Vraag

samsung s4 bij opladen gesmolten.

mijn samsung s4 is bij het opladen met een originiele oplader gesmolten bij de aansluiting. ook het stekertje van de laadsnoer is gesmolten en zit nu vast in de telefoon.

weet iemand of dit garantie is? ik heb de telefoon misschien net een jaar en ik moet er eigenlijk nog een jaar mee doen.

16 reacties

Huh, meen je dit nou echt :? Ik denk niet dat je hier garantie op hebt, maar ik zou zeker wel een klacht indienen bij Samsung zelf.. Via http://www.samsung.com/nl/home kun je ook online chaten met medewerkers en ze helpen je meteen. 🙂
Kan je aangeven waar je deze telefoon gekocht hebt?

T-Mobile heeft op de reparatie pagina de nodige uitleg én als het via de T-Mobile shop gekocht is zou er 2 jaar garantie op zitten. Dit staat ook uitgelegd en als je het hebt over een gesmolten aansluiter dan hebben we het wel over iets anders dan de normale gebruikersdefecten die niet onder garantie vallen.

Let wel, dit is zoiets ongebruikelijks dat je de nodige vragen gaat krijgen over je garantie...

Ik ga dan ook mee in Ruya's reactie.... Serieus??? Is het misschien mogelijk om én een foto te posten én eventueel nog wat informatie over wat de telefoon nog wel doet? Ik kan me namelijk ook niet helemaal ontdoen van het idee dat het 1 grote tosti is geworden qua plastic smeltbende...

Geef vooral nog wat feedback, er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen.
één grote tosti is wel een mooie omschrijving maar niet helemaal waar. :)
ik heb je achter cover er nu af en je ziet dat bij het aansluitpunt alles is versmolten ( lekker als je er naast ligt te slapen) de steker is zeg maar vast gelast. de telefoon laad nu niet meer op.

op dit moment ben ik bezig via de site van typhone. daar heb ik het abonnement afgesloten. er staat nog steeds dat het onder de garantie valt. automatisch 2 jaar. ik kon nog net het imei nummer achterhalen voordat de telefoon leeg was. ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +9
Yikes! :S

Dit is precies waarom in alle handleidingen expliciet staat dat je niet onbeheerd (slapen!) moet opladen. Het probleem is namelijk dat wisselstroom, zoals uit het stopcontact komt, niet stabiel is. Één stroompiek en dit is het resultaat. Daarom moet je eigenlijk voor elektronica altijd een piekbeschermer gebruiken. Toestellen zijn voor zover mogelijk er tegen beschermt, maar die kunnen het niet voorkomen.

Gebruikte je de originele batterij? Vaak wordt dit veroorzaakt door laders, batterijen en kabels van mindere kwaliteit. Als je een onofficiële batterij gebruikte, valt dit niet onder de garantie.

De IMEI vind je trouwens ook op de sticker onder de batterij.
Yikes! :S

Dit is precies waarom in alle handleidingen expliciet staat dat je niet onbeheerd (slapen!) moet opladen. Het probleem is namelijk dat wisselstroom, zoals uit het stopcontact komt, niet stabiel is. Één stroompiek en dit is het resultaat. Daarom moet je eigenlijk voor elektronica altijd een piekbeschermer gebruiken. Toestellen zijn voor zover mogelijk er tegen beschermt, maar die kunnen het niet voorkomen.

Gebruikte je de originele batterij? Vaak wordt dit veroorzaakt door laders, batterijen en kabels van mindere kwaliteit. Als je een onofficiële batterij gebruikte, valt dit niet onder de garantie.

De IMEI vind je trouwens ook op de sticker onder de batterij.

zo kun je natuurlijk wel alle verantwoordelijkheid verschuiven. dacht het niet. :)
maar alles origineel gebruikt...

inmiddels heb ik de telefoon opgestuurd.... nu maar afwachten.

bedankt voor je reactie
Lea was meer aan het waarschuwen ;)

Dankzij te veel mensen die wel de boel bedonderen worden controle procedures ook steeds kinderachtiger. Alhoewel alles wat ze zegt zeer valide en uitstekend advies is, staat bij mij ook 95% zonder bescherming. Zelfs mijn thuisserver moet nog steeds een ups krijgen (al is het maar om netjes uit te gaan ipv poef) voor die twee keer per jaar dat ik met thee zetten de koker wat te nat op zijn houder dump.

