Beantwoord

Samsung Galaxy S5 lockcode vergeten

Hallo,

Ik heb sinds kort een Samsung galaxy S5 en had daarop mijn vingerprint ingestels samen met een wachtwoord. gister toen ik aan het rotzooien was met me telefoon heb ik mijn wachtwoord aangepast, tijdens het aanpassen van mijn wachtwoord is mijn vingerprint verwijderd uit de lockversie.

Mijn probleem is, ik weet het wachtwoord niet meer van mijn lockscherm dus kan helemaal niet meer in mijn telefoon komen, heb nu al over 50 pogingen gedaan zonder succes.
Weet iemand hoe je een factory reset kan doen(zonder je telefoon te locken) of een andere manier om alsnog in mijn telefoon te komen?

bvd:)

Gr.

Mitchell
icon

Beste antwoord door ShadowLea 18 april 2014, 08:38

Als je een Samsung account hebt aangemaakt bij het opstarten, kun je gaan naar http://findmymobile.samsung.com/login.do Daar kun je op afstand je scherm ontgrendelen.

In principe hoor je na 5 foutieve codes de mogelijkheid te krijgen in te loggen met je Gmail account. Heb je deze melding ook voorbij zien komen, of heb je geen Gmail geassocieert met de telefoon?

Een factory reset zonder unlock doe je zo:

Telefoon uit.
Volume Up + Home + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Vasthouden tot het Recovery menu wordt geopent.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Data/Factory Reset
Bevestig met Home toets
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Mochten de toetsencombinaties niet werken, probeer dan alléén Volume up + Aan/Uit, en bevestigen met Aan/Uit. Dit wil nog wel eens wisselen per variant.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9
Als je een Samsung account hebt aangemaakt bij het opstarten, kun je gaan naar http://findmymobile.samsung.com/login.do Daar kun je op afstand je scherm ontgrendelen.

In principe hoor je na 5 foutieve codes de mogelijkheid te krijgen in te loggen met je Gmail account. Heb je deze melding ook voorbij zien komen, of heb je geen Gmail geassocieert met de telefoon?

Een factory reset zonder unlock doe je zo:

Telefoon uit.
Volume Up + Home + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Vasthouden tot het Recovery menu wordt geopent.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Data/Factory Reset
Bevestig met Home toets
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Mochten de toetsencombinaties niet werken, probeer dan alléén Volume up + Aan/Uit, en bevestigen met Aan/Uit. Dit wil nog wel eens wisselen per variant.

Reageer