Beantwoord

Samsung Galaxy S5 zacht geluid als ik bel?

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, dus het spijt me als dit in het verkeerde topic is.
Ik heb een samsung galaxy s5 gekocht paar maanden geleden.
en ik merkte dat er iets mis was, namelijk het geluid.
Als ik iemand bel, of iemand mij, dan hoor ik ze niet goed.
geluid staat wel aan, (vol) maar toch hoor ik ze heel erg zacht.
als ik op luidspreker zet, dan hoor ik ze natuurlijk te hard.
en luidspreker is niet echt fijn, als je buiten staat.
Ik had dit probleem dus sinds ik het had gekocht.
En ik wist niet dat het een probleem was, ik dacht hoort zo, en dat dacht ik omdat ik geen een mobiel had, alleen een ipod touch 4g, waarmee je dus niet kan bellen.
Ik kwam er vandaag pas achter dat mijn geluid te zacht was omdat ik met mijn vrienden buiten was, en ik gebeld werd, ik hoorde het bijna niet, toen werd mijn vriend gebelt, en hij heeft een lagere versie, namelijk samsung galaxy s4. En zelfs ik hoorde de beller. En hij had niet eens op luidspreker.
Soms lukt mijn geluid ook wel, dan is die wat harder...
Ik snap echt niks, maar Samsung galaxy s5 lijkt ook een beete "kapot"
bijvoorbeeld als je het van 2 kanten vasthoud, and je beweegt een beetje, dan hoor je een beetje "gekraak" ofzo, net alsof die kapot gaat, maar dat is geen probleem.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 27 juni 2015, 12:33

Goedemiddag @Zombie_Slayer

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Je hebt je vraag in de goede categorie gesteld. ;)

Dat is vervelend! Heb je je telefoon al eens gereset?
Als je dat nog niet hebt gedaan, dan kan je dat op de volgende manier doen.
Maak eerst een back up via Samsung KIES. Voor download, zie onderstaande link: http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/#none

Zo voer je een hard-reset uit:
1. Schakel het toestel uit.
2. Houdt de aan/uit knop + home knop + volume omhoog tegelijkertijd ingedrukt totdat er 'Recovery booting' in het blauw (links bovenin) staat.
3. Ga omlaag met behulp van volume - naar 'Wipe data/ factory reset' > bevestig met de aan/uit knop.
4. Ga weer omlaag naar 'yes -- delete all user data' > bevestig met de aan/uit knop.
5. Je toestel is nu helemaal gereset.
6. Bevestig vervolgens weer op 'Reboot system now.'

Zet de Back-up weer terug via Samsung KIES.

Helpt dit niet?

Dan is het beter om naar een Samsung Service Center te gaan.
http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Groetjes,
Leroy

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Goedemiddag @Zombie_Slayer

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Je hebt je vraag in de goede categorie gesteld. ;)

Dat is vervelend! Heb je je telefoon al eens gereset?
Als je dat nog niet hebt gedaan, dan kan je dat op de volgende manier doen.
Maak eerst een back up via Samsung KIES. Voor download, zie onderstaande link: http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/#none

Zo voer je een hard-reset uit:
1. Schakel het toestel uit.
2. Houdt de aan/uit knop + home knop + volume omhoog tegelijkertijd ingedrukt totdat er 'Recovery booting' in het blauw (links bovenin) staat.
3. Ga omlaag met behulp van volume - naar 'Wipe data/ factory reset' > bevestig met de aan/uit knop.
4. Ga weer omlaag naar 'yes -- delete all user data' > bevestig met de aan/uit knop.
5. Je toestel is nu helemaal gereset.
6. Bevestig vervolgens weer op 'Reboot system now.'

Zet de Back-up weer terug via Samsung KIES.

Helpt dit niet?

