Beantwoord

Samsung galaxy s6 beweert oververhit te raken

• 25 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 25535 Bekeken

Hallo,

Gisterenavond ben ik op een feest geweest, toen ik daar weg ging zag ik de waarschuwing van mijn telefoon dat deze oververhit raakte. Op dat moment kon ik geen applicaties meer gebruiken.

Thuisgekomen heb ik mijn (ondertussen uitgevallen) telefoon in de oplader gelegd. Vanochtend zag ik dat mijn telefoon niet heeft opgeladen. Ik heb toen de oplaadkabel opnieuw ingestoken. Na ~3 minuten stopt het opladen, want de telefoon wordt te warm.

Zodra ik mijn telefoon aan zet dan kan ik deze ongeveer 3 minuten normaal gebruiken voordat deze oververhit raakt.

Het vreemde vind ik dat mijn telefoon koud aanvoelt.
Hoe kan ik deze melding/fout oplossen?

Ik heb al een factory reset uitgevoerd en de cache geleegd.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 26 oktober 2015, 11:48

Dit is helaas een bekend probleem op de S6.

Probeer even of het probleem zich ook voor doet in Veilige Modus, dan weten we of het aan de software ligt of niet.

Toestel uitschakelen,
Aanknop ingedrukt houden tot 'Samsung Galaxy S 6' op het scherm verschijnt.
Druk zodra je de aanknop loslaat meteen de volume omlaag knop in en hou ingedrukt tot hij klaar is met opstarten.
Veilige Modus verschijnt linksonderin het scherm, dan kun je de volumeknop loslaten.

Als het probleem zich nog voor doet is er waarschijnlijk een probleem met de heatsink. Loop even langs een Service Center om te zien of die toevallig kunnen zien waar het aan ligt, en anders is de beste stap een reparatieaanvraag te doen.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +13
Beste Randy is er gisteren avond wat gebeurt met de telefoon?
Heeft deze een harde tik gehad of is er vloeistof overheen gegaan?

Verder zal ik even dit topic doorsturen naar iemand die veel van Samsung en Android weet misschien herkend die dit probleem :8
Hoi Randy,

Gebruik je de originele oplader? Hoewel het zeer fijn is om de S6 snel op te laden kan het zo zijn dat dit ervoor zorgt dat de S6 te heet word. Probeer het is met een andere oplader of laad hem is op via de PC. Hij zal trager opladen maar hierdoor ook minder hitte genereren.
Reputatie 7
Badge +9
Dit is helaas een bekend probleem op de S6.

Probeer even of het probleem zich ook voor doet in Veilige Modus, dan weten we of het aan de software ligt of niet.

Toestel uitschakelen,
Aanknop ingedrukt houden tot 'Samsung Galaxy S 6' op het scherm verschijnt.
Druk zodra je de aanknop loslaat meteen de volume omlaag knop in en hou ingedrukt tot hij klaar is met opstarten.
Veilige Modus verschijnt linksonderin het scherm, dan kun je de volumeknop loslaten.

Als het probleem zich nog voor doet is er waarschijnlijk een probleem met de heatsink. Loop even langs een Service Center om te zien of die toevallig kunnen zien waar het aan ligt, en anders is de beste stap een reparatieaanvraag te doen.
mijn samsung s6 is zojuist oververhit geraakt. heb hem uitgezet, maar het rare was dat hij zichzelf weer opstartte.. terwijl hij echt helemaal uit stond. telefoon kon ik eigenlijk niet eens aanraken omdat hij zo gloeiend heet is. ik heb met een waterijsje wat verpakt is tegen de achterkant gehouden en telefoon opnieuw opgestart. zo had ik de mogelijkheid om aantal apps te verwijderen en sommige op stop te zetten.
maar hij blijft gloeiend heet en het wachten is op een harde boem. althans zo voelt het.
ik heb hem nu uitstaan. kan hem niet meer gebruiken. ben te bang dat hij ontploft in mijn hand :s
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Eliza,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum!

De reden is alleen een stuk minder leuk, wat balen dat je toestel oververhit is! :S Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega en dat je je toestel inmiddels ter reparatie hebt aangeboden. Via My T-Mobile kun je de reparatiestatus bekijken. Hopelijk komt 'ie snel weer tot leven!

Als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!

Reageer