Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!


Sinds kort is mijn Galaxy aan het vervelen. Hij loopt meerdere keren per dag vast waarbij alleen een reset werkt en soms zelfs alleen als ik de accu eruit haal. De telefoon loopt vast bij het unlocken, willekeurige apps of soms gaat het scherm niet eens aan (de led knipperd dan nog wel bij ontvangen bericht).
Ook komt het regelmatig voor dat de telefoon ergens op tafel ligt en hij uit zichzelf opnieuw opstart.

Ik heb inmiddels al 2 maal de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen. Na de 2e keer alleen maar whatsapp geinstalleerd als app, voor de rest niks. Maar de telefoon blijft de kuren vertonen. Enig idee wat hieraan te doen is?


Mod-edit Marten: loopt je Galaxy S3 met T-Mobile software nog vast? Update je software naar deze versie

288 reacties

Ik heb hetzelfde probleem na de update 4.1.2
Ik word leip van mijn S3, sinds gisteren loopt de telefoon steeds vast als ik iets doe op mijn telefoon. Ik moet daardoor iedere keer de baterij eruit en weer opnieuw in doen, dit is het enigste wat helpt zodat hij het weer voor 'eventjes doet'
Reputatie 6
Badge +12
@all,

Er zijn meerdere klachten over 4.1.2, graag allemaal even aangeven om welke ROM het gaat.

Hebben jullie een T logo bij opstarten?
Ik heb precies hetzelfde probleem!
Telefoon loopt vast, willekeurig, alleen aan/uit helpt. Nu start hij ook vanzelf opnieuw op.
ZIjn jullie al wat wijzer: heeft het met de software update te maken??
Reputatie 6
Badge +12
@Kate:-)

Momenteel wordt er gekeken waar het probleem aan ligt! 🙂
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan sinds 4.1.0/1? in ieder geval de vorige update.
Ik had toen dertijd de t-mobile rom en nu draait hij op 4.1.2 van samsung zelf.
Zat er in de tussentijd aan te twijfelen om het op te sturen voor reparatie.
Reputatie 6
Badge +12
@gerben.vdlaan,

Dit heeft voorlopig geen nut, nadat hij is opgestuurd heb je wederom 4.1.2 erop staan!
@Dave670

Wat ik bedoelde was dat er al eerder problemen ontstonden (dus nog voor 4.1.2)
de problemen heb ik al (volgens mij) sinds 4.1.0 (een week of 2 nadat Jelly bean voor de S3 werd geintroduceerd in ieder geval)
Reputatie 5
@gerben.vdlaan

Ik wil je adviseren het toestel ter reparatie aan te bieden. Dat kun je doen via My T-Mobile.

@gerben.vdlaan

Ik wil je adviseren het toestel ter reparatie aan te bieden. Dat kun je doen via My T-Mobile.



Maar ligt het dan niet aan de software update Android 4.1.2. Ik lees op het internet vele verhalen van samsungs Galaxy S3 die vast lopen sinds Android 4.1.2 waaronder mijn telefoon. Moet iedereen met dat probleem nu de telefoon opsturen terwijl het probleem volgens mij wordt veroorzaakt door de software update. En wie betaald de kosten van de reparatie. Ik neem aan dat wij niets hoeven te betalen.
Reputatie 6
Badge +12
@All,

Ik wil jullie adviseren allemaal jullie klacht in dit ticket te zetten.

@All,Ik wil jullie adviseren allemaal jullie klacht in dit ticket te zetten.



Dat ga ik doen. Op het forum bij Samsung zijn ook al honderden reacties met hetzelfde probleem. maar telefoon opsturen voor reparatie of nog effe wachten.
Reputatie 6
Badge +12
@Velparno,

Opsturen heeft geen nut, je krijgt 4.1.2 dan weer terug en de problemen blijven.

@Velparno,

Opsturen heeft geen nut, je krijgt 4.1.2 dan weer terug en de problemen blijven.



Maar is er wel binnen een aantal dagen een oplossing, want zo wekenlang doorgaan is ook *****.
Leuk en aardig. Vraag blijft wanneer een oplossing komt. Bijij blijft het zelfs hangen tijdens gesprek en resetten helpt niet. Ik moet de accu eruit halen. 's Avonds gebeurd gaat ie vanzelf uit en moet ik in de ochtend pincode weer invoeren. Gelukkig heb ik een andere wekker anders was ik steeds te laat.
Reputatie 6
Badge +16
@Liesje23

Welkom op het forum.

