Beantwoord

Samsung Galaxy s7 Edge netwerk problemen

• 16 maart 2016
  • 76 reacties
  • 21998 Bekeken

Sinds kort maak ik gebruik van de nieuw S7 edge. Echter blijkt dat de telefoon slecht verbinding kan maken/behouden met het Tmobile netwerk. Met mijn oude samsung note2 en met een samsung s6 heb ik hier geen problemen om mij het netwerk aan te melden en verbinding te houden.

Graag zou ik hier een oplossing voor vinden. Hebben jullie een idee?
icon

Beste antwoord door Wijnandt 17 maart 2016, 08:43

Probleem waarschijnlijk zelf al opgelost. Herstarten van de telefoon lijkt een oplossing.
Bekijk origineel

76 reacties

sash
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rob,

Balen dat jouw toestel kuren heeft! Ik heb jouw vraag even verhuisd naar een topic waar anderen klanten tegen hetzelfde probleem aanliepen. Kun je eens kijken naar de tips die worden gegeven in dit topic? Bedoel je verder met een reset het terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Mocht je dat nog niet hebben gedaan, zou je dan eens kunnen doen? Vergeet niet eerst een goede back-up te maken van jouw gegevens.

Als je alle bovenstaande tips en instructies uit dit topic hebt uitgeprobeerd zonder resultaat dan kan je het beste langs één van de Samsung Service Centers gaan of je toestel aanbieden ter reparatie.

Laat je weten of het heeft geholpen?
Reputatie 5
Badge +14
Dag robtack, ik heb het ook 2 keer gehad na de update , maar tot nu toe gaat het weer goed . Even afwachten dus .
Sinds enkele weken vaak netwerkproblemen met s7 edge,van 4g naar H+ naar H en dan niks meer.
Wel geupdate naar nougat, of dat er mee te maken heeft niet bekend.
soms gaat het 2 dagen goed na een reset, laat de telefoon s'nachts automatisch uit en weer aangaan, dit lijkt iets te helpen, maar soms heb je uren niet in de gaten dat je niet bereikbaar bent.
Al veel op verschillende topics gelezen maar de oplossing niet gevonden.
De telefoon heeft het enkele maanden uitstekend gedaan
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb precies hetzelfde, regelmatig onbereikbaar zonder dat je dit weet, onafhankelijk van je locatie. Ook een S7 edge en alle stappen al doorlopen en geen oplossing, bij afsluiten van abonnement eind vorig jaar heb ik ook een nieuwe simkaart geïnstalleerd.... Wel frappant dat zo veek S7 edge gebruikers exact dezelfde problemen hebben....

Hey Sunflower1982,

Sorry, het lijkt erop dat Muberra jouw bericht even over het hoofd had gezien! :S

Het klopt inderdaad we van tijd tot tijd dit probleem langs zien komen. Ik begrijp dat je ook al een reset hebt geprobeerd en het netwerk gecheckt hebt? Je kunt het toestel anders ook nog even bij een Samsung Service Punt laten controleren om te kijken of zij het probleem direct kunnen achterhalen. Anders kun je het toestel ook ter reparatie aanbieden, dit kan zelfs al direct bij Samsung.

Hopelijk kun je het mogelijk nog thuis oplossen en is het probleem snel opgelost!

Sorry ik had vergeten om erbij te zetten wat ze hebben gedaan, ze hebben mijn telefoon nu op 3g/2g gezet, jij stond op 4g die verkoper zij dat dit vaker voor kwam bij de Samsung s7 adge, hij doet het nog steeds goed 😊🤗

Thanks voor het delen van de oplossing, mooi dat het weer goed werkt! 😃
Sorry ik had vergeten om erbij te zetten wat ze hebben gedaan, ze hebben mijn telefoon nu op 3g/2g gezet, jij stond op 4g die verkoper zij dat dit vaker voor kwam bij de Samsung s7 adge, hij doet het nog steeds goed 😊🤗
Reputatie 4
Hi Beate66,

Fijn om te horen dat het nu wel goed gaat! Hopelijk blijft het ook zo (fingers crossed). :D

In elk geval een goede zet van je dat je naar een winkel bent geweest waar ze je direct kunnen helpen. Misschien is dat ook een idee voor onze andere forumleden die dit hetzelfde probleem ervaren en alles al hebben geprobeerd om het op te lossen!

