Beantwoord

Samsung galaxy s3 valt ineens uit, en gaat niet meer aan.


Reputatie 4
Na veel gekloot met mijn galaxy note, heb ik een nieuw toestel in de plaats gekregen.
Het gaat hier om de galaxy s3. Dit is 2 weken geleden.
Nu valt ineens het toestel uit en wil deze ook niet meer aan.
 T-Mobile wat gaan we hier mee doen
Doordat de galaxy s3 micro sim gebruikt heb ik dus geen simkaart die nog in een ander toestel past. En ben dus onbereikbaar.
icon

Beste antwoord door Hajar 18 maart 2016, 13:18

Hi,

We zien dat dit topic nog regelmatig wordt bezocht. Ervaar jij probemen met je Samsung? Neem dan een kijkje in dit topic. Je vindt er allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Mochten deze tips niet werken dan kun je jouw toestel ter reparatie aanmelden.

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Deimos666,

Wat vervelend dat je S3 nu uitvalt en niet meer aan wilt.
Heb je de batterij er al even uit gehaald?

Werkt dit:
Volume omhoog + homebutton + aan/uitknop?  (tegelijk indrukken)
Reputatie 6
@Deimos666

Wanneer je in de buurt bent van een T-Shop kun je gratis een simadapter ophalen, hiermee kun je (tijdelijk) jouw simkaart in een ander toestel gebruiken.
Reputatie 4

Hallo Deimos666,

Wat vervelend dat je S3 nu uitvalt en niet meer aan wilt.
Heb je de batterij er al even uit gehaald?

Werkt dit:
Volume omhoog + homebutton + aan/uitknop? (tegelijk indrukken)



Alles al geprobeerd.. oplader erin... maar batterij zit vol.
Ben al bij de T-mobile shop langs geweest. Inmiddels al gebeld met klantenservice...
Nu al weer 15 min in de wacht bij t-mobile klantenservice..
Maar als ze hem nu weer omruilen voor een gerefurbisched toestel word dat mijn 5e toestel.
Ik eis inmiddels een nieuw toestel. Heb 5 maanden geleden een nieuw toestel uitgezocht bij de t-mobile shop en heb niets anders dan problemen met de telefoon.

Zelf ben ik ICT-er en het lijkt me een software fout, aangezien hij vandaag wederom uitviel, na veel moeite hem weer aan te krijgen, bleef hij rebooten bij het opstart scherm.
Dus een nieuwe batterij wat ze aanboden gisteren bij de t-mobile klantenservice heeft weinig nut.
Reputatie 4

@Deimos666

Wanneer je in de buurt bent van een T-Shop kun je gratis een simadapter ophalen, hiermee kun je (tijdelijk) jouw simkaart in een ander toestel gebruiken.



Al opgehaald, maar dat lost mijn probleem niet op. 5 maanden geleden een nieuw toestel bij vroegtijdig verlenging.. en inmiddels ben ik 1 reparatie verder en is dit mijn 4e toestel!
Mijn nieuwe mobiel, het is dan wel geen Galaxy S3, viel na nog geen week ook ineens uit, en kreeg hem niet meer aan...en nu las ik toevallig dit bericht en deed ook de handeling: Volume omhoog + homebutton + aan/uitknop?  (tegelijk indrukken)...en JA hoor, ongelooflijk na 3 weken geen gebruik te kunnen maken van mijn nieuw mobieltje, deed ie het weer! Bjna een andere gekocht of voor niets laten repareren, hartstikke bedankt Dave670! 🙂
Reputatie 6
Badge +12
@Deimos666,

''Zelf ben ik ICT-er en het lijkt me een software fout, aangezien hij vandaag wederom uitviel, na veel moeite hem weer aan te krijgen, bleef hij rebooten bij het opstart scherm''

Tip!  zet de Samsung ROM er eens op, je hebt nu denk ik de T-Mobile ROM, ik weet bijna zeker dat je dan geen problemen meer hebt! 😉
Heb zelf ook de Samsung ROM erop staan en alles werkt perfect!

