Beantwoord

Samsung Galaxy S4 haalt emails niet automatisch binnen

• 11 november 2013
  • 14 reacties
  • 40191 Bekeken

Hoihoi,
Nou de titel zegt het al, mijn emails komen niet meer binnen op mijn telefoon. Ik heb 2 emails gekoppeld en geen van beide komt automatisch binnen ik moet handmatig op de refresh knop drukken. Ik heb al in de instelling gekeken gekeken maar ik vind het nogal verwarrend uitzien. Kan iemand mij helpen? 🙂
icon

Beste antwoord door pjb1950 11 november 2013, 22:31

@louso

- Tap op je e-mail logo;
- Klik links onder op je toestel op de menuknop
- Klik op instellingen
- Klik daarna op 1 van je toegevoegde accounts
- Vink bij 'Synchronisatie instelling' E-mail synchroniseren aan en klik vervolgens op 'Synchronisatieschema'
- Bovenin dit nieuwe scherm kan je door te klikken op 'Synchr schema instellen' instellen om de hoeveel minuten je wilt dat de telefoon controleert of er berichten zijn.

Nu moet het lukken! Succes!
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
@louso

- Tap op je e-mail logo;
- Klik links onder op je toestel op de menuknop
- Klik op instellingen
- Klik daarna op 1 van je toegevoegde accounts
- Vink bij 'Synchronisatie instelling' E-mail synchroniseren aan en klik vervolgens op 'Synchronisatieschema'
- Bovenin dit nieuwe scherm kan je door te klikken op 'Synchr schema instellen' instellen om de hoeveel minuten je wilt dat de telefoon controleert of er berichten zijn.

Nu moet het lukken! Succes!
@pjb1950

bij beide emails staat het aan en het schema staat op 1 uur. Nou heb ik wel gezien dat bij roaming het op handmatig staat. Maar ik dacht dat roaming inhield dat het voor het buitenland was of heb ik het mis?

Groetjes
Nah, dat heb je goed.
Roaming wordt volgens mij ook nog gebruikt door providers die zelf geen netwerk hebben.

Even een simpele vraag: staat je sync nog wel aan in de togglebar?

Waar je ook zou kunnen kijken is het 'gewone' instellingenmenu.
Onder het kopje "accounts" zoek je je e-mailaccount en controleer je of alle vinkjes nog wel aanstaan waar ze aan horen te staan. Deze instellingen schijnen voorrang te hebben op de in-app instellingen.

Maar eigenlijk belangrijker is, wanneer is het probleem ontstaan en wat heb je gedaan waardoor het ontstaan kan zijn?
Heb je bijvoorbeeld een update voor de telefoon binnengekregen? Dan is het verstandig om (na een back-up uiteraard) de fabrieksinstellingen te resetten en (als jouw S4 het wel toelaat) even de telefooncache te legen.

Mocht je van de apps op het toestel ook een back-up willen hebben, kun je eventueel het programma Helium gebruiken:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup&hl=nl

Laat je even weten of er een oplossing tussen zat? 🙂
Reputatie 4
@louso

Heb je wel het vinkje bij 'Gegevenstoegang via mobiel netwerk inschakelen' (onder Mobiele netwerken, en dan Mobiele gegevens) aan staan?
@ pjb1950 en @kaassausje

mijn mobiel netwerk staat gewoon aan zoals het hoort in de normale instellingen kan ik ook niks uitzonderlijks vinden wat wel of niet aan moet staan

ik heb deze telefoon gekocht halverwege juli dit jaar, in de zomer heb ik niet echt veel email verkeer gehad dus ik had er niet echt last van of het is mij niet echt opgevallen. Ik begon het pas te merken/ergeren toen ik regelmatig emailtjes verwachtte dus voor zover ik weet kan ik niet zeggen wanneer dit is begonnen en of het al vanaf het begin zo is.

Wel kan ik zeggen dat ik eerder problemen heb gehad met de email dat wanneer ik iedere keer ik een smsje kreeg, ik ook een email kreeg met het bericht erin. Dit heb ik na lange tijd kunnen oplossen al zou ik even niet meer weten hoe. Maar nu ik eraan denk toen kreeg ik wel gelijk die email binnen.

