Beantwoord

Samsung Note 2 loopt vast bij opstarten

• 12 januari 2016
  • 5 reacties
  • 1306 Bekeken

ik heb een samsung note 2 met het opstarten loopt hij vast en in het zwarte scherm staat samsung in van het laden maar meer doet hij niet wat moet ik doen
icon

Beste antwoord door ShadowLea 5 mei 2018, 15:50

@SvenLejon
Aan de errors te zien bestaat het gehele besturingssysteem niet meer op het toestel.
Dit betekend óf de root directory is corrupt, óf je interne geheugen is kapot.

Mocht je weten welke firmware er precies op stond (PDA, PHONE en CSC codes, alleen android versie is niet voldoende) dan kun je nog proberen zelf de firmware erop te flashen.

Maar als dat niet werkt of niet mogelijk is, is het helaas een kwestie reparatie of een nieuw toestel. 😞 Gezien de leeftijd van de Note 2 ben ik bang dat het einde oefening is. 😞
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi andyvanuden, welkom op het forum.

Ik heb de titel van je topic aangepast zodat het duidelijk is waar het over gaat.

Dat terzijde, zou je kunnen aangeven wat je allemaal al hebt geprobeerd?

Zou je de batterij er eens uit willen halen, dan de aan/uit-knop even een seconde of 10 in willen drukken, de batterij er weer in doen en kijken of er dan iets gebeurt?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Andy,

Namens de moderators ook van harte welkom op het Forum! :)

Zo te zien heeft onze Klantexpert Kaassausje je al van wat vragen en tips voorzien! Zou je deze reset eens kunnen uitvoeren? Je zou ook in het opstartmenu terecht kunnen komen door de Volume omhoog-, home- en aan/uit-knop ingedrukt te houden, hierbij reset je wel je gehele telefoon, dus de tip van Kaassausje is de eerste stap!

Als er onverhoopt niets werkt, dan raden we je aan je toestel ter reparatie in te leveren. Zo kan onze reparatieservice dit voor je oplossen. Zij zijn vaak erg snel met hun reparaties en je hoeft je telefoon dan ook niet te lang te missen!

We horen graag of de suggesties nog iets hebben opgeleverd! 🙂

Beste,

Ik reageer even. Ik heb met mijn Note 2 hetzelfde probleem. Heb de reset geprobeerd via de volume omhoog, home en aan/uit knop. Ik kreeg een hele reeks rode tekst met failed to mount en failed to load.
Daarna ging het toestel rebooten, maar probleem was niet weg. Toestel zit nu weer vast op het opstartscherm. Hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +9
@SvenLejon
Aan de errors te zien bestaat het gehele besturingssysteem niet meer op het toestel.
Dit betekend óf de root directory is corrupt, óf je interne geheugen is kapot.

Mocht je weten welke firmware er precies op stond (PDA, PHONE en CSC codes, alleen android versie is niet voldoende) dan kun je nog proberen zelf de firmware erop te flashen.

Maar als dat niet werkt of niet mogelijk is, is het helaas een kwestie reparatie of een nieuw toestel. 😞 Gezien de leeftijd van de Note 2 ben ik bang dat het einde oefening is. 😞
ShadowLea, thx voor de reactie. Welke firmware het is weet ik dus niet. Ik heb het toestel zelf ook gekregen en maar heel even gebruikt, voor dat hij het dus ineens niet meer deed.
Helaas heb ik geen andere smartphone op dit moment, dus het zal een tijdje behelpen worden met een prehistorisch ding haha 😛

Reageer