Beantwoord

Samsung galaxy y valt steeds uit!

• 11 augustus 2013
  • 31 reacties
  • 3850 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 0 reacties
Mijn telefoon (samsung galaxy y young GT) viel steeds uit en toen heb ik hem gereset naar fabrieksinstellingen.
Maar sinds ik dat heb gedaan, valt mijn telefoon steeds uit. Eerst leek de oorzaak te zitten in wifi, als ik wifi aanzet. Maar nu ik wifi heb uitgezet gebeurt het nog steeds.  Soms valt mijn tel. om de paar seconden uit en soms na iets langer. 

Ik heb al op google gezocht naar verschillende opties. Ik heb het wifi slaapbeleid ingesteld op nooit. (via wifi instellingen en geavenceerd).
En ik heb ip static aangezet en de benodigde gateway en ip adres e.d. ingevuld.
Dat leek even te helpen, (voor een paar uur), maar nu valt mijn tel de hele tijd uit.

Ik baal ervan. Ik heb mijn telefoon ook nodig voor mijn werk, maar op deze manier kan ik hem niet goed gebruiken.
Weet iemand aub een oplossing?
icon

Beste antwoord door yvonnedv 8 februari 2014, 14:11

Ook met nieuwe simkaart valt hij steeds uit.

Probleem is wel opgelost, "nieuwe" 2e hands telefoon opgehaald.
Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 3
@Imey

Welkom op het forum! :)

Heb je deze tip van rsvm al geprobeerd?

GA NAAR BERICHTEN(SMS)
DRUK DE MENU TOETS (LINKER)
GA NAAR INSTELLINGEN
SCROL HELEMAAL NAAR BENEDEN
EN DAN HET VINKJE UITZETTEN BIJ INFOBERICHTEN ACTIVEREN

laat het hier aub weten of het daarmee is opgelost

MVG RSVM
Reputatie 2
Ik heb ook dat probleem en dus jou raad opgevolgd. Ben benieuwd ofdat dit de oplossing is.
Gr.E
Reputatie 3
@Bafke

Welkom op het forum! :)

Ben ontzettend benieuwd of het jou ook de oplossing biedt. Wil je het laten weten?
@ Bafke

En.. Is het toestel nog uitgevallen nadat je de bovenstaande tip hebt opgevolgd? Ik hoor graag van je! 🙂
Onze dochter heeft een y young die ook elke keer uit valt, bovenstaande oplossing werkt niet. Wat kunnen we nog meer doen?
Reputatie 6
@yvonnedv

Welkom hier op het Forum!

Je kunt het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Je kunt daar de stappen voor volgen in onze toestelhulp. Wil je laten weten of dit het probleem oplost?
Hadden we ook al gedaan, niet het gewenste resultaat. Gisteren de nieuwste updates er op gezet, nu afwachten of dat het gewenste resultaat heeft.

Overigens lukt het ook niet om hem met Kies te koppelen
Reputatie 6
@yvonnedv

Ik hoop dat de update dit probleem oplost! Anders horen we het graag zodat we je verder kunnen helpen.
Niet opgelost. ze had hem vandaag mee zonder simkaartje er in en met muziek luisteren viel hij uit en start opnieuw op.
Heb je na de update ook fabrieksinstellingen hersteld en de telefooncache geleegd?
nee nog niet gedaan, gaan we vanmiddag proberen

maareh hoe leeg je de telefooncache?  Dochterlief zal het misschien wel weten maar toch:o
Als ze weet hoe je, wanneer het toestel helemaal uit staat, bij de fabrieksinstellingen komt, dan kan ze ook bij de telefooncache. :)

Vergeet niet, voordat je dat doet, eerst een back-up te maken natuurlijk, anders is alles straks kwijt. (Mocht ze met bepaalde apps ook voortgang hebben wat verloren zou gaan bij een reset, kun je eventueel kijken naar het programma Helium in de play store.)

Als het goed is kom je in het recovery menu terecht als je de home button, volume up en aan/uit-knop een paar seconde tegelijk ingedrukt houdt. Wel echt alles op hetzelfde moment indrukken. (En niet volume down, maar echt up.)
Als je in het recovery menu zit kun je navigeren met de volumeknoppen en bevestigen met de homeknop. (Touchscreen werkt niet in dit menu namelijk.)

