Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Sinds kort is mijn Galaxy aan het vervelen. Hij loopt meerdere keren per dag vast waarbij alleen een reset werkt en soms zelfs alleen als ik de accu eruit haal. De telefoon loopt vast bij het unlocken, willekeurige apps of soms gaat het scherm niet eens aan (de led knipperd dan nog wel bij ontvangen bericht).
Ook komt het regelmatig voor dat de telefoon ergens op tafel ligt en hij uit zichzelf opnieuw opstart.

Ik heb inmiddels al 2 maal de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen. Na de 2e keer alleen maar whatsapp geinstalleerd als app, voor de rest niks. Maar de telefoon blijft de kuren vertonen. Enig idee wat hieraan te doen is?

Mod-edit Marten: loopt je Galaxy S3 met T-Mobile software nog vast? Update je software naar deze versie

288 reacties

ik heb Tmobile_NL een twitter bericht gestuurd met de vraag wanneer de firmware gaan updaten. Ben benieuwd of ze sneller via Twitter of dit forum reageren :)
Reputatie 7
Badge +9
Haha, ja, het is wel even wat werk na elke update. Je krijgt er ook in de unbranded firmware wel een paar (ook groupon dacht ik.) Daar betalen die appmakers voor aan samsung. Irritant, maar niets aan te doen, alleen de Google Play edities hebben dit niet (S4 Google, Nexus). :(

Yep, Netherlands - PHN.

Als je met SDS het Sudden Death Syndrome bedoeld, dan is je telefoon helemaal dood (gaat niet meer aan), dan gaat een nieuwe software niet meer helpen ;)

Het is een échte oplossing voor de vastlopers. Ook als je de vastlopers al hebt, het is een fix ervoor.
Reputatie 2
Sinds een paar dagen blijft mijn S3 ook op willekeurige momenten hangen. Soms herstart hij uit het niets en soms 'unfreezed' hij uit zichzelf. Zonder het hele topic door te hoeven lezen; wat is er mis? 

Na een aantal maanden lopen Galaxy S3's op willekeurige momenten en zeer regelmatig vast, omdat er een bug in de software zit. Dit lijkt alleen bij de branded software te gebeuren. Samsung en T-Mobile willen hier graag een (4.1.2) software update voor uitbrengen.. wat helaas niet bepaald vlekkeloos gaat. Zie m'n volgende post
Reputatie 2
Hallo allen,

De uitrol van de XXEMUA software (meest recente branded versie voor de Galaxy S3) is tegengehouden doordat Samsung een FOTA probleem tijdens hun QA controle heeft gevonden. Men is bij Samsung nu aan het kijken naar de mogelijkheden om XXEMU8 alsnog uit te brengen voor de Galaxy S3.

De hoop is begin / in de loop van volgende week (week 47) deze software te kunnen uitrollen.

Het belangrijkste is dat we jullie zo snel mogelijk van een betrouwbare software update voorzien, om het vastlopen te verhelpen. We kunnen niet wachten op Android 4.3, wat zoals jullie melden ook nog lang niet zeker van een spoedige uitrol is.

Groeten,
Marten
Beste leden, 

neem is een kijkje hierop!

https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/oplossing-samsung-s3-loopt-vast-reset-zichzelf-219775/

gr.
Reputatie 2
Goed nieuws! De XXEMU8 software is nu ook door Samsung's QA proces heen en staat vanaf aanstaande maandag live op de FOTA servers! :D

We horen het heel graag als jullie een software update kunnen uitvoeren voor de branded Galaxy S3.
Hallo MartenZ 

Ik heb ook samsung galaxy S3 als ik goed heb begrijpen krijgen we maandag officieel 4.3 ? Want ik weet niet wat je precies bedoeld met branded ik ben ook klant van jullie hoort mij toestel ook er bij ?
Ik ben in staat mijn S3 tegen de muur te gooien!  Ik moet zo ongeveer 3x per dag batterij eruit halen en nu ineens begint ie zelf de apps bij te werken.  Ik hoop dat de nieuwe update verbetering geeft. Ik moet toch gewoon bij instellingen toestel info, de software laten updaten?  
4.1.2 is mijn laatste update. 

Ik hoop dat het gaat helpen.  
3 weken geen problemen gehad maar sinds gisteren loopt S3 weer dagelijk paar keer vast. Apart dat het een 3/4 jaar goed gaat en dan 3 weken problemen dan 3 weken geen problemen en nu weer problemen. Vermoeiend allemaal dat er zolang op een oplossing gewacht moet worden.
Goed nieuws! De XXEMU8 software is nu ook door Samsung's QA proces heen en staat vanaf aanstaande maandag live op de FOTA servers! :D

We horen het heel graag als jullie een software update kunnen uitvoeren voor de branded Galaxy S3.

Bedankt voor de info.
Kun je wellicht aangeven welke versie van Android dit nu betreft?
Nieuwe firmware geinstalleerd en hopen dat probleem verholpen is.
Nieuwe firmware geinstalleerd en hopen dat probleem verholpen is.