Zoals eerder aangegeven door Velparno zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben. Als dit een softwarematig probleem is zullen wij niet veel kunnen betekenen. Je zou je toestel naar fabrieksinstellingen kunnen zetten als dit nog niet gedaan is. Anders zouden we moeten afwachten tot Samsung met een oplossing komt voor dit probleem. Onze excuses voor het ongemak!
hallo, ik heb sinds 2 weken het zelfde probleem dat mijn galaxy s 3 steeds vast loopt, alles al geprobeerd. zelfs nadat hij is opgestart en ik nog niks heb gedaan loopt die al weer vast. zoals ik lees is de telefoon opsturen geen optie omdat de problemen aanhouden wat moet ik dan doen?

gr
Reputatie 6
@daphnevddong

Heb je dit probleem ook wanneer je het toestel naar de fabrieksinstellingen hebt teruggezet?
Hier ook hetzelfde probleem.
Ik heb geprobeerd eerst een backup te maken via de pc met Kies. Iedere keer backup mislukt door een fout.
Kies zegt dat er een firmware upgrade is, maar ook dit lukt niet.
Vervolgens heb ik maar fabrieksinstellingen teruggezet, maar het probleem bestaat nog steeds.
Mijn S3 loopt continu vast...

Niet leuk meer!!!

Dit gaat nu al weken zo door. Waarom is er nu nog steeds geen oplossing?
Na 8 maanden geen probleem te hebben gehad begint mijn S3 nu ook spontaan te rebooten en/of vast te lopen.
Alle bekende acties / handelingen al geprobeerd maar niets heeft geholpen.
Hoe kan het dat een duur high-end toestel niet fatsoenlijk kan werken?
Reputatie 4
@ Blabla308

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

@ Blabla308 en tico13

Erg vervelend dat jullie problemen ervaren met het toestel! 😞 Wanneer de laatst beschikbare software op het toestel staat en jullie de fabrieksinstellingen hebben gereset, kan je nog proberen om de fabrieksinstellingen te resetten. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen!

Mocht het probleem dan nog blijven bestaan en het toestel is door T-Mobile geleverd, dan raad ik jullie aan om een beroep te doen op de fabrieksgarantie. We kunnen dan een reparatieprocedure in gang zetten, waarbij een onafhankelijke reparateur het defect zal analyseren en verhelpen. Je kan een reparatie zelf online aanmelden! Laten jullie even weten of het is gelukt? 🙂
Voor zover jullie het nog niet weten, dit is een bekend probleem, het heeft te maken met een chip op je moederbord de zogenaamde 'insane' chip, check het web maar eens op sds (sudden death syndrome) het vastlopen/rebooten is eigenlijk een ingebouwde beveiliging hiertegen die in Jellybean 4.1.2 zit.

Ik zit er zelf sinds kort ook mee en denk er ook sterk over om hem ter reparatie aan te bieden, maar dan moet t-mobile ook echt het moederbord en/of de chip vervangen, want anders lost het probleem niet op!
Reputatie 2
Hallo T-Moblie,

Ik heb nu ook al sinds een paar dagen dit probleem. Vast lopen ( reset door accu te verwijderen is alleen mogelijk ) en vanzelf opstarten ( en zonder sim kaart ) niet meer mogelijk via kies een backup te maken, ben nu al 2 dagen bezig zonder succes.
Ik heb iets gelezen dat er een probleem met het moederbord is van de S3 na ongeveer een jaar, zoals vastlopers ect.
Zodra ik weer in NL ben zal ik heb bij jullie aanbieden voor reparatie.

Mvg Kim
Reputatie 2

Voor zover jullie het nog niet weten, dit is een bekend probleem, het heeft te maken met een chip op je moederbord de zogenaamde 'insane' chip, check het web maar eens op sds (sudden death syndrome) het vastlopen/rebooten is eigenlijk een ingebouwde beveiliging hiertegen die in Jellybean 4.1.2 zit.

Ik zit er zelf sinds kort ook mee en denk er ook sterk over om hem ter reparatie aan te bieden, maar dan moet t-mobile ook echt het moederbord en/of de chip vervangen, want anders lost het probleem niet op!



Yep dat klopt, is een paar maanden geleden al bij Android world aangegeven. Volgens hun als dit het probleem is zou Samsung je telefoon kostenloos vervangen ongeacht of hij nu geroot is of niet.

Mvg Kim

Reageer