Beantwoord

Samsung Galaxy : wifi probleem

• 12 december 2011
  • 7 reacties
  • 1846 Bekeken

mijn dochter heeft net als ik een Samsung Galaxy S plus. Die kon bij thuis prima op het WIFI modem van KPN inloggen. Tot gisteren. Nu meld het ding dat een ip nummer aangevraagd wordt, maar dat lukt niet en wifi wordt uitgezet. Zonder dat iemand iets veranderd heeft aan de instellingen (denken we)

wie weet hoe je die Galaxy weer kan laten inloggen op dat WIFI netwerk?
icon

Beste antwoord door CaspervdH 12 december 2011, 11:38

Het betreft een ieder geval een melding die de router afgeeft, in de meeste gevallen. Er zijn in dit soort situaties veel 'if and thens'.

- Je computer / telefoon / ander apparaat dat gebruik maakt van je WiFi verkrijgt een 'intern' IP adres, waarmee het apparaat met de router communiceert. Het lijkt erop dat de telefoon die niet verkrijgt. Is de telefoon zo ingesteld dat deze een vast intern IP adres krijgt en mogelijk door een ander apparaat in gebruik is, welke adressen wel vrij krijgt toebedeeld? Dit zou de veroorzaker kunnen zijn.

- Eventueel kun je nog een hard-reset uitvoeren door de router even 30sec van het stroom af te halen of, indien deze op de router aanwezig is, op de reset-knop te drukken. Houdt deze ingedrukt totdat de knipperende lampjes (een paar, hoeft niet allemaal, afhankelijk van je type router) beginnen te knipperen/van kleur veranderen.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoeft niet per sé zo te zijn, het kan ook zijn dat er een kanaal toegewezen moet worden in de router.
Of dat de buurman toevallig via eenzelfde kanaal uitzendt en dat daardoor jouw internet wordt geblokkeerd voor jouw telefoon (en omdat de rest van de apparaten mogelijk via een ander kanaal op de router 'inloggen', werken die wel.)

De wondere wereld der techniek: waar er iets werkt, zal er iets falen.
(En de wet van Murphy: When a broken appliance is demonstrated for the repairman, it will work perfectly.)
Reputatie 4
Welke router gaat het om? Je kan de Samsung Galaxy S Plus de WiFi instellingen laten flushen (=vergeten). Klik even op "Vergeet dit netwerk" en voer vervolgens de beveiligingssleutel opnieuw in.

Mocht dit niet werken, hoor ik 't graag. Vermeld dan ook graag de precieze foutmelding die de telefoon geeft!
Het vergeten werkt niet. De router moet ik navragen, is in in ieder geval van KPN. De telefoon meld "IP adres verkrijgen" , maar krijgt dat dus niet. Ik spreek mijn dochter pas in de loop van de dag weer, kom dan met de exacte gegevens.
Reputatie 4
Het betreft een ieder geval een melding die de router afgeeft, in de meeste gevallen. Er zijn in dit soort situaties veel 'if and thens'.

- Je computer / telefoon / ander apparaat dat gebruik maakt van je WiFi verkrijgt een 'intern' IP adres, waarmee het apparaat met de router communiceert. Het lijkt erop dat de telefoon die niet verkrijgt. Is de telefoon zo ingesteld dat deze een vast intern IP adres krijgt en mogelijk door een ander apparaat in gebruik is, welke adressen wel vrij krijgt toebedeeld? Dit zou de veroorzaker kunnen zijn.

- Eventueel kun je nog een hard-reset uitvoeren door de router even 30sec van het stroom af te halen of, indien deze op de router aanwezig is, op de reset-knop te drukken. Houdt deze ingedrukt totdat de knipperende lampjes (een paar, hoeft niet allemaal, afhankelijk van je type router) beginnen te knipperen/van kleur veranderen.
@CaspervdH : methode twee werkt deel 1 (30 sec van de stroom halen) werkt. Hoe simpel kan iets zijn . . . . dank.
Reputatie 3
mooi ga het ook eens proberen......
Reputatie 3
Uiteindelijk maar een HTC gekocht van mijn eigen geld. de Samsung aan een van de kinderen gegeven. Het grappige is nu dat nu de HTC voor reparatie even uit de roulatie is, de Samsung weer gewoon verbindt, dus kennelijk is (doordat hij ruim een jaar niet op het netwerk is geweest) de router hem vergeten en kan ik kan hij op internet. Blijft een raadsel waarom routers bepaalde telefoons gaan blokken, en if dat te maken heeft met wat je er op internet mee doet, of wat het OS allemaal wil doen. Kennelijk triggered de Samsung iets wat hem op de black list zet bij routers van sommige providers.
Ander telefoons die uiteraard hetzelfde worden gebruikt hebben hier geen last van, maar ik heb het enkel bij deze 2 galaxy S exemplaren geconstateerd. Ook andere Samsungs gaven dit probleem niet.

Reageer