Beantwoord

Samsung galaxy s4 mini; batterij snel leeg

• 28 november 2013
  • 10 reacties
  • 32490 Bekeken

batterij van samsung galaxy s4 mini snel leeg

ik heb sinds 2 weken een nieuwe samsung en de batterij gaat erg snel leeg, ik wil weten hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer zo is
icon

Beste antwoord door JohnH 28 november 2013, 15:27

Heel simpel gezegd door er minder mee te doen.....

Elke app die op de achtergrond draaid verbruikt energie, ook veel wifi of mobiel dataverkeer zorgt voor een kortere werkduur.

Alles wat vrolijk beweegt of gebruik maakt van de sensoren hetzelfde verhaal. Je kunt ook in de instellingen zien waar de enrgie aan verbruikt word.

Simpel gezegd, zorg ervoor dat alleen die apps draaien die je echt nodig heb. Schakel eventueel terug naar 2G ook dat scheelt veel energie en zorg dat het scherm niet te helder staat.
Bekijk origineel

10 reacties

Heel simpel gezegd door er minder mee te doen.....

Elke app die op de achtergrond draaid verbruikt energie, ook veel wifi of mobiel dataverkeer zorgt voor een kortere werkduur.

Alles wat vrolijk beweegt of gebruik maakt van de sensoren hetzelfde verhaal. Je kunt ook in de instellingen zien waar de enrgie aan verbruikt word.

Simpel gezegd, zorg ervoor dat alleen die apps draaien die je echt nodig heb. Schakel eventueel terug naar 2G ook dat scheelt veel energie en zorg dat het scherm niet te helder staat.
Ik had hetzelfde probleem. Na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen was het voorbij. Je bent dan wel alles kwijt, dus eerst back-up maken van hetgeen je wilt bewaren.
@ princez

Hoelang doe je ongeveer met een volle accu? Hebben de tips die door JohnH en S. Kuper zijn gegeven voor een verbetering gezorgd? Ik hoor graag van je!

@ S.Kuper

Welkom op het T-Mobile Forum!

Bedankt voor je aanvulling! 😉 Het resetten van de fabrieksinstellingen zorgt bij dit probleem vaak ook voor een verbetering!
hi, ik heb ook de samsung galaxy mini , batterij snel leeg en toestel wordt warm , tegen heet aan, toestel is door tmobile al diverse malen naar dynafix gestuurd ter reparatie, er zit nieuwe software op, batterijtest gedaan, lag niet aan de batterij zegt dynafix, en nu is het eigenlijk zoek het maar uit met je mobiel, tmobile lijkt wel onder hun eigen garantie uit te willen komen, ik heb dus een toestel waar ja na een paar whatsappies al een warm gevoel krigt en een lege batterij, toestel is meer bij dynafix geweest dan in eigen beheer... iemand tips ??? in overleg met tmobile mag ik ook niet bijbetalen voor een ander toestel, HELLUP
Reputatie 7
Badge +9
Ik moet denk ik maar even wat moet ophelderen.

De Mini heeft een 1900 mAh batterij. Met normaal gebruik (een uurtje appen, 5x mail checken, 10 minuten browsen en 15 minuten facebook) doe je ongeveer 6 uur met die batterij.

Het toestel kan een temperatuur aan tot 82ºC, en daarna schakelt deze uit zichzelf uit om oververhitting te voorkomen.

Smartphones hebben geen ventilator. De back cover IS de heatsink.

Dus, vooral bij een klein toestel als de S4 Mini, betekent dit dat het toestel heel snel "heet" wordt. Dit is hoe telefoons zichzelf koelen. En waar je hand zit, kan niet worden gekoelt, dus zorg je door 'm in je hand te klemmen voor extra hitte.

Hoeveel hitte denk je dat zo'n scherm genereerd?

In tegensteling tot iOS die niet kan Multitasken, blijven bij Android de apps draaien op de achtergrond. En vooral Games, Sync en dergelijke belastingen kunnen je CPU actief houden. Kun je eens instellen dat er maar 4 achtergrond apps mogen blijven draaien?

Instellingen --> Over toestel --> Tik 7x snel achter elkaar op BuildNumber. Dit geeft de popup "You are a Developer". Ga nu terug naar Instellingen, en dan naar --> Developer Settings/Ontwikkelaars Opties. Scroll hier naar beneden en zet "Achtergrond apps" op maximaal 4. Zet dan Develper Options aan (bovenin, 0-1 toggle.)

40ºC is een normale temperatuur voor een smartphone in gebruik.
Batterij snel leeg: Incidenteel komt het voor dat de zender van de mobiel op vol vermogen blijft staan, toestel wordt dan ook heet en batterij is snel leeg.
Een goede clean-up kan helpen maar ook de keuze "cache legen" vanaf het reset menu.

Kijk ook goed naar de beschikbare geheugen; page-swapping van data kost ook veel energie.
Natuurlijk speelt scherm helderheid als grootverbruiker een grote rol.
Onder redelijk normale condities houdt de s4 mini het 16 uur uit.

Als er een zeer slechte dekking is bijv. Door weinig masten in de buurt of verblijf in een gebouw van beton en staal (inhouse covery) wordt de zender in het toestel automatisch naar een hoger vermogen geschakeld (up-link / down-link balance ! ) waardoor de batterij eveneens sneller leeg raakt.

Overigens is na 1 jaar gebruik de capaciteit van de accu nog maar 70 - 80 %.
Normaliter is de batterij geschikt voor 500 tot max. 1000 laad-cycli.

Doe hier je voordeel mee!
Reputatie 7
Badge +15
Thanks voor de toevoeging Ton! 😃 Zijn we heel blij mee!
Mijn S4 mini (2013) heeft de zelfde probleem, vaak gaat de batterij van 40% naar 0% in 3 minuten. enige idee?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Denis,

Dat gaat wel heel snel! :S Heb je al eens naar de tips in dit topic over 'Tips om Android-batterijduur te verlengen' gekeken? Misschien helpt het nog wat, maar ik vermoed dat er toch iets met jouw batterij aan de hand is. Want in drie minuten 40% minder batterij is natuurlijk niet zoals het hoort. Kun je eens kijken naar de batterij of je iets geks ziet? Bijvoorbeeld bubbeltjes of dat hij bol staat. Je kunt een nieuwe batterij aanschaffen om te kijken of dit het probleem oplost. Als dat niet het geval is, neem dan even dit topic door. Daar staan allerlei tips in om een reparatie te voorkomen.

Laat je even weten of het heeft geholpen?
Reputatie 7
Badge +9
Mijn S4 mini (2013) heeft de zelfde probleem, vaak gaat de batterij van 40% naar 0% in 3 minuten. enige idee?

Dat is niet normaal. Meestal is dit een klassiek teken van een defecte batterij.

Een batterij gaat gemiddeld zo'n 300 tot 500 laadcyclussen mee. De S4 Mini is ondertussen 3 jaar oud, dus zo ongeveer zit je dan op 900 laadcyclussen als je hem elke dag oplaad.

Staat de batterij krom, zitten er blaasjes op of is hij opgezwollen?

Reageer