Beantwoord

Samsung Mega; 4G werkt niet

Hoi ik heb een Samsung Mega GT-19205 Met Android versie 4.2.2 heb een data bundel van 5000 of 2000 weet het even niet maar ik krijg geen verbinding met het 4G netwerk. als ik na netwerkmodus gaat komt het er ook niet in voor alleen maar GSM/WCDMA ( automatisch verbinden ) of alleen GSM of alleen WCDMA.
Ben winkel geweest hier in Rotterdam ( Noord ) heb gebeld met klanten service en Samsung gebeld maar wil niet werken als ik me sim in mijn Tablet stopt dan gelijk naar het 4G netwerk......... Toestel is geschikt voor 4G netwerk van T-mobile... Help
icon

Beste antwoord door Tom 26 november 2013, 11:57

Hoi @Keesve wij hebben inmiddels een terugkoppeling van Samsung ontvangen. Zij gaan hun best doen om de update snel uit te brengen. Hopelijk kun je voor het einde van het jaar al gebruikmaken van ons 4G netwerk. Graag nog even geduld dus.

Bekijk origineel

136 reacties

Reputatie 4
@keesve, welkom op het forum :)

hier zijn al meerdere meldingen over gemaakt met hetzelfde type toestel. het kan zijn dat sumsung en/of t-mobile het nog even aan moeten vinken voor 4G netwerk, of dat heb ik teminste begrepen uit het verhaal.

@keesve, welkom op het forum :)

hier zijn al meerdere meldingen over gemaakt met hetzelfde type toestel. het kan zijn dat sumsung en/of t-mobile het nog even aan moeten vinken voor 4G netwerk, of dat heb ik teminste begrepen uit het verhaal.

Kan u meldem dat de optie om hem aan te zetten helemaal ontbreek. er is alleen maar GSM of WCDMA en meer ook niet hij is up to date aan software. heb gekeken via het toestel naar update was niet nodig en ook via kies maar zelfde antwoord u toestel is up to date.? duur toestel heb 5000 mb plus extra snel maar kan er geen gebruik van maken...........
Reputatie 4
om het kort te houden, staat hier dezelfde vraag:
https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/g4-220329/#post1113560

om het kort te houden, staat hier dezelfde vraag:
https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/g4-220329/#post1113560

Klopt zit het net te bekijken. maar ik leest over een schuifje.??? Ik kan het niet vinden in me toestel... Of moet dit gedaan worden bij Samsung of t-mobile...?
Zou toch graag gebruik willen maken van het 4G netwerk betaal er immers voor....
Reputatie 6
Badge +13
@Keesve

Ga naar de app 'Telefoon' (waar je telefoon nummers belt)

Typ daar het volgende in: *#1234# 
Bij CSC staat je land buildnr. Als daar PHN staat dan moet het vanuit Samsung gedaan worden, vaak in de volgende update(s).
Als er TNL staat, dan moet T-Mobile dit regelen met Samsung. En komt er vanzelf een update.  

Het schuifje houdt in dat diep ergens in je telefoon een code wordt omgezet. Van 0 naar I. (van Uit naar Aan)
4G moet eerst geactiveerd worden in je telefoon, dit gebeurd meestal dan door een update.  

@Keesve

Ga naar de app 'Telefoon' (waar je telefoon nummers belt)

Typ daar het volgende in: *#1234#
Bij CSC staat je land buildnr. Als daar PHN staat dan moet het vanuit Samsung gedaan worden, vaak in de volgende update(s).
Als er TNL staat, dan moet T-Mobile dit regelen met Samsung. En komt er vanzelf een update.

Het schuifje houdt in dat diep ergens in je telefoon een code wordt omgezet. Van 0 naar I. (van Uit naar Aan)
4G moet eerst geactiveerd worden in je telefoon, dit gebeurd meestal dan door een update.

ik heb deze code staan I9205PHNAME4 DUS IK MOET DAN SAMSUNG BELLEN HIER VOOR.?
OF WOORD DIT NOG DOOR T-MOBILE GEREGEND.?
Reputatie 6
Omdat er voor de Galaxy Mega 6.3 alleen algemene Samsung software is, wordt dit door hen geregeld. T-Mobile heeft ze al op de hoogte gebracht, men is er mee bezig.

De updatemelding verschijnt vanzelf op de display. Ik zal nog even kijken of ik een verwachte updatedatum kan achterhalen.