Dan is het beter om naar een Samsung Service Center te gaan.
http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Groetjes,
Leroy
Hallo, bedankt! :D
Ik heb mijn telefoon wel helemaal herstelt, eerste maand, omdat ik een virus hard.
en met herstel, bedoel ik ook dat alles weg is gegaan. Is een hard reset dan weer wat anders?!
Ik herstelde gewoon in instellingen zelf, dus weet niet zeker of het goed is of niet...
zo niet, dan herstel ik wel hoe jij het hebt gezegd 😃
Reputatie 6
Badge +13
Ja, bij een hard reset verwijder je ook de cache bestanden van het systeem zelf. Bij een normale reset blijven die bewaard en kunnen de probleem alsnog bestaan.

Probeer maar eens. :)

Laat maar weten of het gelukt is! 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hey Zombie_Slayer (dat klinkt gevaarlijk 😉 )

Fijn dat Leroy je al heeft geholpen! Had je de hard reset nog geprobeerd?

We zijn benieuwd of het gelukt is! 🙂 Mocht je ergens vastlopen laat het ons dan weten, dan helpen we je uiteraard verder.
Ja, bij een hard reset verwijder je ook de cache bestanden van het systeem zelf. Bij een normale reset blijven die bewaard en kunnen de probleem alsnog bestaan.

Probeer maar eens. :)

Laat maar weten of het gelukt is! :)
/
\
Hey Zombie_Slayer (dat klinkt gevaarlijk 😃 )

Fijn dat Leroy je al heeft geholpen! Had je de hard reset nog geprobeerd?

We zijn benieuwd of het gelukt is! Mocht je ergens vastlopen laat het ons dan weten, dan helpen we je uiteraard verder.

Het is gelukt!! Bedankt :D
Hoor ze nu (eindelijk) normaal, maar ik vind het nogal raar, ik dacht echt dat het aan mijn telefoon zelf zat, niet aan die bestanden 😛
Ooh nog een ander probleempje, misschien is het van de app zelf.
Maar laatste zat ik paar youtube video's te kijken, en na een tijdje was het geluid opeens weg, enig manier om het weer terug te horen was youtube uitzetten en verwijderen van taskbar, Ik den't niet dat het dit keer aan mijn geluid zelf zit, want ik kijk elke dag 1-3 uren lang serie, dan valt geluid nooit uit..
Reputatie 7
Badge +20
Hey Zombie_Slayer,

Goed om te horen dat het probleem met de microfoon is opgelost! :D

Het probleem met de YouTube-app herken ik wel! Ik heb hier ook last van gehad op mijn iPhone, maar dit is bij mij opgelost (zo lijkt het, even afkloppen!) toen ik de nieuwste versie van de app installeerde. Misschien helpt dit bij jou ook wel of heb je de nieuwste versie al?

Hopelijk werkt het voor jou ook! 🙂
Hallo. Ik heb sinds een week een probleem met inkomende en uitgaande gesprekken op normale wijze. Dus gewoon bellen. Zonder headset of luidspreken. Niemand verstaat mij of ik ben super verweg te horen. Het probleem heb ik niet als ik met de luidspreken bel. Als ik op Google kijke zie ik dat vele andere dit zelfde probleem hebben. Ik heb de telefoon nu pas 1 jaar en 1 maand. Is dit op te lossen?? Het is namelijk zeer irritant. Ik kan alleen via of luidspreken of headset bellen.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Dipset1984,

Erg vervelend dat ook jij hier last van hebt. Dit moet natuurlijk zo snel mogelijk opgelost worden. We helpen je hier graag verder bij. :)

Heb je de bovenstaande suggesties al uitgeprobeerd? Probeer een harde reset, software update, back-up en een fabrieksreset. Instructies vind je op de toestelhulp pagina. Mocht dit niet opgelost worden door de bovenstaande stappen dan heb je de mogelijkheid om je toestel ter reparatie aan te bieden. Je hebt standaard 2 jaar garantie op je toestel als er geen sprake is van val-, duw- of vochtschade. Neem een kijkje op de reparatie pagina voor meer informatie hierover.

Laat ons weten wat het resultaat is. Ik ben erg benieuwd!

Reageer