Vraag

Samsung Galaxy valt steeds uit

• 6 december 2011
  • 23 reacties
  • 3916 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb steeds problemen met mijn Samsung Galaxy S Plus (GT-19001).
Deze start met regelmaat zichzelf opnieuw op, waarbij helaas dan niet alles goed geladen wordt en ik een trillend scherm krijg. Zodra ik de galaxy handmatig uitzet en opstart werkt weer alles naar behoren. Ook heeft de telefoon af en toe dat hij gewoon helemaal uitvalt. Enige wat dan werkt is de batterij loshalen en weer opstarten.
Nu heb ik op internet gelezen dat dit ook te maken kan hebben met de sim kaart?
Dus hierbij de vraag of het idd aan de simkaart kan liggen of dat dit gewoon een maandagmorgen toestel is?
Gr
Syl

23 reacties

Badge +12
Welkom op het forum 🙂 !

Er zijn simkaarten van T-mobile die niet goed werken met dit toestel.
Bij een T-shop zou je een nieuwe simkaart kunnen halen.
Welkom op het forum 🙂 !

Er zijn simkaarten van T-mobile die niet goed werken met dit toestel.
Bij een T-shop zou je een nieuwe simkaart kunnen halen.

Oke, bedankt, dan ga ik dat vanmiddag meteen eens regelen 😉
Badge +12
Succes! :)

Laat maar weten of het is gelukt.
Reputatie 5
@Syllie10
Heb je ondertussen al een nieuwe simkaart? Ik zie namelijk niet dat er een nieuwe simkaart is uitgestuurd.
Over de laatste paar dagen zie ik bij je netwerkgegevens geen bijzonderheden.
@Ries,
Nee, nog niet. Heb afgelopen dagen met een griep liggen vechten en ben dus niet naar de winkel geweest. Zodra ik geweest ben geef ik een seintje 😉
En kan kloppen dat je geen bijzonderheden ziet aangezien ik er thuis bijna tot geen last van heb. Alleen als ik bij mijn zusje in Aalst/waalre zit dan gebeurd het regelmatig en in Eindhoven wil dat ook nog wel eens gebeuren.

Toch alvast bedankt 😉
He hoi,
Ik heb sinds het begin van,mijn nieuwe telf dit probleem. Regelmatig valt de tel uit en start hij opnieuw op zonder internet. Ik moet zelf handmatig uit en aan zetten, en soms de bat eruit halen, om het apparaat naar behoren weer te laten functioneren. Ik heb al een nieuwe sim, dus tja.
Thuis op de wifi heb ik nergens last van........
Help!
Groet donnie
Heb nu zelf het probleem dat de mijne in een opstartloop lijkt te hangen. Je ziet het Galaxy opstartscherm, vervolgens gaat hij uit en dan komt dat scherm weer. Batterij eruit halen heeft geen effect. Geforceerd software downloaden duurt een eeuwigheid, dus de accu er weer uit. Vreemd genoeg wil hij daarna weer wel opstarten.
De kunst is momenteel om het ding dus altijd aan te laten maar weet iemand wellicht de oplossing voor dit probleem?
Reputatie 5
@Syllie10
Griep is geen pretje en beterschap!
Als je wilt kan ik de simkaart ook uitsturen voor je en deze ontvang je binnen enkele dagen per post. Ik heb je hier een privébericht over gestuurd. Hoef jij niet de deur uit en kan je op je gemak aansterken. :)

@Donnie
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik heb je netwerkgegevens gecontroleerd en ik zie geen foutmeldingen die duiden op een toestel/simkaart probleem. Wil je controleren of je toestel de laatste update heeft? Als je toestel de laatste update heeft dan zou je het toestel kunnen resetten naar fabrieksinstellingen. Zorg dan wel dat je een backup maakt van je gegevens.

@C3SCO
Vervelend! Heb je al gecontroleerd of je toestel de laatste update heeft? Uit je bericht op te maken lijkt het op een software probleem en zou je het toestel kunnen resetten naarfabrieksinstellingen. Zorg dan wel dat je een backup maakt omdat bij deze reset je toestel wordt leeg gemaakt.
Goedemorgen.

Tevens mijn telefoon, Samsung Galaxy S1, valt vaak uit.

Als ik gebeld word geven mensen aan dat ze alleen maar ruis op de achtergrond horen, terwijl ik gewoon thuis ben.

Smsjes worden vaak niet verstuurd.

Verbinding met internet is zeer slecht. Vaak doet hij het gewoon niet.

Nieuwste update sinds vorige week geinstalleerd: Geen verbeteringen waargenomen.
Reputatie 5
@Rebeltijger
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik heb je netwerkgegevens gecontroleerd om na te gaan of deze problemen door je simkaart worden veroorzaakt. Bij je netwerkgegevens zie ik geen bijzonderheden of foutmeldingen. Als een update geen verbetering heeft opgeleverd dan zou je je toestel nog kunnen resetten naar fabrieksinstellingen. Zorg dan wel dat je een backup maakt van je gegevens. Als dit ook niet het gewenste resultaat geeft dan zal je toestel helaas naar de reparatiecentrum moeten.