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je.
Ik ben gisteren bij de telecombinatie geweest die verkopen alle abonnementen en ik moet ( heel voorzichtig ) zeggen dat het tot nu toe goed gaat.
Reputatie 2
Ik heb precies hetzelfde, regelmatig onbereikbaar zonder dat je dit weet, onafhankelijk van je locatie. Ook een S7 edge en alle stappen al doorlopen en geen oplossing, bij afsluiten van abonnement eind vorig jaar heb ik ook een nieuwe simkaart geïnstalleerd.... Wel frappant dat zo veek S7 edge gebruikers exact dezelfde problemen hebben....
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Beate66,

Begrijpelijk dat je hier dan ook gebruik van wilt maken! Zo te lezen lijkt het aan jouw toestel te liggen aangezien jouw nieuwe simkaart in een ander toestel wel goed werkt. Maar voor alle zekerheid gaan we uiteraard nog even jouw instellingen controleren of alles goed staat. Zit je via jouw telefoon op het forum? Dan moet je linksboven klikken op Menu > Bekijk desktop versie. Vervolgens kun je in jouw reactie een afbeelding toevoegen.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hallo David

Ja daarom ik heb een duur abonnement waar ik ook in het buitenland kan bellen, maar ik kan nu helemaal niets meer en ik betaal er wel voor.
Ik heb ook mijn nieuwe simkaart die ik gisteren heb gekregen al in een andere telefoon gehad, en dan doet hij het heel goed zelfs, ik ben gisteren naar een T-mobile shop geweest en zij zeggen dat alles goed staat in de instellingen.

Ik heb een screenshot gemaakt maar ik weet niet hoe ik hem hier kan plaatsen ???
Reputatie 7
Badge +20
Hey Beate66,

Het toestel zou inderdaad ook automatisch een netwerk moeten selecteren, maar in sommige gevallen kan het zo zijn dat een ander netwerk beter bereik heeft in het buitenland. Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de instellingen van roaming van jouw toestel? We kunnen dan zien of alle schakelaars correct staan en je toestel dus wel goed ingesteld is voor internet over de grens. In dit topic vind je de juiste instellingen in het eerste bericht.

Mocht je de mogelijkheid hebben, probeer de simkaart dan ook eens in een andere telefoon. Het zou namelijk gewoon moeten werken, aangezien er geen beperkingen op jouw abonnement staan aan onze kant.

We horen graag of je een werkende verbinding hebt gekregen!
Ik heb nu een andere simkaart maar hij doet het nog steeds 😢 ik weet niet meer wat ik moet doen? en ik moet voor mijn werk wel bereikbaar zijn.ik word er gek van als ik mijn telefoon pak moet ok ook al gelijk weer naar een netwerk zoeken. Heeft iemand hier een oplossing voor ALSJEBLIEFD
Reputatie 6
Badge +17
Hey Beate66,

Begrijpelijk dat je dit zo snel mogelijk opgelost wil hebben.

Ik wilde gelijk voor je gaan kijken of de registratie van je simkaart in orde was, maar ik zie dat je in de tussentijd ook telefonisch contact hebt opgenomen met onze collega's van de klantenservice. Zij geven aan dat alles correct staat en dat je langs één van onze T-Mobile Shops kan gaan voor een gratis simkaart.

Laat je ons weten of alles weer goed werkt na het gebruiken van je nieuwe simkaart? We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Help Help Help wat moet ik doen mijn Samsung Galaxy s7 edge springt steeds op ( alleen noodoproepen)
Thalina bedoel ik sorry
Hallo The line
Dat handmatig het netwerk te kiezen lukt wel, maar is in Duitsland voor korte duur als ik later weer kijk staat er al een voor noodoproepen, en ik had gedacht dat je het op automatiech kon zetten zodat hij iederekeer zelf het netwerk kiest, ik heb gebroken diensten dat houd in dat ik vaak heen en weer rij, dat betekend dus dat ik iedere keer als ik in mijn auto stap moet spekken naar een goed netwerk, daar heb ik helemaal geen tijd voor en al helemaal niet als ik een alarmering krijg, maar ik snap niet waarom mijn Samsung niet zelf van netwerk wisselt, ik heb hem net 3 en een halve dag, met mijn vorige wilde dat wel.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Beate66,

Begrijpelijk dat je goed bereikbaar wilt zijn voor jouw cliënten! Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met mijn collega en dat zij je heeft aangeraden om handmatig een netwerk in Duitsland te kiezen. Is dat gelukt? Kun je verder controleren (mocht je dat nog niet hebben gedaan) of je dataroaming aan hebt staan? Welk toestel heb je, ook een Samsung S7 edge?

