Beantwoord

Samsung Galaxy S6 geeft spontaan rare geluidjes

Mijn s6 die ik een maand heb geeft nu af en toe spontaan piep geluiden, net of er een lader aangesloten wordt. Gebeurt willekeurig bij verschillende apps maar ook gewoon af en toe als hij op het startscherm staat. Heeft er iemand een idee.??
icon

Beste antwoord door Kaassausje 9 juli 2015, 22:13

@Moontje1974
In je instellingenmenu staat een optie voor 'NFC'. Als je die uitzet, heb je geen gebliep meer als je een ov-kaart of pinpas in je hoesje stopt.

NFC staat voor Near Field Communication. Die techniek wordt ook gebruikt in bijvoorbeeld een OV-kaart, pinpas en sommige klokpasjes op het werk. Daarom reageert de telefoon erop.

Je gebruikt geen NFC-tags? Doet niet aan NFC-betalen? Dan kan je de optie uitzetten.

@Wilcosams6
Heeft het effect gehad? Ik kan me er op dit moment niet zoveel bij voorstellen. Wat gebeurt er verder? Of is er alleen een geluid en verder niets?

Bekijk origineel

17 reacties

Hoi Wilcosams6, welkom op het forum.

Als je erop gaat letten, zie je dan ook het stroom-tekentje in je batterij-icoon rechts bovenin verschijnen?

Grote kans dat er dan stof in je poortje zit. Je kunt er een zaklamp bij pakken en het voorzichtig verwijderen met een naaldje of tandenstoker. Niks ombuigen, afbreken of bekrassen. Daarna voorzichtig blazen (zonder consumptie), of met perslucht naspuiten (ook dat: voorzichtig).

Laat maar weten of het effect heeft gehad. 🙂
Hallo kaassausje,dat is het iig niet, al schoongemaakt en zelfs als de lader er in zit maakt hij het geluid. Is ook een hardere piep toon.
Hoi wilco ik had dat probleem ook wat blijkt nu ik had me pin pas in het hoesje van me tel zitten waardoor dat dus gebeurden .
pasje eruit gehaald en geen rare geluiden meer.
dus mocht je een pasje in je hoesje hebben of het nu je idee kaart of pin of bonus pas is dat doet die dat
Hoi Moontje, goed idee ga t proberen.

Wordt vervolgt
Ok hoor het wel haha hoop dat het dat was
@Moontje1974
In je instellingenmenu staat een optie voor 'NFC'. Als je die uitzet, heb je geen gebliep meer als je een ov-kaart of pinpas in je hoesje stopt.

NFC staat voor Near Field Communication. Die techniek wordt ook gebruikt in bijvoorbeeld een OV-kaart, pinpas en sommige klokpasjes op het werk. Daarom reageert de telefoon erop.

Je gebruikt geen NFC-tags? Doet niet aan NFC-betalen? Dan kan je de optie uitzetten.

@Wilcosams6
Heeft het effect gehad? Ik kan me er op dit moment niet zoveel bij voorstellen. Wat gebeurt er verder? Of is er alleen een geluid en verder niets?
Het geluid is sinds ik mijn bankpas er uit heb gegooid weg
Mooi zo.

Dan geldt het stukje wat ik Moontje als tip heb gegeven ook voor jou. In het Instellingenmenu zoeken naar NFC en uitzetten als je geen NFC-tags of contactloos betalen gebruikt. Dan kan de telefoon niet meer reageren op je pasjes.
Hoi kaassausje je heb helemaal gelijk heb hem uitgezet en nu kan ik pasje weer erin doen ik heb bij toeval ondekt dat het aan het pasje lag bedankt weer voor je tip
Geen probleem hoor. 't Is wat lastig bedenken wat het geluid zou moeten zijn (en als je die van Q Music raadt, zooo knap! 😉 ), maar wanneer de link met de pasjes eenmaal gelegd is, is het voor mij wel direct duidelijk. Heb daar al eerder vragen over beantwoord, dan blijft het vanzelf hangen. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Het is trouwens niet alleen je bankpas. In de nieuwe IDkaarten zit ook een NFC chip, evenals in de OVChipkaart. 😉
Ja id kaart had ik ook al opgenoemt daar had ik dat probleem ook mee haha ach ja ik was er toch vrij snel achter dat het aan mijn bankpas lag en niet aan de telefoon maar nu zit hij er weer in met nfc uit en nu is alles ok
Reputatie 7
Badge +17
Luckily hebben wij mensen als Kaassausje onder ons die ons altijd voorzien van handige tips!

Dus voortaan allemaal onze pasjes uit de buurt van onze phones houden..:P
Of NFC uitzetten als je het niet nodig hebt.. xD
Goh tnx! Eindelijk van dat gebliep af! Tis niet iets wat je direct denkt of verwacht 🙂
Heb ook in een keer last van die rare toon en maak ook gebruik van het betalen met mn telefoon. Wil dua lievwr de nfc fumctie niet uitzetten. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +9
De NFC functie uitzetten tot je gaat betalen, en dan pas aanzetten. En na het betalen weer uit zetten. 😉 Dat is soweiso ook veiliger, want je hebt nu een open verbinding waar iedereen met een NFC scanner op kan inbreken.

Hij staat in je notificatiebalk, dus het is gewoon een kwestie van de balk naar beneden slepen, aantikken en hop, hij staat aan. Uit is hetzelfde proces.

Het is onzin om NFC 24/7 aan te laten staan als je misschien 15 seconden per week er van gebruik maakt. 😉

Reageer