Beantwoord

Samsung galaxy s3 valt ineens uit, en gaat niet meer aan.


Reputatie 4
Na veel gekloot met mijn galaxy note, heb ik een nieuw toestel in de plaats gekregen.
Het gaat hier om de galaxy s3. Dit is 2 weken geleden.
Nu valt ineens het toestel uit en wil deze ook niet meer aan.
 T-Mobile wat gaan we hier mee doen
Doordat de galaxy s3 micro sim gebruikt heb ik dus geen simkaart die nog in een ander toestel past. En ben dus onbereikbaar.
icon

Beste antwoord door Hajar 18 maart 2016, 13:18

Hi,

We zien dat dit topic nog regelmatig wordt bezocht. Ervaar jij probemen met je Samsung? Neem dan een kijkje in dit topic. Je vindt er allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Mochten deze tips niet werken dan kun je jouw toestel ter reparatie aanmelden.

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi,

We zien dat dit topic nog regelmatig wordt bezocht. Ervaar jij probemen met je Samsung? Neem dan een kijkje in dit topic. Je vindt er allerlei tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Mochten deze tips niet werken dan kun je jouw toestel ter reparatie aanmelden.
Reputatie 5
@PvdBeek Welkom!

Wat vervelend dat je toestel nu weer defect lijkt. Heb je het toestel voor de zekerheid al eens aan de lader gehangen? Heb je de batterij er al eens uitgehaald en opnieuw in het toestel gedaan?

Gaat het om de S3? Zou je mij anders het IMEI nummer willen sturen via een privébericht? Dan kan ik het reparatiedossier erbij pakken! 🙂
Hallo,

2 maand geleden is mijn telefoon gevallen. dat kan gebeuren, hij was gerepareerd na 2 maand, terwijl er gezegt werd 2 weken.
2 dagen geleden kreeg ik hem weer. Vandaag viel hij gewoon random uit. Krijg hem ook niet meer aan, heb geprobeerd met volumeknop en start en homeknop te gelijk in te drukken. hij gaat helemaal niet meer aan. Dus na 2 maand kan ik hem weer 2 dagen gebruiken. Doet hij het nu al niet meer.
Maandag was de telefoon verzonden en dinsdag al bezorgd! ik kan niet anders zeggen dan dat ik achteraf zeer tevreden ben over de reparatie en nu weer een zeer blije S3 gebruiker ben 😃
Reputatie 7
@Jvds1987
Goed om te lezen dat het is opgelost 🙂 Ik zal je compliment doorgeven aan mijn collega!
YES !! zojuist een mail ontvangen dat mn S3 kosteloos is gerepareerd en deze is teruggestuurd !!!
@Warvin bedankt voor je ondersteuning en je service !

Het probleem met het uitvallen is het zogenoemde "Sudden Death" probleem. (combinatie met firmware van samsung/google en het moederbord van de Galaxy SIII). Dit probleem is alleen bij de 16GB versie en niet iedereen hoeft dit te hebben. De update welke al uit is voor unbranded en Vodafone toestellen hebben door de update deze problemen niet meer. Nu dus wachten wanneer T-mobile goedkeuring krijgt op hun firmware van Samsung en Google, dan hebben de gebruikers van de Samsung Galaxy SIII 16GB deze problemen niet meer.



Hoi Gerben,

dit klopt naar mijn idee niet helemaal. Ik heb geen 16GB versie maar toch is de sudden death bug mij overkomen. Vraag me af wat ze hebben gedaan qua firmware om het probleem te verhelpen. CPU gedownclocked ?
Het probleem met het uitvallen is het zogenoemde "Sudden Death" probleem. (combinatie met firmware van samsung/google en het moederbord van de Galaxy SIII). Dit probleem is alleen bij de 16GB versie en niet iedereen hoeft dit te hebben.

De update welke al uit is voor unbranded en Vodafone toestellen hebben door de update deze problemen niet meer.

Nu dus wachten wanneer T-mobile goedkeuring krijgt op hun firmware van Samsung en Google, dan hebben de gebruikers van de Samsung Galaxy SIII 16GB deze problemen niet meer. 

