Beantwoord

Samsung S4 GI9506

• 26 januari 2016
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Beste T-Mobile,

Kunt u mij vertellen waarom ik bij aankoop van een nieuw abonnement in combinatie met een nieuwe Samsung S4 telefoon, eind november 2015, een S4 GI9506 geleverd heb gekregen in plaats van de in Nederland normaal geleverde S4 GI9505. Naar mijn kennis verschillen de modellen nauwelijks van elkaar, ik heb er tot nu toe ook geen problemen mee ondervonden, sterker nog ik had het niet eens door... totdat het schermpje van de achter-camera brak en ik deze dus moest vervangen.
De camera voor de GI9505 blijkt niet herkent te worden door de GI9506 en een passende camera is moeilijk leverbaar en veel prijziger. Ik vind het vreemd en onprettig dat ik voor deze kosten gesteld word op basis van een (mijns inziens) volslagen willekeurige en in ieder geval niet naar mij gecommuniceerde keuze van de verkoper destijds.
icon

Beste antwoord door Hajar 28 januari 2016, 13:48

Hi Tevoro,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt! De Gi9505 is destijds landelijk vervangen door de Gi9506. Er was geen mogelijkheid meer om de Gi9505 te bestellen bij Samsung. Dat is de reden waarom jij die destijds hebt ontvangen. Op de sticker die je aan de binnenkant van je toestel kan vinden staat ook aangegeven dat je een Gi9506 hebt.

De Gi9506 is een LTE Cat4 toestel en de i9505 is Cat3. Verschil is vooral in downloadsnelheid (Cat3 = 75Mbps, Cat4=150Mbps) en een stukje in processing power.

Het is natuurlijk erg jammer dat je camera stuk is gegaan en dat je hem zelf hebt vervangen. Hierdoor maak je namelijk geen aanspraak meer op garantie. Je kan hem wel alsnog ter reparatie aanbieden bij ons. Bekijk deze pagina voor meer informatie.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Tevoro,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt! De Gi9505 is destijds landelijk vervangen door de Gi9506. Er was geen mogelijkheid meer om de Gi9505 te bestellen bij Samsung. Dat is de reden waarom jij die destijds hebt ontvangen. Op de sticker die je aan de binnenkant van je toestel kan vinden staat ook aangegeven dat je een Gi9506 hebt.

De Gi9506 is een LTE Cat4 toestel en de i9505 is Cat3. Verschil is vooral in downloadsnelheid (Cat3 = 75Mbps, Cat4=150Mbps) en een stukje in processing power.

Het is natuurlijk erg jammer dat je camera stuk is gegaan en dat je hem zelf hebt vervangen. Hierdoor maak je namelijk geen aanspraak meer op garantie. Je kan hem wel alsnog ter reparatie aanbieden bij ons. Bekijk deze pagina voor meer informatie.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!
Hi,
Dank voor je antwoord. Al is het "nu vervalt de garantie"-verhaal wel wat flauw. Iedereen weet dat schade aan scherm/glas niet onder de garantie valt...
Blijkbaar heb ik dus een beter toestel ontvangen? Daar ben ik dan ergens blij mee, maar ik vind het wel jammer dat er niet duidelijker gecommuniceerd wordt over de verschillende types binnen één model en de gevolgen van een aankoop voor mogelijke reparaties of andere toekomstige problemen met een toestel (ik denk aan software-updates, ondersteuning en dergelijke). Verdient een klant geen volledig en duidelijk inzicht in zijn of haar aankoop?
Als het hetzelfde model is is het toch geen probleem.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tevoro,

Ik begrijp dat je dit zo voelt, maar het is niet helemaal waar dat alle beeldscherm en camera-klachten niet onder de garantie vallen. Een goed voorbeeld hiervan is de Sony Xperia Z3 waarbij er spontane barsten ontstonden waar gebruikers toen direct mee naar Sony konden om dit op te laten lossen. Verder kunnen wij vanaf hier geen uitspraak doen of en welke klachten onder de garantie vallen, dit wordt uiteindelijk bij onze reparatieservice vastgesteld.

Waarom er toendertijd niet naar jou is gecommuniceerd dat het een ander model betreft durf ik niet te zeggen. Aangezien het hier een klein (en positief) verschil is, denk ik dat dat de meest voorname reden is. Daarnaast worden de kosten in principe in het reparatiecentrum vastgesteld, dus het verschil in model kan hier dan ook mee worden genomen in de prijsopgave en reparatie.

Hopelijk heb ik het zo nog wat meer kunnen ophelderen, als je nog vragen hebt, laat het dan even weten! 🙂

Reageer