Beantwoord

Samsung Galaxy-smartphone s5 neo laadt niet op als hij aan staat.

• 10 januari 2016
  • 6 reacties
  • 13609 Bekeken

Mijn samsung Galaxy-smartphone s5 neo heb ik 2 maanden geleden gekocht. Nu laadt hij niet op als hij aan staat. Ik moet hem uitzetten en dan pas laadt hij op. Dit is heel vervelend.
icon

Beste antwoord door Mitch 11 januari 2016, 15:42

Hoi Irene,

Welkom op het forum van T-Mobile. Ik begrijp dat je hem gewoon wilt kunnen opladen terwijl het toestel aanstaat. Kaassausje stelt een goede vraag. Heb je daarnaast geprobeerd om het toestel(zonder batterij) via de kabel te verbinden met een desktop/laptop? Zo kun je uitsluiten of het aan de batterij ligt of aan het toestel. Misschien overbodig en in eerste instantie apart, maar heb je een andere lader geprobeerd?

Ik heb gezocht op Google naar hetzelfde of een soortgelijk probleem en zie dat Samsung Nederland adviseert om het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Op deze site worden ook een aantal handouts gegeven die het probleem zouden kunnen oplossen.

Mocht het probleem liggen bij het toestel, dan kun je deze ter reparatie aanbieden.

Laat je even weten of het probleem is opgelost of niet?
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi ireneraaf, welkom op het forum.

Vervelend probleem, dat zou niet moeten gebeuren.
Laad de telefoon niet op als je het scherm en/of applicaties actief hebt, of ook niet wanneer het scherm uit is, maar het toestel wel nog aan staat?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Irene,

Welkom op het forum van T-Mobile. Ik begrijp dat je hem gewoon wilt kunnen opladen terwijl het toestel aanstaat. Kaassausje stelt een goede vraag. Heb je daarnaast geprobeerd om het toestel(zonder batterij) via de kabel te verbinden met een desktop/laptop? Zo kun je uitsluiten of het aan de batterij ligt of aan het toestel. Misschien overbodig en in eerste instantie apart, maar heb je een andere lader geprobeerd?

Ik heb gezocht op Google naar hetzelfde of een soortgelijk probleem en zie dat Samsung Nederland adviseert om het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Op deze site worden ook een aantal handouts gegeven die het probleem zouden kunnen oplossen.

Mocht het probleem liggen bij het toestel, dan kun je deze ter reparatie aanbieden.

Laat je even weten of het probleem is opgelost of niet?
Ik ga jullie tips even uitproberen en zal laten weten of ik ook problemen ervaar als hij aan de computer is gekoppeld. En nadat hij is gereset. Helaas doet hij het ook niet als het scherm uit staat. Ik heb meerdere opladers geprobeerd en ook verachillende stopcontacten. Die kunnen worden uitgesloten. Bedankt alvast, ik ga op onderzoek.
Reputatie 2
Hoi Irene,

Je kunt ook nog proberen hoe het gaat als jouw toestel in de veilige modus is opgestart. Zie http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591 voor instructies. In deze stand doen alleen de standaardapps het even. Wanneer je hebt getest en je start de S5 Neo weer opnieuw op, staat hij weer in de normale modus.

Groetjes,

Samsung Webcare
Hallo, ik haak even in op dit topic omdat mijn samsung ook vervelend doet met laden.
heb vanuit dit topic de tip gevolgd van de veilige modus en nu laadt hij wel weer op.
Nu vraag ik mij alleen af wat dit betekent?
Moet ik nu iedere keer mijn telefoon in veilige modus zetten om hem te kunnen opladen?
Of ligt het probleem ergens anders.
met vriendelijke groet
Nicky
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Nicky,

Als het in de veilige modus wél goed gaat, dan is de kans groot dat het één van de applicaties op jouw toestel is. Om te controleren waar het dan precies verkeerd gaat, moet je een fabrieksreset doen (maak eerst even een back-up!) en vervolgens de apps één voor één terugplaatsen. Aan de hand van deze handeling kun je dan zien om welke app het gaat, die het probleem veroorzaakt. Na het opsporen van de boosdoener kun je, als het goed is, weer gewoon opladen, zoals je gewend bent! De instructies voor de reset vind je in het bericht hierboven van Mitch.

Laat je weten of het is gelukt? 🙂

Reageer