Vraag

Samsung galaxy S7 edge updaten

• 6 april 2017
  • 5 reacties
  • 252 Bekeken

Ik zie bij bekenden met dezelfde telefoon dat hun de nieuwste versie van android al hebben (7.0).
Ik heb mijn telefoon geprobeerd te updaten via de normale manier in de instellingen, maar deze geeft aan datik al de nieuwste updates heb. Toch staat er dat ik nog steeds android 6.0 heb.
Is mijn telefoon nog up te daten via een andere manier?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kun je eens bellen naar *#1234# en vervolgens de 3 verschenen regels hier overnemen? Dan kunnen we zien welke firmware jij hebt. (Er zijn zo'n 600 verschillende versies met elk een eigen reeks updates.)
AP: G935FXXU1BPLL
CP: G935FXXU1BPJG
CSC: G935FDDX1BPJ1
Als ik 'm zo snel even nakijk is het van origine een S7 Edge die voor T-Mobile Duitsland bestemd is geweest.

https://www.sammobile.com/firmwares/download/117050/G935FXXU1BPLL_G935FDDX1BPJ1_DTM/

Wellicht dat daarvoor de Nougat update nog niet is doorgevoerd.
Ja zoiets had ik dus ook al begrepen, is er ook nog een andere manier om alsnog de update uit te voeren?
Ja kan wel maar dat brengt wel 'risico's' met zich mee... Eventueel dat bijvoorbeeld de radio van je toestel niet goed reageert op de nieuw geflashte firmware... (radio= zodat je kunt bellen/internetten etc.)

Dus ja, het is mogelijk met bijvoorbeeld een UK versie, of de TML NL versie, maar zoals gezegd kun je tegen ongemakken aanlopen...

Reageer