Beantwoord

Samsung Internet App verwijderen - hoe?

• 29 mei 2017
  • 5 reacties
  • 22647 Bekeken

Op mijn Samsung Core Prime staat een internet-app van Samsung. Tenminste ik denk dat ie van Samsung zelf is. Het is een icoontje van een aardbol in blauw-wit.

Deze blijkt zichzelf heel veel machtigingen gegeven te hebben en de update vroeg om nog een machtiging erbij (SMS). Dus ging ik er 's beter naar kijken en vind ook dat het een zware app is. Met Opera Light kan ik net zo goed uit de voeten.

Afijn, ik wil dus de Samsung App eraf gooien, maar .... alles is grijs, behalve "Gedwongen Stoppen". En die update blijft zich maar melden.

Hoe kan ik 'm verwijderen?
icon

Beste antwoord door DamianSelhorst 29 mei 2017, 12:21

Hallo Lerene,

Dit is een standaard app van Samsung. Deze valt helaas niet te verwijderen van je telefoon. Wat je kan proberen is om bij instellingen -> applicatiebeheer -> internet app -> uitzetten aan te klikken. Of dit op je Prime kan weet ik niet, het is altijd het proberen waard. Anders is er geen andere mogelijkheid.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Lerene,

Dit is een standaard app van Samsung. Deze valt helaas niet te verwijderen van je telefoon. Wat je kan proberen is om bij instellingen -> applicatiebeheer -> internet app -> uitzetten aan te klikken. Of dit op je Prime kan weet ik niet, het is altijd het proberen waard. Anders is er geen andere mogelijkheid.
Jammer, jammer, jammer. Uitzetten is grijs, dus dat gaat helaas niet. Kan 'm ook niet sluimeren. Dus moet het er maar weer mee doen. Stomme Samsung.

Evengoed dank voor je antwoord 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Samsung vind het om de een of andere onverklaarbare reden nodig de lightweight stock Android browser te vervangen met hun eigen bloatware.

Hij schijnt "Reliable" en "highly optimized" te zijn. Vraag mij niet in welk universum dat moet wezen, want "highly optimized" en "Samsung Apps" gaan niet samen in deze. :8

Helaas is deze niet uit te zetten. Als je hem écht weg wil hebben, zul je moeten rooten en hem met titanium backup moeten freezen. Of compleet overstappen op een customROM.
Reputatie 2
Samsung internet is niet uit te zetten. Als je alles uit zet ook bij privacy optie wordt als je de instellingen verlaat alreeds gewoon weer aangezet. Samsung blijft privacy gegevens opvragen ondanks dat je het niet wil. Koop een ander chinees merk want Samsung heeft een machtspositie en is niet te stoppen. Providers zoals T-Mobile zouden hier iets mee moeten.
Reputatie 7
Badge +9
Allereerst is Samsung Zuid Koreaans, niet Chinees. Of is Nederland tegenwoordig ook hetzelfde als Australie?

Daarnaast kun je Samsung Internet niet zonder moeite uitschakelen omdat dit de ingebouwde browser is. Het systeem en andere apps maken gebruik van de resources van deze app. (Net als Internet Explorer/Edge op Windows.)

Er bestaat zoiets als Root Access, en Titanium Backup.

En anders CustomROMS. Neem LineageOS, heb je ook niets te maken met Samsung's firmware.

En als jij denkt dat providers op gaan komen voor jouw privacy, leef je in een droomwereld. De enige reden dat ze niet verzamelen en doorverkopen wat jij allemaal doet, is omdat de Nederlandse Privacywet dat verbiedt.

Reageer