Beantwoord

Samsung Galaxy s7 Edge netwerk problemen

  • 16 maart 2016
  • 76 reacties
  • 21994 Bekeken

Sinds kort maak ik gebruik van de nieuw S7 edge. Echter blijkt dat de telefoon slecht verbinding kan maken/behouden met het Tmobile netwerk. Met mijn oude samsung note2 en met een samsung s6 heb ik hier geen problemen om mij het netwerk aan te melden en verbinding te houden.

Graag zou ik hier een oplossing voor vinden. Hebben jullie een idee?
icon

Beste antwoord door Wijnandt 17 maart 2016, 08:43

Probleem waarschijnlijk zelf al opgelost. Herstarten van de telefoon lijkt een oplossing.
Bekijk origineel

76 reacties

Probleem waarschijnlijk zelf al opgelost. Herstarten van de telefoon lijkt een oplossing.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wijnandt,

Welkom op ons Forum!

Gefeliciteerd met je Samsung S7! Fijn dat je probleem is opgelost door je toestel opnieuw te starten. Hoe bevalt je toestel tot nu?

Als je nog andere vragen hebt, let me know! 🙂
Ik ervaar helaas ook problemen met ontvangst van het T-Mobile netwerk met mijn S7 Edge.. Lijkt voornamelijk bij gebruik binnen huis, waar ik met mijn vorig toestel (HTC M8) geen problemen had en volledig ontvangst had.

Herstarten verhelpt het helaas niet..

Zie ook geen geplande werkzaamheden aan het netwerk in de buurt.

Is het bij jou verholpen Wijnandt?
@fcroel,
na de herstart van donderdag ochtend heeft het probleem zich nog niet weer voor gedaan. Tot op heden is het probleem opgelost.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Fcroel,

Leuk dat ook jij de nieuwe Galaxy S7 in het bezit hebt! Ik kan me goed voorstellen dat je dit netwerkprobleem zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.

Heb je hier nog steeds last van? Ervaar je dit ook op andere locaties (binnenshuis)? Probeer nog een paar keer je toestel opnieuw te starten. Ik ben erg benieuwd naar je reactie! Laat het ons weten. 🙂
Ik ben ook in het bezit van een galaxy s7 edge en heb het probleem ook ondervonden

Ook met streamen van soundcloud gister avond liep het niet soepel, om de haverklap moest er weer geladen worden

Het probleem is zonder gisteren avond erbij 2x voorgevallen waarbij ik de telefoon uit en weer aan moest zetten
Afgelopen nacht rond een uurtje of 1 helaas weer het zelfde voorgevallen met het streamen, ik luister vaak een lange mix in de auto.
Na dat de muziek weer een aantal keer was weg gevallen ben ik maar verder naar de autoradio gaan luisteren omdat het vrij irritant werd.
De onderbrekingen duren best wel lang.
Met de galaxy s5 had ik hier voorheen nooit last van op de zelfde route, ik had op de plekken waar het uit viel gewoon vol op ontvangst.

Gr, Marc
Reputatie 7
Badge +20
Hey Marc,

Zonde dat je deze problemen met je nieuwe telefoon hebt, niet echt het begin waar je op hoopt.. :S

Ervaar je dit probleem alleen op de route naar je werk en/of thuis of ook nog op andere locaties? Het is apart dat het met je Galaxy S5 wel gewoon goed ging, maar het kan zijn dat je S7 onderweg regelmatig van mast switcht en daardoor een minder stabiele dekking geeft. Wat is de route die je rijdt? Dan kunnen we even nakijken of er misschien iets aan de hand is met de dekking.

Het opnieuw opstarten van je telefoon helpt dus maar tijdelijk of niet? Heb je de simkaart al eens opnieuw geplaatst en gekeken of deze wel helemaal in orde is?

Laat het even weten, want een goede netwerkervaring is natuurlijk wel zo fijn met zo'n mooi toestel! Hoe bevalt 'ie overigens verder?
Helaas moet ik concluderen dat het probleem nog niet is opgelost. Sinds vanmorgen is de netwerkverbinding weer verbroken. Net zoals hierboven wordt aangegeven. Met mijn oude toestel, had ik geen enkel probleem met het ontvangen en behouden van het netwerk. De telefoon maar weer herstart, kijken of dit een oplossing biedt.
Reputatie 2
Hoi Wijnandt en MJ88,

Kunnen jullie eens naar Instellingen > WiFi > Meer > Slimme netwerkwissel? Als deze aanstaat, kun je hem uitvinken?

Groetjes,

Lot
Samsung WebCare
Hoi Lot,

ik heb even gekeken,maar slimme netwerkwissel staat al uit. Dit uitzetten is dus geen optie :D
Na de herstart van gisteren heb ik trouwens geen problemen gehad. Net als de vorige keer. Maar na een paar dagen komt het probleem weer terug.
Reputatie 2
Dank voor het checken! Omdat het na de herstart even goed gaat, is het testen in de veilige modus ook niet erg zinvol. Zou je eens kunnen kijken hoe het gaat als jouw simkaart niet in het toestel zit?