@C3SCO
Vervelend! Heb je al gecontroleerd of je toestel de laatste update heeft? Uit je bericht op te maken lijkt het op een software probleem en zou je het toestel kunnen resetten naarfabrieksinstellingen. Zorg dan wel dat je een backup maakt omdat bij deze reset je toestel wordt leeg gemaakt.

@Ries

Bedankt voor je reactie. Ik ben er inmiddels al even mee bezig. Probleem was dat mijn toestel niet eens middels de reguliere weg software wil updaten (knoppencombo volume - gebruikt). Het androidlogo op het scherm blijft uren hangen zonder door te lopen, dit is al vanaf dag 1 zo. Ik geloof dat ik wel vreemd genoeg al de juiste versie had (gingerbread meen ik mij te herinneren)

Zoals aangegeven heeft hij de afgelopen periode in een bootloop gehangen, gisteren wilde hij zelfs helemaal niet meer doorstarten en had ik er dermate de balen van dat ik maar een factoryreset (knoppencombo volume +) gedaan. Data kwijt maar hopelijk wel een werkende telefoon. Helaas geen oplossing.

Ik heb inmiddels een collega naar mijn toestel laten kijken en deze heeft hem op Kies aangesloten voor een update. Dit is helaas geen oplossing gebleken. Wat hem wel meteen opviel was dat het interne geheugen van de I9000 niet correct herkend wordt (ik wist niet beter, heb geen vergelijkingsmateriaal). Ik heb altijd de 1,84 Gig gezien, maar bij "totale ruimte"moet schijnbaar nog iets van 6 gig staan. Ter test een SD kaartje geleend en deze erin gedaan. Vreemd genoeg kan ik deze ook niet koppelen, anders had ik nog een update vanuit de SD kaart kunnen doen.

Hierna nogmaals een factory reset en wipe partition gedaan maar deze hebben ook geen oplossing gebracht. Ik ben inmiddels door mijn oplossingen en mogelijkheden heen en ik begin inmiddels wel een beetje gefrustreerd te worden door de mankementen (dan besef je pas hoe hard je een smartphone nodig hebt). Bij jullie winkel gaven ze al aan dat hij opgestuurd moest worden alleen kan ik hem niet zo lang missen. En aangezien het iets softwarematigs moet zijn lijkt het mij dat ik het ook zou moeten kunnen oplossen met de juiste informatie.

Heb jij nog eventueel een suggesties/tips/oplossingen? Alle hulp is welkom!

Mvg, Cesco
Reputatie 1
@C3SCO

Als het echt een softwarefout is, én een reset helpt niet, én er is geen update beschikbaar, dan is de enige manier denk ik zelf een herinstallatie doen. Maar dat vereist rooten geloof ik, en een SD kaartje wat werkt. Bovendien ben je in dat geval waarschijnlijk je recht op garantie direct kwijt.

Ik heb zo'n vermoeden dat de enige oplossing is em toch maar ter reparatie te laten opsturen.
Kleine correctie op bovenstaande: voor de laatste update moet de interne sd kaart het wel gedaan hebben. Ik heb namelijk genoeg gebruik gemaakt van apps, en als ik nu iets probeer te installeren lukt het helemaal niet. :S

@hartman: tx voor tip, maar in dat geval wacht ik liever de reactie van een medewerker af voordat ik het ding helemaal om zeep help. 😉
Hallo,
Ook ik ervaar problemen met mijn galaxy S die lijken op diegene die jullie hier beschrijven..
Sinds een week valt het toestel zo nu en dan uit of blokkeerd zichzelf.
Er staat dat de INTERNE SD kaart werd verwijdert .
Kan dan het toestel alleen nog uit doen, als ik hem opnieuw opstart werkt alles weer.(soms maar even soms bijna de hele dag)
ik heb het toestel al gereset naar de fabrieksinstellingen maar dat mocht de problemen niet oplossen helaas!
wat raden jullie mij aan?!

groeten mark.
Reputatie 5
@C3SCO
Excuses voor de verlate reactie!
Je hebt echt alles al gedaan wat je maar kan doen en ik ben bang dat
reparatie nog de eniste mogelijkheid is. Je zou ook nog kunnen zoeken op het forum van AndroidWorld.

@MarkHHW
Excuses voor de verlate reactie en welkom op het T-Mobile Forum Mark!

