af voor 2 jaar. Ik heb hier een oude Iphone liggen en die is al 4 jaar oud en niets geen problemen met de batterij. Dus bij afsluiten nieuw abonnement waarschijnlijk een Iphone gezien alle slechte recensies over dit toestel. En om nou even de T-mobile winkel in te lopen.....daar staat altijd een dikke rij mensen. Dus dat doe je ook niet voor je lol.
Reputatie 2
Ik hen ook een update gedaan, maar nergebs geen last van. Doet get goed
Reputatie 7
Badge +9
Een batterij kan in principe maar 300-500 keer worden opgeladen voordat deze defect is, dus het is best mogelijk. Heb je de optie een andere batterij te proberen?
Reputatie 2
Beste Samsung expert. Kan het probleem liggen aan mijn batterij? Een paar maandengeleden begon deze raar op te laden. Ik dacht het ligt aan mijn lader en heb een andere gepakt.... Later nog een andere een kortere van de camera. Dit bleek enorm te helpen. Eigenlijk begon toen de strepen te vertonen. Ik zie net dat als ik oplader niet aan mobiel heb zitten hij steeds vaker uitvalt. Maar als ik hem van stroom blijf voorzien ik gewoon kan surfen en gebuiken.....  Is dit probleem bekend? 

Probeer het inderdaad even via KIES. Dit is een melding dat de OTA servers overbelast zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Probeer het inderdaad even via KIES. Dit is een melding dat de OTA servers overbelast zijn.
Reputatie 2
Ik krijg de melding: de siftware update is niet beschikbaar. maximaal aantal automatische updates is overschreden. probeer het later of update uw apparaat met samsung kies.
Reputatie 7
Badge +9
De software update vind je onder instellingen --> over toestel --> Software update --> controleren op update.
Reputatie 2
Waar kan ik de Software Update vinden? Samsung Galaxy S3
Reputatie 2
Mag ik vragen of jouw klachten inmiddels verholpen zijn? En zo ja, hoe? Ik hen nl. precies hetzelfde probleem en kan er maar geen oplossing voor vinden.
Reputatie 2
Helaas hier hetzelfde probleem sinds paar weken. Het wordt steeds erger. Strepen door beeld als ik iets open, vervolgens loopt hij vast, zie rondje met sreep erdoor, valt uit, start opnieuw op en kan soms weer uurtje gebruiken. Dacht eerst dat t door gedownload spel kwam, want sindsdien is dit gebeurd. Helaas aan alle opmerkingen lees ik dat dit ineens gebeurt. Mijn toestel is niet gevallen.
Heeft iemand al een oplossing?
bij mijn zoon was het probleem opgelost toen er nieuwe hardware opgezet was...
@ Nene01

Dat is vervelend om te horen! Lukt het nu dus helemaal niet meer om gebruik te maken van het toestel? Heb je het toestel gereset volgens de wijze die ShadowLea hierboven aangeeft?

Wordt jouw toestel nog wel herkend wanneer je hem koppelt aan je PC? Indien dat lukt, zou je hem kunnen proberen te herstellen met Samsung Kies.

Ik hoor graag van je bevindingen, zodat we je verder kunnen helpen! 🙂
Ik heb mijn sim er meerdere keren uitgehaald niets helpt, gisteren een Full Reset gedaan met als resultaat dat ik nu helemaal mijn telefoon niet meer in kan want het enige wat hij nog doet is van zichzelfsteeds weer opstarten.

Wordt er niet goed van en dan druk ik het nog zachtjes uit want ik ben dus gewoon niet bereikbaar.

Is dit niet gewoon een software fout van Samsung, gezien het feit er zoveel mensen met hetzelfde probleem zitten. En kan er niet iets aan gedaan worden?


@Nene01, welkom op het forum.

Heb je de simkaart al eens uit het toestel gehaald om te zien of het daar wel of niet aan zou liggen?
Andere tips uit dit topic al eens uitgeprobeerd?
@Nene01, welkom op het forum.

Heb je de simkaart al eens uit het toestel gehaald om te zien of het daar wel of niet aan zou liggen?
Andere tips uit dit topic al eens uitgeprobeerd?
@suus19805

Valt het toestel ook uit als je de SIM eruit haalt? Of als je de SIM van een ander gebruikt?

Want vermoedelijk is het een probleem met je SIM kaart.


Ik heb zo mijn twijfels of het aan de SIM kaart zal liggen ik heb namelijk precies hetzelfde probleem sinds 2 weken. Eerder had ik nooit problemen zal het niet eerder aan het toestel liggen. Als ik zo rond kijk op het net hebben aardig wat mensen hier last van.

Zou het fijn vinden als hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt, ik zit namelijk nog een tijdje aan dit toestel vast door de abonnement die ik heb afgesloten.
@suus19805

Heb je de sim van een ander al gebruikt? Dit moet een werkende sim zijn. Je kunt ook nog een backup maken en hierna je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. We zien graag een bericht met het resultaat.
@suus19805

Valt het toestel ook uit als je de SIM eruit haalt? Of als je de SIM van een ander gebruikt?

Want vermoedelijk is het een probleem met je SIM kaart.


Ja zonder simkaart gebeurt het ook.
Reputatie 7
Badge +9
@suus19805

Valt het toestel ook uit als je de SIM eruit haalt? Of als je de SIM van een ander gebruikt?

Want vermoedelijk is het een probleem met je SIM kaart.
Ook ik heb een Samsung S3 die steeds uitvalt. Dit is nu al ongeveer 4 weken zo....

Steeds geeft de telefoon aan dat er geen bereik is (dan komt er zo'n rondje met een streep erdoor te staan ipv de streepjes van mijn bereik), en valt dan uit.
Of loopt zonder eden compleet vast. Zelfs al als ik de blokkering eraf wil halen.
De telefoon probeert dan opnieuw op te starten maar dit lukt niet en moet ik steeds weer de batterij eruit halen op de telefoon weer aan de praat te krijgen.
Dit gebeurd ong 30x op een dag.
Na 10x zo opnieuw opgestart te zijn zijn al mijn instellingen veranderd en moet ik ook steeds weer opnieuw inloggen op mijn wifi netwerk.
Ik heb al de fabrieksinstellingen terug gezet en een Full reset gedaan maar niets helpt... De telefoon blijft steeds hangen op het plaatje waar je ziet dat je telefoon een Samsung Galaxy SIII GT- I9300 is. Dan moet ik wéér de batterij eruit halen...
Mijn partner heeft de zelde telefoon en ik heb al geprobeerd om zijn batterij te gebruiken maar het probleem blijft.
Mijn partner heeft geen problemen met zijn telefoon, ook niet als mijn batterji in zijn telefoon zit.
Het gekke is dat als de telefoon aan de lader zit/ligt dat er dan niets aan de hand is... Gewoon bereik, kan alles doen.
Tot ik de lader eruit haal... Foute boel, valt uit enz.

Het gebeurd overal, thuis (beneden of boven), op mijn werk, je kan het zo gek niet bedenken.

Wie kan me helpen, wordt er zo langzamerhand gek van....

Reageer