Groetjes,

Lot
Samsung WebCare
Lot,

ik zou het best willen proberen, maar zonder simkaart kan ik geen verbinding meer maken met het t-mobile netwerk.
Pas heb ik weer 2 dagen gestreamed en dat ging dit keer goed, de vorige keer toen ik streamde en het fout ging had ik "spaar stand" aanstaan, misschien heeft dat er wat mee te maken.
Vandaag zal ik weer proberen te streamen met de spaar stand aan om te kijken of dit effect heeft.

Overigens heb ik gisteren 2 keer het probleem gehad met wegvallen van de verbinding en na een herstart was dat dus tijdelijk weer verholpen.
Spaar stand aan of uit lijkt met dit niet uit te maken.

Groetjes, Marc
Oja, ik heb voor dit toestel een gloednieuw simkaartje besteld, en dit is de eerste telefoon waar dat kaartje nu in zit, ik verwacht dus niet dat het daar iets mee te maken heeft.
Reputatie 2
Hi Wijnandt en MJ88,

Gebruiken jullie de 2.4Ghz of 5Ghz verbinding? Met de 5Ghz zul je een betere verbinding ervaren. Als dit niet helpt, raad ik jullie aan om het toestel te resetten en de back-up niet direct terug te zetten.

Groetjes,

Nouzha
Samsung Webcare
Beste Specialisten.

Het lijkt er op dat mijn probleem niet geheel duidelijk is. Mijn toestel verliest de verbinding met het TMOBILE netwerk. Ik heb dan geen 4G verbinding meer en kan ook niet bellen.
Verbinding met WIFI is geen probleem!!!! Alleen het netwerk van TMOBILE.
Het heeft dus geen zin om de simkaart eruit te halen en om het wifi signaal aan te passen.

Graag dus focussen op het probleem. Samsung s7 icm Tmobile netwerk!!!
Reputatie 2
Hoi Wijnandt, excuus. Ik wil je vragen om het toestel te herstellen naar fabrieksinstellingen. Vergeet niet eerst een back-up te maken. Test het toestel echter eerst met een schone installatie zonder dat je de back-up terug hebt gezet. Meer informatie daarover vind je hier: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1068714

Het is een hardnekkig probleem. Laat me weten of het wel werkt met een 'clean install'. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Dennis
Samsung Webcare
Het streamen lijkt goed te gaan wanneer de spaarstand uit staat, ik merkte een direct verschil tussen spaarstand aan en uit.
Het stream dingetje lijkt hiermee opgelost te zijn.

Dan nu het mobiele internet probleem.
Ik heb zelf handmatig alles er op gezet dus eigenlijk is het al een clean install.

Ik ga nog even proberen wat er gebeurt als ik zorg dat de telefoon eventjes helemaal geen verbinding heeft en dan weer verbinding krijgt
Misschien heeft de telefoon moeite opnieuw verbinding te maken wanneer het even is uitgevallen.

Wordt vervolgd.

Groetjes, Marc
Reputatie 2
Laat het me inderdaad even weten. Ik zou ook graag een screenshot ontvangen van het scherm Toestel Info in de instellingen. Dat helpt ons om in kaart te brengen of het een structureel probleem is.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Dennis
Samsung Webcare
Dit probleem ondervind ik ook al sinds ik de S7 Edge gebruik. Ongeveer 1x per week heb ik geen telefoonverbinding. Inkomende en uitgaande telefoontjes komen niet door, terwijl er wel bereik wordt aangegeven. Opnieuw opstarten verhelpt het probleem (tijdelijk). Het komt niet dagelijks voor, maar het is enorm vervelend dat je niet bereikbaar bent, terwijl je het niet in de gaten hebt.
Toevoeging: niet doorgekomen inkomende gesprekken worden ook niet weergegeven in het logbestand, uitgaande, mislukte, wel. Na herstart ontvang je SMS van t-mobile mbt gemiste oproepen. Ik kan me heugen dat ik dit probleem ook ooit gehad heb met een Samsung Note 1 icm t-mobile, ook vaak herstart gedaan, volgens mij nooit 100% opgelost.
Reputatie 2
Hoi Peter,

Heb je de genoemde troubleshoots al geprobeerd? Heb je een nieuwe simkaart gekregen bij de S7? Veilige modus of fabrieksherstel geprobeerd?

Ik hoor graag van je.

Dennis
Samsung Webcare
Beste Dennis, ik zal ff om een nieuwe simkaart vragen bij t-mobile. Het is geen continue probleem, af en toe doet het zich voor.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Ik zie dat je vandaag een nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Ervaar je nog steeds problemen of lijkt het nu opgelost?

Ik hoor graag van je! 🙂

Reageer