Kun je vermelden welke firmware versie je hebt geinstalleerd?:)
Reputatie 7
Badge +9
De nieuwe firmware is 4.1.2
Reputatie 2
Hallo MartenZ 

Ik heb ook samsung galaxy S3 als ik goed heb begrijpen krijgen we maandag officieel 4.3 ? Want ik weet niet wat je precies bedoeld met branded ik ben ook klant van jullie hoort mij toestel ook er bij ?

Hi Semih,

Volgens mij hadden wij eerder in dit topic al gesproken :)
Je hebt zelf een unbranded toestel. Dat wil zeggen geen T-Mobile logo's of software. Ik heb het hier over de branded / T-Mobile software. Dit is ook nog geen Android 4.3.. die release is uitgesteld.

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Hallo allen,

Vanaf vandaag is er een software update beschikbaar voor de branded variant van de Galaxy S3 (i9300)! De software versie XXEMU8.

Deze update moet het spontaan vastlopen en resetten verhelpen. We horen graag van jullie of dit geval is.

De software kan worden binnen gehaald via de telefoon. Zet wel even wifi aan en maak voor de zekerheid een backup van je gegevens.

Je toestel na de update terugzetten naar fabrieksinstellingen kan geen kwaad. Let op: dit wist wel het geheugen.

Veel updateplezier!

Groeten,
Marten
Hallo MartenZ 

Dankjewel voor je reactie ja idd we hadden eerder gesproken. Nou weer wat geleerd he 🙂 nou maar hopen dat we snel 4.3 krijgen heel veel succes werkze :))

Hallo allen,

Vanaf vandaag is er een software update beschikbaar voor de branded variant van de Galaxy S3 (i9300)! De software versie XXEMU8.

Deze update moet het spontaan vastlopen en resetten verhelpen. We horen graag van jullie of dit geval is.

De software kan worden binnen gehaald via de telefoon. Zet wel even wifi aan en maak voor de zekerheid een backup van je gegevens.

Je toestel na de update terugzetten naar fabrieksinstellingen kan geen kwaad. Let op: dit wist wel het geheugen.

Veel updateplezier!

Groeten,
Marten
Reputatie 2
Hallo MartenZ 

Dankjewel voor je reactie ja idd we hadden eerder gesproken. Nou weer wat geleerd he 🙂 nou maar hopen dat we snel 4.3 krijgen heel veel succes werkze :))

Hi Semih,

Dankjewel, graag gedaan! Ik hoop het ook.. hier kan je meer over het uitstel lezen.
http://androidworld.nl/nieuws/samsung-galaxy-s-iii-android-43-geeft-grote-problemen-update-uitgesteld/

Groeten,
Marten

De software versie XXEMU8.

Had je het graag willen vertellen! Echter ik krijg telkens de melding "Toegang tot software-updateservice beschikbaar voor gebruikers in volgorde van verzoek. Probeer het later"

Dus,.. Ik wacht nog geduldig af 🙂
Ik krijg precies dezelfde melding. zowel met wifi als zonder (3g/h+)
Ik krijg diezelfde melding ook. 
Reputatie 2
De software update wordt gefaseerd uitgerold, waarschijnlijk om de serverdruk goed te verdelen. Er zijn nu eenmaal veel Galaxy S3's verkocht. Ik wacht jullie updates rustig af 🙂
@martenZ
Net geprobeert te upgraden naar laatste update firmware maar niet gelukt via kies. Gaf aan dat er een fout in de te downloaden bestanden zit. 4x herhaald maar niet gelukt. Wat nu ?.
Ja hier ook dezelfde melding.  Ik hoop snel dat het beschikbaar is. Hij slaat niet meer vast,  maar gaat spontaan apps bijwerken zoals de Google play music. Die moet ik dan weer handmatig verwijderen.  Want die app kun je niet permanent verwijderen en zet zichzelf aan.  
Reputatie 5
@djV hmm vervelend, lukt het wel wanneer je de update op het toestel zelf uitvoert en dus niet via Kies?

@Miss Purple ik vermoed dat die apps vast in de update zitten. Je kunt deze na het updaten dan weer verwijderen. Dit is helaas niet te omzeilen.
Reputatie 2
Ja hier ook dezelfde melding.  Ik hoop snel dat het beschikbaar is. Hij slaat niet meer vast,  maar gaat spontaan apps bijwerken zoals de Google play music. Die moet ik dan weer handmatig verwijderen.  Want die app kun je niet permanent verwijderen en zet zichzelf aan.  

Google Play Music zal blijven updaten, omdat Google zelf de niet verwijderbare app op de achtergrond heeft geupdate. Dit hebben alle Android gebruikers.

Voor wie de Galaxy S3 update niet kan binnen halen: probeer het op een later tijdstip of volgende dag weer even. Er zijn heel veel Galaxy S3 gebruikers, dus de software servers van Samsung kunnen niet iedereen tegelijk van een update voorzien.

Mocht de branded software update volgende week nog niet uit te voeren zijn, dan horen we het graag!
Kijk wel even of je echt een T-Mobile branded telefoon hebt, of gewoon de open markt.

De software update is Android 4.1.2, die is uitgebracht om het vastlopen te verhelpen 🙂

Reageer