Vraag

Samsung s5mini pakt wifi slecht

• 21 januari 2016
  • 6 reacties
  • 684 Bekeken

Sinds een paar maanden ga ik telkens over mijn internet tegoed heen. Dit komt doordat mijn toestel wifi signalen zeer slecht op pakt sinds een paar maanden. Iemand een oplossing hiervoor? Ik heb geen zin om mijn abonnement te verhogen vanwege een probleem in mijn toestel.
B.d.w. mijn laptop functioneert prima met hetzelfde wifi signaal!

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Heb je geprobeerd om te verbinden met een ander netwerk, werkt dat wel goed?

In een laptop zit een veel grotere antenne (het hele scherm is zowat een antenne), in je telefoon zit een kleine antenne. Het kan zijn dat er een stoorzender is, of dat je telefoon simpel weg niet genoeg bereik hebt.
Wat gebeurt er als je direct naast de router/modem gaat staan met je telefoon?

Groet,
Reputatie 2
Goedemorgen,

Er zijn twee dingen die je zou kunnen proberen.

1. het vergroten van je WIFI signaal zodat dit verder reikt middels een Range EXtender, of je kunt in de telefoon instellingen de optie overschakelen naar mobile data bij slechte WIFI uitzetten. Deze laatste optie zit bij mij standaard in de netwerk opties (LGG4) weet niet of jij deze optie hebt op de Samsung.

Groet
Philip Oving
Reputatie 3
Je kan de App Wifi Analyzer installeren. Daar kan je de signaalsterkte zien (en die van de buren). Kijk daar dan of het Wifikanaal welke in je router is ingesteld erg druk is omdat buren misschien hetzelfde kanaal gebruiken. Dat kan namelijk storing opleveren. Stel in je router dan een ander, minder gebruikt kanaal in. Laat je weten of dit geholpen heeft?
Het maakt niet uit waar ik ben, al ligt mijn telefoon naast de router. We hebben al diverse wifikanalen geprobeerd. Het vreemde is dat dit toestel wel ruim een half jaar prima heeft gewerkt op het wifi netwerk thuis. Op andere wifinetwerken ervaar ik hetzelfde probleem. Of hij functioneert even, of totaal niet.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Het kan zijn dat er softwarematig iets mis is, of hardwarematig.
Als het softwarematig is, is het makkelijk op te lossen. Je kunt dan een fabrieksherstel uitvoeren, en kijken als het opgelost is.

Als het hardwarematig is, moet je je telefoon opsturen voor reparatie.

Groet,
Reputatie 7
Badge +9
Heb je de functie Automatische Netwerkwissel toevallig aan staan? Zo ja, die moet je uit zetten. (Staat onder WiFi instellingen, of gewoon in het WiFi menu zelf.)

Reageer