Omdat er voor de Galaxy Mega 6.3 alleen algemene Samsung software is, wordt dit door hen geregeld. T-Mobile heeft ze al op de hoogte gebracht, men is er mee bezig.

De updatemelding verschijnt vanzelf op de display. Ik zal nog even kijken of ik een verwachte updatedatum kan achterhalen.

Bedankt al vast voor u melding omtrent de Samsung Mega, Ik zou het zeer fijn vinden als u daar achter kunt komen. U mag weten ik heb Samsung best wel een pittige mail gestuurd. Wel binnen de lijnen van de WET.
Want per slot van rekening sta achter op de DOOS at LTE gewoon actief is en blijk nu achter valse informatie te zijn....... Nogmaals hartelijke dank. Keesve
Toch snap ik iets niet als ik me sim van KPN in mijn toestel doet. dan heb ik wel gelijk de optie er bij staan om via 4G netwerk te internetten.?
Ik heb ook een Tablet van Sony Experia Z daar schakeld hij ook gelijk over op LTE....
Nou ik wacht u antwoord wel af...
Toch vind ik het raar allemaal hoe dit kan gebeuren. T-mobile is al maanden op de hoogte dat ze gaan over schakelen op 4G maar merk nu dat de
meesten klanten met een Samsung gewoon een probleem hebben zie nu ook dat er al klanten klagen met hun SIII.....
Wanneer komt die Update Uit om LTE te activeren.?????????????????????
Reputatie 6
Beste Keesve,

Wat je zegt klopt helemaal. Toen KPN zijn 4G netwerk beschikbaar maakte voor klanten werd 4G voor een KPN simkaart actief gezet in Samsungs unbranded software versies. Het T-Mobile 4G netwerk was nog niet actief rond die tijd, dus bleef 4G voor een T-Mobile simkaart uit staan in Samsungs software, bijvoorbeeld om batterijproblemen te voorkomen.

Waar de ene telefoonleverancier onderscheid maakt tussen de simkaarten, zet de ander 4G in zijn geheel aan in de software. Sony heeft op de unbranded versies van zijn toestellen 4G altijd open staan, ongeacht de simkaart. De standaard netwerkmode is 3G, dus je moet hem zelf even omswitchen. Goed om te horen dat het werkt met je simkaart!

We hebben je vraag uitgezet bij Samsung, omdat ze zelf de Galaxy Mega software volledig in beheer hebben.
Met andere Samsung telefoons zijn er geen 4G software problemen hoor ;)

Groeten,
Marten

Beste Keesve,

Wat je zegt klopt helemaal. Toen KPN zijn 4G netwerk beschikbaar maakte voor klanten werd 4G voor een KPN simkaart actief gezet in Samsungs unbranded software versies. Het T-Mobile 4G netwerk was nog niet actief rond die tijd, dus bleef 4G voor een T-Mobile simkaart uit staan in Samsungs software, bijvoorbeeld om batterijproblemen te voorkomen.

Waar de ene telefoonleverancier onderscheid maakt tussen de simkaarten, zet de ander 4G in zijn geheel aan in de software. Sony heeft op de unbranded versies van zijn toestellen 4G altijd open staan, ongeacht de simkaart. De standaard netwerkmode is 3G, dus je moet hem zelf even omswitchen. Goed om te horen dat het werkt met je simkaart!

We hebben je vraag uitgezet bij Samsung, omdat ze zelf de Galaxy Mega software volledig in beheer hebben.

Groeten,
Marten

Maar nu weet ik nog steeds niet wanneer ik nu gebruik kan maken van het 4G van T-mobile.??
Want als ik de SIM van T-mobile plaats is de optie tot het 4G netwerk weer verdwenen.......
Krijg ik hier vandaag nog een antwoord op zodat ik anders zelf actie kan onder nemen en contact
gaat zoeken met Samsung Nederland ik woon op 12 kilomete er van daan ben er binnen 10 minuten
bij hun kantoor........P.s het werk alleen met de SIM van KPN / HI / En Vodafone de sim kaart van T-mobile werk niet.