Ik hoor graag of het is gelukt met het handmatig selecteren! Mocht dat niet de oplossing zijn, dan gaan we uiteraard op zoek naar een andere oplossing!
Hallo ik heb ook het probleem dat ik geen netwerk heb, en dus ook niet beriekbaar ben dit is erg vervelend ook omdat ik mijn telefoon nodig heb voor mijn cliënten, ze kunnen mij nu niet bellen. Ik heb een nieuwe telefoon zins donderdag. Ik hoop dat hier op korte termijn een oplossing voor is.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ronny18,

Dat is inderdaad niet best! Het klopt dat er regelmatig dergelijke problemen ontstaan, dit kan zoveel oorzaken hebben, dat wat voor de ene persoon werkt, geen effect bij de ander.

Het is voor ons handig om te weten wat je precies allemaal geprobeerd hebt. Heb je de simkaart al gecontroleerd? Het is sowieso aan te raden om een kruistest te doen, zodat je weet of het aan het toestel of de simkaart ligt. Als de simkaart in een andere telefoon namelijk wél werkt, dan zit het probleem in het toestel en anders zou een nieuwe simkaart kunnen helpen.

Als het probleem in het toestel zit, dan kun je de suggesties uit dit topic doornemen. Hier wordt precies uitgelegd welke stappen je kunt nemen om te proberen het toestel nog thuis op te lappen. Je kunt eventueel ook nog langs een Samsung Service locatie, zij kunnen dan direct even met je kijken of zij de boosdoener kunnen achterhalen en het dan hopelijk oplossen! Zij kunnen dan eventuele jouw toestel ook ter reparatie aanbieden, maar dat kan ook via ons. Op deze pagina vind je alles over reparaties en de voorwaarden.

We horen graag van je of je nog ergens achter bent gekomen en of het uiteindelijk opgelost is! Mochten wij jou nog ergens bij kunnen helpen, trek dan weer aan de bel!
Mijn s7 ege geeft een aantal keer per dag geen netwerk verbinding aan. Er komen geen telefoontjes binnen en alleen opnieuw opstarten helpt even. Ik gebruik mijn telefoon veel voor het werk maar dit is waardeloos. mis gemiddeld 6 a 7 telefoontjes per dag en ben soms lang niet bereikbaar. Ik heb alle stappen al doorlopen hierboven maar niets helpt. Het valt mij op dat veel mensen dit probleem hebben. De eerste maanden was er niks aan de hand. ik heb nog geen nieuwe simkaart gebruikt maar zoals hier beschreven maakt dat ook geen verschil. Baal hier ontzettend van is er een goede oplossing?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stefvanmeel,

Wat jammer dat jij dit ook ervaart. Heb je al geprobeerd op je toestel in veilige stand te starten? Kun je daarnaast navigeren naar Instellingen > Batterij en daar Spaarstand uitschakelen, vervolgens bij Energiebesparing app > Details de energiebesparing uitschakelen? Werkt het dan wel goed?

Laat het ons weten.
Sinds kort maak ik gebruik van de nieuw S7 edge. Echter blijkt dat de telefoon slecht verbinding kan maken/behouden met het Tmobile netwerk. Met mijn oude samsung note2 en met een samsung s6 heb ik hier geen problemen om mij het netwerk aan te melden en verbinding te houden.

Graag zou ik hier een oplossing voor vinden. Hebben jullie een idee?

ik heb het zelfde probleem iedere keer niet bereikbaar zijn omdat je niet in de gaten hebt dat je van je net werk bent afgegooid en al je gaat zoeken naar nieuw netwerk vind hij alleen die van de andere providers . dan toch maar weer op nieuw opstarten . mijn s7 hebben net voor dit probleem het hele moederbord vervangen voor 470 euro nu is het probleem er nog waar ligt dit probleem
Reputatie 6
Badge +17
Hoi JaeYin,

Bedankt voor de update! We zijn inmiddels ruim een dag verder: heeft de reset geholpen? Ik ben benieuwd!
Hoi allen,
Ik had al een keer gepost over dat ik dezelfde problemen ervaar als jullie. Ik ervaar die problemen nog steeds. Heb zonet de firmware update uitgevoerd. Hopelijk hoef ik mijn telefoon niet meer om de paar dagen opnieuw op te starten. Ik laat het jullie weten 🙂

Reageer