Beantwoord

Samsung s5 VPN e-mail verzenden

Ik ben in het bezit van een Samsung S5 SM-G900F. Sinds enkele dagen werk ik met een VPN van privateinternetaccess. Alles werkt prima maar kan geen mail verzenden via mijn telefoon op het netwerk van t-mobile. De klantenservice stuurde mij een verzoek maar deze begreep niet eens wat VPN was. Welke smtp instelling moet ik wijzigen om mijn mail te kunnen verzenden.
icon

Beste antwoord door Issam 22 december 2015, 11:18

Hi Splendiver,

Inmiddels heb ik een reactie gekregen van onze collega's. Zij geven aan dat het zou moeten werken via poort 587. Heb je de SSL beveiliging ingeschakeld? Zou je deze willen uitschakelen als deze is ingeschakeld en andersom? Laat ons weten of dit voor jou de oplossing is.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Splendiver,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer dat de instructies van de collega niet hebben geholpen. Kun je aangeven van welk e-mail provider jij gebruik maakt?

Als je gebruik maakt van een e-mail provider die SSL (een extra beveiligingslaag op uitgaande mail) ondersteunt dan zou je wel moeten kunnen e-mailen over zowel wifi als mobiel internet. Als je e-mail provider geen SSL ondersteunt dan is het niet mogelijk en ontvang je foutmeldingen. Wij bieden namelijk alleen smtp.gprs.t-mobile.nl aan, zonder ssl over poort 25. Dit werkt dan ook alleen via 2G/3G/4G.

Ik hoor graag van je! 🙂
Bedankt voor uw antwoord. Ik maak inderdaad gebruik van het netwerk van t-mobile via de smtp.grprs.t-mobile.nl. Probleem is wel dat je bij open wifi kwetsbaar bent en kwaadwillende je internetverkeer kunnen onderscheppen.
Reputatie 4
Hi Splendiver,

Dank voor je reactie! Om misverstanden te voorkomen: werkt het dus nu wél goed met behulp van bovenstaande instructies? Dit is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk. Meer info en achtergrond over onze smtp-instellingen vind je terug in mijn reactie in een ander Forumtopic.

Laat het maar even weten, we helpen je graag verder!
Nee, het werkt niet. Kun je mij vertellen wat het ip adres is van smtp.gprs.t-mobile.nl? Ik kan dan privateinternetaccess verzoeken de smtp.gprs.t-mobile.nl poort 25 op de white list te zetten. De link in je vorige mail werkt trouwens niet meer.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Splendiver,

Jammer dat het niet werkt. Dat zou namelijk wel moeten kunnen als je e-mailinstellingen goed staan. Kun je ze nogmaals controleren door de stappen op deze pagina te volgen?

Wil je nogmaals de link die Willem heeft gedeeld bekijken? De juiste link is nu namelijk toegevoegd en daar geeft hij ook meer uitleg. Laat je ons weten of je eruit komt? Mocht dat niet het geval zijn dan denk ik dat je in dit geval het beste contact kan opnemen met de IT afdeling van je werk.

Ik hoor graag van je! 🙂
Ik denk dat we op een andere golflengte zitten. Ik maak gebruik van een VPN. Zonder het gebruik van de VPN kan ik gewoon mails verzenden. Zet ik de VPN aan dan lukt dit niet meer. Ik begrijp dat je via het netwerk van t-mobile alleen mails kan verzenden via poort 25 en niet via poort 465 of 587. De VPN van Privateinternetaccess blokkeerd deze poort ivm met het verspreiden van spam. Ze kunnen de smpt van t-mobile testen en vrijgeven. Hiervoor heb ik het ip adress nodig van de smpt server. Kunnen jullie mij deze geven zodat Privateinternetaccess deze op een white list kan plaatsen. Het aanmelden zonder beveiliging op een open wifi of spot maakt het voor hackers erg makkelijk om mee te kijken op je mobiel. Vandaar mijn beveiliging.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Splendiver,

We willen dit zo snel mogelijk voor je oplossen, dus heb ik het voor je doorgezet naar onze collega's van de technische afdeling. Zij gaan de situatie bekijken en jou hierover terugbellen. Ik ben ervan overtuigd dat zij je van de benodigde informatie kunnen voorzien.

Laat ons weten of jullie er samen uit zijn gekomen. Ze bellen je naar verwachting in de loop van deze week om alles met je te bespreken.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Splendiver,

Inmiddels heb ik een reactie gekregen van onze collega's. Zij geven aan dat het zou moeten werken via poort 587. Heb je de SSL beveiliging ingeschakeld? Zou je deze willen uitschakelen als deze is ingeschakeld en andersom? Laat ons weten of dit voor jou de oplossing is.
Hallo Issam,

Dit heb ik geprobeerd. Poort 587 zonder SSL beveiliging. Krijg dan de melding "Kan geen verbinding maken met de server". Dat werkt dus niet.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Splendiver,

Wat jammer dat dit niet heeft gewerkt! Volgens onze collega's van de technische afdeling had dat wel moeten werken en als dat niet het geval is dan is er geen ander oplossing vanuit onze kant.

Misschien kun je alsnog contact opnemen met de IT afdeling van je werk en kijken of zij wat voor je kunnen betekenen? Onze excuses dat wij je niet verder kunnen helpen!

Reageer