Beste Keesve,

Groeten,
Marten

Maar nu weet ik nog steeds niet wanneer ik nu gebruik kan maken van het 4G van T-mobile.??
Want als ik de SIM van T-mobile plaats is de optie tot het 4G netwerk weer verdwenen.......
Krijg ik hier vandaag nog een antwoord op zodat ik anders zelf actie kan onder nemen en contact
gaat zoeken met Samsung Nederland ik woon op 12 kilomete er van daan ben er binnen 10 minuten
bij hun kantoor........P.s het werk alleen met de SIM van KPN / HI / En Vodafone de sim kaart van T-mobile werk niet.

Wie moet ik nu geloven.????     T-Mobile of Samsung nu krijg ik van Samsung deze mail binnen de vingers worden naar elkander gewezen.... wie moet ik nu eigelijk nog geloven.!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte heer van Engelenbu,

Dank u alvast voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Galaxy Mega.
U geeft aan dat Samsung 4G update dient te leveren.

Samsung produceert toestellen en zorgt ervoor dat 4G ondersteund wordt in een toestel. Echter een provider geeft u een update waardoor u 4G kunt gebruiken.
Ik raad u aan om langs een T-mobile winkel te gaan om navraag te doen voor de 4G. Echter hebben wij niet een update waardoor u deze kunt gebruiken.

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben.

Dit is de email van Samsung en schuift het probleem naar jullie toe...... Vind dit een hele rare zaak aan het worden......
O, ja ik zou het leuk vinden als een antwoord iets eerder zou verstuurd kunnen worden richting de klant.....
wat u schhrijft dit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-We hebben je vraag uitgezet bij Samsung, omdat ze zelf de Galaxy Mega software volledig in beheer hebben.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En Samsung schrijft het tegen gestelde van wat u schrijft DUS WIE SPREEK NU DE WAARHEID.!!!!!!!!
OMTRENT DE UPDATE VOOR DE SAMSUNG MEGA 4G LTE.....
zp als julie weten komt T-moblie niet met een oplosing  ik heb het zelfe probleem met me samsung mega

ik heb ook alles uit de kast gehaalt  wat ik zou kunne doen maar heelaas nop  niets

dus  ik denk dat ik maar eens Rader moet bellen  kijken wat hun kunne doen hier aan

T-mobliel schuift het naar samsung en  samsung weer naar T-moblile  dus wat schiet ik hier mee op

ik wil gewoon gebruik maken van me 4G en meet ook niet

PS ander een rechtzaak aan spanne
Ik ben Lid van Tros Radar, En had dit al aan gekaart bij hun...Maar meer mensen moeten zich melden voor dat er actie tegen genomen kan worden,,
Ik zelf blijft het raar vinden de een zeg dit en de ander dit. tegen strijdige bericht geving.
Reputatie 7
Badge +9
Het werkt zo:

Elke provider heeft een code. In de software zit een bestandje met een lijst met codes. (Zo werkt de Regio Lock ook trouwens.)

Alle codes in die lijst zijn de providers waarvoor 4G al is geactiveert.

Nieuwe codes moeten per software update vanuit Samsung worden toegevoegd. T-Mobile kan alleen maar aangeven dat ze 4G hebben geactiveert op hun netwerk, Samsung moet de rest doen.

Dreigen met Radar, de Consumentenbond, Hart van Nederland, De politie, Opgelicht of dergelijke organisaties gaat écht niet helpen.
En waarom geeft Samsung dan een tegen strijdig antwoord.?
Omtrent de Update.!!!!
Maar ik ga hier mee stoppen zie wel wannneer LTE gaat werken.
U kunt deze discussie sluiten.
we komen niet verder zo.....
met wie kan ik contact opnemen.! bij tmobile die kan kijken naar het probleem van het 4 G netwerk.?????
Reputatie 5
Hoi @Keesve wij hebben inmiddels een terugkoppeling van Samsung ontvangen. Zij gaan hun best doen om de update snel uit te brengen. Hopelijk kun je voor het einde van het jaar al gebruikmaken van ons 4G netwerk. Graag nog even geduld dus.

