Beantwoord

Samsung S5 Mini in "slaapstand"?

• 29 december 2016
  • 15 reacties
  • 616 Bekeken

Samsung S5 mini: het gebeurt zo nu en dan dat dit toestel onbereikbaar is en alle gesprekken meteen naar de voicemail gaan. Ook al is het bereik qua telefoon gewoon maximaal en Internet op goede Wifi. Pas als ik zelf met het toestel een nummer bel gaat deze weer van het slot af enkomen de meldingen van de gemiste oproepen etc alsnog binnen.

Hoe kan ik voorkomen dat mijn toestel dit doet? Of ligt het aan T-Mobile instellingen?
icon

Beste antwoord door David 29 december 2016, 16:02

Hey AssVeKa,

Vreemd zeg, er is dan verder helemaal niets aan de hand? Toestel is gewoon ingeschakeld en bereikbaar, maar toch worden gesprekken doorgesluisd?

Ervaar je dit probleem overal of op een bepaalde locatie? Als het op één locatie gebeurt, dan zou het ook nog aan het netwerk kunnen liggen. Zou je eerst alle mogelijk actieve doorschakelingen uit kunnen schakelen? Je doet dit door de code ##002# te bellen, dit heft in één keer alle actieve doorschakelingen op.

Als dit niet werkt en je hebt het probleem overal en altijd, dan raad ik je aan om jouw simkaart te controleren. Door deze instructies te proberen, weet je of het aan de sim of het toestel ligt. De uitkomst van de kruistest is dan ook iets waar we erg benieuwd naar zijn!

Houd je ons op de hoogte? Hopelijk kunnen we dit heel snel voor je oplossen! 🙂
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey AssVeKa,

Vreemd zeg, er is dan verder helemaal niets aan de hand? Toestel is gewoon ingeschakeld en bereikbaar, maar toch worden gesprekken doorgesluisd?

Ervaar je dit probleem overal of op een bepaalde locatie? Als het op één locatie gebeurt, dan zou het ook nog aan het netwerk kunnen liggen. Zou je eerst alle mogelijk actieve doorschakelingen uit kunnen schakelen? Je doet dit door de code ##002# te bellen, dit heft in één keer alle actieve doorschakelingen op.

Als dit niet werkt en je hebt het probleem overal en altijd, dan raad ik je aan om jouw simkaart te controleren. Door deze instructies te proberen, weet je of het aan de sim of het toestel ligt. De uitkomst van de kruistest is dan ook iets waar we erg benieuwd naar zijn!

Houd je ons op de hoogte? Hopelijk kunnen we dit heel snel voor je oplossen! 🙂
Ik heb het nog maar een keer of 5 meegemaakt in een jaar dus het is echt zo nu en dan. Even uitsluiten dat er ook keren zijn dat hij een tijdje slaapt maar ik dat niet merk omdat ik m gewoon pak om iemand te bellen en dus niet weet dat hij vast heeft gezeten. Maar het is wel lastig als je bij 2 keer daarvan je eigen toestel belt omdat je hem niet kan vinden en dan dus direct bij de voicemail komt waar je niets aan hebt. En al dan niet gewoon lang moet zoeken.

Een variant hierop is dat het toestel ingestelde meldingen niet geeft maar daarmee wacht tot je iets anders met het toestel doet. Voorbeeld : vanochtend om 10 uur (zo zag ik later aan de verzendgegevens) is er een melding naar mij gezonden. Die meldingen betreffen e-mail naar 1 van mijn adressen die dan ook om de vijfminuten gecheckt wordt. En een melding geeft als er een bericht is. Daar kan ik dus niet echt op vertrouwen : pas om 10.40, toen ik zelf het toestel oppakte om iets te kijken, gaf hij de melding door. Dit komt vaker voor. Meestal alleen maar vervelend, maar soms mis ik er iets door wat ik graag gehad had. Ik stel die meldingen niet voor niets in.

Voor alles geldt: gewoon thuis waar de dekking prima is.
Die kruischeck gaat niet werken, daarvoor gebeurd het te weinig.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi AssVeKa,

Bedankt voor jouw uitgebreide toelichting! :)

Jouw eerste alinea is mij niet helemaal duidelijk. Wat bedoel je precies met het toestel zit vast? Met je eigen nummer bellen bedoel je wanneer je jouw telefoon kwijt bent en dan gaat deze snel over op de voicemail, klopt dat? Het snelle doorschakelen is aan te passen middels deze instructies. Je kunt een maximum van 30 seconden rinkeltijd selecteren.

