Beantwoord

Samsung galaxy s6 automatisch terug fout

Goedemiddag,

Ik ervaar de volgende twee problemen met mijn samsung Galaxy s6,
deze telefoon heb ik nu ongeveer 2,5 maanden en al best twee grote problemen zonder deze laten vallen of iets dergelijks... Misschien dat iemand hier mij advies kan geven.

Het eerste en grootste probleem is dat wanneer ik bezig ben op mijn telefoon telkens de terug knop en de andere knop (beide naast de home knop) automatisch aangaan wanneer ik iets doe, zonder deze aan te raken. Dit proces kan verschillen tot 1x maar ook 5x waardoor mijn telefoon als het ware 5x een pagina terug gaat zodat ik vrij weinig met mijn telefoon kan doen...

Dit eerste probleem is pas eigenlijk na de software update als ik me het goed kan herinneren. Het tweede probleem heb ik sinds het begin. Dit probleem is het volgende, zodra ik muziek afspeel op de spieker dan krijg ik eerst een aantal seconde normaal geluid daarna gaat die haperen en klinkt de kwaliteit heel slecht. Dit probleem is dus al vanaf het begin.

Ik heb het toestel niet verzekerd maar beide problemen komen niet door vocht of val schade.

Als iemand hier raad op weet graag.

Alvast Bedankt.
icon

Beste antwoord door Amy 7 juli 2016, 14:58

Hey Dennis,

Flink vervelend dat je nu al allerlei problemen met je toestel hebt 😞. Wel fijn om te zien dat Mpiotrek al op je gereageerd heeft. Heb je al iets gehad aan zijn tips?

Ik wil je in ieder geval adviseren om dit topic even door te nemen. Het gaat deels over de reparatieprocedure maar vaak hoeft het niet eens zo ver te komen. In veel gevallen kan een software-update of een fabrieksreset al wonderen doen.

Wil je aan ons weten of je hier wat verder mee bent gekomen? We helpen je hier graag. 🙂

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge
Denniss_vBeek schreef:

Goedemiddag,

Het eerste en grootste probleem is dat wanneer ik bezig ben op mijn telefoon telkens de terug knop en de andere knop (beide naast de home knop) automatisch aangaan wanneer ik iets doe, zonder deze aan te raken. Dit proces kan verschillen tot 1x maar ook 5x waardoor mijn telefoon als het ware 5x een pagina terug gaat zodat ik vrij weinig met mijn telefoon kan doen...

Dit eerste probleem is pas eigenlijk na de software update als ik me het goed kan herinneren. Het tweede probleem heb ik sinds het begin. Dit probleem is het volgende, zodra ik muziek afspeel op de spieker dan krijg ik eerst een aantal seconde normaal geluid daarna gaat die haperen en klinkt de kwaliteit heel slecht. Dit probleem is dus al vanaf het begin.

Ik heb het toestel niet verzekerd maar beide problemen komen niet door vocht of val schade.

Als iemand hier raad op weet graag.

Alvast Bedankt.

Dear Dennis! I had similar problem with my S6 and my problem was caused by the protective foil on the display. I do not know if it has a connection with software update because for me it just started at some point. If you have a protective foil try replacing it.

For the other problem- do you have it in all apps? What happens if you switch off the Adapt sound? In the settings you have option Sound Quality and Effects and Adapt Sound- maybe it helps.
If not you I recommend going to Samsung Store where they also repair phones- they are experts and always helpful.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Dennis,

Flink vervelend dat je nu al allerlei problemen met je toestel hebt 😞. Wel fijn om te zien dat Mpiotrek al op je gereageerd heeft. Heb je al iets gehad aan zijn tips?

Ik wil je in ieder geval adviseren om dit topic even door te nemen. Het gaat deels over de reparatieprocedure maar vaak hoeft het niet eens zo ver te komen. In veel gevallen kan een software-update of een fabrieksreset al wonderen doen.

Wil je aan ons weten of je hier wat verder mee bent gekomen? We helpen je hier graag. 🙂
Bedankt beide voor de reacties, ik gebruik geen bescherm folie op mijn scherm, de hele ochtend geen last van gehad meer en nu net rond half 3 begon het weer...
Ik ga even op het topic kijken wat ik daar zelf aan kan doen.

Over het probleem met het geluid ga ik de tip proberen en kijken of die werkt 😉
Het eerste probleem met betrekking tot de terug toets is opgelost (voor nu) hopelijk komt dit ook niet meer terug.

Het tweede probleem over het geluid was dacht ik in eerste instantie opgelost maar het probleem doet zich helaas weer voort. Het geluidsprobleem is bij alle apps. Van filmpjes kijken op Facebook, tot het spel geluid van een spelletje of gewoon muziek afspelen via Spotify. Het betreft hier het geluid dat uit de spieker komt. Met oortjes of een koptelefoon heb ik hier geen last van.

