Beantwoord

Samsung note 3 niet compatible met google play services

• 17 juli 2016
  • 1 reactie
  • 278 Bekeken

Gisteren heb ik mijn samsung note 3 teruggezet naar fabrieksinstellingen zodat ik het over kon geven aan mijn zoon. Maar nu krijgen we constant de melding dat we google play services moeten updaten. Als we op de knop klikken krijgen we de melding "your device is not compatible with this version" wat moeten we nu doen?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 17 juli 2016, 23:26

What the... Je hebt gelijk!

Ah. Ik zie het probleem. De versie die automatisch wordt geinstalleerd na een fabrieksreset wordt niet herkent door Google Play. Foutje van Samsung, die te enthousiast was met uitrollen van apps voor 6.0... Wat de Note 3 niet krijgt.

Gelukkig kun je zelf de juiste versie installeren. Doe je zo:

Ga naar Instellingen > Beveiliging > vink hier Onbetrouwbare Bronnen aan.
Download de installatiefile voor Google Play Services vanaf hier naar je telefoon. (Dit is mijn Google Drive, geen onzuivere site!)
Ga naar de map waar je het bestand heen hebt gedownload (Meestal Intern\Downloads).
Open het .apk bestand. Dan komt hij uit zichzelf met de installatie.
Alles doorlopen en voila! 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9
What the... Je hebt gelijk!

Ah. Ik zie het probleem. De versie die automatisch wordt geinstalleerd na een fabrieksreset wordt niet herkent door Google Play. Foutje van Samsung, die te enthousiast was met uitrollen van apps voor 6.0... Wat de Note 3 niet krijgt.

Gelukkig kun je zelf de juiste versie installeren. Doe je zo:

Ga naar Instellingen > Beveiliging > vink hier Onbetrouwbare Bronnen aan.
Download de installatiefile voor Google Play Services vanaf hier naar je telefoon. (Dit is mijn Google Drive, geen onzuivere site!)
Ga naar de map waar je het bestand heen hebt gedownload (Meestal Intern\Downloads).
Open het .apk bestand. Dan komt hij uit zichzelf met de installatie.
Alles doorlopen en voila! 🙂

Reageer