@callmejet,

Wat vervelend dat jou toestel ook al een tijd niks meer deed 😞
Gelukkig heeft mijn combi geholpen en werkt hij weer.
Reputatie 4
Mijn SG3 ging nog 1 keer aan... maar met allemaal rode groene en blauwe pixels op het scherm, verder dan het samsung logo kwam hij niet!
Dit deed het toestel spontaan uit zichzelf.
Als je dan met de t-mobile klantenservice belt laten ze je 5 werkdagen wachten voor je word terug gebeld! Is toch te gek voor woorden dat je dan niet direct word geholpen.
Dan nog zo iets wat van de zotte is.
Word je doorverbonden met de afdeling reparatie, sta je een kwartier in de wacht en word er opgehangen.. vervolgens bel je terug word je wederom doorverbonden naar dezelfde afdeling. weer 10 minuten in de wacht maar geen gehoor.
Het valt me op dat t-mobile je erg lang laat wachten de laatste tijd..
En kwam tot de ontdekking dat de klantenservice tegenwoordig ook niet meer gratis is.
Heb het vermoeden dat ze je met opzet zolang in de wacht zetten en wij als klant maar belminuten betalen.
Reputatie 6
Badge +12
@Deimos666,

Vervelend dat hij nu nog niet goed werkt 😞
Je hebt al een keer fabrieksinstellingen geprobeerd?  (Volume omhoog + homebutton + aan/uitknop tegelijk!)

Dan Wipe data/factory reset, werkt hij dan wel?
Reputatie 4

@Deimos666,

Vervelend dat hij nu nog niet goed werkt 😞
Je hebt al een keer fabrieksinstellingen geprobeerd? (Volume omhoog + homebutton + aan/uitknop tegelijk!)

Dan Wipe data/factory reset, werkt hij dan wel?



Beetje lastig als hij niet eens aan wil!
Maar heb van alles al geprobeerd... is niet mijn eerste samsung telefoon.
Maar toch bedankt.
Reputatie 6
Badge +12
Dan zit er niks anders op dat je opnieuw ter reparatie aanbied of een gloednieuw toestel via T-Mobile.
Reputatie 4

Dan zit er niks anders op dat je opnieuw ter reparatie aanbied of een gloednieuw toestel via T-Mobile.



T-Mobile zou contact met me opnemen, maar wacht nu al 4 dagen... 4 dagen geen telefoon en het toestel is 2,5 week oud!
Lekker klantenservice!
Reputatie 6
Badge +12
@Deimos666,

Ik heb je topic als ''aandacht'' aangegeven bij de T-Mobile Moderators, deze zullen jou verder helpen met een oplossing! :o
Reputatie 3
@Deimos666, ik zie dat de klantenservice inmiddels contact heeft opgenomen met je om een nieuwe omruiling in te plannen. Tevens zal mijn collega binnen 2 weken weer contact opnemen met je om te bespreken of je toestel naar behoren werkt.
Reputatie 4
Klopt, toestel is voor de 4e keer nu omgeruild. En nog kom ik dingen tegen die niet bij het toestel horen. Maar ik wacht het telefoontje ff af.
Reputatie 6
Badge +12
@Deimos666,

En wat kom je tegen wat niet hoort?
Zo te lezen hierboven maakt de Tmobile rom de s3 erg onstabiel. Ik loop nu ruim een half jaar met me S3 (prepaid gekocht met normale samsung rom) en het tst heeft mij nog geen 1x in de steek gelaten. Ik begin mij af te vragen wat voor software er word opgezet als het tst via tmobile word gelevered ?
Reputatie 6
Badge +12
@Mertom,

Als je de T-Mobile ROM krijgt heb je te maken met verschillende apps die T-Mobile er zelf opzet.
Ze hebben dan ook recht om andere apps bijvoorbeeld te verwijderen.
Mijn Samsung Galaxe S3 is vandaag plotseling uitgevallen en wil helaas niet meer aan. Mijn volume knop+ Home knop + aan/uit knop heb ik al geprobeerd maar het werkt niet. Ik heb T-mobile klantenservie proberen te bellen maar dat gaat op een of ander vreemde manier niet via mijn vaste lijn. Ik heb de afgelopen paar maanden een en al slechte ervaringen met T-mobile. Ik ben nu al bijna 5 jaar klant. Ik heb vandaag Pro-assist gebeld waar ik een duur abonnement heb. Die beweren dat ik mijn telefoon tussen de 4 en 6 weken kwijt zal zijn en dat ik een niet vooraf te bepalen leentoestel krijg. Heel klantvriendelijk zou ik zeggen. Ik ga over een week op vakantie en zou graag mijn telefoon mee willen nemen maar dat gaat hetm niet worden zo te zien. Iemand een oplossing? Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste jaar bij T-mobile.
Bij mij is gisteren hetzelfde gebeurd, s'ochtends de S3 nog gewoon gebruikt en 2 uur later helemaal niets meer !
Ook recovermode werkt niet meer. Via een huisgenoot met ook n S3 n andere batterij + oplader getest maar
ook dat mocht niet helpen ! Ook zonder batterij geen enkel teken van leven..