Als je de problemen blijft houden na een reset naar fabrieksinstellingen dan ben ik bang dat je toestel naar het reparatiecentrum moet.
Hallo,

Ik heb van dit probleem ook last. Dan zit ik op het internet en dan valt mijn telefoon uit en start zelf weer op. Als ik dan handmatig weer uit en aan zet krijg ik pas weer mijn 3G verbinding. Hoe kan ik dit verhelpen?
Mvg, Elja
Mijn galaxy ace is ook uitgevallen. Ben nu uren aan het laden. Heb batterij er al 2x uitgehaald. Als lader in stopcontact zit staat er 100% op batterijsymbool, maar verder gebeurt er niets. Knoppen werken ook niet.Iemand een idee?
Sorry, galaxy ace doet het weer. Was waarschijnlijk beetje ongeduldig.Wist niet dat reset even duurde. Nog wel andere vraag voor wat techneuten onder ons. Ik hoor wel beltoon bij gesprekken maar niet bij systeem en sms berichten terwijl ik ze wel ingesteld heb. Zal het vast weer niet goed doen.

Ik zit sinds al een tijd met een soortgelijk probleem. Ik heb de Samsung Galaxy S I9000. Vanochtend deed zich weer hetzeflde probleem voor: telefoon was toen ik wakker werd uit en reageerde nergens op (zwart scherm en aanzetten met knop rechts werkte niet). Wat tot nu toe vreemd genoeg wel werkt om hem weer aan te krijgen, is om de oplader erin te stoppen, waarna na meerdere pogingen het toestel opeens weer reageert en bij aanzetten is de batterij niet leeg, maar iets van 70 procent vaak nog (dus lege accu is zeker niet het probleem!). Een andere variant die zich ook vaak voordoet, is dat het toestel opeens vraagt om mijn simcode, en bij invoeren moet hij dan geheel opnieuw opstarten (telefoon lijkt zichzelf dus gereboot te hebben). Ik heb de nieuwste software geinstalleert (net nog samsung kies gechecked). Ik heb 2.5 maand geleden ongeveer een nieuwe simkaart in gebruik genomen, omdat ik toen ook al problemen had met het plotseling opnieuw opstarten. Omdat ik dacht dat dit waarschijnlijk aan de simkaart zou liggen, heb ik de nieuwe in gebruik genomen. Dit heeft het probleem dus niet opgelost. Wel komt het willekeurig vragen om simcode minder vaak voor, en het probleem van dat het toestel helemaal uit valt en niet meer aan te krijgen is, is nieuw sinds ik de nieuwe simkaart erin heb.

Graag hulp hierbij! Bereikbaarheid is waar ik de telefoon vooral voor heb (zoals iedereen neem ik aan), en als het plotseling, zonder indicatie, uitvalt dan is dat erg onbetrouwbaar en irritant!!
Reputatie 5
@hooooooi
Welkom op het T-Mobile Forum Elja!

Wil je controleren of je toestel de laatste update heeft? Als je toestel de laatste update heeft dan zou je je toestel terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Zorg dan wel dat je eerst een backup maakt van je gegevens.

@bowx9874
Bedankt dat je laat weten dat je toestel het weer doet. Ik ben helaas niet techneut genoeg om je verder te helpen met de beltoon bij systeem en sms berichten. Heb je al in de handleiding gekeken of daar de oplossing staat?

@ErikSmits1
Bij je netwerkgegevens zie ik geen bijzonderheden en het probleem lijkt me dan ook niet de simkaart. Je geeft aan dat je toestel de laatste update heeft en heb je ook al geprobeerd om je toestel te resetten naar fabrieksinstellingen? Dit voor enkele dagen uitproberen en daarna het toestel te updaten?
@ Ries:

Heb je voorbeelden waarbij dit al geholpen heeft? Het kost veel tijd en moeite om alles dan weer terug te krijgen zoals het is, en volgens mij hebben anderen het ook al geprobeerd met dit probleem en toen had het geen effect?
Ik heb het forum nog eens goed doorgezocht, en ook op internet, en blijkt dat er VEEL posts zijn van dit probleem (alleen al op dit forum) en ook een hoop voorbeelden van reparaties en software updates die niet gewerkt hebben dit probleem op te lossen. Geen enkele zelfs die zegt dat het probleem erna is opgelost. Is toch absurd, dat één van de pronkstukken van samsung zulke grootschalige problemen vertoond? Is er dus ver nog geen enkel concrete oplossing hiervoor gevonden? Of voorbeelden te geven van mensen waarbij een oplossing wel gewerkt heeft? Het lijkt me namelijk dat je toestel ter reparatie aanbieden alleen zin heeft, als tot dusver gebleken is dat het ook echt geholpen heeft. Door mensen dan hun toestel te laten opsturen, terwijl het niet op te lossen is, vererger je alleen de irritatie omdat mensen dan nog een keer weken zonder hun toestel moeten doen.

Mijn vraag hierbij is: wordt er wel echt lering getrokken uit de vorige gevallen waarbij dit probleem onderzocht is? Je zou denken dat men ondertussen bij het reparatiecentrum heeft kunnen vaststellen wat hiervan het probleem is?
Reputatie 5
@ErikSmits1
Ik ben niet van Repair & Retour en kan je geen inhoudelijke of gerichte informatie geven over het reparatieproces. Ik heb echter wel klanten voorbij zien komen waarbij het updaten of het resetten naar fabrieksinstellingen de oplossing bleek te zijn.

Reageer