Wanneer je eerst navigeert naar wipe data/factory reset (bevestig met home) en vervolgens naar wipe cache partition (bevestig met home) kun je als laatste nog navigeren naar reboot system now (bevestig met home), dan is de telefoon in ieder geval weer schoon.

Het komt namelijk wel eens voor dat als je een systeemupdate hebt gedownload, dat er dan rommel van voor de update op de telefoon blijft staan en gaat conflicteren met dingen van na de update. Ik hoop in ieder geval dat het het uitval-probleem oplost.

Oh trouwens, zodra je de fabrieksherstel (opnieuw) gedaan hebt, zou je dan nog eens kunnen kijken of dat de infoberichten weer aan heeft gezet? Indien dat zo is en de telefoon valt nog steeds uit, zou je die optie dan nog eens kunnen uitzetten om te zien of dat effect heeft? (En of de telefoon "schoon" minder/geen last heeft van uitval dan wanneer er applicaties op staan?)
dank je voor je uitgebreide antwoord, we gaan er mee aan de gang.

Ik lees in een ander topic over een uitvallende samsung ook over het schoonmaken van de usb stekker, gaan we eerst proberen want hij hapert ook wel eens met hem aan de lader leggen en koppelen met Kies lukt ook niet.

U hoort nog van ons.
Jah, dat is inderdaad ook een optie om even te proberen. Met een tandenstoker / naald of een schone tandenborstel (niet meer gebruiken voor de tanden dan 😉 ) even voorzichtig maar grondig schoonmaken is altijd een poging waard.

Je zou ook even naar de batterij zelf kunnen kijken, het komt wel eens voor dat daar veel stof in zit, dan kun je 't beste ook de contactpunten op de batterij en in het toestel even schoonvegen met een schone katoenen doek.

't Flauwe van zo'n probleem is dat het tig oorzaken kan hebben. Soms is het gewoon de batterij die niet goed meer is, soms is het een softwarefout of weer iets heel anders.
contactpunten al schoongemaakt met alcohol. Batterij zit er vrij strak in dus contact is verder goed.

Contact gehad met samsung via de chat en die zeggen stuur maar op. Maarja 2e hands toestel, geen bon en geen idee hoe oud hij is...........

Het lastige is ook dat hij niet constant uitvalt maar zo'n 4 5 keer per dag. dus je probeert iets en dan moet je maar weer afwachten of hij weer uitvalt of niet.
GRRRRRRRRRRR wil ik hem weer terug zetten naar fabrieksinstellingen moet ik het samsung account verwijderen. Dat lukt niet hij geeft elke keer netwerkfout
.

Edit: gevonden hij had wifi weer uitgeschakeld,
Ik kom geen steek verder. Krijg nu het samsung-account niet verwijderd. Krijg een melding verwerken mislukt.
Hoi Yvonne,

Wanneer krijg je die melding? Ik ben er zelf niet mee bekend, heb even geprobeerd te zoeken op google, maar dat gaat niet zo fijn op m'n telefoon.

Had je de fabrieksinstellingen al hersteld?
Hoi Kaassausje,

fabrieksinstellingen gaat niet dan moet eerst het samsung account verwijderd worden.

Na het intikken van het wachtwoord (wat op zeker goed is maakt hij verbinding en even daarna krijg ik de melding
Hmm, probeer je de fabrieksinstellingen te herstellen zoals ik had beschreven? Via het recovery menu wanneer de telefoon helemaal uit staat? Of probeer je het in het instellingenmenu van de telefoon?

Indien je 't via het instellingenmenu probeert, zou je het kunnen proberen wanneer de telefoon helemaal uit staat, volgens mij hoort 'ie dan niet om een wachtwoord te vragen. (Ten minste, dat had ik toen niet op de S2.)

Heb wel gelezen op internet gisteren dat sommige mensen idd problemen hebben met het account en dat wanneer ze met dezelfde gegevens op internet inloggen, ze wel gewoon in hun account komen. Sommigen lukt het na tig keer proberen op de telefoon uiteindelijk wel.
ok dat is gelukt, nu maar weer afwachten
mout ik nu de updates weer doen of eerst maar even afwachten?

edit doet hij dus automatisch
Updates? Bedoel je daar updates voor de telefoon zelf mee of voor apps?
Ik bedoelde de updates voor de telefoon. hij is tot nu toe niet meer uitgevallen. Ze gaat er nu voorlopig
alleen fb en whatsapp op zetten.

Dank je wel voor je hulp tot nog toe.
Geen probleem hoor. 🙂

Reageer