Vraag

Samsung s4 Simkaart fout

• Doet lekker mee
  • 1 reactie
Goedemorgen,

Ik ben ontzettend blij met de Samsung S4 maar ik krijg zo vaak een foutmelding, simkaart plaatsen, terwijl deze er in zit!
Op die manier hebik dus geen verbinden met mijn mobiele data.. op deze manier heb ik dus niets aan de telefoon buiten wifi bereik.

Na het opnieuw opstarten doet hij het soms heel even maar daarna weer dezelfde melding.

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@Lu1

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de aanschaf van je Samsung Galaxy S4!

Wat vreemd dat je deze melding krijgt. Krijg je deze melding op alle locaties? Zou je willen controleren of je simkaart beschadigd is? Heb je gecontroleerd of je de meest recente software op je toestel hebt staan? Ik wacht je reactie af. 😉
Ah bedankt voor je reactie! Ja, ik heb het op verschillende locaties, verschillende momenten, heel soms doet hij het weer eventjes na het opnieuw opstarten, maar nu niet meer. Alles is up to date en zelfs telefoon gereset. Ik ben afgelopen donderdag bij de tmobile shop geweest en heb een nieuwe sim kaart gekregen, hij deed het goed, tot gisteren ... nu ga ik bijna op vakantie en heb ik een mooie telefoon (en een dure) en nu werkt hij niet 😞, en zou ik hem ook nog 2 jaar moeten gebruiken, wat raden jullie aan?
Reputatie 4
@ Lu1

Mijn excuses voor de late reactie. Wanneer het probleem nog steeds opspeelt nadat je een nieuwe simkaart in gebruik hebt genomen lijkt het op een toestelprobleem. Ik raad je aan om een beroep te doen op de 24 maanden fabrieksgarantie die er op het toestel zit. Via deze link kan je een reparatie in gang zetten en daar vind je ook alle informatie over deze procedure. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
WillemE schreef:

@ Lu1

Mijn excuses voor de late reactie. Wanneer het probleem nog steeds opspeelt nadat je een nieuwe simkaart in gebruik hebt genomen lijkt het op een toestelprobleem. Ik raad je aan om een beroep te doen op de 24 maanden fabrieksgarantie die er op het toestel zit. Via deze link kan je een reparatie in gang zetten en daar vind je ook alle informatie over deze procedure. Laat je even weten of het is gelukt? :)

Je simkaart is gesmolten door warm worden van je gsm,heb ik ook gehad, mijn simkaart was bol en verbogen, succes!
Reputatie 4
@ s4 active user

Welkom op het T-Mobile Forum!

Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Hoe is het afgelopen? Werkt je toestel nu wel naar behoren met de nieuwe simkaart? Ik ben benieuwd!
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn s4, zijn er nog meer mensen en kan je er wat aan doen?
willem s4 schreef:

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn s4, zijn er nog meer mensen en kan je er wat aan doen?

hoi ik heb gisteren een S4 gekocht en nu ook al twee keer deze melding gehad terwijl mijn simkaart er gewoon in zit.
Reputatie 6
@willem s4 & FVeenstra

Heb je de mogelijkheid om een andere simkaart in het toestel te proberen? Wanneer deze wel gewoon werkt is de simkaart defect en moet deze vervangen worden.

Willen jullie dit laten weten?
Ook mijn s4 geeft heel vaak de melding geen sim of sim verwijderd plaats sim.
Nieuwe simkaart heeft niet geholpen.
Terug naar fabrieks instellingen ook niet.
Software versie is ook de laatste. Android 4.3
Hoe kan dit opeens?
In het begin soms keer op keer opniew op moeten starten om in het scherm te komen waar je je pincode in kan geven.
Probleem lijkt me niet in het simslot te zitten wel?

Remco
Reputatie 6
Badge +16
@remcovans

Wat vreemd.

Je hebt alles eigenlijk al uitgeprobeerd. Nieuwe simkaart, fabrieksinstellingen herstellen en nieuwste software installeren. Het lijkt erop dat je jouw toestel dan toch ter reparatie moet aanbieden. Je kan zelf de reparatie aanmelden via My T-Mobile, daarnaast kan je met je toestel ook langs een van onze T-Mobile Shops gaan.

Als je jouw toestel hebt verzekerd dan moet je met de verzekeraar contact opnemen om je toestel te laten vervangen of repareren.
Opsturen.. tja. Nu doet ie het alweer 4dagen prima ..
Dus nu opsturen zal niet veel helpen.
En dan nog het feit dat er een klein hoekje van het randje is afgebroken. Zullen ze het wel op valschade houden en kan ik fluiten naar de garantie (3de dag klein tikje gehad. Nu 7maanden later dit probleem.. )
Grt remco
Reputatie 4
@ remcovans

Ik zie dat jouw vraag al in dit topic is beantwoord. Om het Forum voor iedereen overzichtelijk te houden wil ik je vragen om je vraag voortaan maar op een plek te stellen, dan krijg je ook het snelst antwoord. Dit staat overigens ook in de huisregels van het Forum 🙂
Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem. Wat mij opvalt is dat het probleem zich voordoet zodra de telefoon uit is geweest, hierna krijg ik de melding 3 tot 4 keer achter elkaar en na elke keer opnieuw opgestart te hebben blijft het probleem vervolgens weg. Totdat de telefoon weer uit geweest is dan herhaalt het probleem zich weer 3 tot 4 keer. Heel irritant! 
Reputatie 6
@YordiK,

Welkom op het T-Mobile Forum 🙂! Als ik het goed begrijp ervaar je ook problemen met je simkaart in je toestel? Heb je je simkaart al een keer in een ander toestel geprobeerd? Mocht dit geen probleem opleveren dan zit de fout in je toestel. Ik wil je dan vragen om je toestel een keer helemaal te herstellen naar fabrieksinstellingen. Een uitleg hierover kun je terugvinden op de T-Mobile Toestelhulp. Is het hierna niet opgelost dan raad ik je aan om je toestel ter reparatie aan te bieden.

Reageer