Die problemen met het later ontvangen van andere meldingen, gebeurt dat ook zo weinig en niet op een specifiek moment? Als dat namelijk zo is, dan kan het zo zijn dat het toestel net even geen goed signaal ontvangt op het moment dat je deze niet gebruikt en dan krijg je berichten pas binnen zodra je jouw telefoon weer activeert. Dit is naar mijn mening ook de oorzaak hiervan, omdat je al aangeeft dat alles thuis gebeurt en niet op andere locaties. Het zal dus niet aan de instellingen van je apps of telefoon liggen.

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag! Fijne jaarwisseling alvast!
Nog even op een rij: het toestel werkt meestal gewoon zoals het hoort. Als iemand mij belt gaat hij over, als er een mededeling is komt die binnen en wordt ik gewaarschuwd omdat de mail van die inbox om de 5 minuten gecheckt wordt en er een toon bij nieuw bericht is ingesteld.
Er is dus ook geen direct doorschakelen naar voicemail of zo ingesteld.

Soms echter vind het toestel (dan wel T-Mobile ?) het nodig dat alle inkomende gesprekken wel direct naar de voicemail worden geleid. En komen ook sms jes en mail/berichten niet meer binnen. Totdat ik het toestel pak en even zelf uit bel. Dan komt ineens alles alsnog.

Ik heb het tot nu toe alleen thuis gemerkt omdat het vooral opvalt als je op een tancode wacht bij internetbankieren en die komt niet. En ook niet als je het systeem verzoekt te bellen. Pas als je dan eerst zelf even belt met wie dan ook komt ineens alles binnen.

Of het welders ook gebeurd? Waarschijnlijk wel, maar merk ik dat niet omdat ik bijvoorbeeld zelf bel en hij daarna weer een tijdje normaal doet. Blijft lastig fenomeen.

WIFI en gewoon netwerk voor 4G en telefoon werken goed.
Reputatie 7
Badge +20
Hi AssVeka,

Je zou jouw toestel eventueel nog even een algehele fabrieksreset kunnen uitvoeren. Je geeft jouw telefoon dan even een "opfrisbeurt' en misschien trek je daar het fenomeen even mee recht en ervaar je dit probleem niet meer. Zorg er wel voor dat je eerst een back-up van jouw gegevens maakt, zodat je niets verliest. Instructies voor de reset en deze back-up zijn in onze toestelhulp te vinden. Hopelijk kun je hier mee uit de voeten!

Laat je weten of het gewerkt heeft en of wij nog ergens bij kunnen helpen? 🙂
Ook met de meldingen dat er een mail is gebeurd hetzelfde. Ik heb een mailadres voor een bepaald doel en dat mailadres staat ingeschakeld dat het om de 5 minuten gesynchroniseerd wordt en een melding geeft als er wat binnenkomt. Zojuist, 15.50 uur pak ik mijn toestel dat al een poosje ligt op en meteen klinkt het meldingsgeluid. Van een mail die al om 15.25 binnengekomen was. Of dat op de server was en het toestel dus niet gesynchroniseerd heeft of op de phone zelf maar er geen melding is gegeven weet ik niet, maar feit is dat er iets mis is. Als om 15.25 een mail op de server komt en het toestel staat ingesteld op synchroniseren per 5 minuten, dan moet ik uiterlijk 15.30 dus een melding krijgen. En niet pas veel later als ik het toestel oppak en een knop indruk!

Bij meldingen waar het om snel reageren gaat moet ik erop kunnen vertrouwen dat het toestel die gewoon geeft! Maar dat kan dus niet.
Reputatie 7
Badge +15
Hi AssVeKa,

Goed dat je nog terug bent gekomen naar het forum! Had je de tip van David nog uitgeprobeerd en je toestel terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Dat kan namelijk al vaak problemen oplossen. Ik ben dan ook heel benieuwd of de fabrieksreset zal helpen hiermee! Mocht dat niet het geval zijn dan kunnen we verder opzoek gaan naar een andere oplossing. 🙂
Ik ga m niet naar fabrieksinstellingen terug zetten. Wat een werk je dan hebt voordat alles weer normaal is. Vorig jaar twee keer moeten doen omdat de S5 rare kuren vertoonde (is uiteindelijk omgeruild) , daar begin ik niet meer aan. Ik zit als er geen oplossing is de rit maar uit tot eind dit jaar . Dan een nieuw abonnement en toestel.

