Beantwoord

samsung gt-i9070 plots vastlopen

beste lezer,

hoop dat u me verder kunt helpen bij het volgende probleem.
mijn toestel loopt om de haverklap vast, soms blijft het beeld bevroren en soms gaat dit op zwart.
als ik foto's wil maken dan verschijnen de icoontjes niet op het scherm.

m.vr.gr.
Shadowed
icon

Beste antwoord door Kaassausje 20 januari 2014, 12:51

@Shadowed

Sorrie, ik zie dat ik vergeten ben om ook op 'reageer' te klikken na het typen van m'n bericht, lekker handig van me.

Wanneer je een back-up hebt gemaakt, kun je de fabrieksinstellingen herstellen en de cache legen.
Het herstellen en legen gaat als volgt:

- Zet de telefoon uit (echt uit-uit, niet enkel het scherm)
- Houdt volume up + home + aan/uitknop tegelijk ingedrukt
- In het recovery menu navigeer je met de volumeknop naar wipe data/factory reset en bevestigt de keuze met de homeknop
- In het recovery menu navigeer je met de volumeknop naar wipe cache partition en bevestigt de keuze met de homeknop
- Navigeer nu naar reboot now. De telefoon zal dan opnieuw opstarten

Zou je willen laten weten of het is gelukt?

Bekijk origineel

3 reacties

@Shadowed

Sorrie, ik zie dat ik vergeten ben om ook op 'reageer' te klikken na het typen van m'n bericht, lekker handig van me.

Wanneer je een back-up hebt gemaakt, kun je de fabrieksinstellingen herstellen en de cache legen.
Het herstellen en legen gaat als volgt:

- Zet de telefoon uit (echt uit-uit, niet enkel het scherm)
- Houdt volume up + home + aan/uitknop tegelijk ingedrukt
- In het recovery menu navigeer je met de volumeknop naar wipe data/factory reset en bevestigt de keuze met de homeknop
- In het recovery menu navigeer je met de volumeknop naar wipe cache partition en bevestigt de keuze met de homeknop
- Navigeer nu naar reboot now. De telefoon zal dan opnieuw opstarten

Zou je willen laten weten of het is gelukt?

Beste shadowed,

Zou je iets meer informatie kunnen verschaffen?
Wat heb je allemaal al gedaan om hier weer vanaf te komen? (Ik noem hieronder alvast een aantal punten wat ik zo kan bedenken.)

- Heb je de infoberichten al eens geprobeerd uit te zetten? Dit is een van de hoofdoorzaken van vastlopers geweest voor o.a. een aantal Samsung toestellen. Infoberichten vindt je in de instellingen van je sms-map. Het kan zijn dat het "CB" of "Cell Broadcast" heet in plaats van infoberichten.

- Heb je al een battery pull geprobeerd? (De batterij uit de telefoon trekken terwijl deze nog aanstaat.)

- Is er een update geweest voordat het probleem is ontstaan?

- Heb je al overwogen om (na een back-up uiteraard) een fabrieksherstel en cachewipe uit te voeren?

Als je een grote update hebt gehad (bijvoorbeeld naar een andere androidversie) dan is het het beste voor je toestel dat je een fabrieksreset en cachewipe uitvoert.
Met Samsung Kies kun je een back-up maken van alle gegevens op het toestel (apps back-uppen werkt niet goed), want deze gaan allemaal verloren bij een fabrieksreset.
Mocht je de apps ook willen back-uppen dan is er in de play store een programma te downloaden met de naam Helium.
Lees wel even de beschrijving van dat programma door, want je moet er ook een pc-programma voor downloaden en de telefoon aan de computer hangen om te kunnen back-uppen.

- Heb je al eens een andere batterij in het toestel geprobeerd?

- Heb je al eens een andere simkaart in het toestel geprobeerd?

- Heb je overbodige apps uitgezet?

Hoor graag van je of je bovenstaande dingen al eens geprobeerd hebt en of je er zo verder uitkomt.
Mocht je ergens hulp bij nodig hebben of nog ergens vragen over hebben, helpen we je hier graag verder. :)

best expert,

ben nu bij uitvoeren cachewipe maar heb geen idee van hoe of wat.

gr.
Shadowed
Beste shadowed,

Zou je iets meer informatie kunnen verschaffen?
Wat heb je allemaal al gedaan om hier weer vanaf te komen? (Ik noem hieronder alvast een aantal punten wat ik zo kan bedenken.)

- Heb je de infoberichten al eens geprobeerd uit te zetten? Dit is een van de hoofdoorzaken van vastlopers geweest voor o.a. een aantal Samsung toestellen. Infoberichten vindt je in de instellingen van je sms-map. Het kan zijn dat het "CB" of "Cell Broadcast" heet in plaats van infoberichten.

- Heb je al een battery pull geprobeerd? (De batterij uit de telefoon trekken terwijl deze nog aanstaat.)

- Is er een update geweest voordat het probleem is ontstaan?

- Heb je al overwogen om (na een back-up uiteraard) een fabrieksherstel en cachewipe uit te voeren?

Als je een grote update hebt gehad (bijvoorbeeld naar een andere androidversie) dan is het het beste voor je toestel dat je een fabrieksreset en cachewipe uitvoert.
Met Samsung Kies kun je een back-up maken van alle gegevens op het toestel (apps back-uppen werkt niet goed), want deze gaan allemaal verloren bij een fabrieksreset.
Mocht je de apps ook willen back-uppen dan is er in de play store een programma te downloaden met de naam Helium.
Lees wel even de beschrijving van dat programma door, want je moet er ook een pc-programma voor downloaden en de telefoon aan de computer hangen om te kunnen back-uppen.

- Heb je al eens een andere batterij in het toestel geprobeerd?

- Heb je al eens een andere simkaart in het toestel geprobeerd?

- Heb je overbodige apps uitgezet?

Hoor graag van je of je bovenstaande dingen al eens geprobeerd hebt en of je er zo verder uitkomt.
Mocht je ergens hulp bij nodig hebben of nog ergens vragen over hebben, helpen we je hier graag verder. 🙂

Reageer