Beantwoord

Samsung Galaxy S3 valt meerdere keren per dag uit

Reputatie 2
Sinds vanmorgen valt mijn galaxy S3 steeds spontaan uit en als ik heb weer aanzet schiet hij steeds in een loep. De telefoon is 3 maanden oud en tot nu toe nooit geen problemen gehad
Heb ook al een paar keer de batterij eruit gehaald maar dan ook hetzelfde resultaat.
Heeft iemand een idee of rest me niks anders om de telefoon aan te bieden voor reparatie in de T mobile winkel?

Gr. Nettie N
icon

Beste antwoord door ShadowLea 24 oktober 2013, 22:58

Op de 15 was de verwachting binnen anderhalve week, dus als het goed is ergens deze week. :)

Ik was ook zeer verbaast dat dit probleem, wat wereldwijd voorkwam in diezelfde firmware versie, nog gaande was. Het bleek dat er niemand was die de melding had gemaakt dat de oorzaak een door Samsung erkend probleem was, en ook al opgelost was in nieuwere firmware. Iedereen dacht dat het aan de hardware lag. Op XDA was het probleem wel bekend, maar omdat Samsung een fix had meegenomen in de opvolgende update in Februari, heeft het nooit het nieuws gehaald.

Providers brengen vaak de kleinere updates (en deze was zo'n 2MB) niet uit omdat het redelijk wat werk is elke update te branden (er komt vrijwel elke maand per (nieuwer) toestel een update). Volkomen begrijpelijk, het is niet te doen om dat process te doorlopen voor elk toestel, maar het risico is wel dat dit soort dingen dan gebeuren.

Afin, MartenZ is erachteraan gegaan en heeft alsnog een update geregeld, dus als het goed is moet het probleem eind deze maand opgelost zijn. 🙂 (Wachten op 4.3 kan nog zo'n 2 maanden duren dus dat is niet ideaal.)

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Hallo @rifkah

Heb je al geprobeerd om de telefoon te resetten? 

Het hoort natuurlijk niet dat je telefoon uitvalt.. 

Je zou 'm ook ter reparatie indienen bij de T-Shop, je zou 'm ook naar de Samsung service center kunnen brengen. 
Je kunt kijken waar er bij jou in de buurt een Samsung service center zit.

Ik heb erg goede ervaringen met de Samsung service center. 

Laat je het even weten? :)

Groet Leroy, 
Reputatie 2

Hallo @rifkah

Heb je al geprobeerd om de telefoon te resetten? 

Het hoort natuurlijk niet dat je telefoon uitvalt.. 

Je zou 'm ook ter reparatie indienen bij de T-Shop, je zou 'm ook naar de Samsung service center kunnen brengen. 
Je kunt kijken waar er bij jou in de buurt een Samsung service center zit.

Ik heb erg goede ervaringen met de Samsung service center. 

Laat je het even weten? :)

Groet Leroy, 

Hallo Leroy, bedankt voor je snelle reactie. Hoe reset ik de foon? Ik ben dan wel al mn apps kwijt denk ik......maar ja, je moet wat he!

Gr.Nettie
Reputatie 6
Badge +13
Hallo Nettie, 

Je kunt een eerst een Back up maken via Samsung kies. Die je via de PC kunt downloaden.

Daarna kun je je telefoon resetten door deze stappen te volgen. 

1. Ga naar instellingen. 
2. Kies Back-up maken en terug zetten.
3. Vink alle 2 de opties aan. Zodat de apps via je Google account weer worden geïnstalleerd. 
4. Kies Standaardgegevens herstellen. 
5. Kies apparaat resetten.

Laat het maar weten of het gelukt is! :)

Groet Leroy, 
Reputatie 2

Hallo Nettie, 

Je kunt een eerst een Back up maken via Samsung kies. Die je via de PC kunt downloaden.

Daarna kun je je telefoon resetten door deze stappen te volgen. 

1. Ga naar instellingen. 
2. Kies Back-up maken en terug zetten.
3. Vink alle 2 de opties aan. Zodat de apps via je Google account weer worden geïnstalleerd. 
4. Kies Standaardgegevens herstellen. 
5. Kies apparaat resetten.

Groet Leroy, 

tijdens de back up via Kies ( die bijna klaar was) stopte mn foon en ik krijg hem niet meer aan......batterij eruit gehaald.....maar geen beweging meer in te krijgen....****.........
Reputatie 6
Badge +13
Komt de telefoon ook niet meer in recovery modus? 
(Volume up + aan- en uitknop + home button.) 
En dan Wipe data/ factory reset? 

Of gaat de telefoon helemaal niet meer aan?

Dan zou je de telefoon het beste naar een Samsung service center kunnen brengen.
Dan wordt er waarschijnlijk nieuwe software opgezet.  
Je kunt kijken waar er een Samsung service center in de buurt zit

Laat maar weten of het gelukt is! 🙂
Reputatie 2

Komt de telefoon ook niet meer in recovery modus? 
(Volume up + aan- en uitknop + home button.) 
En dan Wipe data/ factory reset? 

Of gaat de telefoon helemaal niet meer aan?

