Beantwoord

Samsung galaxy s7 nougat update van UK naar NL firmware

• 10 maart 2017
  • 4 reacties
  • 1705 Bekeken

Hallo,

Ik wou eigenlijk switchen van de UK nougat naar de NL versie, maar op de sammobile site kan ik de firmware niet downloaden en op de Updato website lukt het ook niet.
Enig idee waar ik het wel kan downloaden?
icon

Beste antwoord door Skyrider 10 maart 2017, 13:19

PHN is de nederlandse “unbranded” versie. Ik heb het volgende voor je gevonden met een tooltje (via Sammobile) gedownload:

Checking firmware for SM-G930F/PHN/G930FXXU1DQB3/G930FPHN1DQA8/G930FXXU1DQB1/G930FXXU1DQB3
Model: SM-G930F
Version: G930FXXU1DQB3/G930FPHN1DQA8/G930FXXU1DQB1/G930FXXU1DQB3
CSC: PHN

Wat overeenkomt met die van Updato.

Download Nougat 7.0 PHN versie hier:

https://skyrider.stackstorage.com/s/H8oA8Wc7I7m0GEZ

Vergeet niet een back-up maken van je gegevens.

Pak de ZIP bestand uit om weer vervolgens te flashen met Odin. Voor meer informatie daarover, zie:

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert! met namen van:

Op Samsung toestellen kun je vrij de firmware wijziging zolang je binnen de regio (In ons geval de EU/EEG) blijft en de officiële firmware gebruikt. Samsung staat gebruikers dit vrij toe zonder effect op de garantie, en heeft hun eigen interne tool daar ook voor beschikbaar gesteld.

Het is ook gewoon mogelijk en toegestaan om de firmware van een ander land erop te zetten; alle EU firmwares bevatten dezelfde basis (waaronder provider instellingen, talen en dergelijke), en je kan zelf kiezen welke je hebben wil. (Het was zelfs zo dat de Duitse firmware eerder 4G van T-Mobile NL herkende dan de T-Mobile NL firmware. Nu zijn ze allemaal identiek wat dat betreft.)

De procedure vind je hier.
Het programma (ODIN) vind je hier.
En de firmware vind je hier.

(Voor de download van de firmware vraagt Sammobile je een account aan te maken, dat is gewoon gratis en het is een betrouwbare, erkende (nederlandse) website. )

Je kan hem er gewoon overheen zetten, 9,9 van de 10 keer raak je geen data kwijt. (Maak voor de zekerheid wel altijd een backup.)

Om de OTA updates voortaan te kunnen ontvangen hoef je naderhand alleen een keer te resetten, (of anders op dezelfde manier als hierboven de updates installeren) maar dat hoeft niet direct.

Download tijd niet meegeteld zou het ongeveer 15 minuutjes moeten duren.

Na het flashen kun je een appje downloaden ( bijvoorbeeld Phone INFO ★Samsung★ ) om te bekijken of je inderdaad de PHN versie gebruikt.

Hoor graag van je of alles lukt of is gelukt. Indien je nog vragen hebt, laat het ons weten.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedemiddag CaptYellowbeard.

Welke versie wou je hebben? PHN? Kan ik even kijken of ik dit direct voor je kan hosten zodat je dat kan downloaden.

Groetjes,
Skyrider
uh, Ja ik denk het. Heb een unbranded S7 met sim only van tmobile.
Reputatie 4
Badge +9
PHN is de nederlandse “unbranded” versie. Ik heb het volgende voor je gevonden met een tooltje (via Sammobile) gedownload:

Checking firmware for SM-G930F/PHN/G930FXXU1DQB3/G930FPHN1DQA8/G930FXXU1DQB1/G930FXXU1DQB3
Model: SM-G930F
Version: G930FXXU1DQB3/G930FPHN1DQA8/G930FXXU1DQB1/G930FXXU1DQB3
CSC: PHN

Wat overeenkomt met die van Updato.

Download Nougat 7.0 PHN versie hier:

https://skyrider.stackstorage.com/s/H8oA8Wc7I7m0GEZ

Vergeet niet een back-up maken van je gegevens.

Pak de ZIP bestand uit om weer vervolgens te flashen met Odin. Voor meer informatie daarover, zie:

Samsung software update topic - stel je vragen aan de expert! met namen van:

Op Samsung toestellen kun je vrij de firmware wijziging zolang je binnen de regio (In ons geval de EU/EEG) blijft en de officiële firmware gebruikt. Samsung staat gebruikers dit vrij toe zonder effect op de garantie, en heeft hun eigen interne tool daar ook voor beschikbaar gesteld.

Het is ook gewoon mogelijk en toegestaan om de firmware van een ander land erop te zetten; alle EU firmwares bevatten dezelfde basis (waaronder provider instellingen, talen en dergelijke), en je kan zelf kiezen welke je hebben wil. (Het was zelfs zo dat de Duitse firmware eerder 4G van T-Mobile NL herkende dan de T-Mobile NL firmware. Nu zijn ze allemaal identiek wat dat betreft.)

De procedure vind je hier.
Het programma (ODIN) vind je hier.
En de firmware vind je hier.

(Voor de download van de firmware vraagt Sammobile je een account aan te maken, dat is gewoon gratis en het is een betrouwbare, erkende (nederlandse) website. )

Je kan hem er gewoon overheen zetten, 9,9 van de 10 keer raak je geen data kwijt. (Maak voor de zekerheid wel altijd een backup.)

Om de OTA updates voortaan te kunnen ontvangen hoef je naderhand alleen een keer te resetten, (of anders op dezelfde manier als hierboven de updates installeren) maar dat hoeft niet direct.

Download tijd niet meegeteld zou het ongeveer 15 minuutjes moeten duren.

Na het flashen kun je een appje downloaden ( bijvoorbeeld Phone INFO ★Samsung★ ) om te bekijken of je inderdaad de PHN versie gebruikt.

Hoor graag van je of alles lukt of is gelukt. Indien je nog vragen hebt, laat het ons weten.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Super, ga het gelijk proberen.

Reageer