Laat weten of het allemaal positief voor je uitvalt!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Koenie68,

Ik doe even met iedereen mee: Wow! Dat was vast schrikken! :S

Iedereen heeft je al goed op weg geholpen, dus ik ben vooral erg nieuwsgierig wat er over gezegd wordt. Ik hoop voor je dat alles weer in orde komt en je geen gesmolten-tosti-telefoon meer hebt straks! :)

Als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het dan weten!
Hey allemaal..

Jullie raden het nooit...
Namelijk dat ik hetzelfde probleem nu net ervaar, maar in een vroeg stadium ervan denk ik?

Had mijn s4 aan de lader liggen, hoor ik 'hem' opeens steeds weer trillen? Op het scherm stond downloading... En een Androidlogo eronder.
Waarna ik voel dat de oplader bij de telefoonaansluiting gloeiend heet is en het plastic zelfs smelt...
Telefoon doet nix meer nu??!

Dus het komt meer voor helaas.
Ik loop strax eens bij de tmobile shop in Venlo binnen, eens zien wat ze daar zeggen..?

Grtz
Hey allemaal..

Jullie raden het nooit...
Namelijk dat ik hetzelfde probleem nu net ervaar, maar in een vroeg stadium ervan denk ik?

Had mijn s4 aan de lader liggen, hoor ik 'hem' opeens steeds weer trillen? Op het scherm stond downloading... En een Androidlogo eronder.
Waarna ik voel dat de oplader bij de telefoonaansluiting gloeiend heet is en het plastic zelfs smelt...
Telefoon doet nix meer nu??!

Dus het komt meer voor helaas.
Ik loop strax eens bij de tmobile shop in Venlo binnen, eens zien wat ze daar zeggen..?

Grtz

nou? en? en? en??

garantie?? :)

mijn telefoon is aangekomen bij dynafix....

ik ben niet bereikbaar per telefoon. wel lekker rustig maar niet handig als je klanten je niet kunnen bereiken.....

succes
Ik ben eigenlijk meer benieuwd/benauwd om te zien/horen of het niet die update is die het allemaal veroorzaakt... Dat zou een veel gevaarlijkere zijn gezien het aantal telefoons die dan gevaar lopen.
nou gaat goed.

Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Laadconnector in het toestel is defect.
Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Behuizing vervangen
- Lader vervangen
- Luidspreker vervangen
- Module moederbord vervangen
- Software update
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.

Reparatiekosten: € 0,00
€ 0,00
Totaal Euro: € 0,00

nu nog wachten tot hij terug komt..
Damn, dat is snel (3 a 4 dagen??) en uitgebreid qua reparatie...

Gefeliciteerd met een dan toch positieve afronding. Hopelijk heb je hem snel terug!
Reputatie 4
Badge +5
Ik had eerst een galaxy xcover nu de opvolger voor mijn werk. Ik vraag me af of je een vervangend toestel krijgt van de monteur. Zo ging het bij mij ook aangezien ik een dichtgemetseld exemplaar heb......had
Reputatie 7
Badge +15
@Koen,

Fijn dat het zo snel is afgehandeld!

Werkt alles tot nu toe nog naar behoren? 🙂
nou ik heb hem terug. alles valt onder de garantie. zelf de lader en het laadsnoer. wel rustig hoor een week zonder telefoon en zeer onhandig als je niet bereikbaar bent betreffende het werk op locatie. en de locatie vinden zonder telefoon brengt je ook terug naar de vorige eeuw...

maar goed nu bezig via kies3 de backup terug te zetten. wat mij tot nu toe opvalt is dat het toch eenvoudiger gaat met een iphone en itunes dan met de samsung.

ik doe maar net alsof ik een nieuwe telefoon heb.

bedankt voor alle reacties
LOL,

Navigeren is makkelijk aan te leren.. Gewoon een oude 'map' gebruiken, leer je vanzelf weer oplettend verkeersborden te lezen ;)

Goed om te horen, mooi dat het zo is afgelopen!

Reageer