Beantwoord

Samsung S5 Neo vergrendelscherm unlocken lukt niet

• 3 februari 2016
  • 5 reacties
  • 1767 Bekeken

Mijn zoon heeft een samsung S5 Neo.
Nu is hij bezig geweest met instellingen van het beeldscherm.
Van het een op andere moment is hij nu niet meer te gebruiken.
Als je de telefoon opnieuw opstart komt het scherm waar je je code moet invoeren.
Alleen reageert het scherm niet op aanraking meer. Je kan dus de code niet invullen.
Wel gaat er continue een blauwe horizontale lijn in verticale richting op en neer.
(Lijkt net een scanner op dat moment)
Als je met je vinger op het scherm drukt ongeacht waar de blauwe lijn zich bevindt start hij weer opnieuw bovenin met de verticale beweging.
Dus het scherm reageert volgens mij dan wel op aanraking door je vinger.
Batterij er uit en terug erin helpt niet.
Ook nog een standaard reboot geprobeerd maar werkt ook niet.
Iemand enig idee?
icon

Beste antwoord door Kaassausje 3 februari 2016, 17:27

Ik ben niet helemaal thuis in de scanners (ik ben er zoeen die geen beveiliging gebruikt).
Bij pincodes en wachtwoorden (niet de Sim-pincode, maar een in de telefoon zelf) is het zo dat je na tig mislukte pogingen ook via het google account zou moeten kunnen inloggen. Of dat voor de scanner(s) ook zo is, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Als je zoon een Samsung account heeft, zou je via deze website misschien het scherm kunnen ontgrendelen. En dan als eerste op de telefoon onder Instellingen -> Vergrendelscherm -> Schermvergrendeling een andere optie aanvinken natuurlijk. 😉
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Alli, welkom op het forum.

Klinkt als de vingerafdruk scanner, in dit oude topic lees je er meer over. Daar zouden jullie naar kunnen kijken.

Laat je weten of dat geholpen heeft? 🙂
Vingerafdruk scanner schijnt er niet op te zitten op de S5 NEO. Wel een gezichtsscanner blijkbaar. Dat zou die blauwe lijn kunnen zijn. Maar als die geen goede scan kan maken zou de pincode moeten werken als back-up, maar dat is niet het geval.
Ik ben niet helemaal thuis in de scanners (ik ben er zoeen die geen beveiliging gebruikt).
Bij pincodes en wachtwoorden (niet de Sim-pincode, maar een in de telefoon zelf) is het zo dat je na tig mislukte pogingen ook via het google account zou moeten kunnen inloggen. Of dat voor de scanner(s) ook zo is, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Als je zoon een Samsung account heeft, zou je via deze website misschien het scherm kunnen ontgrendelen. En dan als eerste op de telefoon onder Instellingen -> Vergrendelscherm -> Schermvergrendeling een andere optie aanvinken natuurlijk. 😉
Inmiddels geprobeerd en na drie pogingen is het gelukt.
Dus helemaal blij.
Thx
Mooi dat het is gelukt. :)

Lukte het met een aantal foute scans, of was er een Samsung account om de telefoon mee te unlocken? (Anders is dat sowieso wel handig om aan te maken.)

Reageer