Ik heb gekeken bij de instelling naar Adapt Sound. Deze staat uit, ik kan deze alleen inschakelen wanneer ik met een koptelefoon of oorjtes aan het luisteren ben.

Misschien dat iemand hier nog iets op weet en anders ga ik van de week even bij de winkel langs.

Alvast bedankt 😉
Hi Dennis,
Ik heb sinds een week precies het zelfde probleem, mijn "terug knop" activeert zich zelf zonder dat ik hem aanraakt, de telefoon is bijna niet meer te gebruiken. Je geeft aan dat je terug toets probleem is opgelost voor nu, wat heb je gedaan om dat te realiseren? (mijn telefoon heb ik eind januari 2016 gekocht)
Reputatie 7
Badge +17
Hi Dennis,

Fijn dat het probleem met je terug knop is opgelost. Kun je misschien je oplossing ook met Hugo delen? Dan kan hij zijn probleem ook verhelpen. Wat betreft het geluid heb je al een fabrieksreset geprobeerd? Zoals Amy aangeeft kan dat vaak wonderen verrichten. Maak dan wel eerst een back-up van je gegevens zodat je ze niet kwijt raakt.
Hoi hugo sorry voor de late reactie,

Voor de terug knop probleem heb ik een back up gemaakt en deze daarna terug gezet naar de fabrieks instellingen, hierma was dit probleem opgelost.

Hajar bedankt voor je reactie, dit heb ik inderdaad al gedaan voor de terug knop fout op te lossen, dit werkte alleen niet voor het geluids probleem jammer genoeg.
Reputatie 2
Hoi Dennis,

Top dat je terug knop issue opgelost is. Wat betreft het geluidsprobleem, het is inderdaad heel gek dat het geluid na een aantal seconden gaat haperen en slecht klinkt. Zou je naar *#0*# kunnen bellen en daar SPEAKER kunnen kiezen? Hoe is het geluid in deze testomgeving? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Wendy
Samsung Webcare
Beste Wendy,

Het lijkt erop alsof alle problemen (vanzelf?) zijn verholpen met de speaker. Gister en vandaag heb ik hier nog geen last van gehad namelijk.

Daarnaast heb ik ook het bovenstaande even extra geprobeerd en hierbij klonk alles prima.

In ieder geval bedankt en mocht het probleem weer voordoen dan laat ik het hier weten.

Groetjes,
Dennis
Reputatie 2
Hoi Dennis,

Fijn dat alle problemen nu verholpen zijn. Mocht je weer vragen hebben, dan horen we het wel van je. Veel plezier ermee!

Groetjes,
Wendy
Samsung Webcare
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met het automatisch 'terug' klikken. Het probleem blijft, ook nadat ik het toestel heb gereset. Iemand nog andere ideeen om dit op te lossen?

Groeten,
Roy
Reputatie 6
Badge +16
Hey Roy,

Welkom op het T-Mobile Forum! Leuk om je hier te zien. 🙂

Pff, balen dat jij hier ook last van hebt. Goed dat je zelf al je toestel terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen. Hierboven lees ik dat het vanzelf is opgelost, maar daar heb je natuurlijk niets aan. Mocht je na een fabrieksreset nog steeds problemen ervaren dan wil ik je vragen om het ook een keer te proberen zonder je back-up terug te plaatsen. Is dit ook niet de oplossing dan kan je het afwachten in de hoop dat het uit zichzelf oplost zoals hier boven is gebeurd, of je kan je telefoon ter reparatie aanbieden bij ons.

Laat ons weten als je aanvullende vragen of verzoeken hebt. We helpen je graag verder!
Beste allemaal,

Ik heb met mijn samsung J1 hetzelfde probleem, dat hij steeds terug gaat. Nu heb ik het echter terug gezet op fabrieksinstellingen, maar het probleem is hiermee niet opgelost. Nu gaat hij te snel terug om me weer aan te melden op mn telefoon en ben ik dus nog verder van huis. Wat nu???
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ruthy25,

Jammer dat jij dit probleem ook hebt en dat een fabrieksreset het probleem niet opgelost heeft! :S

Had je na de reset direct weer de back-up teruggezet? Zou je het anders ook eens kunnen testen zonder de back-up gelijk terug te zetten? Dit kan ook nog wel eens effect hebben op het probleem namelijk. Als ook dit niet werkt, dan kun je afwachten of het probleem zichzelf op gaat lossen, zoals eerder ook voorgekomen is of je kunt jouw toestel ter reparatie aanbieden. Dit kan direct via ons, maar je kunt ook langs een Samsung Service Locatie. Zij kunnen dan nog even met je meekijken of zij een oorzaak herkennen.

Laat je ons weten of jouw probleem uiteindelijk opgelost is? Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat ook graag!

Reageer