Dan zou je de telefoon het beste naar een Samsung service center kunnen brengen.
Dan wordt er waarschijnlijk nieuwe software opgezet.  
Je kunt kijken waar er een Samsung service center in de buurt zit

Laat maar weten of het gelukt is! :)

Vanmorgen weer aangekregen en tot nu toe niet 1x uitgevallen????? Ik wacht ff af........speel sinds kort Lost Island HD op de foon....zou het kunnen dat het spel de storing heeft veroorzaakt? Speel het nu maar ff niet..........
Reputatie 6
Badge +13
Ja, dat kan best. 
Sommige applicaties kunnen voor storingen zorgen. En dat het daardoor gekomen is dat je telefoon regelmatig uitviel. 
Maar gelukkig doet de telefoon weer zoals het hoort. 🙂
Reputatie 2

Ja, dat kan best. 
Sommige applicaties kunnen voor storingen zorgen. En dat het daardoor gekomen is dat je telefoon regelmatig uitviel. 
Maar gelukkig doet de telefoon weer zoals het hoort. :)

Hallo foon start weer steeds opnieuw op........20x per dag.....denk dat er nx anders opzit dan hem ter rep aan te bieden. Alleen resetten heb ik nog niet gedaan omdat ik lees op dit forum dat het bij niemand iets geholpen heeft?!

Gr.Nettie
Reputatie 7
Badge +9
Reparatie gaat niet helpen, het is een software probleem met de huidige (zwaar verouderde) T-Mobile firmware versie. Een update is onderweg.

Zie hier het hele verhaal: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-galaxy-s3-loopt-vast-reset-zichzelf-work-progress-196381/
Reputatie 2
[quote]Reparatie gaat niet helpen, het is een software probleem met de huidige (zwaar verouderde) T-Mobile firmware versie. Een update is onderweg.

Zie hier het hele verhaal: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-galaxy-s3-loopt-vast-reset-zichzelf-work-progress-196381/
[/QUOTE

Oke bedankt voor je eerlijke antwoord! Heeft het dus ook geen zin om het toestel te resetten.......wanneer komt die update denk je? Lees dat er heel veel mensen zijn met deze problemen en vind het eigenlijk schandalig dat de update er nog niet is........ben amper bereikbaar op deze manier maar moet wel de volledige ab kosten betalen!!!]
Reputatie 7
Badge +9
Op de 15 was de verwachting binnen anderhalve week, dus als het goed is ergens deze week. :)

Ik was ook zeer verbaast dat dit probleem, wat wereldwijd voorkwam in diezelfde firmware versie, nog gaande was. Het bleek dat er niemand was die de melding had gemaakt dat de oorzaak een door Samsung erkend probleem was, en ook al opgelost was in nieuwere firmware. Iedereen dacht dat het aan de hardware lag. Op XDA was het probleem wel bekend, maar omdat Samsung een fix had meegenomen in de opvolgende update in Februari, heeft het nooit het nieuws gehaald.

Providers brengen vaak de kleinere updates (en deze was zo'n 2MB) niet uit omdat het redelijk wat werk is elke update te branden (er komt vrijwel elke maand per (nieuwer) toestel een update). Volkomen begrijpelijk, het is niet te doen om dat process te doorlopen voor elk toestel, maar het risico is wel dat dit soort dingen dan gebeuren.

Afin, MartenZ is erachteraan gegaan en heeft alsnog een update geregeld, dus als het goed is moet het probleem eind deze maand opgelost zijn. 🙂 (Wachten op 4.3 kan nog zo'n 2 maanden duren dus dat is niet ideaal.)
Ik heb bijna hetzelfde probleem, sinds een paar dagen valt mijn telefoon spontaan uit en start weer op en blijft dit herhalen. Nu denk ik dat het aan het internet ligt, als ik m'n mobiele data en wifi uitzet blijft mijn telefoon gewoon werken....valt dit ook onder de software update?

Ik vind dit heel vervelend, m'n telefoon is nu bijna niet te gebruiken...
Reputatie 2

Ik heb bijna hetzelfde probleem, sinds een paar dagen valt mijn telefoon spontaan uit en start weer op en blijft dit herhalen. Nu denk ik dat het aan het internet ligt, als ik m'n mobiele data en wifi uitzet blijft mijn telefoon gewoon werken....valt dit ook onder de software update?

Ik vind dit heel vervelend, m'n telefoon is nu bijna niet te gebruiken...

waar blijft de up date? het is nu eind oktober en de update zou eind vd maand beschikbaar zijn!!!! Ik kan mn toestel bijna niet meer gebruiken door het constand uitvallen...........alleen smorgens bijft hij een tijdje aan maar na een paar uur is het geen doen meer en haal ik noodgedwongen de batterij eruit omdat de foon spontaan aan en uit blijft gaan.......
Reputatie 6
@dewijn87 & rifkah

Willen jullie het toestel naar de fabrieksinstellingen terugzetten en controleren of het probleem dan nog bestaat? Jullie kunnen de stappen in onze toestelhulp hiervoor volgen.
Reputatie 2

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/dewijn87-320161/" & https://"https://forum.t-mobile.nl/members/rifkah-163196/"

Willen jullie het toestel naar de fabrieksinstellingen terugzetten en controleren of het probleem dan nog bestaat? Jullie kunnen de stappen in https://"http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/samsung" hiervoor volgen.