Groetjes
Niemand die nog een mogelijke oplossing weet? Jammer.
Reputatie 7
Badge +9
Kun je het eens proberen met een andere email app? Als het dan nog niet goed werkt, zit het in het systeem.
Heb dit ook gehad vorig jaar op mijn galaxy note 2. Dit jaar april de s6 edge aangeschaft en 't duurde nog geen 3 maanden en hetzelfde probleem had ik weer. Na alles wat hierboven aangegeven is al 30247 keer geprobeerd te hebben ben ik er maar vanuit gegaan dat dat nooit meer weg gaat. Zeer irritant!
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Demelza,

Allereerst van harte welkom bij de T-Mobile Community. Leuk om je op het forum te zien!

Ik kan me goed voorstellen dat dit tot frustraties leidt. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing. Heb je zoals ShadowLea aangaf een andere e-mail applicatie uitgeprobeerd? Welke applicatie was dit?

Heb je jouw Samsung Galaxy S6 toevallig al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet om eerst een volledige back-up te maken van je gegevens.

Ik ben benieuwd of dit voor jou de oplossing is! Houd ons op de hoogte Demelza.

Heb je trouwens al een kijkje genomen in het voorstel topic? :8
Hoi issam,

Ik heb geen andere applicatie geprobeerd omdat ik dan weer apps moet installeren. Ik heb alleen apps op me telefoon staan die ik ook werkelijk gebruik. Geen spelletjes niks. Ik heb de fabrieksinstellingen optie al eens geprobeerd op me note 2 en het probleem bleef toen ook. Daarom heb ik het niet op mijn nieuwe toestel geprobeerd. Ik weet zelf ook niet hoe ik een back up moet maken en heb daarom altijd gewoon foto's en belangrijke dingen er zelf afgehaald en dan daarna fabrieksinstellingen ingesteld. Dat kost vaak een hoop tijd wat ik nu niet heb dus heb ik het niet meer op deze manier op proberen te lossen.
Reputatie 7
Badge +9
Aangezien de standaard app alleen is bedoeld voor Gmail adressen, en problemen vertoont met alle andere email providers, zit je waarschijnlijk toch echt aan een andere app.

K9 Mail en Aqua Mail zijn prima opties.

Ik snap volledig dat je zo min mogelijk extra apps op je toestel wil hebben, (Ik ben echt een controlfreak als het op mijn mobiel aankomt), maar de standaard apps zijn heel basic, en soms ontkom je er toch echt niet aan.
Hallo allemaal, ik heb ook hetzelfde probleem met het automatisch synchroniseren van mijn berichten vanuit mijn emailaccount. Ik heb ook een Samsung galaxy S6. De oplossing was voor mij:
Ga naar: Je email en open het, ga dan naar de drie stippen onder elkaar en klik op "Instellingen" dan "account instellingen" en vervolgens naar "Synchroniseren van mappen" daar klik je op "Mappen poll contoleer frequentie": verander het naar "elke minuut". En klaar is kees.
Hoihoi,
Nou de titel zegt het al, mijn emails komen niet meer binnen op mijn telefoon. Ik heb 2 emails gekoppeld en geen van beide komt automatisch binnen ik moet handmatig op de refresh knop drukken. Ik heb al in de instelling gekeken gekeken maar ik vind het nogal verwarrend uitzien. Kan iemand mij helpen? :-)

Oplossing: Hallo allemaal, ik heb ook hetzelfde probleem met het automatisch synchroniseren van mijn berichten vanuit mijn emailaccount. Ik heb ook een Samsung galaxy S6. De oplossing was voor mij:
Ga naar: Je email en open het, ga dan naar de drie stippen onder elkaar en klik op "Instellingen" dan "account instellingen" en vervolgens naar "Synchroniseren van mappen" daar klik je op "Mappen poll contoleer frequentie": verander het naar "elke minuut". En klaar is kees.
Reputatie 2
Fijn dat je zelf een oplossing hebt gevonden en dankjewel voor het delen Tamara!

Groetjes,

Lot
Samsung WebCare

Reageer