Beantwoord

Samsung Galaxy S8 loopt vast bij opstarten (logo)

• 16 mei 2017
  • 4 reacties
  • 4415 Bekeken

Hallo, heeft er iemand een idee wat je hieraan kan doen? Ik laad mijn phone meestal op als hij nog aan is, maar zo nu en dan doe ik 'm uit bij het opladen. In dit geval stond hij op 100% dus ik wil hem aandoen en vervolgens niets, blijft hangen bij "Samsung" en blijft dus aan. Ik heb wat tips hier en daar gelezen over reboots (volume down + power knoppen) maar geen succes; hij herstart en blijft weer hangen. Ook volume up + volume down + power om 'm uit te krijgen (forceren) gaat moeizaam maar lukt uiteindelijk, alleen bij het opstarten weer hetzelfde probleem. Ik heb ook wat voorbij zien komen over ODIN en een mogelijke wipe van de telefoon maar daar wacht ik liever nog even mee totdat ik zeker weet dat ik alles geprobeerd heb. Help?! Alvast bedankt.

Overigens, ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd vandaag, en ik heb ook de laatste firmware (etc.) versie. Dit probleem was er ineens.
icon

Beste antwoord door stef1411 17 mei 2017, 12:34

Hi jManfield,

Balen dat je toestel blijft hangen! Echter voer je harde reset die je wilt uitvoeren niet goed uit. Het is Volume omlaag, bixby knop en aan/uit knop. Daarmee kill je het batterij proces. Echter denk ik niet dat dat de oplossing zal zijn. Vermoedelijk heb je problemen met je Flash chip (geheugen chip) of is je PIT file corrupt.

Wat je inderdaad kan doen is opnieuw flashen via Odin. Weet wel 100% zeker dat je de juiste software heb vooral de regio code, anders krijg je geen updates meer.

Doe het flashen alleen wanneer je 100% zeker bent, anders wordt het de duurste thee onderzetter aller tijde.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hi jManfield,

Balen dat je toestel blijft hangen! Echter voer je harde reset die je wilt uitvoeren niet goed uit. Het is Volume omlaag, bixby knop en aan/uit knop. Daarmee kill je het batterij proces. Echter denk ik niet dat dat de oplossing zal zijn. Vermoedelijk heb je problemen met je Flash chip (geheugen chip) of is je PIT file corrupt.

Wat je inderdaad kan doen is opnieuw flashen via Odin. Weet wel 100% zeker dat je de juiste software heb vooral de regio code, anders krijg je geen updates meer.

Doe het flashen alleen wanneer je 100% zeker bent, anders wordt het de duurste thee onderzetter aller tijde.
Hoi Stef, bedankt voor je reply. Zo te zien ziet het er dus slecht uit, jammer, ik was dus van plan om een backup te maken toen mijn phone klaar was met opladen (typisch..) maar waarschijnlijk raak ik dus bestanden kwijt door te flashen- gelukkig niet alles, maar ik hoop nog een andere oplossing te kunnen vinden. Weet je eventueel hoe je Odin precies moet gebruiken? Er komt niet zo gek veel uitleg bij kijken. Dan vroeg ik me ook nog af of het zin heeft dit te doen want als er echt iets niet goed zit in de phone (zoals de voorbeelden die je aangaf) maakt flashen dan wel echt uit? Alvast bedankt.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb je een privé bericht gestuurd met uitleg! En aantal vragen
Hoi Stef, sorry voor mijn late bericht maar ik kom er nog even op terug. Na nog wat onderzoek en advies heb ik 'm maar teruggebracht naar de winkel en hebben zij m'n phone teruggestuurd voor reparatie. Uiteindelijk bleek het om een (in ieder geval voor de S8) zeldzaam SIMM lock probleem te gaan, zij hebben het probleem uiteindelijk verholpen. In ieder geval bedankt voor je reactie, keep up the good work!

Reageer