Vraag

Samsung Galaxy S4 Camera zwarte vlekken

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een aantal zwarte vlekjes op alle foto's en video's die ik maak.
Het zijn er nu 4, maar het was er eerst maar 1.
Er zit geen vuil aan de buitenkant van de camera.
Ik heb de telefoon sinds april 2013. Is hier iemand bekend mee?
Wat kan ik hier aan doen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Mvg.

Rob van Bree

5 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Rob,

Allereerst welkom op het forum.

Wat vreemd zeg. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Het lijkt mij eerlijk gezegd geen software matig probleem, maar zou je jouw toestel een keer helemaal terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen nadat je een back-up hebt gemaakt. Hiervoor kan je de toestelhulp pagina gebruiken.

Mocht dit het probleem niet verhelpen dan kan je jouw toestel in een van onze T-Mobile shops ter reparatie aanbieden. Vergeet hierbij niet je aankoopbewijs mee te nemen.
Reputatie 7
Badge +9
Zitten ze altijd op dezelfde plek? Dan is de sensor kapot of toe aan een reiniging. (Die kun je niet zien).

Het beste kun je een reparatieaanvraag doen, en expliciet melden dat het gaat om de CMOS sensor. (Ik ga er vanuit dat ze bij de reparatieshop dan wel weten waar het om gaat.)

Dit probleem is niet specifiek voor een smartphone, mijn vorige DSLR (EOS 500D) had het ook. (Of je dat gerust stelt weet ik niet, maar ik zeg het gewoon even :))
Hoi Razza,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen, maar het probleem blijft.
Ik denk zelf ook eerder aan een hardwarematig probleem (zoals ShadowLea hieronder ook al aangeeft).
Maar ik begrijp dat er een aantal zaken zijn die eerst uitgesloten moeten worden.

Dit valt zeker niet meer onder de garantie?
Ik heb namelijk jullie reparatievoorwaarden gelezen en voor zover ik het goed begrijp had je 2 jaar garantie als je je telefoon voor 1 januari 2013 heb gekocht en daarna maar 2 maanden. Klopt dit?

Mvg,

Rob van Bree

Zitten ze altijd op dezelfde plek? Dan is de sensor kapot of toe aan een reiniging. (Die kun je niet zien).

Hoi ShadowLea,

Bedankt voor je antwoord.
Ja ze zitten inderdaad op dezelfde plek. Toch maar inderdaad naar de reparatie dan, want ik maak wel redelijk veel foto's. Het aantal megapixels van de camera was vorig jaar de hoofdreden dat ik van iPhone overging naar Samsung.

Mvg,

Rob van Bree
Reputatie 5
@Rob van Bree ook wanneer je het toestel na 1 januari 2013 hebt gekocht ontvang je 24 maanden garantie op je toestel, no worries dus. Of dit defect onder de garantievoorwaarde valt kan ik je niet toezeggen, dit dient ons reparatiecentrum te beoordelen.

Reageer