Beantwoord

Samsung Galaxy S9 batterij gaat extreem snel leeg | Telefoon sinds juli 2018 in gebruik

Hallo,

Ik merk dat de batterij van mijn S9 bijzonder snel leeg gaat de laatste maand. Wanneer ik de 40% bereik dan gaat hij opeens binnen 10 minuten naar 20% en dan na 5 minuten 2%. Soms is het zelfs zo dat hij opeens uit valt als ik een keer de 10% heb bereikt.

Ik hanteer de 40 - 80 / 90% regel, dat is beter voor Lithium Ion batterijen. Hoewel ik deze oplaadcyclus al jaren hanteer, is geen enkele telefoon zo snel gedegradeerd als deze Galaxy S9. Ik had hiervoor een iPhone 6s en die had na 2 jaar nog 91% van zijn totale capaciteit (volgens Apple battery statistics).

Dingen die ik altijd doe om de batterij zo lang mogelijk door de dag heen te brengen:

• WiFi alleen altijd aan tijdens opladen
  • 4G alleen aan wanneer echt nodig
  • Bluetooth uit
  • Locatie uit
  • In de na middag spaarstand ingeschakeld
  • Bloatware verwijderd
  • Sync op 1 uur of uit
  • Trillen is altijd uit
  • Zwarte achtergrond
  • Automatische helderheid uit
Wat ik heb geprobeerd de laatste weken:
  • Fabrieksinstellingen
  • Spaarstand altijd aan
  • Zo weinig mogelijk apps
icon

Beste antwoord door David 14 januari 2019, 15:30

Hoi @Cyberpunk,

Je bent zelf in ieder geval al flink in de weer geweest met allerlei mogelijke oplossingen!

De handelingen die je zelf al hebt uitgevoerd, zijn ook de opties die wij bieden bij dergelijke accuproblemen. Aangezien dit allemaal geen effect heeft gehad, denk ik dat het toch een hardwarematig probleem is.

Ik raad dan ook aan om het toestel ter reparatie aan te bieden. De reparatiedienst kan dan voor je aan de slag om dit probleem op te lossen. Als je in de gelegenheid bent kun je ook naar een Samsung Servicelocatie om ze daar even mee te laten kijken. Je kunt, indien nodig, dan ook het toestel ter plaatse achterlaten voor een reparatie.

Hopelijk is het snel opgelost, want het is niet erg praktisch om steeds zo op te moeten letten! Laat het ons gerust weten wanneer we nog iets voor je kunnen doen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Probeer even deze app, omdat diagnose kan uitvoeren, om te kijken waar een fout zit op je Samsung S9. Hopelijk helpt deze app.

Samsung members app
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Cyberpunk,

Je bent zelf in ieder geval al flink in de weer geweest met allerlei mogelijke oplossingen!

De handelingen die je zelf al hebt uitgevoerd, zijn ook de opties die wij bieden bij dergelijke accuproblemen. Aangezien dit allemaal geen effect heeft gehad, denk ik dat het toch een hardwarematig probleem is.

Ik raad dan ook aan om het toestel ter reparatie aan te bieden. De reparatiedienst kan dan voor je aan de slag om dit probleem op te lossen. Als je in de gelegenheid bent kun je ook naar een Samsung Servicelocatie om ze daar even mee te laten kijken. Je kunt, indien nodig, dan ook het toestel ter plaatse achterlaten voor een reparatie.

Hopelijk is het snel opgelost, want het is niet erg praktisch om steeds zo op te moeten letten! Laat het ons gerust weten wanneer we nog iets voor je kunnen doen.
Hoi @Cyberpunk,
zo te horen heb je best een goede diagnose gedaan.
Mocht je geen garantie hebben denk ik dat bij het vervangen het accu probleem verholpen is.
wij maken dit dagelijks mee helaas ook bij (vrij) nieuwe Samsung galaxy Modellen.
HiGenius.nl
Reputatie 3
Badge +1
Tip om het rechtstreeks bij een Samsung servicepunt te doen is sterk! Als je een afspraak maakt kun je er vaak op wachten.

Reageer