Beantwoord

Samsung root health werkt niet

• 22 februari 2018
  • 2 reacties
  • 932 Bekeken

Reputatie 1
goede dag
ik heb 2e hands een samsung s6 edge gekocht omdat mijn huidige s6 32gb geheugen te klein is geworden
en nu heb ik een 128gb gekocht
nu kom ik er achter dat knox niet werkt de samsung app,s zoals health geeft root 0x1 aan
als ik internet af speur kom ik tegen dat dit toestel ooit geroot is geweest
en daar wil ik dus vanaf ik wil origineel firmware
dat draait er nu ook op gereset en hij geeft ook aan dat het niet geroot is
nu las ik dat er iets met knox aan de hand is en met garantie te maken heb
garantie heb ik toch niet omdat hij ouder is dan 2 jaar
hoe kan ik simpel terug naar fabriek instelling zodat ik de samsung app,s weer kan gaan gebruiken
een s7 / s8 / s9 is geen optie en wil graag ook niet horen koop maar een ander toestel
omdat ik gewoonweg infrarood en vingerscanner aan de voorkant wil houden
icon

Beste antwoord door ShadowLea 23 februari 2018, 12:41

De KNOX flag is een e-fuse, wat inhoudt dat het een permanente schakel is. Deze kan helaas niet worden teruggezet als hij eenmaal getriggered is. 😞 Ook een volledige fabrieksreset gaat hier niet helpen.

Knox heb je eigenlijk niet nodig. Dat is een speciale beveiligde omgeving voor bestanden en apps die je extra wil beveiligen. Vooral gericht op de zakelijke markt, de gewone gebruiker heeft er weinig aan.

Voor S Health zijn gelukkig andere alternatieven. (Ik gebruik ze niet dus kan er geen noemen, maar elke health blog staat er vol mee.)

Dit is een van de redenen waarom ik een hekel heb aan 2ehands en refurbished toestellen. In de EU heeft rooten geen effect op je garantie, maar dat verandert niets aan de apps en functies die niet werken. Terwijl de koper er niets aan kan doen en vaak niet eens weet wat rooten is, maar die zit er wel mooi mee opgescheept.

Wou dat ik beter nieuws voor je had. 😞
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De KNOX flag is een e-fuse, wat inhoudt dat het een permanente schakel is. Deze kan helaas niet worden teruggezet als hij eenmaal getriggered is. 😞 Ook een volledige fabrieksreset gaat hier niet helpen.

Knox heb je eigenlijk niet nodig. Dat is een speciale beveiligde omgeving voor bestanden en apps die je extra wil beveiligen. Vooral gericht op de zakelijke markt, de gewone gebruiker heeft er weinig aan.

Voor S Health zijn gelukkig andere alternatieven. (Ik gebruik ze niet dus kan er geen noemen, maar elke health blog staat er vol mee.)

Dit is een van de redenen waarom ik een hekel heb aan 2ehands en refurbished toestellen. In de EU heeft rooten geen effect op je garantie, maar dat verandert niets aan de apps en functies die niet werken. Terwijl de koper er niets aan kan doen en vaak niet eens weet wat rooten is, maar die zit er wel mooi mee opgescheept.

Wou dat ik beter nieuws voor je had. 😞
Reputatie 1
ik ga eerst de volgende link proberen
maar ga eerst rustig alles weer terug zetten op mijn 32gb versie
al met al als ik toen wist dat 32gb zo vol zat had ik toen met t-mobile een 64gb gekocht
waarom die ... samsung s9 geen vingerscanner aan de voorkant en geen infrarood heeft
iedereen die infrarood onzin vind ik gebruik het vaak voor radio tv airco enz.
link:
http://www.androidrootz.com/2015/05/how-to-unroot-galaxy-s6-and-s6-edge.html

Reageer