Ik zie zojuist via de site dat mijn telefoon wordt gerepareerd. Aangezien ik geen prijsopgave heb ontvangen ga ik er dus vanuit dat het defect dus onder de garantievoorwaarde valt. Er is dus nog hoop voor de S3 😉

Zag net op tweakers.net dat er meer info is over het defect: http://tweakers.net/nieuws/86386/samsung-komt-met-update-voor-probleem-defecte-galaxy-s-iiis.html Samsung wil dus niet toegeven dat er een ontwerpfout is en zegt dit met een firmware update te gaan verhelpen.... yeah right ... 😞

Dan ben ik benieuwd hoe je een toestel dat het niet meer doet toch nog kan updaten? 🙂



ik ook 😃 lang leven de doordachte oplossing van samsung xD

Ik zie zojuist via de site dat mijn telefoon wordt gerepareerd. Aangezien ik geen prijsopgave heb ontvangen ga ik er dus vanuit dat het defect dus onder de garantievoorwaarde valt. Er is dus nog hoop voor de S3 😉



Zag net op tweakers.net dat er meer info is over het defect:

http://tweakers.net/nieuws/86386/samsung-komt-met-update-voor-probleem-defecte-galaxy-s-iiis.html

Samsung wil dus niet toegeven dat er een ontwerpfout is en zegt dit met een firmware update te gaan verhelpen.... yeah right ... 😞



Dan ben ik benieuwd hoe je een toestel dat het niet meer doet toch nog kan updaten? 🙂
Mijn Samsung SIII heeft het vandaag ook spontaan begeven, lees nu http://www.androidplanet.nl/57692/sommige-galaxy-s-iii-toestellen-functioneren-plotseling-niet-meer/ en het is precies wat ik vandaag ook meegemaakt heb. Laden en aanzetten werkt niet.
Baal als een stekker. 2 jaar lang een HTC gehad en nooit problemen, mijn Samsung SIII pas sinds eind juli en nu al defect.
Al via my-tmobile reparatie aangemeld maar nog geen bevestiging mail dus morgen of donderdag maar bij de winkel langs.

Groeten,
Oscar
Jammer dat ik op dit form mijn eigen posts niet dan editten en ik nu via een nwe reactie moet antwoorden 😉

Kreeg via Warvin door dat het nog niet bekend is of mijn defect binnen de garantie wordt gerepareerd...
helaas dus nog even afwachten 😞

Ik zie zojuist via de site dat mijn telefoon wordt gerepareerd. Aangezien ik geen prijsopgave heb ontvangen ga ik er dus vanuit dat het defect dus onder de garantievoorwaarde valt. Er is dus nog hoop voor de S3 😉



Zag net op tweakers.net dat er meer info is over het defect:

http://tweakers.net/nieuws/86386/samsung-komt-met-update-voor-probleem-defecte-galaxy-s-iiis.html

Samsung wil dus niet toegeven dat er een ontwerpfout is en zegt dit met een firmware update te gaan verhelpen.... yeah right ... 😞
Ik zie zojuist via de site dat mijn telefoon wordt gerepareerd. Aangezien ik geen prijsopgave heb ontvangen ga ik er dus vanuit dat het defect dus onder de garantievoorwaarde valt. Er is dus nog hoop voor de S3 😉

Beste mensen, het is bekend dat de S3 op dit moment problemen heeft met waarschijnlijk het moederbord of chip. De toestellen vallen massaal uit en gaan dan niet meer aan. Samsung is ervan op de hoogte maar ontkent dat dit aan het moederbord ligt. Degene met een nog werkende S3 raad ik aan om ervoor te zorgen dat er z.s.m een backup wordt gemaakt indien dit niet al automatisch gebeurt. http://www.android24.nl/415/samsung-galaxy-s3-kampt-met-problemen/



Hmm erg vreemd dat samsung niet gewoon toegeeft dat er een fout in het ontwerp zit. Hierdoor moet ik nu dus extra lang wachten totdat mijn toestel wordt gerepareerd....
Beste mensen, het is bekend dat de S3 op dit moment problemen heeft met waarschijnlijk het moederbord of chip. De toestellen vallen massaal uit en gaan dan niet meer aan. Samsung is ervan op de hoogte maar ontkent dat dit aan het moederbord ligt. Degene met een nog werkende S3 raad ik aan om ervoor te zorgen dat er z.s.m een backup wordt gemaakt indien dit niet al automatisch gebeurt.

http://www.android24.nl/415/samsung-galaxy-s3-kampt-met-problemen/
@laurens46

Heb je al getest of de recovery mode het nog wel doet ? Dit activeer je door de volgende knoppen combo tegelijk in te drukken.

Let op hiermee raak je wel AL je instellingen en apps kwijt !! Dit is namelijk een hard reset

combo is

volume omhoog + home button + aan knop dit dan ff een seconde of 10 ingedrukt houden.
Als dit niet werkt zou ik je aanraden een andere batterij en/of oplader te testen.
Geeft hij dan nog geen teken dan heb je precies hetzelfde als mij is overkomen
en zit er helaas niets anders op dan je telefoon voor reparatie aan te melden in een T-shop
ik heb een samsung galaxy s3  maar sins vanmorgen vroeg kan ik niet de telefoon aan zetten geef geen reactie 
ik heb wel de hele nacht de telefoon op adapter gehad 
Reputatie 6
@Jvds1987

Sorry voor de verwarring. Een standaard reparatieprocedure bij T-Mobile neemt 2 weken in beslag. Voor bepaalde toestellen, zoals de BlackBerry, en wanneer een reparatie uitloopt kan het tussen 4 en 6 weken zijn.