Dit is toch te gek van worden einde van het JAAR ???? Sorry hoor dus de klanten met een Samsung Mega moeten maar gewoon afwachten terwijl iedereen op de site van T-Mobile werd lekker gemaakt met 18-Nov 2013 kan iedereen gebruik gaan maken van het 4G netwerk en de Klanten met de Samsung Mega mogen wachten tot Misschien !!! pas op het einde van het jaar. Sorry hoor weet u wel hoeveel klanten een Samsung Mega in hun bezit hebben.? Ik zelf heb dan nog 5000 MB plus extra snel waar ik niet veel van merkt ik vind dat T-Mobile met een Comprecatie moet gaan komen zolang ik en de anderen geen gebruik van 4G ( LTE ) kunnen maken dat er geen kosten meer komen en tot de 4G netwerk wel gaat werken gewoon gratis kunnen bellen en Internetten. Vind dit wel zo eerlijk.!
Ik hoop spoedig op een reactie van uw kan vandaan. Het liefs vandaag nog.
toch te gek van worden mensen hoop nog voor het einde van het jaar........
Mijn broek zak hier van af.
Reputatie 6
Badge +12
@Keesve,

Je teleurstelling is duidelijk maar het probleem zit niet bij T-Mobile maar bij Samsung.
Het is dus onterecht dat je boos wordt op T-Mobile, Samsung is degene waarop je boos moet worden.
T-Mobile kan moeilijk gaan compenseren voor iets wat niet hun schuld is, je kan het beste contacten met Samsung NL, loop desnoods de Samsung winkel binnen met je klacht.
Reputatie 7
Badge +9
@Keesve Ik snap dat je in je frustratie uithaalt naar degene die je kan bereiken, of dat nou de schuldige is of niet. Dat is begrijpelijk.

Maar zoals al is aangegeven is de schuldige partij hier Samsung. Uithalen naar T-Mobile schiet niet op, die zijn hier niet voor verantwoordelijk. Die beheren de Software niet, dat ligt bij Samsung.

Wat betreft Samsung die je doorverwijst, dat is de klantenservice, een zaaltje vol typmiepen die opdreunen wat voor hun neus op de pc staat. De meesten weten negen van de tien keer niet eens waar ze het over hebben, maar je laat de provider naam vallen in je vraag, en dus staat er in de computer 'doorverwijzen'. Zo werken call centra helaas nou eenmaal. (ook de emaildienst en chat.) :(

Voor het einde van het jaar komt heel simpel omdat Samsung veel meer toestellen heeft dan de Mega. (apple heeft maar 3 actieve toestellen, da's veel makkelijker) Ongetwijfeld ben je het hier niet mee eens, dat is men nooit als het over hun toestel gaat, maar de vlaggenschippen hebben voorrang. En dus ligt de prioriteit bij de 4.3 problemen op de S4 en S3, en de uitrol van 4.3 naar de Note 2. Daar is nou eenmaal meer van verkocht.

En zo'n update uitrollen kost tijd, allen moet toch goed werken? Als ze het erdoorheen duwen in een dag zit je met fatale fouten opgescheept. Wil ook niemand lijkt mij 😉

wahahahahah einde van het jaar

er staat alle t-mobile klanten kunne van af 18-11-2013 gebruik maken van 4g netwerk ???

wie liegt er nu samsung of t-moblie

Hoi @https://"https://forum.t-mobile.nl/members/keesve-323266/" wij hebben inmiddels een terugkoppeling van Samsung ontvangen. Zij gaan hun best doen om de update snel uit te brengen. Hopelijk kun je voor het einde van het jaar al gebruikmaken van ons 4G netwerk. Graag nog even geduld dus.

er staat alle t-mobile klanten kunne van af 18-11-2013 gebruik maken van 4g netwerk ???

Heb je het bovenstaande topic wel gelezen?

Alle T-mobile abonnementen zijn geschikt voor 4G, maar dan moet je natuurlijk wel een geschikt toestel hebben. Je toestel komt bij Samsung vandaan, dus die update om je toestel geschikt te maken voor 4G moet bij Samsung vandaan komen.

Het heeft vrij weinig zin om daar hier op het forum in dikgedrukte letters en in meerdere topics over door te gaan.
Reputatie 7
Badge +9

Sinds 18 November is 4G actief op elk abbonement. Of je toestel het aan kan heeft niets te maken met je abbonement.

Er staat nergens 'wij zorgen er voor dat Uw toestel hier voor geschikt is".

Sinds 1 September is de maximum snelheid in Nederland 130Km/u. Als je auto hier niet voor geschikt is, is dit niet de schuld van de overheid of rijkswaterstaat. Of stuur je dan een klachtbrief naar de 2e Kamer: "Toyota heeft de begrenser er niet afgehaald, jullie liegen want ik mag geen 130!"?

Reageer