Beantwoord

Samsung Galaxy S6 Edge // Wifi gaat continue aan/uit

• 28 november 2016
  • 6 reacties
  • 8581 Bekeken

Hallo allen,

Heeft iemand een oplossing of idee wat ik met het volgende probleem kan doen? Sinds een week vind mijn telefoon het leuk om mijn wifi verbinding eruit te gooien/weer aan te zetten/eruit te gooien/aan te zetten etc etc. Ik zie continue het wifi logo blauw oplichten en nog geen eens een seconden later zet hij hem weer uit. Hij kan nul van mijn wifi netwerken vinden terwijl die wel allemaal operationeel zijn (pc/ps4 hebben gewoon verbinding met mijn thuis netwerk of op mijn werk). Door dat mijn telefoon continue de wifi aan en uit zet gaat mijn batterij ook kneiter hard achteruit.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik kan zelf geen wifi kanalen selecteren omdat, als ik erin kan komen, hij mij er weer uit gooit omdat hij de wifi afsluit..

Alvast bedankt! Gr. Tom
icon

Beste antwoord door Hajar 28 november 2016, 15:57

Hi Tom,

Wat balen dat je toestel zulke kuren vertoont. Lijk mij ook heel irritant als wifi niet mee wil werken! Dit probleem schijnt vaker voor te komen bij de Samsung S6 Edge. Heb je al geprobeerd om het wifi-netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden? Of wordt je er al uitgegooid voordat je die optie krijgt? Als dat niet werkt dan kun je ook je modem uit- en aanzetten en proberen om om opnieuw verbinding te maken. Kun je ook proberen om je toestel in veilige modus op te starten en dan verbinding te maken? Werkt het dan wel?

Ik heb op deze pagina ook een aantal tips gevonden die je kan uitproberen. Laat je mij weten of het heeft gewerkt? Mocht dat niet het geval zijn dan gaan we samen op zoek naar een oplossing! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Tom,

Wat balen dat je toestel zulke kuren vertoont. Lijk mij ook heel irritant als wifi niet mee wil werken! Dit probleem schijnt vaker voor te komen bij de Samsung S6 Edge. Heb je al geprobeerd om het wifi-netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden? Of wordt je er al uitgegooid voordat je die optie krijgt? Als dat niet werkt dan kun je ook je modem uit- en aanzetten en proberen om om opnieuw verbinding te maken. Kun je ook proberen om je toestel in veilige modus op te starten en dan verbinding te maken? Werkt het dan wel?

Ik heb op deze pagina ook een aantal tips gevonden die je kan uitproberen. Laat je mij weten of het heeft gewerkt? Mocht dat niet het geval zijn dan gaan we samen op zoek naar een oplossing! 🙂
Hi Tom,

Ik heb op deze pagina ook een aantal tips gevonden die je kan uitproberen. Laat je mij weten of het heeft gewerkt? Mocht dat niet het geval zijn dan gaan we samen op zoek naar een oplossing! :)

Goedemiddag Hajar.

Ik heb de oplossingen getracht uit te voeren maar ik krijg mijn wifi niet aan de praat. In veilige modus blijft hij nog steeds aan/uit/aan/uit/aan etc etc gaan en de andere website vraagt of je je wifi kan "vergeten" maar ik kom geen eens in dat scherm omdat hij geen verbinding kan maken.. Ook zag ik dat ik de laatste Android software op mijn telefoon had staan dus daar aan zou het ook niet moeten liggen.

Graag hoor ik of er nog andere oplossingen zijn.

Mvg Tom
Reputatie 7
Badge +9
Meestal wordt dit veroorzaakt door een app of instelling. Staat het gebruik van WiFi voor locatiebepaling toevallig aan? Gebruik je ee antivirus programma? Staat Sync aan? Of een VPN?
Meestal wordt dit veroorzaakt door een app of instelling. Staat het gebruik van WiFi voor locatiebepaling toevallig aan? Gebruik je ee antivirus programma? Staat Sync aan? Of een VPN?

Het lijkt op dit moment te werken weer nadat ik mijn locatiebepaling via WiFi had uitgeschakeld. Alleen ik zag wel al dat mijn telefoon deze een dag later weer had aangezet waardoor mijn wifi wederom weer aan/uit/aan/uit etc etc. Telefoon opnieuw opstarten, instelling in Wifi aanpassen en hij deed het weer. Maar ik heb niet veel zin om dit steeds te doen... is er een blijvende oplossing hiervoor?

Overige opties die u aandroeg gebruik ik btw niet: Geen virus scanner, geen vpn verbinding en de sync stond uit vanaf minuut 1.

Erg bedankt in ieder geval voor de post! Ik kan nu weer half wifi'en!
Reputatie 6
Badge +17
Hey Tom,

Hmm balen zeg. Het moet natuurlijk helemaal goed werken. Een half werkend Wi-Fi netwerk heb je ook niet veel aan.

Ik heb navraag gedaan bij de expert ShadowLea in de hoop dat zij nog suggesties heeft. Zijn haar ideeën ook op of werken haar volgende suggesties ook niet dan wil ik je adviseren om je toestel één keer helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van al je gegevens.

Probeer na het terugzetten van je toestel naar de fabrieksinstellingen je toestel eerst uit voordat je de back-up terug plaatst. Bij het terugplaatsen van de back-up kan er namelijk een applicatie of instelling teruggeplaatst worden die dit probleem weer veroorzaakt. Ervaar je dit probleem niet meer na de fabrieksreset, dan weet je in ieder geval dat dit een softwarematig probleem is. Je kan dan zelf de back-up terugplaatsen of handmatig alle applicaties installeren om te achterhalen wie of wat de boosdoener is.
Reputatie 7
Badge +9
Kun je eens kijken of onder de WiFi instellingen de 'Automatische Netwerkwissel' of 'Slimme Netwerkwissel' (De naam wisselt), en de optie 'Scannen altijd toestaan' aan staan?

Zo ja, zet die dan ook uit. Beide opties veroorzaken ook regelmatig dit soort problemen.

Slimme/Automatische netwerkwissel schakelt automatisch tussen Mobiele Data en WiFi afhankelijk van wat sterker is (Altijd 4G, zelfs als je naast de router zit).
Altijd Scannen schakelt Wifi zelf aan en uit voor apps zonder jouw tussenkomst.

Reageer