Ik begrijp je redenering heel goed! We zijn echter aan enkele voorwaarden gebonden. Mede door deze voorwaarden kunnen wij niet uit coulance een nieuwe toestel aanbieden. Sterker nog, je komt uitsluitend in aanmerking voor een nieuw toestel wanneer je binnen 8 dagen na ontvangst van toestel een defect gaat melden.

Ik ga er uiteraard vanuit dat je toestel uitstekend wordt gerepareerd! Wil je het IMEI-nummer van je toestel met een PM mailen dan kijk ik in de systemen wat ik voor je kan doen? 🙂
@ Warvin.

Das is nogal tegenstrijdig met de info die in de winkel is gegeven. Ook bij mij is aangegeven dat ik mijn S3 voor zeker 4 tot 6 weken kwijt ben.
Daarnaast vind ik het erg jammer dat T-mobile niet uit coulance (als het inderdaad om een fabricage fout gaat) niet gewoon een nwe S3 geeft
en ze het nu gaan repareren met hetzelfde defecte onderdeel daardoor er een kans bestaat ik over 5 maanden WEER zonder telefoon zit....
Reputatie 6
@Jordy88

Welkom op het Forum en excuus voor de late reactie! 🙂

Het is vervelend om te lezen dat je toestel is uitgevallen. 😞 Een reparatieprocedure neemt ongeveer 2 weken in beslag, echter komt het voor dat toestellen binnen 1 week retourverzonden worden. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt met je vakantie en wanneer je terug bent kunnen we uiteraard een reparatie voor je opstarten. Het enige wat ik dan van je nodig heb is het IMEI-nummer van je toestel. Hopelijk tot snel. 🙂

N.b.
Met een vaste lijn bel je naar 06-2400 1200 😉
Bij mij is gisteren hetzelfde gebeurd, s'ochtends de S3 nog gewoon gebruikt en 2 uur later helemaal niets meer !
Ook recovermode werkt niet meer. Via een huisgenoot met ook n S3 n andere batterij + oplader getest maar
ook dat mocht niet helpen ! Ook zonder batterij geen enkel teken van leven..

Smiddags maar naar de T-mobile shop in Arnhem geweest maar daar kregen ze em niet meer aan de praat.
Hij is nu opgestuurd ter reparatie maar thuis beetje gaan googlen en kwam het volgende tegen:

http://www.androidplanet.nl/57692/sommige-galaxy-s-iii-toestellen-functioneren-plotseling-niet-meer/

Lijkt er dus op dat er gewoon een fout in de telefoon zelf zit ! Hoop dat samsung snel reageerd op het bericht
want ik ga hier dus echt niet voor betalen !
Mijn Samsung Galaxe S3 is vandaag plotseling uitgevallen en wil helaas niet meer aan. Mijn volume knop+ Home knop + aan/uit knop heb ik al geprobeerd maar het werkt niet. Ik heb T-mobile klantenservie proberen te bellen maar dat gaat op een of ander vreemde manier niet via mijn vaste lijn. Ik heb de afgelopen paar maanden een en al slechte ervaringen met T-mobile. Ik ben nu al bijna 5 jaar klant. Ik heb vandaag Pro-assist gebeld waar ik een duur abonnement heb. Die beweren dat ik mijn telefoon tussen de 4 en 6 weken kwijt zal zijn en dat ik een niet vooraf te bepalen leentoestel krijg. Heel klantvriendelijk zou ik zeggen. Ik ga over een week op vakantie en zou graag mijn telefoon mee willen nemen maar dat gaat hetm niet worden zo te zien. Iemand een oplossing? Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste jaar bij T-mobile.
Reputatie 6
Badge +12
@Mertom,

Als je de T-Mobile ROM krijgt heb je te maken met verschillende apps die T-Mobile er zelf opzet.
Ze hebben dan ook recht om andere apps bijvoorbeeld te verwijderen.
Zo te lezen hierboven maakt de Tmobile rom de s3 erg onstabiel. Ik loop nu ruim een half jaar met me S3 (prepaid gekocht met normale samsung rom) en het tst heeft mij nog geen 1x in de steek gelaten. Ik begin mij af te vragen wat voor software er word opgezet als het tst via tmobile word gelevered ?

Reageer