Beantwoord

Samsung S4 mini Google calendar synchroniseert niet meer na upgrade

• 16 december 2015
  • 12 reacties
  • 5139 Bekeken

Vorige week heb ik een OS-upgrade van mijn S4-mini gedaan (gepusht door T-Mobile). Sindsdien krijg ik telkens de melding dat de Synchronisatie van Google calendar gestopt is en mijn afspraken zijn niet meer up to date. Handmatig synchroniseren werkt ook niet.
icon

Beste antwoord door Thalina 19 december 2015, 15:26

Hoi jnv,

Allereerst welkom op het forum!

Balen dat het niet werkt! Het is inmiddels een paar dagen later: heb je nog steeds problemen met het synchroniseren? Zo ja, heb je al eens je toestel uitgezet, je simkaart opnieuw geplaatst en daarna het toestel weer opnieuw aangezet? Zou je verder eens deze pagina kunnen bekijken? Hier vind je meerdere tips als je last hebt van Synchronisatieproblemen. Kun je verder eens naar de tips in dit topic kijken?

Mocht dit niet helpen, dan kan het helpen om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet eerst een back-up t maken.

Laat je even weten of het is gelukt?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi jnv,

Allereerst welkom op het forum!

Balen dat het niet werkt! Het is inmiddels een paar dagen later: heb je nog steeds problemen met het synchroniseren? Zo ja, heb je al eens je toestel uitgezet, je simkaart opnieuw geplaatst en daarna het toestel weer opnieuw aangezet? Zou je verder eens deze pagina kunnen bekijken? Hier vind je meerdere tips als je last hebt van Synchronisatieproblemen. Kun je verder eens naar de tips in dit topic kijken?

Mocht dit niet helpen, dan kan het helpen om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet niet eerst een back-up t maken.

Laat je even weten of het is gelukt?
Ik heb hetzelfde probleem en met mij vele andere collega's die de firmware update hebben geinstalleerd. Is er inmiddels een oplossing voor handen die wel acceptabel is? Terug naar fabrieksinstellingen is te rigoureus en dient als laatste redmiddel.
Ook bij mij werkt synchronisatie van de Google agenda niet meer na software update. Lijkt een T-mobile probleem. Wat gaat hier mee gebeuren?
Reputatie 7
Badge +20
Hi jssheep en stronoji,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat jullie dit probleem ook ervaren. Heb je jullie de pagina die Thalina heeft gedeeld al bekeken? Zo ja, zouden jullie ook dit topic willen bekijken? Ons klantexpert Leroy geeft een aantal tips die voor de oplossing kunnen zorgen.

Ik hoor graag van jullie of het is gelukt!
Hallo Hajar,
De app die de foutmelding geeft is de standaard S Planner app versie 4.4.2.-I9195XXUCOJ1 (zie foto). Deze app wordt standaard met Android meegeleverd. Ik laat al mijn apps automatisch updaten via de Playstore, deze app is echter niet geupdate. Als ik zoek op de S Planner app in de PlayStore dan zie ik dat er een andere versie beschikbaar is, namelijk versie 5.3-108865406-release 2dec2015. Deze versie heeft ook een ander (blauw) icoontje. Als ik deze versie op mijn S4 Mini installeer, komt de nieuwe versie er als aparte app bij te staan ipv dat de oude versie wordt overschreven door de nieuwe. De foutmelding is nu wel verdwenen. Als ik naar instellingen - applicatiebeheer ge naar de oude agenda applicatie, kan ik deze niet verwijderen. Wel heb ik de optie "Uitzetten"erbij staan. Als ik deze app wil uitzetten, dan krijg ik de melding "Ingebouwde apps worden uitgeschakeld, veroorzaken mogelijke fouten in andere apps, Annuleer of OK. Als ik op OK klik, is de oude Agenda app uitgeschakeld, alleen dan werkt mijn nieuwe S Planner app ook niet meer. De nieuwe app is blijkbaar afhankelijk van de oude ingebouwde app.
Reputatie 7
Badge +20
Hi jssheep,

Dankjewel voor de terugkoppeling! Dus als ik het goed begrijp werkt de app wel maar alleen in combinatie met de S Planner app versie 4.4.2?

Zou je de data en cache van de oude app willen verwijderen? Misschien dat dit ervoor kan zorgen dat de App beter functioneert. Vergeet vooraf geen back-up te maken van je agendapunten met Kies.

Ik hoor graag van je of het lukt!
Ik heb hetzelfde probleem, ook versie 4.4.2. Na het verwijderen van data en cache doet hij het nog steeds niet. Heeft T-mobile al gevonden waar ze de fout in hebben gestopt?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Chrisswah,

Wat balen dat je ook last hebt van dit probleem! Had je toevallig dit topic ook al bekeken? Daar staan nog een aantal tips in!

Ik ben benieuwd naar je reactie. Mochten die tips ook niet helpen dan gaan we uiteraard met je op zoek naar een andere oplossing. 🙂
Hoi Amy,
Geen van de suggesties werkt. Het gaat om de normale Google agenda in S Planner. Dit werkte altijd prima.
Hoi chrisswah.

Zou je via Instellingen -> Opslag eens op 'Cachegegevens' willen drukken en de hele cache willen legen? (De cache legen heeft geen gevolgen voor je data.) Doet de app het daarna wel?

Zou je ook aan kunnen geven welk toestel en welke softwareversie je gebruikt? Heb je recentelijk een systeemupdate gedaan?
Hoi kaassausje,
Het legen van cachegegevens werkt ook niet.

Ik heb een Samsung s4 mini GT-I9195. Hij doet automatisch een software update. Ik weet niet exact welke versie de laatste was of waar je dat kan vinden...
De versie kun je vinden onder Instellingen -> Over het toestel / Toestel-info -> Software update
Als dat op automatisch staat, dan zal de laatste versie er wel op staan.

Als de rest van de tips hier allemaal ook niks uithalen, vrees ik dat je een back-up zal moeten maken en het toestel terug moet zetten naar de fabrieksinstellingen in de hoop dat de agenda dan weer synct. Het kan namelijk zijn dat de software-update de fout heeft veroorzaakt.

De meeste apps inclusief de gebruikersdata kun je back-uppen met de app Helium. Lees de beschrijving even door, je hebt ook de desktopversie nodig als de telefoon niet geroot is.

Whatsapp kan daarmee niet worden gebackupped, deze dien je eerst handmatig te backuppen in de app (anders mis je alle gesprekken van vandaag) en daarna de hele map van het interne geheugen van de telefoon naar de computer over te zetten.

Overige dingen kun je back-uppen met kies / syncen met een cloud / back-uppen met 3th party apps etc.

Laat maar weten of dat wel geholpen heeft.

Reageer