Beantwoord

Samsung Kies 3 voor de Samsung Galaxy S6

• 24 februari 2016
  • 8 reacties
  • 2412 Bekeken

Reputatie 1
Goedemiddag,

Klopt het dat Samsung Kies 3 niet meer werkt voor de Samsung Galaxy S6?

Elke keer krijg ik een melding dat ik Smart Switch moet gebruiken, maar daar kan ik niet mijn software mee upgraden wat ik zo zag of....?
icon

Beste antwoord door Minty 24 februari 2016, 22:40

Klopt dat Kies niet werkt met de S6. Samsung Smart Switch kun je gewoon downloaden via de website van Samsung: http://www.samsung.com/nl/support/smartswitch/. Waar loop je vast?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Klopt dat Kies niet werkt met de S6. Samsung Smart Switch kun je gewoon downloaden via de website van Samsung: http://www.samsung.com/nl/support/smartswitch/. Waar loop je vast?
Reputatie 1
Thanks voor de link! Maar via Smart Switch kan ik nog geen Marshmallow downloaden...klopt dat?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sander,

Op dit moment is deze update nog niet beschikbaar. In ons topic over de updates van de software kun je het laatste nieuws hierover volgen. :)

Hij zou er spoedig moeten zijn in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +9
Thanks voor de link! Maar via Smart Switch kan ik nog geen Marshmallow downloaden...klopt dat?

Lijkt mij logisch, aangezien die update ook nog niet uit is voor dit toestel in Nederland 😉
Reputatie 1

Lijkt mij logisch, aangezien die update ook nog niet uit is voor dit toestel in Nederland ;)

Haha, maar is het wel mogelijk om het via dit programma op de S6 te zetten zoals dat altijd met Kies kon en kan je met Smart Switch ook een backup maken van je toestel?

Ik vraag dit allemaal, omdat ik een tijd geleden ergens had gelezen dat je het beste een update kan doen van Android via Kies (nu dan Smart Switch) i.p.v. het op de OTA manier te doen.
Dit had te maken vanwege het feit dat je via OTA geen clean install doet van de update oid....?!?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sander,

Het heeft inderdaad een hoop functies, dus ook dat kan inderdaad! ;)

In deze FAQ van Samsung zelf zie je stap voor stap hoe je dit kunt doorlopen en waar je tegenaan zou kunnen lopen. Kijk even of je er zo uit weet te komen, anders helpen we je graag verder!
Reputatie 4
Badge +7
Als je de S6 aansluit op je pc/laptop dan zie je in Smart Switch dat je de S6 hebt aangesloten, daar onder wordt automatisch aangegeven of er een update is, als er niets staat is er dus geen update. Even de Help lezen, daar staat het uitgelegd.
Reputatie 7
Badge +9

Haha, maar is het wel mogelijk om het via dit programma op de S6 te zetten zoals dat altijd met Kies kon en kan je met Smart Switch ook een backup maken van je toestel?

Ik vraag dit allemaal, omdat ik een tijd geleden ergens had gelezen dat je het beste een update kan doen van Android via Kies (nu dan Smart Switch) i.p.v. het op de OTA manier te doen.
Dit had te maken vanwege het feit dat je via OTA geen clean install doet van de update oid....?!?

Je kan met Smart Switch inderdaad ook gewoon je toestel updaten als de update uit is.

OTA en KIES/Smart Switch is exact dezelfde manier van updaten. Het verschil zit hem in de manier waarop de .zip met de update wordt gedownload.

Bij OTA gaat dit rechtstreeks naar de telefoon en wordt hij op de telefoon uitgepakt en geïnstalleerd.

Bij KIES/SS wordt het bestand op de computer opgeslagen en uitgepakt, en dan via USB naar de telefoon geïnstalleerd.

(Bij een update per KIES kan er dus juist méér fout gaan, want je zit met een kabel. Alleen hebben veel gebruikers niet genoeg ruimte vrij op de telefoon voor een OTA.)

Ik heb ook mensen zien zeggen dat je het beter via KIES kan doen, maar dat is klinkklare nonsense. Dat zijn mensen die met hun hoofd nog bij Apple en de iTunes dependency zitten. Op Android heb je geen remote management programma nodig. (Dat zijn vaak dezelfde mensen die je adviseren muziek en foto's over te plaatsen via KIES. Terwijl ook dat totale onzin is.)

De reden dat Samsung adviseert om KIES te gebruiken is omdat veel mensen zo achterlijk zijn om de update te gaan draaien als het toestel minder dan 70% batterij heeft. Dan valt hij ineens halverwege uit vanwege een lege batterij, en is het toestel onbruikbaar. Bij KIES trekt hij stroom via de USB kabel.

Geen van beiden is een clean install, want dan zou het gehele toestel zich resetten. Een Clean Install kun je alleen maar doen door een wipe>flash>wipe process te volgen, en de update handmatig te installeren via ODIN.

Reageer