Hallo ik wil het wel proberen maar in de toestelhulp staat dat je toestel om een beveiligingscode kan vragen en dat die code te vinden zou zijn in je gebruiksaanwijzing, ik heb gekeken maar kan in de snelstart gids die bij mijn foon zat geen beveiligingscode vinden.......
weet iemand waar ik die code kan vinden?
Reputatie 2
Ik kan niet eens iets intikken om bijv. de beveiliginscode te zoeken omdat het toestel direct herstart en herstart dus hoe moiet ik het toestel ooit op de fabrieksinstellingen krijgen......de tijd dat het toestel aan blijft is daar te kort voor!!!!!!!!!
Kan iemand me een goed advies geven want ik kan nu al meer dan een week mijn toestel niet gebruiken en wacht op de update.....maar of dat de oplossing is????
Reputatie 6
Badge +13
@rifkah 

Zou je eerst een Back up willen maken met Samsung Kies? 

Als dat niet werkt en je telefoon constant blijft uitvallen en de Back up niet meer afmaakt dan raak je waarschijnlijk je gegevens kwijt.. 
Die code dat is bij de meesten onzin. Ik hoef nooit een code in te tikken om de telefoon naar fabrieksinstellingen te zetten. 

Zo doe je een hard reset: 

1. Zet de telefoon uit.
2. Hou de aan- en uitknop + Home button + Volume up tegelijkertijd ingedrukt. 
3. Wacht totdat je de Samsung logo zien en laat de knoppen dan los. 
4. Kies m.b.v. de volume toetsen de optie Wipe data/ Factory reset en druk op de home button. 
5. Kies weer m.b.v. de volume toetsen Yes en druk op de home button. 
6. Je telefoon wordt helemaal naar fabrieksinstellingen gezet.

Groet Leroy, 
Reputatie 2
[quote]@rifkah 

Zou je eerst een Back up willen maken met Samsung Kies? 

Als dat niet werkt en je telefoon constant blijft uitvallen en de Back up niet meer afmaakt dan raak je waarschijnlijk je gegevens kwijt.. 
Die code dat is bij de meesten onzin. Ik hoef nooit een code in te tikken om de telefoon naar fabrieksinstellingen te zetten. 

Zo doe je een hard reset: 

1. Zet de telefoon uit.
2. Hou de aan- en uitknop + Home button + Volume up tegelijkertijd ingedrukt. 
3. Wacht totdat je de Samsung logo zien en laat de knoppen dan los. 
4. Kies m.b.v. de volume toetsen de optie Wipe data/ Factory reset en druk op de home button. 
5. Kies weer m.b.v. de volume toetsen Yes en druk op de home button. 
6. Je telefoon wordt helemaal naar fabrieksinstellingen gezet.

Groet Leroy, 
[/QUOTe

Hallo Leroy, uiteindelijk na veel uitvallen gelukt om via Kies een back up te maken
Kom tot wipe data/factory reset maar als ik op de home button klik gebeurd er niks.............
3x geprobeerd maar elke keer gebeurd er niks als ik op de home knop druk dus ik kom niet verder........wat nu?
Reputatie 2
Heb de batterij maar weer uit de foon gehaald......wilde via de telefoonhulp het toestel resetten, maar ik kan er niet komen omdat de foon in een loep gaat....constant aan en uit....ik weet het niet meer hoor....volgens jullie heeft reparatie geen zin en dit lukt ook niet.....heb hiervoor een galaxy s1 gehad en heb daar ook vreselijk mee getopt wat betreft spontaan aan en uit gaan..........is na 2 maanden uiteindelijk opgelost na een reparatie.
Het enige wat ik met de foon doe is bellen, appen en smssen en af en toe een spelletje....dat mag je toch verwachten van zo'n duur ding denk ik!
Ik wil dat het nu snel opgelost wordt want ik wordt hier echt gek van.............
Reputatie 2
Hallo, ik heb geen enkele reactie meer van jullie gehad sinds gisteren????
Dus vanmiddag mijn foon ter reparatie aangeboden.
Medewerker van de T-Mobile shop heeft ook nog van alles geprobeerd maar kon ook niks omdat hij om de 2 minuten opnieuw opstart.
Hopelijk kan het toestel gerepareerd worden!!

Nettie
Reputatie 6
@rifkah

We doen ons best om je binnen 24 uur een reactie te geven op jouw post. Nu heb je het toestel ter reparatie aangeboden. Wil je laten weten zodra het toestel terug is, of het probleem is opgelost?
Reputatie 2
Hallo, telefoon vanmorgen retour gekregen na reparatie.(binnen 2 weken)
Alles weer terug gezet via Kies en de foon werkt nog steeds goed. Heel blij mee!
Weet alleen niet wat er nu precies gerepareerd is want dat kan ik nergens ontdekken.
Nettie

Reageer