Jammer dat dit blijkbaar niet zo vaak voor komt dat er een tip is die werkt. Raar blijft het wel dat het toestel met meldingen wacht tot je hem oppakt ipv juist ervoor te zorgen dat ie opgepakt wordt door de meldingen wel te geven.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi AssVeKa,

Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen kost inderdaad wat tijd, maar dit is wel een goede manier om het mogelijk op te lossen. Je kunt ook eerst nog een andere simkaart in jouw ander toestel proberen en kijken of het dan nog steeds gebeurt. En jouw simkaart in een ander toestel. Op die manier kunnen we achterhalen of het misschien aan je toestel of simkaart ligt.

Houd je ons op de hoogte?
Inmiddels is het toestel op android 7 gekomen na de laatste update. Maar het meldingen probleem blijft gelijk. Als het toestel op mijn bureau ligt en iemand zend een mail naar een adres dat om de 5 minuten gesynchroniseerd hoort te worden, dan gebeurd er niets. Als ik pas drie uur later het toestel pak en er wat mee doe komen de meldingen alsnog binnen.
Het hoort zo te zijn dat het toestel om de vijf minuten synchroniseert en meteen meld als er wat binnen komt. En niet dat hij ligt te pitten en pas meldingen geeft als ik (soms uren) later het toestel even oppak om iets te doen.
Hoe krijg ik die slaapstand eruit?
@AssVeKa
Android 7 ik dacht dat de S5mini op Android 6.0.1 draaide?
Reputatie 7
Badge +20
Hey AssVeKa,

Volgens mij heeft Highland1 hierin gelijk, want voor zover ik weet is 7 niet uitgerold voor de S5 Mini. Het zou opmerkelijk zijn als jij deze wel hebt gekregen! :S

Ik heb nog een video gevonden voor de Samsung Galaxy S5, hoe je de instellingen van het 'Niet storen' aan kunt passen. Ergens denk ik dat je dit al geprobeerd hebt, maar ik wil het je toch nog mee geven. Als ook dit niet werkt, dan denk ik toch dat we weer terugkomen op de reset. We raden dit ook altijd aan als er problemen zijn na een update, omdat een update soms wat problemen kan veroorzaken. Een fabrieksreset zorgt ervoor dat je dan een schone start maakt en hopelijk helpt dit! Ik snap dat je dit liever niet doet, ook door de tijd die in het beslag neemt, maar als dit de oplossing is, ben je wel in één keer van het probleem met de meldingen af.

Hierbij de video:

Laat ons weten of dit nog effect heeft gehad! We zijn erg benieuwd! 🙂
Inderdaad Android 6.. foutje.

Het filmpje ken ik, apps (mail) uitgezonderd etc, veranderde niets.
Fabrieksreset begin ik niet aan. Heb dat in het verleden meermalen moeten doen en nooit bracht het enige oplossing voor welk probleem dan ook. Het levert alleen een hoop (instel) werk op.

Het is dus blijkbaar zo dat dit een fout is in het toestel en dat Samsung niet een instelling heeft die dit veroorzaakt of kan oplossen.

Ik leg me er maar bij neer tot ik in de loop van het jaar een ander toestel koop. Waarbij ik de kansen van Samsung niet hoog inschat.
Wel bedankt nog voor het meedenken en de moeite
Reputatie 7
Badge +9
Gebeurt het toevallig alleen als je op WiFi zit? Want dat is een probleem dat vaker voor komt.

Gebeurt het ook met een andere SIM in het toestel (eventueel die van iemand anders)? Een defecte SIM kan soms dit soort problemen geven.

Staat Doorschakelen aan onder Telefoon > Oproepinstellingen > Extra Instellingen > Spraakoproep?

Het is géén firmware probleem, en een reset/update gaat dus niet helpen.

Reageer