Smiddags maar naar de T-mobile shop in Arnhem geweest maar daar kregen ze em niet meer aan de praat.
Hij is nu opgestuurd ter reparatie maar thuis beetje gaan googlen en kwam het volgende tegen:

http://www.androidplanet.nl/57692/sommige-galaxy-s-iii-toestellen-functioneren-plotseling-niet-meer/

Lijkt er dus op dat er gewoon een fout in de telefoon zelf zit ! Hoop dat samsung snel reageerd op het bericht
want ik ga hier dus echt niet voor betalen !
Reputatie 6
@Jordy88

Welkom op het Forum en excuus voor de late reactie! 🙂

Het is vervelend om te lezen dat je toestel is uitgevallen. 😞 Een reparatieprocedure neemt ongeveer 2 weken in beslag, echter komt het voor dat toestellen binnen 1 week retourverzonden worden. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt met je vakantie en wanneer je terug bent kunnen we uiteraard een reparatie voor je opstarten. Het enige wat ik dan van je nodig heb is het IMEI-nummer van je toestel. Hopelijk tot snel. 🙂

N.b.
Met een vaste lijn bel je naar 06-2400 1200 😉
@ Warvin.

Das is nogal tegenstrijdig met de info die in de winkel is gegeven. Ook bij mij is aangegeven dat ik mijn S3 voor zeker 4 tot 6 weken kwijt ben.
Daarnaast vind ik het erg jammer dat T-mobile niet uit coulance (als het inderdaad om een fabricage fout gaat) niet gewoon een nwe S3 geeft
en ze het nu gaan repareren met hetzelfde defecte onderdeel daardoor er een kans bestaat ik over 5 maanden WEER zonder telefoon zit....
Reputatie 6
@Jvds1987

Sorry voor de verwarring. Een standaard reparatieprocedure bij T-Mobile neemt 2 weken in beslag. Voor bepaalde toestellen, zoals de BlackBerry, en wanneer een reparatie uitloopt kan het tussen 4 en 6 weken zijn.

Ik begrijp je redenering heel goed! We zijn echter aan enkele voorwaarden gebonden. Mede door deze voorwaarden kunnen wij niet uit coulance een nieuwe toestel aanbieden. Sterker nog, je komt uitsluitend in aanmerking voor een nieuw toestel wanneer je binnen 8 dagen na ontvangst van toestel een defect gaat melden.

Ik ga er uiteraard vanuit dat je toestel uitstekend wordt gerepareerd! Wil je het IMEI-nummer van je toestel met een PM mailen dan kijk ik in de systemen wat ik voor je kan doen? 🙂
ik heb een samsung galaxy s3  maar sins vanmorgen vroeg kan ik niet de telefoon aan zetten geef geen reactie 
ik heb wel de hele nacht de telefoon op adapter gehad 
@laurens46

Heb je al getest of de recovery mode het nog wel doet ? Dit activeer je door de volgende knoppen combo tegelijk in te drukken.

Let op hiermee raak je wel AL je instellingen en apps kwijt !! Dit is namelijk een hard reset

combo is

volume omhoog + home button + aan knop dit dan ff een seconde of 10 ingedrukt houden.
Als dit niet werkt zou ik je aanraden een andere batterij en/of oplader te testen.
Geeft hij dan nog geen teken dan heb je precies hetzelfde als mij is overkomen
en zit er helaas niets anders op dan je telefoon voor reparatie aan te melden in een T-shop
Beste mensen, het is bekend dat de S3 op dit moment problemen heeft met waarschijnlijk het moederbord of chip. De toestellen vallen massaal uit en gaan dan niet meer aan. Samsung is ervan op de hoogte maar ontkent dat dit aan het moederbord ligt. Degene met een nog werkende S3 raad ik aan om ervoor te zorgen dat er z.s.m een backup wordt gemaakt indien dit niet al automatisch gebeurt.

http://www.android24.nl/415/samsung-galaxy-s3-kampt-met-problemen/

Reageer