Beantwoord

Samsung S5 batterijklep controleren

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hi,

Sinds ruim een maand heb ik een Samsung Galaxy S5. Ik kreeg, en krijg steeds vaker de pop-up melding te zien dat ik de batterijklep moet controleren terwijl deze goed dicht zit. Soms komt de pop-up wel 10 keer achter elkaar, ook terwijl ik aan het app-en ben enz. Wat kan ik hieraan doen? Ik vind het behoorlijk irritant worden.

Groetjes Ellen
icon

Beste antwoord door DavidK 24 juni 2015, 14:48

Hey Harry,

Jammer dat dit niet voor jou geholpen heeft! :S

Is er iets gebeurd waardoor deze melding steeds naar boven komt? Na wat zoekwerk heb ik een aantal verschillende oplossingen gevonden:
- Controleer of de contactpunten daadwerkelijk contact maken, anders heel voorzichtig zorgen dat ze weer contact maken (deze oplossing is wel op eigen risico moet ik erbij zeggen!);
- Batterij verwijderen en weer terugplaatsen;
- Fabrieksreset uitvoeren (zorg voor een back-up);'
- Bij de melding staat bij sommige gebruikers een optie om de melding uit te schakelen.

Laat even weten of er iets voor jou tussen zat! Het zijn allemaal vrij alternatieve oplossingen, maar er lijkt geen duidelijke fix voor te zijn helaas! :S

Bekijk origineel

10 reacties

Hii
Je nodig hebt om het goed behuizing contacten met uw telefoon schoon te maken. Als het niet helpt, probeer dan de Android updaten (Samsung Kies is het beste), of gewoon dienst :))

D🆒e jouwe
Hi,

Ik heb meteen de contactpunten schoongemaakt en sindsdien heb ik geen pop-up meer gehad. Heel erg bedankt voor je goede tip!

Groeten Ellen
Reputatie 5
Thanks voor het geven van deze tip Szopero! Goed bezig 🙂
hallo ,

ik heb dit probleem ook geregeld tot vervelens toe zelfs.

heb die contactpuntjes nu ook schoongemaakt maar helaas het mag niet baten.

kan je die melding niet uitschakelen ?

Moet wel zeggen dat die afdichting aan de onderzijde al vrij snel was afgebroken dus zou dat de veroorzaker zijn en zo ja wat kan ik daar aan doen ?

Alvast bedankt.

Harry
Reputatie 7
Badge +20
Hey Harry,

Jammer dat dit niet voor jou geholpen heeft! :S

Is er iets gebeurd waardoor deze melding steeds naar boven komt? Na wat zoekwerk heb ik een aantal verschillende oplossingen gevonden:
- Controleer of de contactpunten daadwerkelijk contact maken, anders heel voorzichtig zorgen dat ze weer contact maken (deze oplossing is wel op eigen risico moet ik erbij zeggen!);
- Batterij verwijderen en weer terugplaatsen;
- Fabrieksreset uitvoeren (zorg voor een back-up);'
- Bij de melding staat bij sommige gebruikers een optie om de melding uit te schakelen.

Laat even weten of er iets voor jou tussen zat! Het zijn allemaal vrij alternatieve oplossingen, maar er lijkt geen duidelijke fix voor te zijn helaas! :S
Goedemiddag. Ik heb net een week een samsung galaxi s5 en constant deze melding! Echt een irritant iets! Wat kan ik hier aan doen!! Vriendelijke groet,

inge Beuker
Heb alle opties al geprobeerd!
Vriendelijke groet Inge Beuker
Reputatie 5
Hey Inge,

Wat een ontzettend irritant probleem! Goed dat je de adviezen in dit topic al hebt geprobeerd.
Ik wat Gegoogle'd, het is mogelijk via een app om deze meldingen uit te schakelen; dan heb je er geen last meer van!
Je kunt het hiervoor het beste deze instructies volgen

Ik ben erg benieuwd of dit het probleem heeft verholpen! Houd je ons op de hoogte?
Goedendag,

sinds kort heb ik een s5 neo waarbij ik dit probleem ook ondervind, alles al geprobeerd. Ook xposed g-touchwiz geïnstalleerd maar daar heb ik geen soft reboot mogelijkheid zoals in het filmpje te zien is.

Is er nog een andere oplossing.

Groet,

Edwin
Reputatie 7
Badge +9
PTsilversurfer schreef:

xposed g-touchwiz geïnstalleerd

Oh jottum, mensen die dingen installeren zonder dat ze weten wat het is, en dan verbaasd zijn als het niet werkt zoals het hoort....

Xposed G-Touchwiz is een systeem mod. Deze vereist A, root access, en B, Xposed Framework (zoals de naam ook al doet vermoedden...). Zonder die twee gaat het niet werken.

Als je je wil verdiepen in Xposed, kun je hier beginnen: http://forum.xda-developers.com/xposed/xposed-faq-issues-t2735540

De oorzaak van deze foutmelding is 9 van de 10 keer een goedkope of slechte MicroSD kaart. Gebruik in moderne smartphones ALTIJD een Class 10 Sandisk of Samsung kaartje.

Reageer